استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

هبلکس بهتر است یا سفال ؟ مقایسه قیمت و وزن بلوک هبلکس و سفال و لیکا

مقایسه بلوک هبلکس ، لیکا و سفال
مقایسه بلوک هبلکس ، لیکا و سفال

در این مطلب به بررسی و مقایسه بلوک هبلکس ، بلوک لیکا و ابعاد بلوک سفالی ، کاربرد آن ها و مقایسه قیمت بلوک ها، پرداخته می شود. انواع بلوک های هبلکس و لیکا و سفال در ساختمان سازی بسیار کاربردی هستند و به همین علت دانستن تفاوت ها و ویژگی های آن ها و اینکه هبلکس بهتر است یا سفال یا لیکا از اهمیت بالایی برخوردار است. ابتدا به یک معرفی کوتاه از هر کدام از این مصالح پرداخته شده و سپس مقایسه قیمت هبلکس و لیکا و مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، تفاوت هبلکس و لیکا و کاربردشان مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین به این پرسش پاسخ داده می شود که بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال .

بلوک لیکا از مخلوط سبک دانه با سیمان و آب به دست می آید، در مقابل بلوک هبلکس هم مانند بلوک لیکا نوعی بتن متخلخل است. برای ساخت بلوک سفال نیز از خاک رس و آهک و ترکیبات دیگر استفاده می شود. هم چنین در مقایسه بلوک لیکا و هبلکس و سفال باید گفت بلوک سفال کمترین و بلوک لیکا بیشترین قیمت را دارد. قیمت ها بسته به کیفیت و کارخانه ها تغییر میکنند. برای مقایسه قیمت هبلکس و سفال در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه بلوک لیکا و هبلکس
بلوک های سفید هبلکس

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

مقایسه قیمت هبلکس و سفال با استاندار ها و معیار های صحیح، نکات بسیار مهمی را در ساختمان سازی روشن می کند. در مقایسه قیمت هبلکس و سفال باید گفت که قطعا بلوک هبلکس مزایا و امتیازاتی دارد که باید قیمت بالاتری نیز داشته باشد. متریال اولیه بلوک سفالی و هبلکس مشابه یا مشترک نمی باشد. برای ساخت بلوک سفالی از خاک رس و آب و آهک استفاده شده اما متریال اصلی بلوک هبلکس بتن متخلخل است.

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس

 

دیوارچینی با بلوک های هبلکس به کمک چسب هبلکس

در مقایسه قیمت هبلکس و سفال باید به وزن مخصوص و در نتیجه هزینه های حمل و نقل بلوک نیز توجه نمود. وزن مخصوص بلوک هبلکس نسبت به سفال کمتر است و جابه جایی ساده تر و هزینه حمل و نقل پایین تری دارد. یکی دیگر از موارد موثر در مقایسه قیمت هبلکس و سفال ، هزینه های جانبی است. بلوک های سفالی بعد از اجرا به دلیل ظاهر مواج و غیر جذابی که دارند، باید حتما با ملات گچ و خاک ترمیم شده و نازک کاری شوند. در حال که بلوک هبلکس سطح سفید و صافی داشته و نیازی به نازک کاری با گچ یا ملات سیمان ندارد. بنابراین از این نظر در مقایسه قیمت هبلکس و سفال باید گفت که هبلکس مقرون بصرفه تر است.

مقایسه قیمت هبلکس و سفال از نظر ملات

یکی دیگر از مواردی که بر مقایسه قیمت هبلکس و سفال تاثیر می گذارد، ملات اجرای آن ها می باشد. بلوک هبلکس یا سفال هر کدام ملات مخصوصی برای اجرا نیاز دارند. برای اجرای اتصالات بلوک های سفالی از ملات ماسه سیمان استفاده می شود، در حالی که برای دیوار چینی با بلوک هبلکس می توان از چسب مخصوص هبلکس کمک گرفت. به این دلیل که ضخامت کمتری از چسب برای اجرای هبلکس نیاز است، نتیجه مقایسه قیمت هبلکس و سفال از این نظر، به نفع هبلکس خواهد بود.

مقایسه قیمت هبلکس و سفال از نظر سرعت دیوارچینی

هم چنین در مقایسه قیمت هبلکس و سفال می توان به سرعت دیوارچینی توجه نمود که در مورد بلوک هبلکس صرفه جویی در زمان بسیار بیشتر است، زیرا ابعاد بلوک هبلکس نسبت به بلوک های سفالی بیشتر است و در نتیجه اجرای آن ها سریع تر است. در نتیجه این مورد نیز برای مقایسه قیمت هبلکس و سفال باید مورد توجه قرار بگیرد.

مقایسه بلوک لیکا و هبلکس

 

بلوک های لیکا

مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس

در مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس باید دقت داشت قیمت بلوک هبلکس نسبت به لیکا بسیار به صرفه بوده و همچنین موجب حذف شدن گچ و خاک می شود. (در صورتی که در اجرای آن از چسب استفاده شود.) هم چنین بلوک هبلکس با محیط زیست بسیار سازگار است. در برابر خورنده های طبیعی بسیار مقاوم است به دلیل آن که از مواد آلی تشکیل شده است. در صورتی که بلوک های لیکا این ویژگی را دارا نیستند.

مقایسه بلوک لیکا و هبلکس

 

نمونه هایی از بلوک های لیکا

بنابراین در جریان مقایسه قیمت هبلکس و لیکا و مقایسه قیمت هبلکس و سفال می توان به این نتیجه رسید که در کل خرید بلوک هبلکس به صرفه تر است. زیرا هم وزن کمتری داشته و هم عایق بهتری برای صدا و حرارت بوده و در کل قیمت پایین تری نیز دارد. هم چنین هزینه های جانبی مانند ملات و … شامل اجرای بلوک هبلکس نمی شود.

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس

 

دیوارچینی با بلوک لیکا

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر مقایسه قیمت هبلکس و لیکا ، سرعت اجرا است. سرعت اجرای بلوک هبلکس نسبت به لیکا ، تا ۴ برابر بیشتر است. زیرا در مقایسه بلوک لیکا و هبلکس ، ابعاد هبلکس بزرگ تر است و چینش آن ها نیز سریع تر می باشد.

مقایسه بلوک هبلکس ، لیکا و سفال

 

نمونه ای از بلوک سفالی

جلوگیری از نشت رطوبت در ساختمان یکی دیگر از عوامل موثر در مقایسه قیمت بلوک لیکا و هبلکس است. در صورت نشت رطوبت در ساختمان، اگر جنس بلوک نما یا دیوار از هبلکس باشد، رطوبت در ساختمان پخش نشده و بلوک ها به عنوان عایق رطوبتی عمل می کنند.

مقایسه قیمت لیکا و سفال

در مقایسه قیمت لیکا و سفال باید عواملی مانند وزن، مقاومت و هزینه های جابه جایی و اجرا را در نظر داشت. وزن بلوک های لیکا نسبت به بلوک سفالی بیشتر است اما خاصیت عایق حرارتی و صوتی بلوک های لیکا نسبت به سفالی بیشتر است. در کل بلوک های سفالی هزینه های اجرای پایین تری دارند و پروسه تولید آن نیز شامل هزینه های کمتری می باشد.

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس

 

مقایسه انواع بلوک های لیکا و سفالی

هبلکس بهتر است یا سفال ؟

اگر شما هم به دنبال خرید یک بلوک ساختمانی مناسب برای سازه خود هستید حتما این سوال برایتان پیش آمده است که هبلکس بهتر است یا سفال ؟ از انواع هبلکس نمی توان برای ساخت دیوار های باربر استفاده نمود. بلوک های سفالی از خاک رس و آب در دو نوع سقفی و دیواری تولید می شوند که در صنعت ساختمان بسیار رایج می باشند.

از شناخته شده ترین و پرکاربردترین برندهای هبلکس می توان به هبلکس اردکان ، بلوک ساروج ، هبلکس پرین نیشابور و هبلکس رضوی اشاره کرد. به منظور خرید هبلکس در شهرهای مختلف ایران از جمله، هبلکس همدان ، هبلکس اصفهان ، هبلکس بیرجند و … می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس و سفال

برای بررسی تفاوت بلوک لیکا و هبلکس و سفال، به بررسی مزایا و معایب آن ها پرداخته می شود. بلوک لیکا ترد و شکننده است و به همین علت در هنگام جا به جایی و اجرا ممکن است ضایعات بیشتری تولید کند. هم چنین در توضیح تفاوت بلوک لیکا و هبلکس و سفال از لحاظ وزن باید گفت وزن بلوک لیکا نسبت به هبلکس و سفال نسبت به آن دو بیشتر بوده و در نتیجه هزینه های حمل و نقل و دشواری های اجرای آن ها نیز بیشتر خواهد بود.

برش دادن بلوک هبلکس به مراتب نسبت به دیگر بلوک ها ساده تر است و ضایعات کمتری تولید می کند. یکی دیگر از انواع تفاوت هبلکس و لیکا و سفال این است که بلوک هبلکس امکان اجرا و عبور تاسیسات از میان خود را دارد. ابعاد بزرگ تر بلوک هبلکس نسبت به لیکا باعث می شود اجرای آن ساده تر شود.

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس

 

دیوارچینی با بلوک های چکش خوار هبلکس

تفاوت بلوک لیکا و هبلکس و سفال در هدر رفت انرژی ساختمان نیز قابل چشم پوشی نیست. بلوک های هبلکس به دلیل خاصیت عایق حرارتی و صوتی که دارند، در جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان بسیار موثر بوده و هزینه ها را کاهش کمی دهند. بلوک های سفال و لیکا از قابلیت کمتری برای عایق بودن برخوردار هستند. هم چنین نکته ای که مقایسه بلوک های هبلکس، لیکا و سفالی را فراهم می کند، تخلخل و نوع کاربری آن ها می باشد. هر سه این بلوک ها به صورت متخلخل و توخالی ساخته شده و به جهت تامین سبکی سازه طراحی می شوند. در روند مقایسه قیمت هبلکس و سفال می توان به این نتیجه رسید که در نهایت با وجود بیشتر بودن قیمت هبلکس، ساختمانی مقاوم تر و سبک تر حاصل می شود.

مقایسه بلوک لیکا و هبلکس

 

نمونه ای از بلوک لیکا

مقایسه قیمت هبلکس و سفال و لیکا از لحاظ مشخصات فنی

انواع بلوک های هبلکس و لیکا و سفال هر کدام دارای مشخصات فنی منحصر به فردی هستند که استفاده از آن ها را در کاربرد های مختلف ساختمان سازی امکان پذیر می کند. به عنوان مثال از بلوک هبلکس بیشتر برای دیوار چینی دیوار های داخلی و هم دیوار های بیرونی یا خارجی استفاده می شود. در مقایسه هبلکس و سفال نیز باید گفت بلوک لیکا نیز مناسب برای دیوار ها و سقف می باشد. هم چنین بیشترین استفاده بلوک سفالی برای دیوار چینی است.

مقایسه هبلکس و لیکا و سفال از لحاظ وزن مخصوص

وزن مخصوص بلوک هبلکس ۵۰۰ و بلوک سفالی ۶۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است در حالی که بلوک لیکا وزن مخصوصی در حدود ۸۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب دارد. در این میان بلوک هبلکس به علت تخلخل بیشتری که در بافتش دارد، سبک تر بوده و حمل و نقل آسان تری نیز دارد.

مقایسه هبلکس و سفال از لحاظ مقاومت فشاری

در مقایسه قیمت هبلکس و سف باید گفت مقاومت فشاری بلوک هبلکس از بقیه بیشتر است و در نتیجه امکان تخریب و آسیب دیدگی آن نیز در طولانی مدت کمتر می باشد. مقاومت فشاری هبلکس تقریبا ۳/۵ نیوتن بر میلی متر مربع بوده و لیکا ۲ و سفال نیز ۳ نیوتن بر متر مربع می باشد.

مقایسه هبلکس و سفال و لیکا از لحاظ ضریب هدایت حرارتی

در مقایسه بلوک لیکا و هبلکس به جهت تخلخلی که هر دو دارند، باید گفت عایق های حرارتی و صوتی خوبی هستند. بلوک هبلکس نسبت به بلوک لیکا عایق صوتی و حرارتی بهتری بوده و بلوک سفال در آخرین مرتبه قرار دارد.

تفاوت هبلکس و لیکا هنگام آتش سوزی

یکی از مواردی که در مقایسه بلوک لیکا و هبلکس مورد توجه قرار می گیرد، مقاومت آن ها نسبت به آتش سوزی و حریق است. بلوک های هبلکس بیشترین مقاومت در برابر حریق را دارد. بعد از هبلکس بلوک لیکا و بعد از آن بلوک های سفالی بیشترین مقاومت را در برابر حریق دارند. برای مقایسه قیمت هبلکس و سفال می توانید با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

 

دیوارچینی با بلوک سفالی با کمک ملات ماسه سیمان

قیمت هبلکس بهتر است یا سفال ؟

بین قیمت برآورد شده هبلکس تهران و سفال تفاوت هایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال قیمت خرید اولیه بلوک های سفالی از بلوک هبلکس کمتر است اما هزینه ای که در کل پروژه ایجاد می کند نسبت به اجرای بلوک های هبلکس بیشتر است. به دلیل سبکی هبلکس ، هزینه های جانبی مانند حمل و نقل و اجرا و هم چنین دستمزد کارگران به دلیل جابه جایی کمتر است. در یک برآورد کلی در پاسخ به پرسش قیمت بلوک هبلکس بهتر است یا سفال می توان ذکر کرد هزینه نهایی بلوک های سفالی نسبت به هبلکس بیشتر خواهد بود.

مقایسه هبلکس و لیکا و سفال از لحاظ اجرا

اجرای دیوار چینی با انواع بلوک های لیکا، هبلکس و سفالی به دلیل تفاوت های فیزیکی و مشخصات فنی که این بلوک ها دارند، متفاوت است. همان طور که قبل تر نیز ذکر شد، بلوک های هبلکس معمولا با کمک چسب هبلکس اجرا می شوند و برای اجرا نیازی به ملات ماسه سیمان و نازک کاری گچ و خاک بعد از اجرا نیز ندارند. بلوک های سفالی و لیکا با ملات های ماسه سیمان قابل اجرا هستند.

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

پاسخ این پرسش که بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال کاملا به شرایط پروژه وابسته است. از جمله این عوامل می توان به بودجه در نظر گرفته شده، شرایط آب و هوایی منطقه، طراحی های ساختمان و … اشاره کرد. همه این پارامترها تعیین می کند که بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال .

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال (مقایسه خواص عایق)

بلوک لیکا از جمله محصولات سبکی است که عایق مناسبی در برابر رطوبت و صوت می باشد. آجر سفال یکی از شناخته شده ترین متریالی است که در گذشته کاربرد بسیار فراوانی در دیوارچینی داشت. بنابراین در پاسخ به این پرسش که از نظر عایق بودن بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال ، باید گفت که لیکا گزینه بهتری از این نظر می باشد.

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال (ضریب حرارتی)

ضریب حرارتی به معنی مقدار حرارتی است که جسم از خود عبور می دهد. ضریب حرارتی بلوک لیکا نسبت به آجر سفال کمتر است. این موضوع باعث می شود که لیکا عایق بهتری باشد. پس در پاسخ به اینکه از نظر ضریب حرارتی بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال ، باید گفت که لیکا گزینه بهتری است.

بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال (سرعت اجرا)

بلوک لیکا نسبت به آجر سفال در ابعاد بزرگتری تولید می شود. این موضوع می تواند باعث افزایش سرعت ساخت و ساز گردد. بنابراین برای افزایش سرعت ساخت و ساز، بلوک لیکا می تواند گزینه بهتری نسبت به آجر سفال باشد.

قیمت بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال

در پاسخ به این سوال که قیمت بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال ، باید گفت که قیمت اولیه آجر سفال از بلوک لیکا کمتر است. اما باید در نظر داشت که بلوک لیکا ضریب حرارتی کمتری دارد و عایق بهتری است. این موضوع ضمن اینکه اتلاف انرژی را به حداقل می رساند موجب کاهش هزینه های مربوط به تامین انرژی می گردد.

از لحاظ وزن، هبلکس بهتر است یا سفال ؟

اولین فاکتوری که در ساخت وساز در مناطق لرزه خیز مانند ایران باید در نظر داشته باشید، وزن مصالح ساختمانی است. بلوک های اتوکلاو شده مانند هبلکس از رایج ترین مصالح میباشد. بنابراین در پاسخ به پرسش هبلکس بهتر است یا سفال می توان به وزن هبلکس تبریز اشاره کرده و آن را عامل مهمی در تعیین کیفیت محصول دانست. زیرا هرچه بلوک سبک تر باشد، ایمنی آن نیز در هنگام زلزله افزایش می یابد.

هبلکس بهتر است یا سفال
ساخت دیوار با بلوک هبلکس

مواد تشکیل دهنده هبلکس بهتر است یا سفال ؟

مواد اولیه و تشکیل دهنده این دو محصول کاملا با یکدیگر متفاوت بوده و هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در ساخت بلوک های سفالی از خاک رس، آهک و آب استفاده می شود و هبلکس از سیمان، سیلیس، آهک و آلومینیوم تشکیل شده است. نمی توان گفت مواد تشکیل دهنده هبلکس بهتر است یا سفال . هر کدام از آن ها خواص و ویژگی های منحصر به فردی داشته و برای کاربرد های مختلفی مناسب می باشند.

هبلکس بهتر است یا سفال
بلوک سفالی

سرعت اجرای هبلکس بهتر است یا سفال ؟

بلوک های سفالی به نسبت هبلکس سنگین تر هستند. جابه جایی و حمل و نقل آن ها سخت تر و هزینه بر بوده در کل سرعت اجرای بیشتری دارند. کاهش سرعت اجرا هم هزینه دستمزد کارگران وهم حمل و نقل مصالح را تا حد خوبی افزایش می دهد. بنابراین می توان گفت سرعت اجرای بلوک هبلکس تبریز نسبت به سفال بیشتر است.

هبلکس بهتر است یا سفال
بلوک سبک هبلکس

مقاومت هبلکس بهتر است یا سفال ؟

بلوک هبلکس در برابر فشار مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد. هم چنین در برابر عوامل محیطی نیز مقاوم تر بوده و ماندگاری بیشتری دارند.

پرتی مصالح هبلکس کم تر است یا سفال ؟

یکی از ویژگی های مثبت هبلکس کارایی بالای آن ها است. به این معنی که به راحتی در هر ابعادی برش می خورد و این برش پذیری بدون هیچ گونه پرتی مصالح امکان پذیر است. بلوک های سفالی برای برش نیاز به ابزار خاص داشته و فردی که این کار را انجام می دهد باید در این زمینه مهارت کافی داشته باشد.

هبلکس بهتر است یا سفال
بلوک سفالی سوراخ دار

مقاومت رطوبتی هبلکس بهتر است یا سفال ؟

یکی از نکاتی که حتما باید هنگام خرید بلوک هبلکس تهران در نظر داشته باشید، عدم مقاومت آن ها در برابر رطوبت می باشد. اگر این بلوک ها در مجاورت آب و هر نوع رطوبت دیگری قرار بگیرند، از مقاومتشان کاسته می شود. به عبارتی عایق رطوبت نیستند و حتی در برابر این عامل کیفیتشان متاثر می شود. اگر سازه مورد نظرتان در منطقه ای با رطوبت بالا قرار دارد، بهتر است از خرید بلوک هبلکس پرهیز کرده و بلوک سفالی را جایگزین آن کنید. پس می توان در پاسخ به پرسش مقاومت رطوبتی هبلکس بهتر است یا سفال به قطع گفت سفال در این زمینه مناسب تر است.

مقاومت حرارتی هبلکس بهتر است یا سفال ؟

مقاومت حرارتی هبلکس ۲ تا ۳ برابر نسبت به سفال بهتر است. از این رو برای مقاومت در برابر حریق نیز محصول مناسب تری به شمار می رود. خرید هبلکس از کارخانه مزایای زیادی دارد یکی از موضوعات قابل توجه قیمت مناسب است. در واقع قیمت بلوک هبلکس دزفول از کارخانه بلوک هبلکس دزفول ارزانتر از قیمت بلوک هبلکس خوزستان است.

هبلکس بهتر است یا سفال
انواع ابعاد بلوک هبلکس

مقاومت صوتی هبلکس بهتر است یا سفال ؟

هوا عایق بسیار خوبی برای صوت می باشد. از مهم ترین ویژگی های بلوک هبلکس نیز متخلخل بودن آن ها است. این در حالی است که بلوک سفالی توخالی است و هیچ هوای محبوس شده ای ندارد. بنابراین هوا به راحتی از میان آن عبور می کند. در نهایت پاسخ پرسش مقاومت صوتی هبلکس بهتر است یا سفال ، باید یادآوری کرد بلوک هبلکس همدان از مقاومت صوتی بالاتری برخودار است.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت هبلکس ۱۵ سانتی

قیمت بلوک هبلکس مرند

مواد اولیه بلوک هبلکس

وزن بلوک هبلکس

اجرای هبلکس قیمت

قیمت هبلکس اردکان

جدول قیمت هبلکس

قیمت هبلکس رضوی

هبلکس چیست

قیمت بلوک هبلکس اصفهان

سنگ کاری روی بلوک هبلکس

قیمت بلوک هبلکس تهران

دیوار چینی با بلوک هبلکس

قیمت هبلکس پرین در مشهد

اتصالات بلوک هبلکس

دیوار aac

جنس بلوک هبلکس

قیمت هبلکس ۱۰ سانتی

بلوک سبک اتوکلاو شده

بلوک گازی

اجرای نما روی هبلکس

بلوکaac

بلوک فرمستون

بلوک عایق صوت و حرارت

ثامن بتن قزوین

قیمت بلوک پرلیت

کارخانه لیکا ساوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.79 ( 5 نظر)

۴ نظر

  1. در مقایسه قیمت بلوک هبلکس و سفال ، به طور معمول هزینه کدام مورد بیشتر میشه؟

  2. پرویز طباطبایی

    سلام. برای سبک سازی بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال یا هبلکس ؟ کدوم بهتره؟

  3. برای انبوه سازی بلوک لیکا بهتر است یا آجر سفال ؟

  4. سلام وقت بخیر. آیا منبع معتبری که مقاومت فشاری دیوار با بلوک سفالی رو ارائه کرده باشه وجود دارد؟