استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

وزن چسب هبلکس

وزن چسب هبلکس
وزن چسب هبلکس

کاهش وزن ساختمان جهت افزایش مقاومت سازه در برابر خسارات ناشی از عوامل طبیعی و غیر طبیعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو استفاده از بلوک هبلکس به دلیل سبکی، در ساختمان سازی مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از چسب مخصوص به جای ملات بنایی نیز به دلیل وزن کم چسب بلوک هبلکس رو به افزایش است. در ادامه به بررسی وزن چسب هبلکس و مقایسه آن با ملات بنایی پرداخته شده است.

از شناخته شده ترین و پرکاربردترین برندهای هبلکس می توان به اردکان هبلکس ، بلوک ساروج و هبلکس رضوی اشاره کرد. به منظور خرید هبلکس در شهرهای مختلف ایران از جمله خرید بلوک هبلکس اصفهان ، هبلکس همدان ، هبلکس بیرجند و … استعلام قیمت برندهای مختلف همچون قیمت پرین بتن نیشابور می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

چسب بلوک هبلکس
استفاده از چسب هبلکس

وزن حجمی چسب هبلکس

وزن حجمی یا چگالی، نسبت جرم به حجم هر ماده را نشان میدهد و فاکتور مهمی در مقایسه وزن مواد گوناگون است. مقایسه وزن حجمی چسب هبلکس در مقایسه با ملات سنتی نشان میدهد که استفاده از چسب تا چه میزان میتواند در کاهش بار مرده ساختمان موثر باشد.

مقایسه وزن چسب هبلکس و ملات بنایی

در گذشته از ملات ماسه سیمان در اجرای بلوک های سفالی، آجری و بتنی جهت دیوارچینی و ساخت سقف و کف استفاده میشد. برای استفاده از ملات ماسه سیمان لازم است سیمان، ماسه و سایر دانه ها در محل پروژه انبار شوند و در هر مرحله از اجرا ملات آماده و استفاده شود. به دلیل جذب آب سفال، بتن و آجر، باید از ضخامت بیشتری از ملات بنایی (معمولا بیشتر از ۲ سانتی متر) استفاده شود تا آب ملات کشیده نشود و چسبندگی لازم بین بلوک ها حاصل گردد. این در حالی است که ضخامت مورد نیاز چسب بسیار کمتر بوده و در حدود ۲ تا ۶ میلی متر متغیر است. بنابراین وزن چسب هبلکس که در دیوار چینی استفاده میشود تقریبا ۱/۴ وزن ملات خواهد بود.

ضخامت کم چسب هبلکس

ضخامت کم چسب هبلکس

این مقایسه در مورد وزن حجمی چسب هبلکس و ملات ماسه سیمان نیز انجام میشود. چگالی ملات ماسه سیمان در حدود ۲۰۵۰ kg/m³ است در حالیکه چگالی چسب هبلکس بین ۱۴۰۰ تا ۱۷۰۰ kg/m³ است. علاوه بر ملات ماسه سیمان، چگالی تمامی ملات های بنایی مانند ملات گچ و آهک از وزن چسب هبلکس بیشتر است. از دیگر عواملی که در تعیین وزن چسب موثر است، میزان آب مصرفی است. آب مورد نیاز برای ملات ماسه سیمان تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از آب مورد نیاز برای چسب است. بنابراین استفاده از چسب علاوه بر وزن کمتر، در مصرف آب نیز صرفه جویی میکند و ضایعات بسیار کمتری تولید خواهد کرد.

عوامل موثر در وزن چسب بلوک هبلکس

چسب هبلکس از مصالح ساختمانی نوین است که در نصب بلوک های سبک بتنی اتوکلاو شده و غیر اتوکلاو شده استفاده میشود. قیمت آن بر قیمت دیوار هبلکس تاثیرگذار می باشد. چسب هبلکس از سیمان پرتلند یا سیمان سفید ، ماسه دانه بندی و کلاسه بندی شده، مواد معدنی و پلیمر تولید میشود. این چسب به شکل پودری یا مایع است. نوع پودری تنها با آب مخلوط میشود و چسب مایع آماده مصرف است و برای چسباندن دو بلوک روی هم استفاده میشود. چسب پودری یک نوع ملات آماده است که در پاکت های ۱۵ تا ۳۵ کیلویی عرضه میشود. وزن چسب هبلکس در بسته بندی این محصولات درج میشود. میزان مصرف در هر مترمکعب و میزان آب مصرفی از عوامل مهم در خرید چسب هبلکس است.

دیوار ساخته شده با چسب

دیوار ساخته شده با چسب

وزن چسب هبلکس مندرج روی پاکت در تعیین تعداد پاکت هایی که باید تهیه شوند، اهمیت دارد. اما عوامل دیگری همچون وزن مخصوص، وزن حجمی (چگالی) و اندازه دانه های به کار رفته، در تعیین وزن چسب موثر هستند. وزن حجمی چسب هبلکس در مقایسه با ملات بنایی سنتی پایین تر و میزان مصرف در هر مترمکعب چندین برابر کمتر است. از این رو در اجرای بلوک هبلکس، استفاده از چسب به جای ملات توصیه میشود.

تاثیر وزن در حمل چسب و میزان مصرف

علاوه بر نکات گفته شده، ظرفیت قابل حمل پاکت ها برای هر نوع وسیله نقلیه به وزن چسب هبلکس و شکل بسته بندی و تعداد بسته هایی که مجاز هستند روی هم قرار بگیرند، مرتبط است. بهتر است برای هر پروژه با توجه به مساحت کار و تعداد بسته های مورد نیاز، در خصوص ظرفیت حمل و هزینه های حمل اطلاعاتی کسب گردد. همچنین در آماده سازی چسب، میزان آب مورد نیاز درصدی از وزن چسب است. به طور مثال اگر وزن بسته ای ۲۵ کیلوگرم باشد، به میزان ۲۰ درصد وزن پودر به آب نیاز است تا چسب آماده مصرف شود. در جدول زیر وزن و میزان آب مورد نیاز برای هر برند ارائه شده است.

چسب وزن پاکت (kg) میزان آب مورد نیاز (liter) ضخامت (mm) وزن حجمی (kg/m³) میزان مصرف در هر مترمکعب
چسب بلوک سبک ژیکاوا ۲۵ ۷ ۲-۳ ۱۴۰۰ ۲۰
چسب بلوک هبلکس آنابن ۲۰ ۵ ۳-۴  ─ ۲۰
چسب بلوک AAC سهند شیمی ۲۰ ۵ ۱۴۰۰ ۲۰
چسب بلوک سبک ساختمان شیمی ۲۰ ۴ ۳-۶ ۱۴۰۰ ۲۰
چسب بلوک AAC بن ملات ۳۵ ۹ ۳-۵ ۱۶۰۰ ۲۲
چسب بلوک سیپورکس ۳۰ ۸ ۳-۶ ۱۶۰۰ ۲۲
چسب بلوک بتن پلاست ۲۰ ۵.۵   1700  
چسب بلوک هبلکس ساروج ۲۰ ۶ ۳-۶ ۲۰
چسب بلوک هوملکس ۲۵ ۷ ۲-۵  
چسب بلوک AAC اردکان هبلکس ۲۵ ۶.۵ ۲-۳ ۲۵
چسب هبلکس تیس ۲۵ ۶.۵ ۱۵۰۰ ~ ۱۸
وزن پاکت چسب هبلکس

برای مطالعه بیشتر:

وزن پوکه معدنی

انواع چسب هبلکس

چسب آجر نما

نصب آجر نما با چسب

خرید چسب کاشی و سرامیک

چسب مخصوص سرامیک پرسلان

قیمت چسب استخری

چسب کاشی هنکل

چسب کاشی ارژن

دستمزد اجرای هبلکس

وزن هبلکس

هبلکس دیوار

قیمت بلوک هبلکس یزد

هبلکس چیست

هبلکس بجنورد

قیمت بلوک هبلکس تهران

بلوک عایق صدا

کاربرد چسب بتن

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.75 ( 5 نظر)