استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
محوطه سازی

انواع دیوار سبز

امروزه استفاده از انواع دیوار سبز برای منازل و فضاهای اداری یا تجاری به امری محبوب و پر طرفدار تبدیل شده است. انواع گرین وال در مدل ها و طرح های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها برای یک کاربری و یک فضای به خصوص بیشتر توصیه می شود. کلی ترین دسته بندی برای انواع دیوار سبز ، شامل دسته بندی طبیعی و مصنوعی است. نصب دیوار سبز در نما نیز یکی از انواع گرین وال است که به نام نمای سبز شناخته می شود. در این مقاله با انواع دیوار سبز و مدل های مختلف آن آشنا خواهید شد.

انواع دیوار سبز مصنوعی

اگر امکان نگهداری از گیاهان طبیعی در محیط را ندارید، استفاده از انواع دیوار سبز مصنوعی برای شما گزینه مناسبی می باشد. دیوار سبز مصنوعی نیاز به نگهداری شامل آبیاری، دریافت نور، کوددهی، تعویض خاک و … ندارد و به همین منظور ماندگاری بالایی دارد.

دیوار سبز مصنوعی تراس

انواع دیوار سبز طبیعی

اجرای انواع دیوار سبز طبیعی برای ایجاد یک محیط دلنشین و آرام بخش گزینه مناسبی می باشد. این نوع دیوار سبز با کمک گیاهان طبیعی و روش های نگهداری به خصوص در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی قابل اجرا است. انواع و اقسام گیاهان در گرین وال های طبیعی به کار می روند. در ادامه به روش های اجرای انواع گرین وال طبیعی پرداخته می شود.

دیوار سبز طبیعی پتوس

روش مدولار

در روش مدولار انواع دیوار سبز ، گیاهان به روی داربست های کوچک گالوانیزه که هم به صورت سازه مستقل به روی دیوار قابل نصب است و هم به صورت پیوسته و یکپارچه به روی دیوار اجرا می شود، نصب می شوند. این داربست ها فرم های منعطف و متنوعی دارند و در افزایش زیبایی بصری فضا بسیار موثر هستند. مزایای این روش شامل موارد زیر است.

  • اجرا در ابعاد و اندازه های کوچک
  • تنوع و انعطاف بالا در نوع اجرا و مدل های مختلف
  • نصب سریع و آسان

روش کابلی

اگر از گیاهان طبیعی با شاخ و برگ زیاد و یا انواع دیوار سبز طبیعی با تراکم بالا قرار است استفاده کنید، روش کابلی به شما پیشنهاد می شود. روش کابلی شامل شبکه ای از توپی های فولادی است که عبور شاخه ها و برگ های گیاهان از میان شبکه های فولادی را به راحتی فراهم می کند. فاصلیه بین توپی ها، قطر و اندازه آن ها همگی متغیر بوده و به نوع گرین وال طبیعی بستگی دارد. مزایای این روش شامل موارد زیر است.

  • سرعت بالای نصب و اجرا
  • امکان اجرای انواع گرین وال طبیعی در ابعاد بزرگ
  • اسحکام بالای سازه
  • امکان استفاده از تاسیسات درون سازه سیستم کابلی
  • مصرف کم آب هنگام آبیاری
دیوار سبز کابلی

روش شبکه ای

در صورت استفاده از گیاهانی با سرعت رشد آهسته و حجم کم و سبک، از روش شبکه ای استفاده می شود. انواع دیوار سبز طبیعی شبکه ای مستقیما به دیوار پشتی متصل شده و سازه آن مستقل نیست. این شبکه های توری فلزی، گیاهان را به صورت یکپارچه و منسجم در کنار یکدیگر نگه داشته و نمایی زیبا به وجود می آورد.

روش نمد پلیمری

روش نمد پلیمری، روشی نوین برای اجرای انواع دیوار سبز به شمار می رود. در این روش پارچه ای نمدی با قابلیت زهکشی غلاف هایی مناسب برای نگهداری گیاه به وجود می آورد. این روش مزیت هایی مانند نگهداری آسان تر، انعطاف پذیری بیشتر، آبیاری ساده تر، تعویض و ترمیم راحت تر گیاهان و … را به همراه دارد.

دیوار سبز نمد پلیمری

روش هیدروپونیک

روش هیدروپونیک بر پایه آب است و از خاک برای پرورش گیاه استفاده نمی شود. این روش به شدت در کاهش هزینه ها و دردسر های نگهداری گیاه و انواع دیوار سبز موثر است.

کاربرد انواع دیوار سبز

از انواع گرین وال در فضاهای گوناگونی استفاده می گردد. محیط های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و … برای نصب دیوار سبز گزینه مناسبی می باشند.

گرین وال در منزل
  • مسکونی: برای دکوراسیون داخلی فضاهایی مانند دیوار پشت تلویزیون، راهرو ها، آشپزخانه و … فضاهای مناسبی برای نصب انواع دیوار سبز در منزل می باشند.
  • اداری: اجرای انواع گرین وال در فضاهای اداری به از بین رفتن یکنواختی و کسالت فضا کمک کرده و نمای زیباتری برای کارمندان به وجود می آورد، به علاوه در بهبود روحیه کارمندان نیز موثر است.
  • تجاری: گاهی در پاساژ ها و مراکز خرید نیز برای افزایش جذابیت بصری فضا و تشویق افراد به ماندن در محیط و ایجاد سکون از انواع دیوار سبز استفاده می کنند.
انواع دیوار سبز در محیط اداری

مزایای انواع دیوار سبز

  • زیبایی بصری: از جمله مزایای انواع دیوار سبز زیبایی و چشم نواز بودن آن ها است. در طراحی انواع گرین وال می توان از انواع گیاهان و مدل های مختلف آن ها استفاده کرد به همین دلیل تنوع در طراحی آن ها بسیار بالا بوده و متناسب با محیط، به دکوراسیون فضا بسیار کمک می کند.
  • ارزش افزوده برای ساختمان: اجرای انواع گرین وال برای فضاهای داخلی در ساختمان ها و یا برای فضاهای خارجی مانند روف گاردن و دیوار های حیاط یا پارکینگ، به ارزش ساختمان می افزاید و برای فروش نیز شرایط بهتری را فراهم می کند.
دیوار سبز در منزل
  • بهبود روحیه افراد: دیدن فضای سبز و در مجاورت گیاهان بودن، در بهبود روحیه افراد بسیار موثر است. دیدن مناظر سبز برای انسان جزو الزامات می باشد و امروزه به دلیل افزایش شهرنشینی و کاهش فضاهای سبز، استفاده از هر فرصتی برای طراحی فضاهای سبز، توصیه می شود.
  • تصفیه هوا: گیاهان تاثیر به سزایی در تصفیه هوا و تولید اکسیژن دارند. به همین منظور لازم است در فضاهای پرتراکم شهری از انواع دیوار سبز به خصوص در روف گاردن ها و فضاهای باز استفاده شود تا به بهتر شدن هوا کمک کند.
کاربرد های متنوع دیوار سبز
  • عایق صوتی و حرارتی: یک لایه از گیاهان طبیعی به دلیل تراکمی که دارند هوا را بین شاخه ها و ریشه های خود به دام می اندازند و به این ترتیب، به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی مناسب عمل می کنند.
  • خنک کردن هوا: گیاهان در خنک کردن هوا بسیار موثر بوده و استفاده از انواع دیوار سبز در مناطق گرم و خشک به شدت توصیه می شود. البته توجه داشته باشید نگهداری گیاهان در اقلیم های گرم و خشک، سخت تر بوده و برای اجرای آن باید همه نکات را در نظر داشته باشید.
  • نصب آسان و به صرفه: این مورد بیشتر در مورد انواع دیوار سبز مصنوعی صدق می کند. دیوار سبز مصنوعی به صورت پانل هایی در ابعاد مختلف به فروش می رسد که نصب بسیار آسانی داشته و به این ترتیب هزینه های نصب و اجرای آن ها نیز مناسب است.
  • ماندگاری بالا: پنل های مصنوعی انواع گرین وال سال ها عمر کرده و از کیفیت آن ها کاسته نمی شود. اما اگر قرار است از نوع طبیعی این دیوار سبز بهره مند شوید، لازم است نکات مهم در نگهداری آن را رعایت کرده و تجهیزات و لوازم دیوار سبز را مرتب بررسی کنید. به این ترتیب عمر بیشتر گرین وال تضمین می شود.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز پتوس

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز عمودی

انواع جکوزی خانگی

قیمت انواع وان حمام

آخرین عناوین

ساندویچ پانل سوله

ساندوچ پانل سوله به ورق های سه لایه ی ساندويچ پانل گفته می شود. جنس…

17 ساعت پیش

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می…

18 ساعت پیش

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه…

19 ساعت پیش

کاتالوگ آسانسور

کاتالوگ آسانسور ، به منزله شناسنامه هر آسانسور است که اطلاعات کاملی را در مورد…

19 ساعت پیش

چراغ وال واشر نما

چراغ وال واشر نما ، یکی از رایج ترین تجهیزات مورد استفاده برای نورپردازی نمای…

2 روز پیش

ابعاد آسانسور

ابعاد آسانسور بسته به ظرفیت کابین متغیر بوده و هرچه ظرفیت یک آسانسور بیشتر باشد،…

2 روز پیش