استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آلومینیوم ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک
آلومینیوم ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک چیست؟ آلومینیوم یکی از پر مصرف ترین فلزات مورد استفاده در صنعت ساختمان به شمار می رود. اصلی ترین دلیل استفاده آلومینیوم در درب و پنجره سبکی وزن است. استحکام بالا و مقاومت زیاد در بارابر حوادث و بلایای طبیعی و ثابت ماندن رنگ در برابر نور خورشید همگی از برتری های آلومینیوم برای استفاده از آن در پنجره و درب هستند. پنجره ترمال بریک نوعی خاص از پنجره آلومینیومی است که توسط عایقی پلی آمیدی فریم خارجی آن از فریم داخلی جدا می شود. به این ترتیب ضعف آلومینیوم در انتقال حرارت به نقطه قوت این پنجره تبدیل می شود. به وسیله درب و پنجره های آلومینیومی ترمال بریک، پنجره ها و درهایی را خواهید داشت که دارای استحکام، عایق بندی بسیار بالا و دوام تقریبا مادام‌العمر هستند. بخش زیادی از این مزایا به فرآیند تولید پروفیل های آلومینیومی مربوط می شود.

آلومینیوم ترمال بریک
پروفیل آلومینیوم ترمال بریک

قیمت آلومینیوم ترمال بریک

برای قیمت گذاری آلومینیوم ترمال بریک باید عواملی نظیر وزن پروفیل مصرفی و ابعاد و اندازه الومینیوم را به طور دقیق بررسی کرد. سپس نوبت به یراق آلات و بازشوهای به کار رفته می رسد.

قیمت آلومینیوم ترمال بریک
عوامل موثر بر قیمت الومینیوم ترمال بریک

انواع آلومینیوم ترمال بریک

به طور کلی الومینیوم ترمال بریک به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  • آلومینیوم نرمال یا ساده
  • آلومینیوم ترمال بریک یا عایق
  • چوب آلومینیوم یا ALU-WOOD

دو نوع اولی که نام بردیم در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و پر طرفدار هستند. حتماً در ساختمان‌های قدیمی، انواعی از درب و پنجره‌های آلومینیوم نرمال را مشاهده کرده‌اید. این نوع از درب و پنجره‌ها دارای حالت عایق نبودند و به طور کلی باعث اتلاف انرژی زیادی در فصل سرما می‌شدند که به ناچار نیاز به انواع درزگیر‌ها داشتند.

به دلیل عدم عایق بندی صوتی در شهر‌های بزرگ و شلوغ، مناسب نیستند. امروزه، استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های استاندارد، منسوخ شده است. هنگامی که طراحان، این پنجره ها و درها را تولید می کنند، باید آلومینیوم را اکسترود کنند. این فرآیندی به نحوی است که در آن یک قطعه آلومینیوم خام (به نام بیلت) را با کمک حرارت و فشار بسیار زیاد تبدیل به همان چیزی که نیاز دارید می کنند. پس از آن، فرآیندهای دیگری شروع می شود که آن قطعه فلز خام را به پنجره یا در مدنظر شما تبدیل کند.

ساخت آلومینیوم اختصاصی ترمال بریک

در و پنجره های آلومینیوم ترمال بریک از طریق فرآیندهای پیشرفته ای تولید می شوند. در ابتدا، شما می توانید آلومینیوم را به کمک حرارت دادن آن بر روی یک پرس اکستروژن، اکسترود کنید. بعد از این مرحله آن را از یک قالب عبور می دهید و آن را تحت یک سری دستگاه ها و فشارهای مختلف، به شکلی که می خواهید در می آورید و آن را خم می کنید. در نتیجه، یک قاب فلزی آلومینیومی خواهید داشت که بسیار قوی و بادوام است. در مرحله بعد، قاب های آلومینیومی را آماده می کنید و آن‌ها را تمیز می کنید تا پروفیل ها برای رنگ آمیزی آماده شوند. رنگ آمیزی هم که به پایان رسد، ساخت درب و پنجره آلومینیومی شما با موفقیت انجام شده است.

آلومینیوم ترمال بریک
رنگ بندی متنوع آلومینیوم پنجره ترمال بریک

بخش های سازنده آلومینیوم ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم ترمال بریک شامل دو قسمت اصلی است: پارتیشن داخلی و پارتیشن خارجی.

  • پارتیشن داخلی:

 از جنس پلی‌آمید است. پارتیشن داخلی جلوی انتقال حرارت را مسدود می‌کند. پروفیل الومینیوم ترمال بریک دارای یک لایه عایق حرارتی می‌باشد که باعث جلوگیری از انتقال حرارت از داخل ساختمان به بیرون و بالعکس می‌شود. این پروفیل برای استفاده در ساختمان‌هایی که نیاز به کاهش هزینه‌های انرژی و بهبود عملکرد سیستم‌های حفاظتی دارند، مناسب است.

  • پارتیشن خارجی:

بخش خارجی این پروفیل به دلیل استفاده از آلومینیوم ترمال بریک، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و باد دارد و مانع نفوذ آب و باد به داخل ساختمان می‌شود. امکان استفاده از رنگ متفاوت نسبت به بخش داخلی امکان تنوع بی نظیر و زیباتر شدن ساختمان را فراهم می کند.

مزایای آلومینیوم ترمال بریک

مزایای پر شماری را می توان برای آلومینیوم ترمال بریک نام برد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

کاهش هزینه‌های انرژی: با استفاده از پروفیل الومینیوم ترمال بریک، انتقال حرارت از داخل ساختمان به خارج و برعکس به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این باعث کاهش هزینه‌های انرژی مربوط به سیستم‌های گرمایشی و تهویه مطبوع می‌شود.

عایق بندی حرارتی: اگر دیوارهای داخلی ساختمان به خوبی عایق حرارتی نشوند، ممکن است هوای سرد خارجی با تماس با سطح سرد دیوار، یخ و شبنم تشکیل دهد.

کاهش رطوبت در داخل ساختمان: رطوبت در داخل ساختمان می تواند از راه های مختلفی مانند نشت آب، سرریز کف، تعریق و … وارد شود و در صورتی که در معرض سرما باشد، ممکن است به شکل یخ و شبنم در دیوارها تجمع پیدا کند.

الومینیوم ترمال بریک
الومینیوم ترمال بریک

جلوگیری از خرابی ساختمان: رطوبت می تواند باعث ضعف ساختمان شود و در نهایت باعث خرابی ساختمان و آسیب به سلامتی ساکنین شود.

جلوگیری از رشد قارچ و باکتری: رطوبت می‌تواند به رشد قارچ و باکتری‌ها در داخل ساختمان منجر شود. این موجودات می‌توانند به سلامتی ساکنین آسیب بزنند و از همین رو، این موضوع باید جدی گرفته شود.

مانع ورود حشرات: رطوبت می‌تواند به ورود حشرات مانند مورچه‌ها، موریانه‌ها و سوسک‌ها به داخل ساختمان منجر شود. این حشرات می‌توانند به سلامتی ساکنین آسیب بزنند و باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شوند. آلومینیوم ترمال بریک از این خسارت جلوگیری می کند.

برای مطالعه بیشتر:

پنجره ترمال بریک چیست

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مزایای پنجره ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم آکپا

آلومینیوم اختصاصی آکرول

نصب پنجره ترمال بریک

شیشه ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

ساخت پنجره ترمال بریک

پنجره نرمال بریک

پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پنجره دو جداره آلومینیومی ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!