استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کاربرد چسب بتن

کاربرد چسب بتن
کاربرد چسب بتن

برای بیان کاربرد چسب بتن اولین کاربردهایی که به ذهن کسانی که با بتن سر و کار دارند می رسد، افزایش کیفیت چسبندگی بتن جدید به بتن قدیمی، ترمیم بتن، آب بندی و ترمیم سازه‌های قدیمی بتنی، افزایش مقاومت و خواص فیزیکی و شیمیایی و در نتیجه جلوگیری از ترک بتن و کاشت میلگرد در بتن است. چسب بتن دارای دو نمونه اپوکسی و لاتکس است که متناسب با موارد کاربرد چسب بتن لاتکس ویژه و کاربرد چسب بتن اپوکسی یکی از این دو نوع انتخاب می‌شود. . چسب بتن باعث افزایش استحکام کششی و استحکام خمشی در بتن می‌شود و درنتیجه عمر سازه افزایش پیدا می‌کند. تبله شدن اصطلاحی ست که وقت قسمتی از سقف یا دیوار برآمده و ریخته می‌شود گفته می‌شود و استفاده از چسب بتن باعث جلوگیری از ترک بتن و تبله شدن می‌شود. یکی دیگر از انواع پر کاربرد چسب بتن آب بندی است که در ادامه به همراه کاربرد چسب کاشت میلگرد و کاربرد چسب بتن استحکامی و موارد کاربرد چسب بتن نانو معرفی می‌شود.

در جدول زیر کاربرد چسب بتن و نتیجه هر عمل به اختصار آورده می‌شود.

افزایش چسبندگی ملاتتا حدود ۴ برابر
آب بندیکاهش نفوذپذیری آب در بتن
افزایش مقاومت خمشیتا ۵۰ درصد
موارد کاربرد چسب بتن

موارد کاربرد چسب بتن لاتکس

اصلی ترین کاربرد چسب بتن لاتکس در ترکیب آن با سیمان پرتلند است. این ترکیب مقاوم به نفوذ آب و سایش و عایق حرارتی است. چسب بتن لاتکس معمولا برای چسباندن کاشی ، دکوراسیون سنگ های تزئینی و سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. چسب بتن لاتکس باعث افزایش الاستیسیته و مقاومت به ضربه در بتن می‌شوند، همچنین پایداری دمایی و ترکیبات غیر سمی آن از ویژگی های خوب چسب بتن لاتکس است. در نتیجه ترکیب چسب بتن لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ماده ای با چسبندگی بالا تولید می‌شود که برای نصب سنگ های زینتی و مرمر ، موزاییک ، کاشی و سرامیک و ترمیم سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موارد کاربرد چسب بتن
موارد کاربرد چسب بتن

کاربرد چسب بتن اپوکسی

با توجه به این که چسب بتن اپوکسی از پلیمریزاسیون دو جز رزینی و سخت شونده تولید می‌شود. مقاومت بسیار زیاد حاصله از ترکیب اجزا، اهمیت کاربرد چسب بتن اپوکسی را در ترمیم و استحکام‌دهی ساختمان‌های قدیمی پررنگ‌تر می‌کند.  مهم‌ترین ویژگی های چسب بتن اپوکسی چسبندگی زیاد آن به سطح کار زیرین، استحکام کششی و مکانیکی بالا، قابلیت چسباندن به سطح خشک، طول عمر زیاد و عدم نیاز به حلال است. این ویژگی ها باعث کاربرد چسب بتن اپوکسی در مرمت سازی سازه بتنی، اتصال بتن به مقطع های فلزی ، تزریق در ترک، استفاده در سازه هایی که در تماس مستقیم با آب هستند و اتصال ورق FRP به بتن می‌شوند.

موارد کاربرد چسب بتن

کاربرد چسب بتن لاتکس ویژه

در ساخت مکان هایی که در تماس با رطوبت هستند مانند استخر، کارخانه های لبنیات و صنایع مواد غذایی برای افزایش مقاومت به نفوذ آب و استحکام دمایی مناسب ، چسب بتن لاتکس را به دوغاب یا چسب های پایه سیمانی و حتی چسب پودری می افزایند. موارد کاربرد چسب بتن لاتکس ویژه تهیه ملاتی آب بند برای ساخت آب نما و استخر، آب بندی ملات بند کشی، ساخت نما و صاف کردن سطح اکسپوز است. این نوع چسب دارای مزایایی همچون افزایش چسبندگی، کاهش چشمگیر نفوذ آب و جلوگیری از ایجاد ترک در بتن ، مقاومت به حرارت و سرما و افزایش استحکام کششی و خمشی و مقاومت سایشی هستند.

کاربرد چسب بتن
کاربرد چسب بتن

کاربرد چسب بتن آب بندی

چسب بتن آب‌بندی محصولی مایع و شیری رنگ است که پس از خشک شدن بی رنگ می‌شود. این محصول عایق حرارتی، ضدحریق، ضد ضربه و مقاوم به نفوذ آب با عمری برابر با عمر سیمان در ملات است. استفاده از چسب بتن آب بندی مقرون به صرفه و باعث افزیش سرعت و کیفیت عملیات و سبک شدن سازه می شود. یکی از نکاتی که در ساخت استخر ها و محیط های مرطوب مورد توجه است ضدجلبک و انتی باکتریال بودن مواد است که موارد کاربرد چسب بتن آب بندی را در این زمینه پررنگ تر می‌کند.

چسب بتن آب بندی چیست؟

چسب بتن آب بندی، ماده ای پلیمری در حالت امولسیونی است، به عبارت دیگر نوعی محلول کلوئیدی با حلال آب هستند. این نوع چسب از آن جا که حاصل از ترکیب همگن چسب بتن و ملات است، موجب جلوگیری از نفوذ آب و تفکیک بندی دانه ها از نظر اندازه می‌شود. همچنین این ترکیب قادر به پیوند مناسب بتن تازه به بتن قدیمی است. نکته حائز اهمیت چسب بتن آب بندی این است که قبل از خشک شدن قابلیت حل شوندگی در آب را دارد اما پس از خشک شدن مقاوم به جذب آب است.

نوع چسب بتنکاربرد
چسب بتن آب بندیاستخر، سر ستون، فونداسیون، ضد آب کردن چسب کاشی ( خمیری و پودری) ، ضد آب کردن چسب سنگ برای استفاده در سرویس بهداشتی ، نمای ساختمان ، آب نما، نماهای باران گیر، چاله آسانسور، سقف کشی،محوطه سازی، ساخت و آب بندی بلوک و جداول و موزاییک ، کاربرد در سازه های مجاور آب، رطوبت و اشعه UV
چسب کاشت میلگردکاشت میلگرد بر روی سطوح عمودی و افقی، پر کردن ترک های دیوار و سقف و کف، نصب صفحات فلزی بر روی سطوح عمودی مانند دیوار و سقف، تقویت و مقاوم سازی سازه بتنی
چسب بتن اپوکسیعملیات مرمت سازی، اتصال بتن به مقاطع فلزی، قابلیت پر کردن ترک، چسباندن بتن جدید به قدیمی و چسباندن ورق FRP روی بتن
چسب بتن لاتکسنصب سرامیک روی دیوار و کف، سنگ مرمر، موزاییک، آجرلعاب‌دار . تهیه ملات آب بند برای اجرای آبنما و استخر، آب بندی و تقویت ملات های بندکشی، نماسازی و صاف کردن سطح بتن، تقویت چسب کاشی پودری
چسب بتن استحکامیزیرساز ملات تعمیری، کاهش نفوذپذیری ملات و بتن، پیوند دهنده ملات سیمانی، توانایی چسبندگی زیاد و ربایش ویژه
نوع چسب و کاربرد آنها

کاربرد‌چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت میلگرد یا آرماتور و بولت، از دو جز پایه اپوکسی و پایه پلی آمین تشکیل می شود. پایه اپوکسی که جز A نامیده شود در جز پایه پلی آمین که B نامیده می‌شود و نقش سخت کننده دارد حل می‌شود. البته این نوع چسب به دو صورت دو یا سه جزئی و به صورت تزریقی توسط گان کاشت میلگرد در بازار موجود است. موارد کاربرد چسب کاشت میلگرد دارای مزایایی مانند چسبندگی به همه نوع سطح، استفاده آسان و سریع، عدم نیاز به حلال و تاثیرپذیری از عوامل محیطی مانند رطوبت و حرارت است. چسب کاشت میلگرد با وجود قیمت بالاتر آن نسبت به انواع دیگر چسب بتن، به دلیل کیفیت مناسب طرفداران خود را دارد.

کاربرد‌چسب کاشت میلگرد
کاربرد‌چسب کاشت میلگرد

کاربرد چسب بتن استحکامی

چسب بتن استحکامی ، مایع غلیظ و سفید رنگی بر پایه پلیمری و رزین است که جهت بهبود چسبندگی بتن ها در داخل و خارج ساختمان کاربرد دارد. کاربرد چسب بتن استحکامی در چسباندن بتن هایی که در تماس مستقیم با آب و رطوبت هستند، می باشد. از چسب بتن استحکامی به عنوان زیرساز برای ملات ، کاهش نفوذپذیری ملات و بتن نیز استفاده می‌شود.

کاربرد چسب بتن نانو

چسب بتن نانو، ماده ای سیلیسی به همراه سیمان پرتلند است که به صورت پودری در بازار موجود است و باید با آب حل شود. پس از ترکیب این نوع چسب با آب ، دوغابی طوسی رنگ حاصل می‌شود که به صورت لایه ای نازک روی سطح بتن کشیده می‌شود.

کاربرد چسب بتن نانو
کاربرد چسب بتن نانو

نحوه استفاده چسب بتن

برای بیان نحوه استفاده چسب بتن لازم به ذکر است که نباید از چسب بتن برای نصب بتن به تنهایی استفاده کرد. این چسب علی رغم فاقد بودن از مواد سمی نباید در تماس با چشم و دهان باشد.

از آنجایی که بیشترین موارد کاربرد چسب بتن اپوکسی ، نصب بتن جدید به قدیمی می باشد باتوجه به کیفیت سطحی بتن قدیمی و یا افقی و عمودی بودن سطح ، میزان مصرف چسب بتن متفاوت است. این مقدار به طور معمول ۰.۵ تا ۱ کیلوگرم بر متر مربع است. چسب لاتکس اگر به هدف پیوند دهنده استفاده شود، نیاز به یک لایه نازک و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم در متر مربع است، اگر بعنوان افزودنی به بتن مورد استفاده قرار گیرد میزان مصرف بیشتر و ۵-۱۰ درصد وزن سیمان مورد استفاده در ملات است.

نحوه استفاده چسب بتن
نحوه استفاده چسب بتن

برای مطالعه بیشتر:

چسب آجر کاری

چسب سنگ

چسب پرسلان

چسب بتن

آجر هبلکس

واش بتن کف

گلویی چاه

قیمت جدول خیابانی

تست بتن

تست جوش اسکلت فلزی

تست خاک

تست میلگرد

ازمایش تحکیم

ازمایش تراکم خاک

آزمایش cbr

آزمایش هم ارز ماسه

ازمایش spt

اسلامپ

آزمایش ژئوتکنیک

ازمایش مقاومت فشاری بتن

آزمایش بارگذاری صفحه ای

آزمایش mt

تست rt

اسکن بتن

تست جوش ut

تست غیر مخرب pt

آزمایش بتن ساختمان

آزمایش بتن اصفهان

تست کشش میلگرد کاشته شده

حفاری گمانه

دانه بندی خاک

مغزه گیری بتن

فهرست بها آزمایشگاه مکانیک خاک ۱۴۰۱

جواب آزمایش cbr

آزمایشگاه خاک اصفهان

قیمت واش بتن دیجی کالا

جدول قیمت تیرچه ۱۴۰۲

قیمت گنگ چاه

قیمت جوی آب پیش ساخته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *