استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب پنجره ترمال بریک

نصب پنجره دوجداره ترمال بریک
نصب پنجره آلومینیومی ترمال بریک

نصب پنجره ترمال بریک آسان است. پنجر‌ه دوجداره ترمال بریک آلومینیومی یک ابزار پیشرفته و کاربردی برای جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان هستند. ترمال بریک یا شکست حرارتی عنصری با رسانایی حرارتی کم است که در یک مجموعه قرار می‌گیرد تا جریان انرژی حرارتی بین مواد را کاهش دهد یا از آن جلوگیری کند.

این عایق حرارتی اغلب در درها و پنجره‌های آلومینیومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کار اصلی که پنجر‌ه دوجداره ترمال بریک آلومینیومی انجام می‌دهد، این است که قاب بیرونی یک پنجره یا در را از قاب داخلی جدا می‌کند، به طوری که شرایط بیرون خانه بر دمای داخل خانه تأثیری نداشته باشد. معمولاً پنجره‌ها و درهایی که دارای اسکلت فلزی هستند (خواه آن فلز فولادی، آلومینیومی، برنزی و غیره باشد) دمای قاب بیرونی در یا پنجرۀ دوجداره را به داخل انتقال می‌دهند.  نصب پنجر‌ه ترمال بریک در ساختمان مزایای فوق‌العاده چشمگیری به همراه دارد. در این مقاله به معرفی و چگونگی نصب پنجره آلومینیومی ترمال بریک می پردازیم.

نصب پنجره ترمال بریک
نصب پنجره آلومینیومی ترمال بریک

دستمزد نصب پنجره ترمال بریک

دستمزد نصب پنجره ترمال بریک بر اساس هر متر مربع تعییین می شود. امکان نصب شیشه های پنجره آلومینیومی ترمال بریک به صورت تک، دو یا سه جداره در قاب پنجره آلومینیومی وجود دارد. این پنجره ها در طرح ها و رنگ های مختلف برای با سلیقه های گوناگون طراحی می شوند. گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع فرم های بازشو پنجره ها از دیگر مزیت های این نوع پنجره ها محسوب می گردد. این پنجره ها در ساختمان های تجاری، اماکن اداری و پروژه های بزرگ مسکونی که نیازمند سیستم های پوششی و حفاظتی پیچیده و باکیفیت شیشه ای هستند، بسیار مناسب می باشند. محاسبه دستمزد نصب پنجره ترمال بریک بسیار متغیر است و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ارتفاع و عرض پنجره
  • نوع پنجره دوجداره
  • نوع و سازنده یراق و ابزار استفاده شده در نصب پنجره ترمال بریک

مراحل نصب پنجره ترمال بریک

پروسه نصب پنجره ترمال بریک را می‌توان به دوبخش تقسیم کرد:

استفاده از این روش برای نصب پنجره ترمال بریک توسط خودتان مناسب نیست و درصورت استفاده از این روش پنجره ترمال بریک به درستی در جای خود قرار نمی‌گیرد. این امر موجب می‌شود قسمت داخلی قاب پنجره دوجداره ترمال بریک همچنان با هوای بیرون در تماس باشد که به این معناست که اتلاف حرارت و انرژی همچنان رخ می‌دهد. اما درصورتی که به هر دلیلی شما قصد دارید نصب پنجره ترمال بریک را خودتان انجام دهید عمران مدرن در کنار شماست تا به درستی این فرآیند انجام شود.

نصب پنجره ترمال بریک مرحله اول

برای نصب پنجره ترمال بریک ابتدا پیچ‌های نگهدارنده پنجره موجود را باز کنید. پیدا کردن همه آنها ممکن است کمی طول بکشد، اما قبل از تلاش برای خارج کردن قاب پنجره مطمئن شوید که همه پیچ‌ها را باز کرده باشید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز درزگیر پنجره را برش بزنید و با کمک یک میله صاف پنجره را به آرامی به سمت بیرون بکشید.

برای انجام این کار دقت زیادی به خرج دهید و عجله نکنید تا به دیوار آسیبی نرسانید. با استفاده از یک چکش نرم به آرامی به اطراف قاب پنجره ضربه بزنید و قاب را خارج کنید. زمانی که پنجره و قاب برداشته شد، قسمت‌های باقی مانده درزگیر را جدا کنید، و با تمیز کردن محل نصب پنجره جدید برای نصب پنجره دوجداره ترمال بریک آماده شوید. اگر در هر یک از مراحل به مشکل خوردید حتما از کارشناسان و متخصصان نصب پنجره ترمال بریک کمک بگیرید.

قیمت نصب پنجره ترمال بریک
نصب پنجره ترمال بریک در حمام

نصب پنجره ترمال بریک مرحله دوم

در این مرحله از نصب پنجره ترمال بریک ابتدا باید درپوش پنجره دوجداره را به کمک چسب ببندید. چسباندن درپوش‌های انتهایی به پنجره را قبل از نصب آن روی دیوار انجام دهید. پس از چسباندن درپوش‌ها روی پنجره، از پیچ برای اتصال کامل درپوش استفاده کنید. همچنین باید قبل از نصب از یک درزگیر برای محافظت از هر گونه نفوذ آب استفاده کنید. پنجره را با کمک شخص دیگری بلند کرده و به داخل فضای دیوار قرار دهید. برای ایجاد سوراخ‌ها برای جایگذاری پیچ‌ها از یک مداد و مته برای مشخص کردن جای سوراخ‌ها و ایجاد سوراخ استفاده کنید.

قبل از قرار دادن پیچ‌ها یک درزگیر کوچک در سوراخ‌ها قرار دهید تا مطمئن شوید آب از آن عبور نمی‌کند. اکنون پنجره دوجداره ترمال بریک را درون جایگاه خود قرار دهید. برای این کار ابتدا سکوهای لعاب را به گوشه‌ها بچسبانید تا مطمئن شوید که شیشه کاملاً صاف و هم تراز قرار می‌گیرد. حالا نوبت آن است که مجموعۀ شیشه را داخل محفظه قرار دهید تا کاملاً جا بیافتد. سپس از درزگیر سیلیکونی برای مهرو موم کردن تمام لبه‌های قاب پنجره دوجداره ترمال بریک استفاده کنید تا هیچ گونه تراکمی وجود نداشته باشد. تبریک می گوییم نصب پنجره ترمال بریک توسط شما به پایان ‌رسید.

مزایای نصب پنجره ترمال بریک

با نصب پنجر‌ه ترمال بریک می‌توانید از کاهش ۳۸ درصدی مصرف انرژی، کاهش ۲۸ درصدی مصرف سوخت، کاهش ۲۰ درصدی هزینۀ سرمایه گذاری اولیه تأسیسات و میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری کنید. ترمال بریک به طور کلی از انتقال گرما و سرما از طریق قاب‌ها جلوگیری می‌کند و مشکلاتی را که ممکن است در محیط‌های بسیار سرد یا بسیار گرم ایجاد شود را کاهش می‌دهد. نصب پنجر‌ه ترمال بریک با کنترل این انتقال، باعث بهبود بهره‌وری انرژی می‌شود. این پنجره ها در برابر هر گونه تغییر رنگ و شکل مقاوم هستند. آنها در مقابل عوامل محیطی مانند تابش آفتاب، باران، آلودگی هوا و گرد و غبار مقاوم هستند. عایق رطوبتی، حرارتی و صوتی مناسب بودن و سبکی و راحتی در حمل و نقل از دیگر مزیت های نصب پنجره ترمال بریک است.

نصب پروفیل پنجره ترمال بریک
انتخاب پروفیل با کیفیت قبل از نصب پنجره ترمال بریک

نصب حرفه ای پنجره ترمال بریک

در روش حرفه ای متخصصان و کارشناسان مربوطه با تجهیزات کامل اقدام به نصب پنجره ترمال بریک می کنند. توصیه  می شود حتما از افراد با تجربه و حرفه ای برای نصب در و پنجره آلومینیومی خود استفاده کنید. دقت در انتخاب پنجر‌ه دوجداره ترمال بریک مناسب برای خانۀ خود و خرید آن پایان کار نیست و هنوز قسمت مهمی از کار باقی مانده و آن نحوه نصب پنجر‌ه ترمال بریک است. اگر این پنجره‌ها براساس روش‌های استاندارد نصب نشوند عملکرد آن‌ها تا حد زیادی به هدر می‌رود. به دلیل اهمیت این موضوع درصورت نداشتن مهارت کافی، خود اقدام به نصب پنجره ترمال بریک نکنید.

مراحل نصب حرفه ای پنجره ترمال بریک

برای نصب یک پنجره عالی موارد زیر اهمیت فراوانی دارد:

  • متریال استاندارد نصب پنجره ترمال بریک:

که شامل پروفیل، شیشه، یراق و اکسسوری های استاندارد می باشد.

۲. تولید استاندارد: تولید پنجره باید توسط تکنسین ماهر و ماشین آلات استاندارد انجام شود و برای نصب پنجره ترمال بریک حتما از افراد با تجربه کمک گرفته شود.

۳. نصب استاندارد: اگر نصب پنجره ترمال بریک به وسیله تیم مجرب و ماهر صورت نگیرد هزینه تعمیر و اصلاح مشکلات آن شما را اذیت می کند.

نصب در و پنجره ترمال
نصب پنجره کشویی ترمال بریک

قبل از آماده شدن پنجره یک قاب آهنی یا آلومینیومی توسط کارفرما به عنوان “کادر” داخل دیوار قرار می گیرد. به طوری که پس از نصب پنجره دیگر قابل رویت نخواهد بود. در صورتی کشویی بودن درب و پنجره های ترمال بریک، فقط شیشه های دوجداره و باکیفت که توسط کارخانه و با دستگاه های اتوماتیک تولید شده اند بر روی لنگه پنجره نصب خواهند شد. اما در صورت بازشو بودن، شیشه ها نیز همراه با درب و پنجره به محل نصب مورد نظر برده می شوند تا پس از اتمام فرایند نصب، بر روی آن نصب گردند.

برای مطالعه بیشتر :

پنجره ترمال بریک چیست

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مزایای پنجره ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم آکپا

آلومینیوم اختصاصی آکرول

ساخت پنجره ترمال بریک

پنجره نرمال بریک

شیشه ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.41 ( 7 نظر)

۳ نظر

  1. الان فهمیدم قصر رویاهامو چه جوری باید بسازم

  2. هزینه ساخت و نصب آلومینیوم ترمال بریک برای ۴ پنجره کلا به ابعاد ۱۰ متر چقدر هست؟

  3. هزینه ساخت و نصب آلومینیم ترمال بریک از پنجره دوجداره معمولی چقدر بیشتره؟