استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

معایب و مزایای پنجره ترمال بریک

مزایای پنجره ترمال بریک
مزایای پنجره ترمال بریک

معایب پنجره ترمال بریک در برابر مزایای پنجره ترمال بسیار ناچیز است. این پنجره ها می توانند بهترین انتخاب ممکن برای استفاده طولانی مدت باشند. دوام و استحکام بالا، خاصیت ضد زنگ زدگی و خورندگی می تواند عمر مفید پنجره ترمال بریک را تا نیم قرن افزایش دهد. حشرات، آب، صداهای مزاحم راهی برای نفوذ ندارند، زیرا لایه پلی آمیدی ترمال بریک سد محکمی در برابر نفوذ آنهاست. سبک بودن و تنوع رنگ بالا امکان استفاده گسترده از پنجره ترمال بریک را در هر کاری فراهم می کند. سرما و گرما و رطوبت تاثیری در دمای محیط ندارند، زیرا مهم ترین مزیت پنجره ترمال بریک عایق حرارتی بودن آن است.

تنوع بالای پروفیل آلومینیوم ترمال بریک این امکان را فراهم می کند تا بتوانیم از انواع پنجره های لیفت و اسلاید، فولدینگ، محوری، تلسکوپی، فولکس واگنی، پنجره ترمال‌ بریک کشویی ، ترمال‌ بریک تک حالته، پنجره ترمال‌ بریک دو حالته، پنجره گیوتینی متناسب با نیازمان استفاده کنیم. از جمله معایب پنجره ترمال بریک قیمت بالای آن است.

مزایای پنجره ترمال بریک
بخش های مختلف پنجره ترمال بریک

معایب پنجره ترمال بریک

معایب پنجره ترمال بریک در مقایسه با مزایای آن قابل چشم پوشی هستند. به طور کلی دو عیب اصلی این پنجره ها عبارتند از :

قیمت بالا از معایب پنجره ترمال بریک

معایب پنجره ترمال بریک اندک اند. بر اساس وزن پروفیل استفاده شده و میزان آلومینیوم مصرفی قیمت اولیه پنجره تعیین می شود. یراق آلات استفاده شده و برند سازنده هر کدام بر قیمت نهایی اثر گذارند. هزینه نصب و اجرا می تواند با توجه به کیفیت پروژه متغیر باشد. تنها عیب بزرگ این پنجره ها قیمت نهایی آن ها می باشد که نسبت به سایر پنجره ها بالاست. البته قیمت پنجره ترمال بریک در برابر مزایای زیاد قابل توجیه است.

عدم تغییر فریم از معایب پنجره ترمال بریک

از معایب پنجره ترمال بریک می توان به فریم آن اشاره کرد. پس از نصب و اجرا نمی توان فریم پنجره و ساختار و شکل آن را تغییر داد. همچنین آلومینیوم باعث انتقال جزئی سرما و گرما می شود.

پنجره ترمال بریک
تنوع گسترده پنجره ترمال بریک

مزایای پنجره ترمال بریک چیست ؟

مزایای پنجره ترمال بریک می توانند به بخش های مختلفی تقسیم بندی شوند. از جمله مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوام و ماندگاری بالا
  • امنیت زیاد و ایمنی بی نظیر
  • عایق بندی با دقت زیاد
  • تنوع گسترده در ابعاد و رنگ بندی
  • نقش زیست محیطی

مزیت پنجره ترمال بریک در عایق بندی

آلومینیوم به عنوان یک فلز سبک و مستحکم شناخته می شود. آهن زنگ می زند و چوب توسط موریانه ها از بین می رود. آلومینیوم توانایی انتقال حرارت را دارد. نقطه ضعف آلومینیوم برای استفاده در درب و پنجره همین است. از مزایای پنجره ترمال بریک ترکیب ماندگاری و دوام آلومینیوم در کنار عایق ترمال بریک را می توان نام برد. همچنین عدم نفوذ آب و حشرات موذی از دیگر مزایای پنجره ترمال بریک است. هزینه پایین نگهداری و تعمیرات و فراوانی قطعات یدکی از ویژگی های ارزنده این پنجره ها محسوب می شود. عیب بزرگ پنجره ترمال بریک قیمت بالای آن می باشد که به دلیل عمر طولانی می توان از آن چشم پوشی کرد.

مزیت امنیت زیاد پنجره ترمال

سارقان نمی تواند به راحتی این پنجره ها را تخریب کنند. ترکیب شیشه دوجداره در کنار بدنه آلومینیومی امنیت بالایی را رقم می زند. می توان از انواع قفل های سخت افزاری برای افزایش امنیت پنجره ترمال بریک استفاده کرد. نصب انواع توری و محافظ آهنی مانع از نفوذ حشرات و سارقان به داخل ساختمان می شود. عدم اشتعال پذیری آلومینیوم امکان آتش سوزی و انفجارهای ناخواسته را به حداقل حالت ممکن می رساند.

مزایای پنجره ترمال بریک به عنوان عایق

از جمله مهم ترین مزایای پنجره ترمال بریک بی شک نقش فوق العاده آن به عنوان عایق است. آلودگی صوتی و آلودگی هوا از بزرگترین دغدغه های زندگی شهری است. پنجره ترمال بریک راه عبور ریزگردها و ذرات آلاینده هوا را می بندد. صداهای مزاحم و اضافی از این پنجره ها عبور نمی کنند. انرژی به راحتی می تواند به شکل های مختلف خود تبدیل شود. گرما با سرما جایگزین شود و رطوبت به آسانی به داخل منزل نفوذ کند. ویژگی پنجره ترمال بریک توانایی بالا در کنترل تبادلات حرارتی است. عیب کوچک این پنجره ها انتقال سرما و گرما توسط آلومینیوم است.

مزایای پنجره ترمال بریک
استحکام بالای پنجره ترمال بریک

تنوع گسترده از مزایای پنجره ترمال بریک

به طور کلی تنوع بالای پنجره ترمال بریک در دو مورد زیر بررسی می شود:

  • تنوع در ساختار

پروفیل ترمال بریک می تواند در ابعاد گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد. می توان پنجره های دو جداره و یا سه جداره ساخت. تنها محدودیت موجود در ساختار پنجره ترمال بریک این است که پس از ساخت و آماده سازی، امکان ایجاد تغییر در آن ممکن نیست. اغلب پروفیل های مورد استفاده از قبل ساخته شده و در اندازه استاندارد عرضه می شوند.

  • تنوع در ظاهر

ظاهر زیبا و لوکس از مزایای پنجره ترمال بریک محسوب می شود. رنگ های استفاده شده اگر از نوع الکترواستاتیک باشند، ماندگاری بیشتری دارند. بیش از ۲۵۰ رنگ در این پنجره ها قابل استفاده است. عمران مدرن می تواند متناسب با سلیقه شما پنجره دلخواهتان را برایتان فراهم کند.  

مزایای پنجره ترمال در محیط زیست

مهم ترین برتری پنجره آلومینیومی ترمال بریک نسبت به upvc این است که پس از پایان عمر خود می تواند دوباره مورد استفاده مجدد قرار بگیرد. این پنجره ها بازیافت می شوند و آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کنند.

مزایای پنجره ترمال بریک

به طور خلاصه در این مقاله به بررسی و تحلیل مزایا و معایب پنجره ترمال بریک پرداختیم:

  • عایق رطوبتی و حرارتی
  • سبکی فوق العاده و استحکام و دوام بالا
  • غیرقابل اشتعال بودن
  • عایق در برابر آلودگی هوا و آلودگی صوتی و گرد و غبار
  • زیبایی، تنوع رنگ زیاد و دلخواه
  • مقاوم در برابر فشار باد و رعد و برق و زلزله و طوفان و حشرات و سرقت سارقان
  • ساخت پنجره در ابعاد و طرح‌های متنوع
  • قابلیت بازیافت و سازگاری با محیط زیست
  • استفاده از انواع سیستم پنجره کشویی، لولایی، لیفت اند اسلاید و …
  • قابلیت اجرا انواع شیشه‌ دوجداره، سه‌جداره با ساختارهای شیشه سکوریت، لمینت و ساده
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ و شکل ناشی از عوامل محیطی چون تابش آفتاب، باران و …

مهم ترین مزیت پنجره ترمال بریک چیست؟

با توجه به مطالب گفته شده آیا مزایای پنجره ترمال بریک باعث می شود تا پنجره های دیگر کنار گذاشته شوند؟

برای مطالعه بیشتر:

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

پروفیل آلومینیوم آکپا

پنجره نرمال بریک

پنجره ترمال بریک چیست

ساخت پنجره ترمال بریک

آلومینیوم اختصاصی آکرول

نصب پنجره ترمال بریک

شیشه ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.72 ( 5 نظر)

یک نظر

  1. بعد خوندن این مقاله متوجه شدم اون کاخ شیشه ای رویایی که توی ذهنمه با چی ساخته میشه