استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

انواع چسب هبلکس

انواع چسب هبلکس
انواع چسب هبلکس

با پیشرفت در صنعت ساختمان سازی و استفاده گسترده از بلوک های هبلکس (بلوک های سبک بتنی و سیمانی اتوکلاو و غیر اتوکلاو شده) ، استفاده از انواع چسب هبلکس نیز افزایش یافته است. از چسب بلوک هبلکس برای دیوارچینی، تیغه چینی، اجرای سقف و کف با بلوک های سبک استفاده میشود. انواع چسب هبلکس بر پایه سیمان، مواد معدنی، ریزدانه ها و چسبهای پلیمری تولید میشوند. سازندگان چسب های ساختمانی، درصد مختلفی از هر یک از مواد را در چسب هبلکس خود به کار میبرند که با بلوک هبلکس خود پیوند محکمی ایجاد نماید. انواع چسب هبلکس برای بلوک های سبک AAC (Autoclaved aerated concrete)، بلوک گازی ALC و CLC، بلوک سیمانی سبک استفاده میشوند. برخی از انواع چسب هبلکس برای بلوک سیمانی سنگین نیز کاربرد دارند. در زمان خرید آگاهی از کاربرد و عوامل موثر در قیمت چسب هبلکس، از نکاتی است که به مشتریان کمک میکند.

پودر چسب هبلکس
پودر چسب هبلکس

قیمت انواع چسب هبلکس

عوامل متعددی در تعیین قیمت انواع چسب هبلکس موثر هستند. هر یک از برندهای داخلی و خارجی قیمت متفاوتی دارند. کیفیت، بسته بندی و رنگ از عوامل مهم در تعیین قیمت هستند. استانداردهای به کار رفته در تولید چسب، کیفیت مواد اولیه به کار رفته و درصد ترکیب هر یک از مواد کیفیت محصول را تغییر میدهند. گرچه کیفیت چسب هبلکس با بلوک تولیدی همان شرکت همخوانی دارد و چسبندگی مطلوب را ایجاد میکند. مانند دیگر محصولات، قیمت چسب هبلکس وارداتی از تولیدات داخل گران تر است اما با توجه به نوسانات بازار ایران ثابت نیست. البته تولیدات داخلی نیز همان کیفیت را تضمین میکنند.

در خرید چسب هبلکس باید توجه نمود که رنگ سفید از خاکستری گران تر است. با توجه به استفاده از سیمان سفید و کاربرد متفاوت این رنگ، این تغییر قیمت منطقی می باشد. قیمت این محصول بر قیمت دیوار هبلکس تاثیرگذار است. در جدول زیر قیمت چسب هبلکس  برای برخی از برندها آورده شده است:

تولید کننده وزن (kg) قیمت (مهر ۱۴۰۱)
بن ملات ۳۵ ۱۱۵،۵۰۰ ~ ۱۳۳،۰۰۰
ساروج ۲۰ بیشتر از ۵۰،۰۰۰
سهند شیمی ۲۰ ۲۰۲،۰۰۰ ~
سیپورکس ۳۰ ۱۸۰،۰۰۰ ~
مقایسه قیمت انواع چسب هبلکس

خرید چسب هبلکس

برای خرید انواع چسب هبلکس باید اطلاعات دقیقی در مورد استاندارد، کیفیت، وزن، میزان مصرف چسب در هر مترمکعب، رنگ، زمان کارپذیری و کاربرد در دسترس باشد. این اطلاعات در کاتالوگ محصولات درج میشود. همچنین نوع پروژه، محل پروژه، مساحت، اندازه بلوک، دمای محیط و جنس بلوک از دیگر عواملی هستند که هنگام خرید انواع چسب هبلکس باید مورد توجه قرار بگیرند.

چسب بلوک هبلکس

 

چسب بلوک هبلکس

به عنوان مثال اگر مساحت پروژه زیاد باشد و زمان کارپذیری چسب کم، بهتر است از چسبی با زمان بهره وری طولانی تر استفاده گردد تا در زمان اجرای پروژه صرفه جویی شود. همچنین اگر بندهای دیوار در معرض دید نیستند، میتوان از چسب خاکستری به جای سفید استفاده نمود تا در هزینه ها صرفه جویی شود. میزان مصرف چسب برای هر مترمکعب برای برندهای مختلف بین ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم متغیر است. همچنین میزان آب مصرفی هم متفاوت می باشد. در مجموع مطالعه دقیق کاتالوگ محصولات و آگاهی از شرایط پروژه به مقایسه بهتر انواع چسب هبلکس و خرید مناسب کمک خواهد کرد.

کاربرد انواع چسب هبلکس

چسب هبلکس به صورت پودری و در دو رنگ سفید و خاکستری است. از رنگ خاکستری در اجرای دیوار، تیغه چینی و ساخت سقف و کف به صورت افقی و عمودی استفاده میشود. از رنگ سفید عموما در پر کردن بندها، ترمیم بتن شکسته و بلوک های با لبه های پریده و برای پوشش روی دیوار استفاده میگردد. البته میتوان از هر دو رنگ برای همه کاربردها بنا به خواست مشتریان استفاده نمود. زیرا خواص چسبندگی، ضد آب بودن، ایجاد اتصال قوی بین دو بلوک و کاهش جذب صدا در هر دو رنگ یکسان است. در ادامه به بررسی ویژگی های انواع چسب هبلکس و معرفی چسبهای موجود در بازار ایران پرداخته شده است.

ویژگی های چسب هبلکس

از ویژگی های مهم چسب هبلکس که در برندهای مختلف یکسان است، ضخامت کم مورد نیاز آن است. بلوک های سبک دارای خاصیت جذب آب بالا هستند. از این رو در گذشته در استفاده از ملات باید لایه ضخیمی استفاده میشد تا آب ملات تمام نشود. امروزه با تولید انواع چسب هبلکس این مساله برطرف شده است. زیرا این چسب ها برای بلوک های با جذب آب بالا طراحی شده اند. استفاده از چسب در ضخامت ۲ تا ۵ میلیمتر در سطوح افقی و عمودی کافی است تا اتصال قوی بین بلوک ها ایجاد گردد.

از دیگر ویژگی های مهم که در انواع چسب هبلکس مشترک است، عدم جذب آب است. وجود این خاصیت باعث شده است که از نفوذ آب بین بلوک ها جلوگیری شود و در نتیجه عمر سازه افزایش می یابد. همچنین از چسب بلوک هبلکس در محیط های مرطوب با دمای مناسب نیز میتوان استفاده کرد. علاوه بر عایق رطوبتی، چسب های هبلکس عایق صوتی نیز هستند. برای ساختمان های نزدیک به محل های پر تردد و شلوغ، این ویژگی می تواند تا حد زیادی آرامش ساکنان را تامین کند.

چسب هبلکس سفید

 

چسب هبلکس سفید

مزایای انواع چسب هبلکس

کاهش بار مرده ساختمان تاثیر به سزایی در افزایش مقاومت ساختمان در برابر فشار و تنش وارده بر ساختمان دارد. انواع چسب هبلکس ، سبک هستند و در کاهش وزن سازه موثرند. با وجود ضخامت کم، چسب هبلکس در کاهش اتلاف انرژی نیز نقش مهمی دارد. این چسب ها در مقابل تبادل حرارتی بین فضای بیرون و داخل به عنوان عایق عمل میکنند. اگرچه ممکن است در هنگام خرید بلوک هبلکس و چسب نسبت به بلوک آجری و سفالی و ملات سیمان هزینه بیشتری متحمل شد، اما استفاده از انواع چسب و بلوک هبلکس کاهش کلی هزینه ها در دراز مدت را به همراه دارد.

انواع چسب هبلکس تنها با آب مخلوط میشوند و ضایعات کمتری تولید میکنند. نیازی به انبار کردن سیمان و ماسه برای ساخت ملات نیست. آماده سازی آسان و سهولت اجرا زمان بهره برداری از ساختمان را جلو می اندازد. علاوه بر آن از چسب هبلکس میتوان به عنوان پلاستر برای روکش دیوار به جای پلاستر گچی استفاده نمود. به دلیل سازگاری چسب با بلوک، عمر پلاستر چسب به مراتب بالاتر از گچ خواهد بود.

استفاده از چسب هبلکس

 

استفاده از چسب هبلکس

معرفی انواع چسب هبلکس

از زمانی که استفاده از بلوک سبک در ایران رونق گرفت، تولیدکنندگان داخلی اقدام به تولید انواع بلوک هبلکس اتوکلاو شده و غیر اتوکلاو شده کرده اند. معرفی انواع چسب هبلکس تولید داخل و سایر برندهای وارداتی میتواند به خرید بهتر و مناسب با پروژه کمک کند. از این رو در جدول زیر برخی محصولات هبلکس و کاربرد آن ها معرفی شده اند.

برای مطالعه بیشتر:

فروش چسب هبلکس

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

ترکیبات چسب هبلکس

چسب هبلکس اردکان

وزن چسب هبلکس

چسب کاشی و سرامیک

بلوک سه جداره لیکا

چسب استخری

قیمت چسب کاشی هنکل

چسب کاشی ارژن

هر پالت هبلکس رضوی چند متر مربع است

اتصالات هبلکس

بلوک اتوکلاو شده

بلوک هبلکس چیست

مقایسه هبلکس و لیکا

قیمت آجر هبلکس

بلوک هبلکس یزد

بلوک کیبکس

قیمت هبلکس رضوی

قیمت بلوک هبلکس اصفهان

خرید هبلکس تهران

قیمت بلوک هبلکس دزفول

هبلکس زنجان

قیمت هبلکس همدان

بلوک عایق صدا

کاربرد چسب بتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.64 ( 7 نظر)