استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ترکیبات چسب هبلکس

فرمول چسب هبلکس
فرمول چسب هبلکس

برای توضیح کامل ترکیبات چسب هبلکس ابتدا به تعریف مختصری از بلوک هبلکس و چسب هبلکس خواهیم پرداخت. آجر هبلکس یا بلوک هبلکس نوعی بلوک سبک متخلل است. وزن کم ویژگی اصلی و منحصر به فرد آجر هبلکس به شمار می رود. این بلوک عایق حرارتی و صوتی مناسبی در ساختمان است. به همین دلیل نقش مهمی در جلوگیری از هدر رفت انرژی در ساختمان ایفا می کند.

اجرای بلوک هبلکس بوسیله چسب مخصوص انجام می شود. چسب ها یک ملات آماده مصرف هستند که برای هموار کردن فضای بین بلوک ها استفاده می شوند. در این مطلب برای فهم بهتر و دقیق تر عملکرد چسب هبلکس به توضیح ترکیبات چسب هبلکس و طرز تهیه چسب بلوک هبلکس پرداخته ایم. ترکیبات چسب هبلکس شامل سیمان پرتلند تیپ دو به رنگ خاکستری و یا سفید، پودر سنگ به عنوان فیلر یا پرکننده و مواد پلیمری می باشد. هر کدام از موارد ذکر شده نقش ویژه ای در تهیه چسب هبلکس دارند که در ادامه به آن پرداخته شده است.

فرمول چسب هبلکس

همانطور که پیش تر ذکر شد سیمان یکی از ترکیبات چسب هبلکس است. علت استفاده از سیمان در فرمول چسب هبلکس برای ایجاد مقاومت فشاری و چسبندگی است. سیمان استفاده شده در ترکیبات چسب هبلکس رنگ چسب هبلکس را تعیین می کند به همین دلیل چسب بلوک هبلکس به دو رنگ سفید و سیاه به بازار عرضه می گردد. معمولا در مواردی که می خواهیم بند های افقی و عمودی پنهان بماند از سیمان سفید رنگ در فرمول چسب هبلکس استفاده می شود و در مواردی که پوشش دیگری روی دیوار وجود دارد از چسب سیاه استفاده می شود. قیمت چسب سفید از چسب سیاه به علت نوع سیمان استفاده شده در ترکیبات چسب هبلکس کمتر است.

ترکیبات چسب هبلکس
اجرای بلوک هبلکس با چسب

استفاده از پودر سنگ در فرمول چسب هبلکس نقش پر کننده دارد. موارد پلیمری یکی دیگر از موارد استفاده شده در ترکیبات چسب هبلکس است. استفاده از مواد پلیمری در فرآیند تهیه چسب هبلکس باعث کاهش جذب سطحی رطوبت چسب توسط بلوک هبلکس می شود. بدین معنا که از پوک شدن چسب و کاهش چسبندگی چسب هبلکس جلوگیری می کند.

تهیه چسب هبلکس

طرز تهیه چسب هبلکس خیلی آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. چسب هبلکس معمولا در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی به بازرا عرضه می گردد. برای تهیه چسب هبلکس کافیست انداره ۲۵ یا ۳۵ درصد وزن بسته آب به چسب اضافه شود. مثلا برای تهیه چسب هبلکس یک بسته ۲۵ کیلویی ۷ لیتر آب لازم است. چسب و آب را باید به هم زد تا ماده ی خمیری شکلی بدست آید.

طرز تهیه چسب بلوک هبلکس

 

اجرای بلوک هبلکس با ملات آماده چسب

بهتر است مدتی به خمیر بدست آمده استراحت داده و سپس از آن استفاده شود. ساخت چسب هبلکس به همین راحتی است. ۳-۲ میلی متر از ملات آماده شده برای هر بلوک هبلکس کافی است. بهتر است برای استفاده از ملات آماده از ماله دندانه دار با عرض مساوی استفاده شود. این روش یک سطح صاف و یکنواخت آماده جهت هر گونه پوشش (سرامیک، نرمه و غیره) یا کاشی کاری و سنگ کاری را فراهم می کند.

طرز تهیه چسب بلوک هبلکس

همانطور که پیش تر ذکر شد طرز تهیه چسب بلوک هبلکس تنها با اضافه کردن آب به چسب پودری می باشد. نکات مهمی در طرز تهیه چسب بلوک هبلکس حائز اهمیت است که به آن خواهیم پرداخت. چسب هبلکس فقط تا دو ساعت بعد از افزودن آب کارایی دارد و بعد از آن دیگر قابل استفاده نیست.

لازم به ذکر است هرگز بعد از خشک شدن ملات امکان اضافه کردن مجدد آب به ملات وجود ندارد. این کار امکان چسپندگی و ایمنی چسب هبلکس را پایین می اورد.

دستگاه چسب هبلکس

برای استفاده از چسب هبلکس و اجرای هبلکس می‌توان از ماله ی دندانه‌دار یا کاردک شانه‌ای استفاده کرد‌. راه دیگر آن استفاده از دستگاه چسب هبلکس است. دستگاه چسب هبلکس مانند یک ماله‌ی دندانه‌دار است که پشت آن یک مخزن قرار دارد. در مخزن چسب هبلکس ریخته شده و به وسیله بخش جلویی دستگاه که شبیه ماله است رو سطح افقی کشیده می شود، در مرحله‌ی چسب‌زنی بلوک، از ابزاراتی مانند همزن چسب جهت مخلوط درست و یکنواخت پودر چسب هبلکس و آب و همچنین ماله‌ی چسب ریز برای صاف کردن سطح ملات در صورت نیاز استفاده شود.

فرمول چسب هبلکس

 

استفاده از ماله دندادنه دار در اجرای هبلکس

ساخت چسب هبلکس

چسب بلوک هبلکس را می‌توان به عنوان یکی از شاخص ترین و البته بهترین ترکیباتی دانست که برای اجرای بلوک های سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب بلوک هبلکس حالت پودری دارد و ساخت چسب هبلکس تنها با اضافه کردن آب و ساخت ماده خمیری مانند بدست می آید.

در این مطلب سعی بر این داشتیم که توضیحات کاملی در خصوص ترکیبات چسب هبلکس و طرز تهیه چسب بلوک هبلکس داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش تهیه پودر چسب هبلکس با مشاوران عمران مدرن تماس حاصل فرمایید.

برای مطالعه بیشتر:

چسب آجر

چسب مخصوص سرامیک

قیمت چسب هبلکس در مشهد

چسب هبلکس قم

فروش چسب هبلکس در شیراز

چسب هبلکس سمنان

قیمت چسب هبلکس

هبلکس قم

هبلکس چیست

قیمت بلوک هبلکس یزد

قیمت هبلکس بیرجند

بلوک هبلکس تهران

قیمت آجر هبلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.71 ( 5 نظر)