استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵

آسانسور پانوراما یا شیشه ای به آسانسورهایی اطلاق می شود که حداقل یکی از وجوه آن شیشه باشد. از آنجایی که آسانسور گرد هم غالبا به صورت شیشه ای اجرا می گردد، نوعی آسانسور پانوراما محسوب می شود. آسانسور پاناروما را می توان به صورت هیدرولیکی و یا کششی اجرا کرد. تعداد وجوه شیشه ای آسانسور با توجه به چاه آسانسور و محل قرارگیری آن مشخص می شود.

‌ ‌

آسانسور پانوراما در دهه ۱۹۳۰ میلادی معرفی شد و برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت. امروزه استفاده از این نوع آسانسورها در ساختمان های مسکونی و تجاری به سرعت در حال رشد و گسترش است. طراحی و فناوری این آسانسورها در گذر زمان توسعه یافته و با وجود تکنولوژی های پیشرفته، شاهد تولید شیشه هایی شفاف تر با مقاومت بالاتر هستیم.

آسانسور شیشه ای در منزل مسکونی

قیمت آسانسور پانوراما

قیمت آسانسور پانوراما به برخی عوامل مانند جنس شیشه، نوع کاربری آسانسور، ظرفیت و ابعاد کابین بستگی دارد. تعداد لایه های شیشه و جنس آن، به صورت مستقیم بر قیمت آسانسور پانوراما تاثیر می گذارد. طبیعتا آسانسور گرد تمام شیشه، قیمت بالاتری نسبت به نمونه های با یک وجه شیشه دارد. قیمت آسانسور کششی پانوراما (کابین شیشه ای) دو نفره و با دو توقف در نیمه اول سال ۱۴۰۳ از ۲۹۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان شروع می شود.

پیش تر اشاره شد که آسانسورهای پانوراما هم به صورت هیدرولیک و هم به صورت کششی قابل استفاده هستند. آسانسورهای هیدرولیک، قیمت بالاتری دارند و طول قابل پیمایش آنها نسبت به نمونه های کششی کمتر است. جهت مشاوره و استعلام قیمت دقیق آسانسور پانوراما می توانید با کارشناسان شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

خرید آسانسور پانوراما

در هنگام خرید آسانسور پانوراما ، توجه به برخی نکات می تواند شما را به محصولی متناسب با نیازتان برساند. از جمله مواردی که باید پیش از خرید آسانسور پاناروما به آن توجه کنید، موارد امنیتی، سبک طراحی و قیمت دستگاه می باشد. موارد امنیتی شامل نصب سیستم های هشدار دهنده، سیستم ترمز قابل اطمینان و برق اضطراری برای مواقع ضروری می باشد.

سبک طراحی و تولیدات شرکت های مختلف در ایران تفاوت های بسیاری با هم دارد. بنابراین برای انتخاب آسانسور دلخواهتان لازم است سبک های مختلف را بررسی کنید و طرح مورد نظرتان را به طراحان ارئه دهید. در نهایت نیز فاکتور قیمت از جمله عوامل موثر بر خرید می باشد. قیمت آسانسور پانوراما در رده های اقتصادی تا لوکس متغیر است.

بالابر خانگی شیشه ای

ویژگی های آسانسور پانوراما

ابعاد و ظرفیت آسانسورهای پانوراما به فضا و محیط نصب بستگی دارد. ظرفیت این آسانسور می تواند از ۲ الی ۳ نفر شروع شود اما از لحاظ ابعادی دارای محدودیت های بیشتری نسبت به سایر کابین ها است. با افزایش اندازه کابین، استفاده از شیشه تک، سخت تر شده و رعایت موارد ایمنی نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

سرعت آسانسور پانوراما بسته به ارتفاع ساختمان و نیاز پروژه ها متغیر است. برای مثال در ساختمان های مسکونی و تجاری با ارتفاع کم، سرعتی در حدود ۰.۵ تا ۱.۵ متر بر ثانیه دارند. با افزایش ارتفاع ساختمان، سرعت آسانسور پاناروما می تواند به ۲.۵ الی ۸ متر بر ثانیه نیز برسد. شیشه این آسانسورها استحکام بالایی دارد و در صورت برخورد ضربات شدید، دچار شکستگی نمی شود.

استفاده از آسانسور گرد شیشه ای در مراکز تجاری

طراحی آسانسور گرد

در طراحی آسانسور پانوراما برخی ویژگی ها مانند زیبایی بصری، امکان مشاهده فضای بیرون و هماهنگی با نمای ساختمان در نظر گرفته می شوند. استفاده از آسانسور گرد شیشه ای با نمای ۳۶۰ درجه جلوه بصری زیبایی به نما می بخشد و حس مطبوعی برای کاربران ایجاد می کند. به دلیل ظاهر مدرن آسانسورهای پانوراما، دست طراحان برای طراحی این نوع آسانسورها بسیار باز است. طراحی آسانسور پاناروما به دلیل جنس شیشه ای کابین برای افرادی که فوبیای فضا و محیط بسته دارند بسیار مناسب است.

آسانسور پانوراما در اشکال مختلف مانند آسانسور گرد ، مربع، مستطیل یا بیضی طراحی می شود. در نمونه های گرد و بیضی شکل، شیشه کابین از حالت تخت خارج می شود. بنابراین تست آونگی شیشه به کار رفته در دیواره کابین با ارائه تاییدیه های مربوط به شیشه توسط کارشناسان آسانسور بررسی خواهد شد.

آسانسور بیضی شکل پاناروما

کاربرد آسانسور پانوراما

از جمله کاربردهای آسانسور پانوراما می توان به استفاده در هتل ها و رستوران ها اشاره کرد. نمای شیشه ای آسانسور پاناروما و منظره دلچسب ایجاد شده، تجربه بهتری برای مسافران رقم خواهد زد. همچنین از آسانسور پاناروما می توان در ساختمان های اداری و ساختمان های تجاری که طراحی خاص دارند نیز استفاده کرد. وجود این آسانسور در ساختمان های تجاری و مراکز خرید می تواند جلوه ای لوکس به فضا بدهد اما در عین حال هزینه بیشتری نیز نسبت به آسانسورهای معمولی دارد.

در صورتی که قصد اجرای آسانسور پانوراما در حیاط و بالکن خانه خود دارید، به دلیل شرایط محیطی غیر عادی مانند برف و یخبندان، لازم است که نصب با پوشش کامل (Transparent protective wall) انجام شود.

آسانسور پاناروما در بالکن خانه

برای مطالعه بیشتر:

آسانسور کارگاهی پاپصیران

فروشگاه اینترنتی آسانسور

آسانسور هیدرولیکی دو نفره

آسانسور در پلان

ظرفیت آسانسور

پارکینگ آسانسوری

برق اضطراری آسانسور

آخرین عناوین

مزایا و معایب تری دی پنل

مزایای تری دی پنل به قدری گسترده است که کاربرد آن در مهندسی عمران و…

12 ساعت پیش

چراغ نما رومی

برای روشنایی نمای رومی از کدام چراغ ها استفاده می شود ؟ پیش از خرید…

1 روز پیش

پروژکتور ریلی

پروژکتور ریلی امروزه یکی از بهترین و پرطرفدارترین منابع روشنایی است. این پروژکتورها در فضاهای…

1 روز پیش

چراغ دکوراتیو نما

چراغ دکوراتیو نما ، ابزاری نوین و موثر برای افزایش زیبایی و جذابیت نمای ساختمان…

4 روز پیش

تری دی پانل چیست

تری دی پانل که با نام پانل سه بعدی نیز شناخته می شود یکی از…

4 روز پیش

اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم

گیر افتادن در آسانسور یکی از ترس های شایع می باشد و بسیاری از افراد…

4 روز پیش