استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

بهترین بلوک عایق صوت و حرارت در ساختمان سازی

بلوک عایق صدا و حرارت
بلوک عایق صوت و حرارت

بلوک عایق صوت و حرارت ، از اتلاف انرژی جلوگیری نموده و باعث افزایش آرامش ساکنین می گردد. این مصالح دارای ویژگی ها و خواصی می باشند که از انتقال صوت و حرارت جلوگیری می نمایند. امروزه با افزایش جمعیت و گسترش آپارتمان نشینی، استفاده از بلوک عایق صدا بسیار افزایش یافته است. بلوک عایق صوتی به ویژه برای مناطق شلوغ و پر رفت و آمد بسیار مناسب می باشد. همچنین از آنجایی که بلوک عایق حرارتی نیز مزایای بسیاری به دنبال دارد، در بسیاری از ساختمان سازی ها از بلوک هایی با این خواص استفاده می گردد. بنابراین شناخت بهترین بلوک عایق صدا و حرارت می تواند به پیشبرد بهتر پروژه و اجرای ساختمانی عایق کمک شایانی نماید.

امروزه بهترین بلوک عایق صوت و حرارت بلوک های هبلکس و لیکا می باشند. هر یک از این مصالح دارای ویژگی ها و مشخصاتی هستند که در ادامه به معرفی آنها پرداخته شده است.

بلوک عایق صوتی

بلوک عایق صوتی به دلیل ویژگی هایی که دارد از نفوذ سر و صدای بیرون به داخل خانه و بالعکس آن جلوگیری می نماید. این موضوع افزایش آرامش ساکنین ساختمان را در پی دارد. ضمن اینکه به حفظ حریم خصوصی افراد کمک شایانی می نماید. بلوک عایق صوتی هبلکس و لیکا دارای ساختار متخلخلی می باشند که باعث تغییر در امواج صوت شده و به این ترتیب فرکانس صدا کاهش می یابد. ضریب انتقال صدای مصالح مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و سازندگان و پیمانکاران با توجه به مشخصات پروژه و ویژگی های مدنظر، اقدام به خرید و تهیه بلوک عایق صدا می نمایند. بلوک عایق صوت و حرارت در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود و مشتریان می توانند با توجه به نیاز پروژه نسبت به خرید مناسب ترین و بهترین بلوک عایق صدا و حرارت اقدام نمایند.

بلوک عایق صوت و حرارت
بلوک هبلکس

پس از اتمام مراحل ساخت بلوک عایق صدا ، این مصالح مورد آزمایش و ارزیابی قرار می گیرند. نتایج این بررسی ها به عنوان مشخصات فنی بلوک عایق صوتی در کاتالوگ مخصوص محصول درج می گردد. بنابراین برای انتخاب بلوک عایق صوت و حرارت مناسب می توان کاتالوگ آن را مطالعه نمود.

بلوک عایق حرارتی

محصولات دارای این ویژگی از اتلاف انرژی جلوگیری می نمایند. در واقع بلوک عایق حرارتی از خروج هوای گرم حاصل از تجهیزات گرمایشی در فصول سرد سال و هوای سرد ناشی از وسایل سرمایشی در فصول گرم سال جلوگیری می کند. به این ترتیب هوای داخل ساختمان متعادل می ماند. کاهش اتلاف انرژی موجب کمک به محیط زیست شده و کاهش هزینه های مربوط به تامین انرژی را در پی دارد. بلوک عایق حرارتی نباید از نظر شیمیایی واکنش نشان دهد. همچنین نباید در ساخت آن از مواد سمی استفاده گردد. استفاده از بلوک عایق حرارتی موجب کاهش هزینه های مربوط به عایق کاری ساختمان نیز می شود. علاوه بر بلوک های هبلکس و لیکا، بلوک های پرلیت نیز عایق حرارتی می باشند. قیمت بلوک پرلیت به صورت هر عدد بلوک ارائه می شود. با استفاده از این محصولات می توان تا حد زیادی ساختمان را از نظر حرارتی عایق نمود.

بلوک عایق صوت و حرارت هبلکس

از بهترین انواع بلوک عایق صوت و حرارت می توان به بلوک هبلکس اشاره نمود. این بلوک ها که دارای رنگ متمایل به سفید می باشند، نسبت به بلوک های معمولی ابعاد بزرگتری دارند. بنابراین اجرای آنها راحت تر بوده و با سرعت بیشتری قابل انجام است. بلوک های هبلکس با عنوان بلوک های aac نیز شناخته می شوند. AAC مخفف عبارت Autoclaved Aerated Concrete می باشد. این بلوک ها تحت فشار و حرارت بالا اتوکلاو می شوند. مواد و متریال مصرفی در ساخت آن شامل سیمان، آهک، سیلیس، پودر آلومینیوم و آب می باشد.

بلوک عایق صدا
دیوارچینی با هبلکس

اجرای این بلوک ها با کمک چسب های هبلکس انجام می شود. این چسب ها در دو رنگ سفید و خاکستری تولید شده و قابل استفاده می باشند. قیمت چسب های سفید این نوع بلوک هبلکس عایق صدا و حرارت از چسب های خاکستری آن بیشتر است.

مراحل تولید هبلکس ، بلوک عایق صدا و حرارت

برای تولید این بلوک عایق صوت و حرارت ، در ابتدا سیلیس و آب را با یکدیگر مخلوط نموده تا دوغاب تشکیل شود. در اختلاط این مواد باید بسیار دقت نموده تا مخلوط بدست آمده خشک یا شل نباشد. سپس به دوغاب سیمان و آهک اضافه می نمایند. این مواد نباید حالت کلوخه شده داشته باشند، در غیر این صورت باید به خوبی آسیاب شده و سپس ترکیب گردند. این مواد را به خوبی در میکسر مخلوط می نمایند تا یکدست شوند. در گام بعدی پودر آلومینیوم اضافه شده و هوادهی آغاز می گردد. پودر آلومینیوم اضافه شده باعث تولید حباب های هوا می شود.

ترکیب بدست آمده را در قالب های مخصوص ریخته تا به طور کامل سفت شوند. لازم به ذکر است که قالب ها تا حدود نیمی از آن پر می گردد، زیرا با گذشت زمان حجم مواد ریخته شده در قالب افزایش می یابد. در مرحله آخر بتن سبک تولید شده را از قالب خارج نموده و در ابعاد مورد نظر برش می زنند. بلوک تولید شده تحت فشار و دمای بالا اتوکلاو می شود.

مزایای بلوک عایق صوت و حرارت هبلکس

این بلوک ها علاوه بر اینکه عایق صدا و حرارت می باشند، از وزن سبکی برخوردار هستند. سبک بودن بلوک عایق صوتی موجب کاهش بار مرده سازه می گردد. با سبک سازی ساختمان، عملکرد آن به هنگام وقوع زلزله بهتر می شود. همچنین به آهن آلات کمتری برای اجرای فونداسیون ساختمان نیاز خواهد بود. علاوه بر این، حمل و جابجایی آن راحت تر انجام شده و به نیروی کار کمتری نیاز است.

بلوک عایق حرارتی
تولید هبلکس

همان طور که پیشتر نیز بیان شد، این بلوک ها با استفاده از چسب اجرا می شوند. این موضوع هم موجب افزایش سرعت ساخت و ساز شده و هم سهولت اجرا را در پی دارد. از دیگر مزایای بلوک عایق حرارتی و صوتی هبلکس می توان به عدم نیاز به اجرای گچ و خاک اشاره نمود. در واقع با استفاده از این بلوک ها بدون نیاز به گچ و خاک می توان به طور مستقیم بر روی بلوک ها سفیدکاری انجام داد. این ویژگی دلیل دیگر افزایش اجرای سازه با بلوک های هبلکس می باشد.

سوراخکاری و برشکاری آسان از مشخصات بلوک هبلکس است که باعث سهولت در اجرای تاسیسات می گردد. این بلوک عایق صوت و حرارت در برابر آتش سوزی هم مقاوم بوده و تا چندین ساعت می تواند در برابر حرارت ناشی از حریق مقاومت نماید و گسترش آتش را به تاخیر بیاندازد. بلوک های هبلکس در برابر حملات حشرات موذی و موریانه مقاوم هستند.

بلوک عایق صدا و حرارت لیکا

لیکا از دیگر بلوک های عایقی است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت آن از مخلوط سبکدانه، آب و سیمان استفاده می شود. سبکدانه های مصرفی در ساخت آن پوکه های لیکا می باشند. از آنجایی که در تولید آن به جای ریزدانه های طبیعی از لیکا استفاده می گردد، وزن آن نسبت به بلوک های سیمانی و آجرهای سفالی کمتر است.

از دیگر خواص بلوک عایق صوت و حرارت لیکا می توان به پایین بودن ضریب جمع شدگی آن اشاره کرد که ار ترک خوردن دیوار جلوگیری می نماید. بلوک های لیکا در ابعاد مختلف و در انواع دو جداره و چند جداره و به صورت توپر یا توخالی تولید شده و به فروش می رسند. این بلوک ها در برابر آتش سوزی مقاوم هستند. بر خلاف بلوک های هبلکس، اجرای آن با ملات انجام می شود.

آنچه که در خرید این محصول باید مدنظر قرار داده شود این موضوع است که تنها بلوک اصل لیکا، در زرندیه ساوه تولید می شود و سایر محصولاتی که با عنوان بلوک لیکا به فروش می رسند در واقع بلوک های شبه لیکا می باشند.

بلوک عایق صدا و حرارت
بلوک لیکا

بلوک عایق حرارتی و صوتی لیپر

از دیگر مصالح سبکی که می توان به عنوان عایق صوت و حرارت در ساختمان سازی استفاده نمود، بلوک های لیپر است. در ساخت این بلوک ها از پوکه های صنعتی استفاده می شود. این پوکه ها متخلخل بوده و وزن سبکی دارند که در نهایت منجر به تولید بلوک های سبک وزن می گردد. به دلیل پایین بودن ضریب انتقال حرارتی پوکه های مورد استفاده در ساخت، لیپر بلوک عایق حرارتی مناسبی می باشد. مقاومت این بلوک ها در برابر تغییرات شیمیایی بالا است. همچنین قابلیت رنگ پذیری و برش پذیری نیز دارند. همچون سایر بلوک های سبک، کم بودن وزن این مصالح موجب افزایش سرعت ساخت و ساز می گردد.

مقایسه انواع بلوک های عایق صوت و حرارت

از شناخته شده ترین بلوک های عایق حرارتی و صدا ، بلوک های هبلکس، لیکا و لیپر می باشد. از بارزترین تفاوت های این محصولات، تفاوت در متریال اولیه ساخت آنها است. برای ساخت هبلکس از سیمان، سیلیس، آهک، پودر آلومینیوم و آب استفاده می گردد، در حالی که در ساخت بلوک های لیکا و لیپر از پوکه های صنعتی استفاده می گردد. در ساخت بلوک های لیپر و لیکا از شن و ماسه استفاده نمی شود.

با استفاده از بلوک های هبلکس دیگر نیازی به اجرای گچ و خاک نیست در صورتیکه پس از دیوارچینی با بلوک های لیکا یا لیپر، برای اجرای نازک کاری حتما نیاز به پوشاندن سطح با یک لایه گچ و خاک می باشد. تفاوت دیگر این بلوک ها با یکدیگر، متریال مورد استفاده برای اتصال دیوارها به یکدیگر و دیوارچینی است. در دیوارهای هبلکس از چسب برای اتصال بلوک ها استفاده می گردد، اما برای دیوارچینی با بلوک های لیکا و لیپر از ملات استفاده می شود.

مقاومت فشاری مصالح از پارمترهای حائز اهمیت در ساختمان سازی می باشد. از بین بلوک عایق صوت و حرارت معرفی شده، بیشترین مقاومت فشاری به ترتیب متعلق به بلوک هبلکس، لیکا و لیپر است. از نظر مقاومت حرارتی نیز مقاومت ها به ترتیب ذکر شده در بالا می باشد، به عبارتی بلوک هبلکس نسبت به دو بلوک دیگر از مقاومت حرارتی بالاتری برخوردار است. در مقایسه وزن بلوک هبلکس و لیکا هم می توان گفت که بلوک های هبلکس سبک وزن تر هستند. سرعت اجرای آن نیز بیشتر است. از نظر تنوع محصولات، تنوع بلوک های لیکا و لیپر بیشتر از هبلکس است. بلوک عایق صدا و حرارت لیکا و لیپر با تعداد جداره های مختلف تولید شده و قابل استفاده می باشند.

مقایسه خواص عایق بلوک های سبک با یکدیگر

از پرکاربردترین بلوک های سبک مورد استفاده بین موارد ذکر شده بلوک های هبلکس و لیکا هستند. بلوک های هبلکس در مقایسه با لیکا عایق صوتی و حرارتی مناسب تری می باشند. سرعت اجرای ساختمان با بلوک هبلکس بیشتر از بلوک لیکا است، به طوری که سرعت اجرای آن حدود ۴ برابر لیکا می باشد. برشکاری و سوراخکاری بلوک های هبلکس نیز از لیکا آسان تر است.

بلوک عایق صوتی
بلوک لیپر

عوامل موثر بر قیمت بلوک های عایق صوتی و حرارتی

قیمت هر محصول به پارامترهای متعددی وابسته است که کیفیت متریال اولیه مورد استفاده در ساخت و برند محصول از پارامترهای مشترک موثر بر قیمت محصولات می باشد. هر چه محصول از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. در بلوک های هبلکس درصد ترکیب متریال اولیه مورد استفاده یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت و قیمت محصول می باشد. گاهی تولید کنندگان به منظور کاهش قیمت ها از آهک بیشتری به جای سیمان استفاده می کنند که این موضوع کاهش کیفیت بلوک هبلکس را در پی دارد. در استعلام قیمت این نوع بلوک عایق صوت و حرارت ، باید نوع بسته بندی محصول را هم مدنظر قرار داد.

برای بلوک های لیکا تعداد جداره ها و توپر یا توخالی بودن محصول و همین طور ابعاد بلوک، بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. در ابعاد یکسان، هر چه تعداد جداره های بلوک بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. تعداد جداره های بلوک لیپر هم در تعیین قیمت آن موثر است. به طور کلی در برآورد قیمت ها باید نوع بسته بندی محصول، نوع ماشین آلات مورد نیاز برای حمل و نقل و ارسال و مسافت حمل را نیز مدنظر قرار داد. هر چه مسافت حمل از محل خرید تا محل پروژه بیشتر باشد، هزینه های نهایی نیز افزایش خواهد یافت.

مقایسه قیمت انواع بلوک عایق حرارتی و صدا

از مهم ترین پارامترها در خرید محصول، قیمت آن است. در استعلام قیمت و مقایسه قیمت های انواع بلوک عایق صوت و حرارت باید پارامترهای متعددی را مدنظر قرار داد. یکی از تفاوت های محصولات ذکر شده در نحوه قیمت دهی آنها است. قیمت بلوک هبلکس به طور حجمی یا بر اساس متر مکعب ارائه می شود، در صورتیکه قیمت دو بلوک دیگر به صورت قیمت هر عدد ذکر می گردد.

به منظور مقایسه قیمت هر عدد از این بلوک ها، می توان با استعلام قیمت هر متر مکعب بلوک هبلکس و ابعاد محصول، قیمت هر عدد از آن را هم محاسبه نمود. به طور کلی قیمت بلوک هبلکس نسبت به بلوک لیکا و قیمت لیکا نسبت به بلوک لیپر مقرون بصرفه تر است.

از دیگر محصولات بتنی که توسط شرکت عمران مدرن ارائه می شود، انواع دیوارهای پیش ساخته بتنی است. به منظور استعلام قیمت دیوار پیش ساخته بتنی ارزان و با کیفیت نیز می توانید با عمران مدرن تماس بگیرید.

بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) تبریز بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) ارومیه بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) اردبیل بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) اصفهان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) کرج بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) ایلام بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) بوشهر بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) شهرکرد بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) بیرجند بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) مشهدبلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) بجنورد بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) اهواز بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) زنجان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) سمنان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) زاهدان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) شیراز بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) قزوین بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) قم بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) سنندج بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) کرمان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) کرمانشاه بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) یاسوج بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) گرگان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) رشت بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) خرم آباد بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) ساری بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) اراک بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) بندرعباس بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) همدان بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) یزد بلوک یونولیت (پلاستوفوم، پلی استایرن) تهران

برای مطالعه بیشتر:

ابعاد بلوک هبلکس

چسب هبلکس چیست

مقایسه قیمت هبلکس و سفال

کارخانه لیکا ساوه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)