استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc
تفاوت ساختاری پنجره ترمال بریک با upvc

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc نظیر مقایسه بنز با بی ام و است. از آنجا که هر دو پنجره ترمال بریک و یو پی وی سی عملکرد بی نظیری در عایق بندی دارند، تفاوت در قیمت، رنگ بندی، ساختار و … می تواند به ما در انتخاب مناسب کمک کند. تفاوت قیمت پنجره ترمال بریک با upvc اصلی ترین عامل است. پنجره آلومینیومی ترمال بریک اگر از جنس پروفیل آلومینیومی ایرانی باشد، قیمتی حدود ۳ برابر upvc دارد. از نظر ساختاری هر دو پنجره در وضعیت مشابهی قرار دارند. از مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc می توان سبکی وزن و استحکام بالا، تنوع گسترده در رنگ بندی، انتخاب ابعاد دلخواه در تولید درب و پنجره و عایق بندی قوی را به عنوان ویژگی های مشترک نام برد.

پروفیل استفاده شده در ساخت پنجره ترمال بریک با upvc  از نظر عایق بندی عملکرد مشابهی را در جلوگیری از انتقال حرارت و آلودگی صوتی ایفا می کند. آلومینیوم همانند آهن و طلا یک فلز ارزشمند است که در طول زمان ارزش ذاتی آن نه تنها کم نمی شود بلکه افزایش هم می یابد. در مقابل پنجره upvc از مواد شیمیایی ساخته می شود که با گذر زمان ارزش ذاتی خود را از دست می دهد. در این مطلب به طور کامل به بررسی تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc می پردازیم.

پنجره upvc و ترمال بریک
تنوع رنگ محدود پنجره upvc در مقایسه با ترمال بریک

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

به طور کلی می توان پنجره ترمال بریک با upvc را در موارد زیر با هم مقایسه کرد:

  • تفاوت قیمت پنجره ترمال بریک با upvc
  • تفاوت پنجره ترمال بریک با یو پی وی سی از نظر جنس پروفیل و ساختار
  • مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc از نظر عملکرد در عایق بندی
  • تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc از نظر تنوع و زیبایی و رنگ بندی
  • ارزش ذاتی پنجره آلومینیومی در مقایسه با upvc  

مقایسه قیمت پنجره ترمال بریک با upvc

قیمت پنجره upvc بسیار ارزان تر است. همانند پنجره ترمال بریک عواملی مانند یراق آلات مصرفی، نوع شیشه مورد استفاده (تک جداره، دو جداره، لمینت، صاف و …) اجرت نصب و اجرا، برند سازنده و در نهایت وزن پروفیل مصرفی در قیمت تمام شده پنجره upvc نقش اساسی دارند. اگر به دنبال ساختمانی مدرن و مستحکم هستید پنجره آلومینیومی ترمال بریک گزینه مناسب تری محسوب می شود.

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc در قیمت می تواند بر قیمت نهایی سازه اثر گذار باشد. اگر بودجه شما برای تهیه پنجره ترمال بریک کافی نیست می توانید پنجره های  upvc را با مزایای مشابه فراهم کنید. پنجره آلومینومی نرمال نیز می تواند به جای  upvc استفاده شود اما به دلیل نبود لایه پلی آمیدی در پروفیل آلومینیوم و جداسازی فریم داخلی و خارجی بر خلاف پنجره آلومینیومی ترمال و همچنین گران بودن پروفیل آلومینیوم نسبت به upvc استفاده از آن توصیه نمی شود. جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره با کارشناسان عمران مدرن در تماس باشید.

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc از نظر ساختار

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc در ساختار اهمیت فراوانی دارد. پروفیل آلومینیومی مورد استفاده در ساخت پنجره ترمال بریک بسیار محکم تر از upvc است. در ساختمان هایی که وزن ساختمان و سبک بودن مصالح مورد استفاده اهمیت بالایی دارد، upvc گزینه بهتری محسوب می شود زیرا استحکام مطلوبی در برابر لرزش ها و باد و طوفان دارد و وزن آن از آلومینیوم کمتر است. مشکل upvc محدودیت گالوانیزه مورد استفاده در ساخت پنجره های کشویی و لیفت اند اسلاید در ابعاد بزرگ است. در این حالت پنجره ترمال بریک بهترین انتخاب است زیرا تمام انتظارات شما را از یک پنجره برآورده می کند. عمران مدرن می تواند با توجه به بودجه و سلیقه شما بهترین انتخاب را برایتان رقم بزند. 

مقایسه قیمت پنجره upvc و ترمال بریک
زیبایی بیشتر پنجره ترمال بریک در مقایسه با upvc

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc در تنوع بالا

تنوع پنجره ترمال بریک با upvc در نوع یراق آلات مصرفی و ویژگی های ظاهری بررسی می شود. تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc در رنگ می تواند بر ظاهر و نما اثر گذار باشد.

۱_ تنوع در یراق آلات :

هر دو پنجره در انواع کشویی، لیفت، فولکس واگنی، لولایی ساخته و عرضه می شوند. برای تهیه ابعاد بزرگ پنجره کشویی بهتر است از پنجره ترمال بریک استفاده شود زیرا می تواند وزن های بالا را تحمل کند و برای سالیان طولانی بدون تخریب کار کند. پنجره upvc در ابعاد بزرگ دوام و کارایی مطلوب نظیر ترمال بریک را ندارد.

۲_ تنوع در رنگ و ظاهر :

رنگ های الکترواستاتیک و پوشش های آنادایز استفاده شده در پنجره ترمال بریک می تواند در بیش از ۲۰۰ رنگ مختلف و متنوع ظاهر شود. در مقابل پنجره upvc اغلب به شکل سفید رنگ مشاهده می شوند. در مناطق گرم و خشک و نامساعد از نظر جوی پنجره upvc به راحتی تخریب می شود و دوام پنجره ترمال بریک را ندارد. ظاهر پنجره ترمال بریک مدرن تر و ظریف تر بوده و نمای ساختمان را زیباتر نشان می دهد.

پنجره ترمال بریک و upvc
پنجره دو جداره ترمال بریک با upvc

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc در عایق بندی

در عایق بندی پنجره upvc عملکرد بهتری از پنجره آلومینیومی دارد. جنس upvc به طور ذاتی در برابر سرما و گرما و انتقال حرارت عملکرد مطلوب تری از آلومینیوم دارد. استفاده از عایق ترمال بریک در پنجره آلومینیومی ضعف آلومینیوم در انتقال حرارت را تا ۹۰ درصد برطرف می کند. در مناطقی که از نظر جوی در شرایط نامساعد قرار دارند و رطوبت بالاست، پنجره upvc گزینه مناسب تری است. در مناطقی که زلزله خیز بوده و گرم و خشک هستند پنجره ترمال بریک کارایی بیشتری دارد.

مقایسه پنجره ترمال بریک با یو پی وی سی در ارزش ذاتی

پنجره آلومینیومی به علت ارزش فلز آلومینیوم قیمت بالاتری دارد. همچنین اگر پنجره به تکنولوژی ترمال بریک مجهز شود ارزش آن بیشتر می شود. استفاده از عایق pvc در پنجره آلومینیومی به خوبی عایق ترمال بریک نیست. ذات پنجره upvc از پلاستیک فشرده و مواد شیمیایی تشکیل می شود که پس از استفاده بلند مدت ارزش آن کاهش می یابد.

تفاوت پنجره ترمال بریک با upvc در بازیافت

هر چند هر دو نوع پنجره ترمال بریک و upvc دوست دار محیط زیست هستند و قابل بازیافتند، اما پنجره ترمال بریک عمر طولانی تری دارد و پس از پایان عمر به طور ۱۰۰ درصد می تواند بازیافت شود، در حالیکه پنجره upvc در بهترین حالت تا ۴۰ درصد قابلیت استفاده مجدد را دارد.

مقایسه پروفیل پنجره ترمال بریک با upvc
بدنه مستحکم پنجره ترمال بریک در مقایسه با upvc

در جدول زیر به طور خلاصه مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc قرار گرفته است:

مقایسهپنجره ترمال بریکپنجره upvc
ویژگی های ظاهریقابلیت انتخاب رنگ کوره ای پودری الکترواستاتیک، دارای انواع طرح ها با ضخامت ها و ظاهر های متفاوت از نظر سایز و ابعاد، قابلیت انتخاب انواع طرح های دکورال (ظاهر چوب) با انواع رنگ های مختلف، قابلیت انتخاب رنگ و طرح متفاوت نمای خارج با داخل پنجره به علت داشتن عایق پلی آمید، براق بودن رنگ و آنادایزمحدودیت در تنوع رنگ در تولید کارخانه ای و تنوع رنگ زیاد در رنگ آمیزی غیر کارخانه ای، عدم داشتن رنگ آنادایز، دارای ضخامت، ابعاد و رویت مشابه در همه انواع آن
طول عمرعمر مفید نامحدود و حداقل تا ۵۰ سال ماندگاری بسیار بالا و عدم تغییر رنگ پروفیل در هر شرایط آب و هوایی،قابل بازیافت حدود ۱۰۰ درصدعمر مفید حداکثر ۱۲ سال، مناسب برای جاهایی که تغییر آب و هوایی کمتری دارند
قیمتگران و بالا برای مصارف بالاارزان و مقرون به صرفه
عایق بندیضعف ذاتی آلومینیوم در انتقال حرارت با وجود ترمال بریکمقاومت بالا در برابر انتقال گرما و سرما به خاطر ذات upvc
ساختارمستحکم و با دواماستحکام ضعیف بدنه پلاستیکی

برای مطالعه بیشتر :

پنجره ترمال بریک چیست

نرمال بریک

ساخت پنجره ترمال بریک

مزایای پنجره ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم آکپا

آلومینیوم اختصاصی آکرول

نصب پنجره ترمال بریک

شیشه ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.4 ( 6 نظر)