استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
آسانسور و بالابر

برق اضطراری آسانسور

برق اضطراری آسانسور که با نام USP (منبع تغذیه بدون وقفه آسانسور) نیز شناخته می شود، در هنگام قطعی برق، آسانسور را به نزدیک ترین تراز توقف طبقات می رساند. استفاده از سیستم برق اضطراری آسانسور برای حفظ ایمنی و جان سرنشینان اجباری است و در هنگام قطع و وصل برق آسانسور ، دستگاه برای مدتی به کار خود ادامه می دهد.

علاوه بر سیستم UPS، می توان از باتری اضطراری Black Out نیز استفاده کرد. در برخی آسانسورها از سیستم UPS و در برخی دیگر از باتری به عنوان برق اضطراری استفاده می شود. استفاده از هرکدام از این سیستم ها بسته به نوع آسانسور، ارتفاع چاه و ظرفیت آن صورت می گیرد. از جمله تفاوت های این دو سیستم نیز می توان به عمر مفید و قیمت آن ها اشاره کرد. سیستم UPS دارای عمر مفید ۴ تا ۵ سال بوده و باتری Black out نیز دارای عمر مفید ۱ تا ۲ سال می باشد. از طرفی قیمت برق اضطراری آسانسور UPS نیز به مراتب بیشتر از باتری اضطراری است.

سیستم برق آسانسور

قیمت برق اضطراری آسانسور

پیش تر اشاره شد که انتخاب نوع برق اضطراری آسانسور به عوامل مختلفی مانند نوع آسانسور، ظرفیت و … بستگی دارد. می توانید برای تامین برق آسانسور از ژنراتور، باتری Black out یا سیستم UPS استفاده کنید. از جمله فاکتورهای موثر بر قیمت برق اضطراری آسانسور می توان به مدل، ابعاد، مدت زمان نگهداری شارژ و … اشاره کرد. هرکدام از این سیستم ها مزایا و معایب به خصوصی دارند که در ادامه برخی از آن ها شرح داده شده است.

قیمت برق اضطراری آسانسور برای سیستم های UPS به دلیل طول عمر بیشتر و کیفیت شارژ و دشارژ بالاتر نسبت به باتری اضطراری بیشتر است. از طرفی تقاضا و خرید سیستم UPS نیز به عنوان برق اضطراری آسانسور بیشتر از باتری اضطراری می باشد. در حالت کلی می توان گفت قیمت برق اضطراری آسانسور  در نیمه اول ۱۴۰۳، در حدود ۲۴ تا ۴۷ میلیون تومان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان شرکت عمران مدن تماس بگیرید.

باتری اضطراری Black Out

انواع برق اضطراری آسانسور

در حالت کلی سه نوع سیستم برق اضطراری آسانسور شامل UPS، ژنراتور و باتری وجود دارد. به دلیل قوانین جدید کنترل کیفیت هوا و هزینه های سنگین تعمیر و نگهداری ژنراتور، استفاده از سیستم های UPS محبوبیت بیشتری دارد. ژنراتورها عموما در ساختمان های بلند یا حیاتی مانند بیمارستان ها، تاسیسات دولتی و … رایج هستند.

در مقایسه با ژنراتورها، UPS قیمت مناسب تری داشته و فضای کمتری اشغال می کند. سرویس و نگهداری آن نیز ارزان تر است و از قطع و وصل برق آسانسور جلوگیری می کند. توجه داشته باشید که سیستم برق اضطراری UPS برای ساختمان های بلند و پر ترافیک مناسب نیست و طول عمری محدودتری نیز دارد.

مقایسه ویژگی های انواع برق اضطراری آسانسور

ویژگیUPSباتری Black outژنراتور
مدت زمان تامین برقمحدودمحدودبالا
قیمتگران تر از باتریارزان ترین گزینههزینه دستگاه و راه اندازی بالا
فضای اشغال شدهکمکمزیاد
سرویس و نگهدارینیاز به تعویض باتری هر ۳ تا ۵ سالسرویس و نگهداری خاصی نداردنیاز به سرویس و نگهداری دوره ‌ای
طول عمر۴ تا ۵ سال۱ تا ۲ سال۱۰ تا ۲۰ سال
مزایاقابلیت اطمینان بالا، اشغال فضای کمارزان تر، اشغال فضای کمظرفیت بالا، قابلیت اطمینان بالا
معایبقیمت نسبتا بالا، طول عمر محدودظرفیت محدود، طول عمر محدودقیمت بالا، فضای زیاد، نیاز به سرویس و نگهداری دوره‌ ای، تولید آلاینده

برق اضطراری آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک نیز مانند آسانسورهای کششی به سستم برق اضطراری نیاز دارند. با توجه به مکانیزم آسانسورهای هیدرولیک و استفاده از جک هیدرولیک و روغن برای جابجایی کابین، در صورت قطع و وصل برق آسانسور می توان با نیروی بسیار کم کابین را به پایین ترین طبقات منتقل کرد. در واقع با کمک برق اضطراری آسانسور ، فرمانی به مدار کنترل ارسال می شود تا شیرهای کنترل فشار روغن فعال شده و روغن به مخزن باز گردد. به این ترتیب جک هیدرولیک جمع شده و کابین بدون نیاز به برق، به طبقات پایین تر می رسد.

سیستم برق اضطراری آسانسور UPS

مزایای برق اضطراری آسانسور UPS

سیستم UPS نوسانات بین برق شهری و برق آسانسور را از بین می برد. این سیستم به صورت سه فاز و تک فاز قابل استفاده بوده و در صورت قطعی برق، حداکثر تا ۳۰ ثانیه وارد مدار می شود. طراحی سیستم UPS به دو صورت انجام می شود که در حالت اول با قطعی برق، کابین در نزدیک ترین طبقه متوقف شده و درب کابین برای خروج افراد باز می شود. اما در حالت دوم با قطعی برق، آسانسور مانند حالت عادی به فعالیت خود ادامه می دهد. سیستم UPS علاوه بر تامین برق آسانسور، از قطع و وصل برق آسانسور نیز جلوگیری می کند و مانع از آسیب رسیدن به سیستم الکتریکی آن می شود.

سیستم UPS

نکات استفاده از برق اضطراری آسانسور

در صورتی که از سیستم UPS به عنوان برق اضطراری آسانسور استفاده می کنید، رعایت نکات زیر می تواند از ایجاد هزینه های اضافی جلوگیری کند.

  • برخی از سازندگان آسانسور برای کاهش مصرف برق، از سیستم های صرفه جویی استفاده می کنند. استفاده از این سیستم ها در کنار UPS موجب آسیب رسیدن به سیستم برق اضطراری می شود.
  • سیستم برق آسانسور باید به گونه ای باشد که علاوه بر تحمل جریان معمولی، توانایی تحمل حداکثر فشار مانند روشن شدن فن ها و … را نیز داشته باشد. بنابراین UPS باید به اندازه کافی قوی باشد تا جریان های بالاتر از حد معمول را نیز تامین کند.
  • شرکت ارائه دهنده برق اضطراری آسانسور باید مدرکی را به شما ارائه کند که نشان دهد در حالت حداکثر بار، سیستم UPS می تواند ۹۰ دقیقه پشتیبانی و تامین برق را انجام دهد.

برای مطالعه بیشتر:

آسانسور کارگاهی پاپصیران

فروشگاه اینترنتی آسانسور

آسانسور هیدرولیکی دو نفره

آسانسور در پلان

ظرفیت آسانسور

پارکینگ آسانسوری

آسانسور پانوراما

آخرین عناوین

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

16 ساعت پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

1 روز پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

1 روز پیش

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

4 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

4 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

5 روز پیش