استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترمال بریک چیست ؟

لزوم استفاده از پنجره ترمال بریک چیست ؟ افزایش هزینه‌های گرمایش و سرمایش این روزها دلیل اصلی استفاده از عایق های ترمال بریک است. ترمال بریک پنجره در واقع درمان بیماری هدر رفت انرژی است. امروزه دغدغه اصلی در سازه های ویلایی و آپارتمانی و … بهینه سازی انرژی، کنترل تبادلات حرارتی و رفع آلودگی‌هایی نظیر آلودگی صوتی می باشد. استفاده از آلومینیوم در پنجره از قرن ۱۹ متداول شد.

ترمال بریک به عنوان یک عایق در پنجره استفاده می شود. پنجره آلومینیومی ترمال بریک از جمله پر مصرف ترین نوع پنجره ترمال بریک است که در انواع بازشو تنوع بسیار زیادی دارد. همچنین امکان تنوع استفاده از یراق آلات را ایجاد می‌کند و از نوع باز شو می‌توان به پنجره کشویی دوحالته فولکس واگنی اشاره کرد. بنابراین سیستم پنجره دوجداره آلومینیوم ترمال بریک با تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، توانسته است بسیاری از نیازهای صنعت ساختمان را برآورده کند. مزایا و معایب پنجره ی آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ در ادامه با جزئیات این پنجره‌ها آشنا خواهید شد.

پنجره ترمال بریک و کاربرد آن
نمای نزدیک از پروفیل ترمال بریک استفاده شده در یک پنجره آلومینیویی ترمال بریک

پنجره ترمال بریک چیست

پنجره های ترمال بریک مجهز به فناوری پیشرفته شکست حرارتی است. رایج ترین شیوه در ساخت پنجره های آلومینیومی ترمال بریک قرار گرفتن لایه پلی آمیدی بین دیواره هاست. لاستیک پلی آمیدی توسط ماشین آلات صنعتی در بین جداره های پنجره ترمال بریک ثابت می شود. در پنجره آلومینیومی ترمال بریک علاوه بر قرارگیری شیشه دو جداره میان پروفیل آلومینیوم، پروفیل ترمال بریک قرار می گیرد. در مقایسه با پنجره ی pvc مزیت پنجره ی آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ کارایی و عملکرد عایق پنجره های ترمال بریک نسبت به pvc به طرز چشم گیری بهتر است.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟

آلومینیوم به دلیل سبک بودن و استحکام بالا کاربرد فراوانی در ساخت پنجره های ترمال بریک دارد. اما ضعف بزرگ آلومینیوم در رسانش بالای آن در انتقال گرما و سرما است. ترمال بریک پنجره به عنوان عایقی حرارتی در میان پروفیل های آلومینیوم قرار گرفته و منجر به شکست حرارتی می شود. پروفیل ترمال بریک در واقع باعث بهبود عملکرد و کارایی پنجره آلومینیومی ترمال بریک می شود. تعبیه عایق EPDM باعث قطع ارتباط پروفیل آلومینیومی از سطح بیرونی با درونی می شود. کلمه Thermal Break به عنوان شکست حرارتی معنا می‌شود.

ساختار پروفیل ترمال بریک
پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک و اجزای مختلف آن

انواع ترمال بریک چیست ؟

به طور کلی تفاوت اصلی انواع پنجره ترمال بریک در نحوه استفاده و باز و بسته شدن آنها می باشد.

  • بازشو لولایی تک حالته
  • بازشو لولایی ۲ حالته
  • سیستم کشویی لیفت اند اسلاید و کشویی عادی
  • پیووت ( محوری )
  • سرویسی ( کلنگی )
  • فولکس واگنی
  • گیوتینی

تفاوت پنجره های ترمال بریک چیست ؟

این پنجره در ابعاد مختلف و متنوع تولید و طراحی می شوند. پنجره های آلومینیومی ترمال بریک به دلیل مصرف بالا دارای پروفیل های پیش ساخته و موجود در بازار هستند که به راحتی قابل خریداری و نصب می باشندو نوع دوجداره و سه جداره مقاوت بالایی نسبت به upvc دارد. پنجره آلومینیومی از نظر وزن و استحکام دارای برتری است. در مناطق زلزله خیز جوی و مناطقی که باد شدید می وزد بهترین گزینه در برابر لرزش ها و صداهای مزاحم می باشد.

ساختار پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ بدنه اصلی این نوع پنجره های مدرن از پروفیل آلومینیومی تولید شده به روش اکسترودی و با استفاده از آلیاژ ۶۰۶۳ ، که دارای مشخصات فنی و خواص مکانیکی مناسب است، تشکیل میشود. آلیاژ آلومینیوم مقداری نرم است. از این رو جهت استفاده در ساخت درب و پنجره آلومینیومی (طی فرایندی به نام ایجینگ) برسختی آن افزوده می‌گردد تا  استحکام مناسبی جهت استفاده در سطح نمای ساختمان ها داشته باشد. عمران مدرن بر اساس نوع کاربرد و یراق آلات استفاده شده، انواع پنجره های آلومینیومی ترمال بریک را برای شما فراهم می کند.

پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک
کیفیت بالای پروفیل استفاده شده در پنجره آلومینیومی ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

از اصلی ترین عوامل مقاومت بالا در برابر سرما، رطوبت، گرما و استحکام و دوام بالای پنجره آلومینیومی ترمال بریک، پروفیل آلومینیوم مورد استفاده و کیفیت لایه ی ترمال بریک پلی آمیدی می باشد. پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ پروفیل ترمال بریک با قرارگرفتن در میان پروفیل آلومینیومی، باعث جداسازی فضای داخلی و خارجی می شود. پنجره ترمال بریک دارای شکافی در شیشه است که به آن “Spacer” می گویند. اسپیسرها موانع بین صفحات شیشه ای هستند. بنابر این در زمستان هوای داخل خانه گرم می ماند و در تابستان گرمای بیرونی تاثیری در دمای مطلوب خانه ندارد. بر اساس ابعاد مد نظر ما میزان قیمت پروفیل می تواند متغیر باشد. بر اساس وزن آلومینیوم مورد استفاده و یراق مصرفی و اجرت نصب و اجرا قیمت تمام شده پنجره آلومینیومی ترمال بریک تعیین می شود.

ابعاد متداول پنجره ترمال بریک

مشخصات پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست :

 1 –  آلیاژ آلومینیوم  2-   UPVC & PVC  3 – روکش چوبی  4- ترکیب چوب-آلومینیوم   5- چوب خشکنوع پروفیل ترمال بریک
مشکی مات-سفید- نقره ای و یا هر رنگ دیگر  متناسب با سلیقه مشتریان رنگ های موجود
طول و عرض با توجه به پروژه مد نظر شیشه دوجداره و فاصله بین شیشه ها بسته به پروژه در حال انجام شیشه تک شیشه لمینت شیشه ها در هر طرحی قابل سفارش هستند. مشجر، صاف، دودی و …  اندازه  

مزایای ترمال بریک چیست ؟

بی شک بهترین گزینه برای طراحی و ساخت ساختمان های لوکس و مدرن استفاده از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک می باشد. از مزایای پر شمار پنجره ترمال بریک می توان ماندگاری و دوام بالا را از جمله مهم ترین این مزایا دانست. تنوع رنگ و امکان استفاده گسترده در طرح ها و ابعاد مختلف هیجان استفاده از پنجره آلومینیومی ترمال بریک را دو چندان می کند. مزایا و برتری های پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست؟

نقش زیست محیطی ترمال بریک چیست

پنجره های ترمال بریک می توانند پس از پایان عمر طولانی خود بازیافت شوند. پروفیل ترمال بریک به کار رفته در پنجره آلومینیومی ترمال بریک به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که دوست دار محیط زیست باشند و دوباره پس از استفاده، قابلیت تبدیل و استفاده مجدد را داشته باشند. این پنجره ها می توانند پس از سال ها به اجزای سازنده خود تبدیل شوند و از هر بخش تجزیه شده در ساخت پنجره ترمال بریکی دیگر استفاده گردد.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک سفید رنگ
پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از پر طرفدارترین پنجره ها

دوام بالای پنجره ترمال بریک

اگر از پنجره آلومینیومی ترمال بریک استفاده کنید، موریانه ها و سارقان امکان نفوذ به منزل شما را ندارند. مقاوت بالای پنجره ترمال بریک در برابر اشتعال، طوفان و باد، گرد و غبار، لرزش های شدید و ناگهانی و حتی زلزله باعث می شود تا ما برای داشتن پنجره ترمال بریک ترغیب شویم. علاوه بر تمام مزایای ذکرشده می توان هزینه تعمیرات کم، فراوانی قطعات یدکی و راحتی در نظافت و شستشو را برای پنجره های آلومینیومی ترمال بریک نام برد. از دغدغه های هر خریداری می توان این سوال را مطرح کرد که طول عمر مفید پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ تا حدود ۵۰ سال این عمر مفید دارند.

نقش عایق پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست

پنجره ترمال بریک می تواند به عنوان یک مانع قوی در برابر نفوذ آب و باران باشد. پنجره آلومینیومی ترمال بریک باعث حذف صداهای مزاحم و آلودگی صوتی می شود. خاصیت ضد زنگ زدگی پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟ لایه ترمال بریک اجازه نمی دهد پنجره به راحتی زنگ بزند و از رنگ و رو برود. مجهز بودن به فناوری پیشرفته ترمال بریک باعث می شود تا سرما و گرما به داخل منزل نفوذ نکنند. در زمستان هوای گرم به بیرون خانه نمی رود و در تابستان هوای گرم بیرون، راهی به خانه ندارد. گرد و غبار از دیگر مشکلات مربوط به پنجره هاست. پروفیل ترمال بریک با قرارگیری در بین پروفیل آلومینیومی، به طور کامل مانع نفوذ گرد و غبار می شود.

ترمال بریک به عنوان عایق
نقش ترمال بریک در مجافظت در برابر خوردگی و زنگ زدن

تنوع رنگ ترمال بریک پنجره

رنگ های زیبا و جذاب با بیش از ۲۰۰ رنگ نظر هر طراح هوشمند و خلاقی را به خود جلب می کند. پنجره آلومینیومی ترمال بریک این قابلیت را دارد که در زمان طولانی در معرض نور خورشید باشد اما رنگ آن ثابت بماند. لایه ی ترمال بریک پنجره این قابلیت را به ما می دهد تا فریم بیرونی و درونی پنجره رنگ های مختلفی داشته باشند و زیبایی نما چند برابر شود. به نظر شما زیبا ترین رنگ مورد استفاده در پنجره آلومینیومی ترمال بریک چیست ؟

قدمت پنجره ترمال بریک

از پنجره های دوجداره سالیان متمادی استفاده می شود. اما پنجره ترمال بریک به عنوان یک فناوری نوظهور در عرصه ساختمان شناخته می شود. تکنولوژی پیشرفته در پروفیل ترمال بریک مورد استفاده در پنجره های آلومینیومی ترمال بریک انقلابی را در صنعت ساختمان و به ویژه درب و پنجره پدید آورد. عایق بندی مناسب، امنیت و ایمنی، قیمت مناسب با توجه به کیفیت بسیار بالا را می توان از جمله دلایل رشد و محبوبیت سریع پنجره های ترمال بریک دانست.  عمران مدرن به طور تخصصی ومتناسب با بودجه و سلیقه شما، جدیدترین این پنجره ها را برایتان فراهم می کند.

معایب پنجره‌ های ترمال بریک چیست ؟

در برابر مزایایی که برای پنجره ترمال بریک و به ویژه پنجره آلومینیومی ترمال بریک گفته شد، این پنجره ها یک عیب به نسبت بزرگ دارند. هزینه ی بالای استفاده از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک از دغدغه اصلی مصرف کنندگان است. استفاده از آلومینیوم ایرانی به دلیل کیفیت بالا می تواند هزینه ساخت را تا دو برابر افزایش دهد. قرارگیری پروفیل ترمال بریک می تواند شکل پروفیل آلومینیومی را تغییر دهدکه مورد پسند برخی از معماران و طراحان ساختمان نیست.

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه به سوالات زیر پاسخ دهیم:

  1. پنجره ترمال بریک چیست؟

    اگر فناوری ترمال بریک در پنجره ای قرار گیرد، پنجره ترمال بریک نامیده می شود.

  2. آلومینیوم ترمال بریک چیست؟

    یک پنجره ترمال بریک از پروفیل های مختلفی ساخته می شود. اگر پروفیل پنجره، آلومینیومی باشد به آن پنجره ی آلومینیومی ترمال بریک می گویند.

  3. پروفیل ترمال بریک چیست ؟

    لایه ی ترمال بریک دارای جنس های مختلفی می باشد. یکی از رایج ترین پروفیل های ترمال بریک ساختاری از جنس EPDM است.

  4. مزایای آلومینیوم ترمال بریک چیست؟

    استفاده از آلومینیوم باعث دوام و ماندگاری بالای پنجره می شود. وزن سبک و عایق بندی و هوابندی بی نظیر و جلوگیری از آلودگی صوتی و گرد و غبار از مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک هستند.

  5. ترمال بریک چیست؟

    لایه ای پلاستیکی از پلی آمید که در بین پروفیل های پنجره آلومینیومی ثابت شده و دیواره داخلی را از خارجی جدا می کند.

برای مطالعه بیشتر:

ساخت پنجره ترمال بریک

نرمال بریک

مقایسه پنجره ترمال بریک با upvc

مزایای پنجره ترمال بریک

پروفیل آلومینیوم آکپا

آلومینیوم اختصاصی آکرول

نصب پنجره ترمال بریک

شیشه ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک

آلومینیوم ترمال بریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.75 ( 9 نظر)

۲ نظر

  1. لایه پلی آمید که در پنجره ترمال بریک استفاده میشه با سرد و گرم شدن هوا خاصیتشو از دست نمیده؟

  2. پنجره ترمال بریک در رنگ های سفارشی هم ساخته می شوند؟