استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شیشه ترمال بریک

شیشه پنجره ترمال بریک
شیشه پنجره آلومینیومی ترمال بریک

شیشه ترمال بریک چیست؟ شیشه بعد از پروفیل مهم ترین بخش تشکیل دهنده پنجره ترمال بریک است. طیف وسیعی از شیشه ها در پنجره ترمال بریک قابل استفاده هستند. متداول ترین شیشه ای که در پنجره ترمال بریک استفاده می شود سکوریت است. شیشه پنجره ترمال بریک میتواند دو و سه جداره باشد. در نوع تک جداره عایق بندی کامل صورت نمی گیرد. برای افزایش عایق بندی شیشه دو جداره حد فاصل دو شیشه با گاز آرگون پرمی شود. فضای خالی دوشیشه را اسپیس می نامند. برای افزایش کیفیت شیشه ترمال بریک از شیشه های لمینت شده استفاده می گردد تا نمایی لوکس و مدرن داشته باشیم. استفاده از شیشه هایی که به روش های غیر صنعتی تولید می شوند مناسب نیست. شیشه های استاندارد توسط فرآیندهای شیمیایی خاص و در کارخانه تولید می شوند و شیشه های صنعتی معمولا چهار برابر مدل معمولی مقاومت دارند.

شیشه ترمال بریک
شیشه پنجره ترمال بریک

قیمت شیشه ترمال بریک

قیمت شیشه ترمال بریک به پارامترهای خاصی بستگی دارد از جمله عرض و ارتفاع شیشه. علاوه بر آن نوع شیشه مورد استفاده و ضخامت آن نیز در تعیین قیمت نقش اساسی دارد. برای مثال اگر شیشه تک جداره با ضخامت ۴ میلی متر و ارتفاع و عرض ۱۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر استفاده کنیم و شیشه ما از نوع فلوت یا ساده باشد قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان دارد. اگر نوع شیشه ترمال بریک دودی شود ۱۵۰ هزار تومان به هزینه کلی ما افزوده می شود. علاوه بر تمامی موارد گفته شده اجرت نصب و اجرا و برند سازنده شیشه نیز در قیمت نقش دارند. برای کسب اطلاع دقیق از قیمت شیشه ترمال بریک مورد نظر خود و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

انواع شیشه ترمال بریک

به طور معمول برای شیشه ترمال بریک از شیشه سکوریت استفاده می شود. شیشه سکوریت نوعی خاصی از شیشه است که در کوره تحت دمای بالا شکل می گیرد و سپس تحت فشار زیاد سرد می شود. چنین فرآیندی باعث می شود تا شیشه ترمال بریک در صورت خرد شدن و شکستن به قطعات ریز تبدیل شود و برش های آن خطرناک و تیز نباشند.

شیشه ترمال بریک

نصب شیشه ترمال بریک

برای نصب شیشه ترمال بریک حتما باید از افراد متخصص کمک گرفت تا به بهترین کیفیت ممکن را داشته باشیم.

برای نصب شیشه ترمال حتما باید مراحل زیر به طور دقیق طی شوند:

  • نوع کاربرد شیشه (وان، حمام، درب، پنجره و …)
  • ابعاد مد نظر شیشه مناسب با محل نصب
  • اندازه گیری ابعاد شیشه ترمال بریک توسط کارشناس و فرد متخصص
  • عقد قرارداد و تولید شیشه با کیفیت در کارخانه
  • حمل شیشه تا محل نصب با نهایت وسواس و دقت و احتیاط
  • نصب شیشه ترمال بریک توسط فرد متخصص و ماهر
  • تراز کردن شیشه از همه زوایا
  • پیم لولای بالا و پایین باید درست در جای خود قرار بگیرد تا فرآیند باز و بسته شدن به درستی انجام شود.
  • چسب زدن واشر ها و لولاها باید دقیق باشد تا آب بندی و هوابندی مناسبی داشته باشیم.

از آنجا که نصب شیشه ترمال بریک فرآیندی پیچیده و نیازمند تخصص و مهارت بالا است حتما از افراد متخصص استفاده شود زیرا عدم دقت در هر یک از مراحل گفته شده می تواند هزینه دوباره داشته باشد برای مثال اگر فرد نصاب مسلط نباشد شیشه با برخورد به اطراف به راحتی می شکند و فرآیند ساخت شیشه باید از ابتدا انجام شود.

شیشه دوجداره ترمال بریک
شیشه پنجره دوجداره ترمال بریک

کاربرد شیشه ترمال بریک

شیشه ها می توانند در هر جایی که از پنجره ترمال بریک استفاده می شود کاربرد داشته باشند. برای مناطقی که جلوه نما اهمیت بالایی دارد از شیشه ترمال استفاده می کنیم. در ساختمان های اداری در پاساژها و مناطق تفریحی و تجاری، در هتل ها و مدارس و دانشگاه، در کلینیک های زیبایی و بیمارستان ها و … که از پنجره ترمال بریک می توان استفاده کرد از شیشه ترمال بریک نیز استفاده می شود. از کاربرهای دیگر این شیشه ها می توان به استفاده در فضای داخل خانه نظیر وان و حمام اشاره کرد. در پنل ها و پارتیشن ها و آلاچیق می توان از  شیشه ترمال بریک بهره برد.

مزایای شیشه ترمال بریک

مهم ترین مزیت شیشه مورد استفاده در پنجره ترمال بریک کیفیت ساخت آن می باشد. اگر شیشه نتواند در برابر باد و طوفان و زلزله محکم باشد با اولین تکانش جدی خرد می شود. اگر شیشه ترمال بریک دو جداره باشد کیفیت بالای آن به عایق بندی بیشتر پنجره ترمال بریک کمک می کند.

شیشه پنجره ترمال بریک
شیشه سکوریت پنجره ترمال بریک
  • مقاومت بالا: با همان ضخامت، مقاومتی ۶ تا ۱۲ برابر شیشه معمولی دارد.
  • ضد آتش سوزی و حریق: می توان آن را در شعله ۱۰۵۰  ºCبه مدت ۹۰ دقیقه بدون ترکیدن و شکستن نگه داشت. از این شیشه برای جلوگیری از انتشار شعله های آتش و دود ، در برج ها و مجتمع های مسکونی استفاده می شود تا در زمان آتش سوزی افراد زمان کافی برای فرار و زمان کافی تا رسیدن امداد و نجات وجود داشته باشد.
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی: برای استفاده در شرایط جوی متفاوت طبیعی مناسب می باشد. همچنین در فضاهایی که در معرض نور آفتاب به صورت طولانی مدت قرار دارد استفاده می شود.
  • عمر طولانی: ماندگاری این نوع شیشه ها دو برابر شیشه های معمولی است.
  • نصب راحت و سریع: این نوع شیشه ها حداکثر در ۴۰ دقیقه نصب می شود. چسب ها و نوارهای نسوز باید در اطراف شیشه نصب شوند.
  • بهینه سازی انرژی: با این شیشه ها نه تنها در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نمیگیرید بلکه ، حریم خصوصی منزل شما حفظ می شود. همچنین از اتلاف انرژی از درون خانه به خارج از منزل جلوگیری می شود.

برای مطالعه بیشتر:

پنجره ترمال بریک چیست

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مزایای پنجره ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم آکپا

آلومینیوم اختصاصی آکرول

نصب پنجره ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک

پنجره نرمال بریک

ساخت پنجره ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)