استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

گرین وال تراس

گرین وال تراس
گرین وال تراس

یکی از کاربرد های گرین وال، نصب آن در تراس است. تراس یا بالکن فضای مناسبی برای نصب انواع دیوار سبز طبیعی و مصنوعی است که نمای زیبایی برای ساختمان و فضای داخلی به وجود می آورد. گرین وال تراس هم می تواند از نوع پنل های مصنوعی و هم دیوار سبز طبیعی باشد. برای اجرای گرین وال تراس می توان از انواع گیاهان و گل های متنوع در طرح ها و مدل های گوناگون استفاده کرد.

انواع گرین وال تراس

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، گرین وال تراس در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می شود. برای نصب گرین وال تراس ابتدا لازم است متراژ بالکن و فضای مفید آن را به دست بیاورید، سپس با توجه به متراژ و ظرفیت تراس یا بالکن، ابعاد دیوار سبز و نوع آن را تعیین کنید. در ادامه به انواع گرین وال تراس و معرفی آن ها اشاره می شود.

گرین وال تراس
دیوار سبز در تراس

گرین وال طبیعی تراس

از آنجایی که تراس، جزو فضاهای باز به شمار می رود و از نور خورشید تا حد مناسبی بهره مند است، نصب دیوار سبز طبیعی در این فضا می تواند گزینه مناسبی باشد. گرین وال تراس از نوع طبیعی، می تواند تصویری دلنشین و زیبا برای نمای ساختمان به وجود بیاورد و هم چنین بالکن را تبدیل به فضایی دنج برای استراحت، بکند.

گرین وال تراس
گرین وال طبیعی در تراس

گرین وال مصنوعی تراس

نوع مصنوعی گرین وال نیاز به آبیاری، کوددهی، دریافت آفتاب و نگهداری های پر هزینه و زیادی ندارد. گرین وال تراس از نوع مصنوعی ، نصب آسانی داشته و نیازی به لوازم دیوار سبز نیز هنگام نصب ندارد. نصب گرین وال تراس مصنوعی برای تراس ها و بالکن های کوچک و باریک تر توصیه می شود زیرا فضای کمتری برای نصب و اجرا اشغال می کنند.

گرین وال تراس
گرین وال مصنوعی در تراس

اجرای گرین وال تراس

اجرای گرین وال تراس روشی مناسب برای تبدیل این فضای دست کم گرفته شده به یک محیط جذاب و الهام بخش برای انجام کارهای روزانه یا استراحت کردن است. برای اجرای گرین وال تراس روش های مختلفی وجود دارد، از جمله آن ها می توان به نصب پانل های دیوارسبز مصنوعی، نصب گلدان دیوار سبز طبیعی و … اشاره نمود.

گرین وال تراس
استفاده از انواع گیاهان در دیوار سبز بالکن

هنگام اجرای گرین وال تراس باید به یک سری نکات توجه داشته باشید.

  • آب و هوای منطقه: یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر انتخاب نوع دیوار سبز دارد، آب و هوا و اقلیم منطقه است. هر گیاهی تحت شرایطی خاص و در آب و هوایی منحصر به فرد رشد می کند. اگر نوع گیاه انتخابی شما با آب و هوای منطقه همخوانی نداشته باشد، نه تنها گرین وال تراس رشد و نمو خوبی نخواهد داشت بلکه پس از مدتی شادابی و زیبایی خود را نیز از دست می دهد.
  • تغییر فصل: یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید و اجرای گرین وال تراس از نوع طبیعی باید در نظر داشته باشید، تغییرات فصلی است. نگهداری گیاهان طبیعی به تخصص و مطالعه نیازمند است. به خصوص هنگام تغییر فصول، نگهداری گیاهان نیز بسته به نوعی که دارند، تغییر می کند.
  • نصب اصولی: اجرای گرین وال تراس می تواند به روی دیوار مشترک داخل و خارج صورت گیرد. رعایت اصول و استاندارد های نصب و اجرا، جزو مهم ترین موارد به شمار می رود. زهکشی درست و اصولی، نصب لوله های آبیاری با رعایت تمام موارد و … همگی عمر و دوام بالای گرین وال تراس را تضمین می کنند.
گرین وال تراس
دیوار سبز مورد استفاده در تراس

هزینه اجرای گرین وال در تراس

قیمت اجرای گرین وال تراس به عوامل گوناگونی وابسته است. از جمله آن ها می توان به هزینه های متریال و مواد اولیه، قیمت تجهیزات و لوازم گرین وال طبیعی، هزینه های نصب و اجرا، هزینه عایق کاری و زهکشی دیوار برای گرین وال تراس طبیعی و … اشاره نمود.

گرین وال تراس
اجرای گرین وال در پاسیو

کاربرد گرین وال در تراس

امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی، با کاهش فضاهای سبز رو به رو هستیم. از این رو هر فرصت و فضای کوچکی جهت ایجاد فضای سبز و کاشت گیاه را باید غنیمت دانست. گرین وال تراس از جمله این موارد است که اجرا و نصب آن در همه واحد ها یا بیشتر آن ها، قدمی در راستای بهبود شرایط موجود و افزایش فضای سبز در زندگی شهری می باشد.

گرین وال تراس منازل

رایج ترین نوع گرین وال تراس برای منازل می باشد. نصب گرین وال تراس ، این فضای به ظاهر بلا استفاده را به محیطی دنج و دلنشین تبدیل می کند. هم چنین با طراحی مبلمان مناسب و جذاب می توان به طراحی بهتر این فضا کمک کرد.

گرین وال تراس
دیوار سبز در حیاط منزل

گرین وال تراس فضاهای اداری

شرکت ها و ساختمان های اداری همواره به یک فضا جهت استراحت و گپ و گفت نیازمندند. تراس ها می توانند با طراحی زیبا و جذاب این نیاز را به بهترین شکل فراهم کنند.

گرین وال تراس رستوران ها

رستوران ها و کافی شاپ ها از دیگر فضاهایی هستند که گرین وال تراس برای آن ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. وجود فضاهای سبز و گیاهان علاوه بر ایجاد نمای چشم نواز و بهبود روحیه افراد، در افزایش اشتها و ترغیب آن ها به گذراندن وقت بیشتری در آن مکان موثر است.

گرین وال تراس
دیوار سبز در بالکن

مزایای دیوار سبز تراس

  • استفاده از گرین وال تراس در ایجاد نمایی زیبا و جذاب برای ساختمان بسیار موثر است. نمای سبز همواره جزو محبوب ترین انواع نماها به شمار آمده و در همین راستا افزودن نمای سبز هر چند کوچک در بخش هایی از ساختمان مانند تراس ها، می تواند تغییر زیادی در فضا به وجود بیاورد.
  • نصب گرین وال تراس مصنوعی هم آسان است و هم هزینه بسیار کمی دارد. گرچه نوع طبیعی آن نیاز به تجهیزات و زیرسازی داشته و طبعا هزینه بالاتری نیز می طلبد، اما در کل با توجه به نمای زیبایی که در نهایت به وجود می آورد، کاملا به صرفه است.
  • استفاده از دیوار سبز طبیعی برای تراس می تواند به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی عمل کند. به عنوان مثال می توان بخشی از دیواره ی باز تراس را با کمک دیوار سبز طبیعی پوشاند و به این ترتیب از آلودگی صوتی خیابان و کوچه تا حد زیادی در امان بود.
  • بهبود روحیه افراد و ساکنین از دیگر مزایا و دلایل استفاده از گرین وال تراس است. گرین وال تراس با توجه به نمای سبز و جذابی که به وجود می آورد، یکنواختی و کسالت فضا را از بین می برد.

برای مطالعه بیشتر:

اجرای گرین وال مصنوعی

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز پتوس

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

جکوزی در تراس

نرده سنگی تراس قیمت

ایده های شیک برای طراحی دیوار بالکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!