استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار سبز عمودی

دیوار سبز عمودی
دیوار سبز عمودی

دیوار سبز عمودی یکی از المان های مهم طراحی دکوراسیون داخلی و یا طراحی فضاهای سبز خارجی می باشد که در مدل ها و انواع مختلف طبیعی و مصنوعی اجرا و نصب می شوند. امروزه استفاده از دیوار سبز عمودی یا باغ عمودی به علت افزایش زندگی شهرنشینی و تراکم جمعیت و در نتیجه کمبود فضاهای سبز، بسیار رایج و محبوب شده است. فضاهای سبز علاوه بر بهبود روحیه افراد، باعث تصفیه هوا و زیبایی بخشی به محیط نیز می شود. استفاده از دیوار سبز عمودی در فضاهای مختلف با انواع کاربری ها، توصیه می شود.

انواع دیوار سبز عمودی

در دسته بندی دیوار سبز عمودی ، دو نوع دیوار سبز مصنوعی و طبیعی وجود دارد که هر کدام از آن ها برای فضاهای مختلفی قابل استفاده هستند. در ادامه به بررسی انواع دیوار سبز عمودی پرداخته شده است.

دیوار سبز عمودی
گرین وال طبیعی عمودی

دیوار سبز طبیعی عمودی

انواع گرین وال طبیعی با کمک گیاهان گوناگون با ویژگی های مختلف و شرایط نگهداری متفاوت، طراحی و تولید می شوند. در ادامه به بررسی نمونه هایی از گیاهان طبیعی و استفاده از آن ها پرداخته می شود.

  • گیاه اسکینانتوس جزو بهترین گیاهان مناسب برای دیوار سبز عمودی بوده و برگ های سبز درخشان و جوانه های بلند قرمز رنگی دارد که در تمام طول سال گل می دهند. از این گیاه برای دیوار سبز عمودی خارج از خانه استفاده می شود.
  • گیاه یاسمن رشد سریعی دارد و برای نگهداری آن باید دقت داشته باشید، هرس مداوم از الزامات آن است. بنابراین استفاده از یاسمن برای فضای داخلی به عنوان دیوار سبز عمودی توصیه نمی شود.
  • از گیاه هوستا هم می توان برای اجرای گرین وال داخلی بهره برد و هم در طراحی گرین وال خارجی می توان از آن استفاده کرد.
  • اگر به دنبال اجرای دیوار سبز عمودی در داخل منزل هستید، گیاه کروتون می تواند گزینه خوبی باشد، کروتون به نور زیادی نیاز ندارد. از دیگر گیاهان مناسب برای داخل، پتوس است. پتوس گیاه مقاومی بوده و نیاز به آبیاری مداوم ندارد و رشد نسبتا سریعی نیز دارد، همچنین ظاهر زیبا و دلنشینی به وجود می آورد.
دیوار سبز عمودی
انواع دیوار سبز عمودی

نگهداری گرین وال عمودی طبیعی

  • دمای مناسب: هر گیاهی با توجه به ویژگی ها و نوعی که دارد، در دمای به خصوصی رشد می کند و سرحال می ماند. باید هنگام انتخاب گیاه برای دیوار سبز عمودی به این نکته توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر در اقلیم سرد و خشک هستید، استفاده از گیاهانی که زود سرمازده می شوند و یا برای زندگی نیاز به محیطی مرطوب دارند، توصیه نمی شود.
  • مقدار نور مورد نیاز: لزوما همه گیاهان یا گل ها به نور زیاد نیاز ندارند، برخی از انواع گیاهان سایه دوست بوده و تنها دریافت بخشی از تابش آفتاب در ساعتی از روز برای آن ها کافی می باشد. بنابراین اگر به دنبال اجرای دیوار سبز عمودی در خارج از منزل هستید، ابتدا موقعیت دیوار و میزان آفتاب گیری آن در طول روز را تعیین کنید، سپس به دنبال گیاه مورد نظر خود باشید.
  • نیاز به هرس: اگر گیاهان به موقع و به شیوه صحیح هرس نشوند، هر چقدر هم زیبا باشند، به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند و ظاهر مرده و شلخته ای پیدا می کنند. برای هرس لازم است از کمک افراد ماهر و با تجربه در این زمینه کمک گرفت. میزان هرس و تعداد نوبت های آن در هفته یا ماه، به نوع گیاه و میزان رشد آن بستگی دارد.
دیوار سبز عمودی
کاربرى انواع دیوار سبز عمودی

دیوار سبز مصنوعی عمودی

از دیوار سبز عمودی مصنوعی هم در فضاهای داخلی و هم در محیط های خارجی می توان استفاده نمود. دیوار سبز عمودی مصنوعی با کمک پنل های پلی اتیلن گیاهان مصنوعی که به صورت کام و زبانه در یکدیگر چفت می شوند، تشکیل شبکه ای منسجم می دهد. ابعاد این پنل ها و فضایی که پوشش می دهند کاملا منعطف بوده و حتی برای فضاهای کوچک و باریک نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

دیوار سبز عمودی
دیوار سبز مصنوعی عمودی

کاربرد دیوار سبز عمودی

از دیوار سبز عمودی در فضاهای مختلفی استفاده می شود؛ از فضاهای مسکونی و فضاهای داخلی منزل گرفته تا پاساژ ها یا دیوار حیاط، برای نصب دیوار سبز مصنوعی گزینه مناسبی هستند.

دیوار سبز عمودی
گرین وال عمودی در فضاهای خدماتی تفریحی
  • فضاهای داخلی: در فضاهای داخلی مانند منازل یا شرکت ها، از دیوار سبز عمودی در انواع طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. از آنجایی که گیاهان برای رشد و ماندگاری نیاز به نور خورشید دارند، استفاده از دیوار سبز عمودی طبیعی در فضاهای داخلی توصیه نمی شود. مگر گیاهانی که به نور خورشید به صورت مستقیم برای رشد، نیاز چندانی ندارند.
  • محیط های خارجی: برای نصب دیوار سبز عمودی در محیط های خارجی، بهتر است از انواع گیاهان طبیعی استفاده شود. دریافت نور کافی، امکانات نگهداری و آبیاری امکان نصب و اجرای دیوار سبز عمودی طبیعی در محیط های خارجی را فراهم می کند. روف گاردن، تراس، بالکن، دیوار های حیاط، پارک ها و … از جمله فضاهایی هستند که با طراحی دیوار سبز عمودی ، بهتر و زیباتر می شوند.
دیوار سبز عمودی
گرین وال داخلی

مزایای دیوار سبز عمودی

  • تنوع در مدل و ابعاد: برای نصب دیوار سبز عمودی انواع مدل ها و طرح های متنوعی موجود است که با انتخاب آن ها می توانید نماهای جذابی برای دیوار بیرونی یا داخلی به وجود بیاورید. ضخامت گرین وال و ابعاد آن نیز متغیر است.
  • بهبود روحیه افراد: استفاده از گیاه و سبزینگی در هر محیطی می تواند به بهتر شدن روحیه افراد و ساکنین در آن فضا کمک کند. البته این مورد بیشتر در دیوار سبز عمودی طبیعی صدق می کند.
  • زیبایی بصری: گرین وال یکی از گزینه های رایج و محبوب برای تغییر دکوراسیون و زیباسازی محیط است.
  • تصفیه هوا: دیوار سبز عمودی طبیعی این قابلیت را دارد که با تصفیه هوا و تولید اکسیژن به بهتر شدن هوای محیط کمک کند.
  • جلوگیری از هدررفت انرژی: یکی از مزایای دیوار سبز عمودی ، عایق حرارتی و صوتی بودن آن است. استفاده از آن برای جلوگیری از انتقال حرارت بین فضاها یکی از راه های مناسب برای بهینه سازی انرژی است.
  • حمل و نقل آسان دیوار سبز عمودی : دیوار سبز عمودی از نوع مصنوعی وزن کمی داشته و به راحتی جابه جا می شود. نصب پنل های آن نیز سریع و بدون هزینه های جانبی است و نیازی به زیرسازی ندارد.
دیوار سبز عمودی
طرح های مختلف گرین وال عمودی

معایب دیوار سبز عمودی

در کنار همه مزایا و ویژگی های مثبتی که دیوار سبز عمودی دارد، ملاحظاتی نیز وجود دارد که باید پیش از خرید و نصب آن در نظر داشت. از جمله آن می توان به هزینه های بالای نگهداری دیوار سبز عمودی طبیعی اشاره کرد که برای آبیاری، کوددهی، تعویض خاک و … در نظر گرفته می شود.

برای مطالعه بیشتر:

دیوار سبز در منزل

دیوار سبز پتوس

طرح دیوار سبز

مزایای دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز

تولید کننده دیوار سبز

دیوار سبز حیاط

نمای دیوار حیاط ارزان

گرین وال تراس

دیوار سبز نمدی

اجرای گرین وال مصنوعی

ساخت گرین وال

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز خزه ای

دیوار سبز هیدروپونیک

دیوار سبز شبکه ای

دیوار سبز کابلی

دیوار گرین وال

جکوزی خانگی قیمت

وان حمام خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.55 ( 6 نظر)