استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب کاشی خمیری

چسب کاشی خمیری
کاشی کاری با چسب خمیری کاشی

چسب کاشی خمیری یکی از انواع چسب های کاشی است که با عنوان چسب پلیمری مصطلح شده است. این چسب به صورت بسته بندی های آماده مصرف تولید و عرضه می شود و برای استفاده از آن نیاز به هیچ مرحله آماده سازی نیست. چسب های کاشی از جمله نوع خمیری آن امروزه به جای ملات سیمانی در کاشی کاری مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از چسب به جای ملات، روشی سریع تر و مناسب تر است. چسب خمیری کاشی بر پایه سیمان است و با رزین های مصنوعی اکریلیک تقویت شده است تا برای مصارف گوناگون مناسب گردد. لازم به ذکر است که استفاده از آن برای مکان های مرطوب توصیه نمی شود و مقاومت خوبی در برابر آب و رطوبت ندارد.

قیمت چسب خمیری کاشی

قیمت چسب خمیری کاشی به عوامل زیادی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر بر قیمت انواع چسب کاشی خمیری مواد تشکیل دهنده و مواد افزودنی آن است. همانطور که گفته شد، این چسب بر پایه سیمان است و با افزودن رزین های اکریلیکی، پرکننده های میکرونیزه و ترکیبات شیمیایی تقویت می شود. با تغییر نسبت هر کدام از این مواد، خاصیت چسب تغییر می کند. این مورد روی قیمت چسب کاشی خمیری تاثیر گذار است.

قیمت چسب کاشی خمیری
نصب کاشی با چسب کاشی خمیری

عامل بعدی موثر بر قیمت چسب خمیری کاشی ، برند محصول است. قیمت انواع چسب کاشی خمیری برند های مختلف و همچنین محصولات مختلف یک شرکت با هم تفاوت دارند. این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت در فرمول هر چسب و مواد افزودنی به آن است. در مقایسه بین برندها، به طور معمول قیمت چسب خمیری کاشی برند های خارجی نسبت به شرکت های ایرانی بالاتر است. همچنین قیمت چسب کاشی خمیری نسبت به نوع پودری آن بیشتر است و این چسب در بین چسب های ساختمانی از قیمت نسبتا بالایی به ازای هر کیلوگرم برخوردار است. قیمت متوسط برای هر کیلوگرم چسب خمیری بین ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان است.

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت انواع چسب کاشی خمیری وزن آن است. در صورتی که مساحت کار کاشی کاری بالا باشد، خرید بسته بندی های چسب با وزن بالاتر به صرفه تر خواهد بود.

قیمت چسب خمیری کاشی
کاشی کاری سطوح عمودی با چسب خمیری کاشی

خرید چسب کاشی خمیری

خرید آنلاین یکی از روش های نوین خرید است که به علت راحتی و سهولت طرفداران زیادی پیدا کرده است. با گسترده شدن شبکه فروشگاه های اینترنتی، امروزه اکثر محصولات قابلیت خرید آنلاین و غیرحضوری را دارند. خرید چسب کاشی خمیری نیز به صورت آنلاین امکان پذیر است. فروشگاه های اینترنتی این حوزه امکان بررسی ویژگی های کامل هر چسب در هنگام خرید و همچنین مشاهده قیمت به روز را فراهم می نمایند. با این روش راحتی بیشتری را در مقابل خرید حضوری تجربه خواهید کرد.

برای انتخاب بهترین و مناسب ترین چسب کاشی، باید در هنگام خرید نکاتی را مدنظر قرار داد. در هنگام خرید چسب کاشی خمیری باید مساحت فضای کاشی کاری را محسابه کرد و برحسب آن وزن مورد نیاز از چسب را خریداری نمود. قیمت انواع چسب کاشی خمیری در وزن های بالاتر برای مشتریان به صرفه تر خواهد بود. همچنین ویژگی های محل کاشی کاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر مکانی که قرار است در آن کاشی کاری صورت بگیرد مرطوب باشد، بهتر است از ابتدا به سراغ این نوع چسب نرفته و چسب کاشی پودری خریداری گردد.

جنس سطح کار و زیر سازی نیز در نوع و برند مورد استفاده خریداران تاثیر خواهد داشت. اگر سطح مورد نظر گچی باشد، علاوه بر خرید چسب کاشی به خرید پرایمر هم نیاز است. بنابراین با توجه به تنوع این محصول، توصیه می شود قبل از خرید چسب کاشی خمیری ، در خصوص ویژگی های محل کار و نوع استفاده اطلاعات لازم اخذ گردد. همچنین به هنگام خرید، باید قیمت چسب کاشی خمیری را استعلام نمود.

قیمت انواع چسب کاشی خمیری
کاشی کاری سطوح افقی با چسب خمیری کاشی

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری به آموزش خاصی نیاز ندارد، زیرا برای آماده سازی آن به کار خاصی نیاز نیست. اما سطوح و محل استفاده، باید شرایط خاصی را دارا باشند. سطح کاشی کاری باید تمیز، خشک و عاری از گرد و غبار باشد. در صورت آلودگی سطح کار، میزان چسبندگی چسب بسیار کاهش می یابد.

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری روی کاشی های قدیمی اندکی تفاوت دارد. برای این کار ابتدا باید سطح کاشی های قدیمی را خراش داد تا لعاب آنها از بین برود. اگر سطح کاشی کاری کاغذ دیواری شده باشد، باید ابتدا کاغذها را از روی سطح جدا کرد و سپس فرایند کاشی کاری را آغاز نمود. سطح کاشی کاری باید صیقلی و صاف باشد. هرگونه پستی و بلندی و ناهمواری در سطح، موجب کنده شدن و لق شدن کاشی خواهد شد. اما اگر کاملا هم صیقلی باشد، باید روی سطح آن شیارهایی ایجاد کرد.

برای استفاده از چسب خمیری کاشی به چیزی جز یک کاردک و یک ماله شیاردار نیاز نیست. با توجه به ضخامت کاشی مورد استفاده، عمق شیارهای ماله تغییر می کند و با افزایش ضخامت کاشی به ماله هایی با عمق بیشتر نیاز است.

مقدار مصرف چسب کاشی خمیری که برای هر مترمربع نیاز است معمولا بین ۵ تا ۶ کیلوگرم است. اما این عدد نسبت به ضخامت مورد نیاز از چسب ممکن است تغییر کند.

از دیگر مواردی که در هنگام استفاده از این چسب باید به آن دقت نمود، نگهداری از آن است. درب سطل چسب کاشی باید تا قبل از استفاده بسته باشد. اگر چسب درون سطل سفت و سنگی شده باشد، دیگر قابل استفاده نیست. می توان آن را با افزودن لاتکس و کمی آب احیا کرد اما این کار توصیه نمی شود و چسب، چسبندگی زیادی نخواهد داشت.

نحوه استفاده از چسب کاشی خمیری
استفاده از چسب خمیری در کاشی کاری

مزایا و خواص چسب خمیری کاشی

یکی از مهم ترین مزایایی که این چسب نسبت به نوع پودری آن دارد، راحتی کار با آن است. سهولت استفاده از چسب خمیری نسبت به پودری بیشتر است و استادکاران ترجیح می دهند از این چسب استفاده کنند. هرچند میزان چسب کاشی خمیری مورد نیاز برای هرمتر مربع، از نوع پودری آن بیشتر است اما راحتی کار با آن در وقت و نیروی انسانی صرفه جویی می کند و از این نظر مقرون بصرفه است.

چسب کاشی خمیری از قدرت چسبندگی بالایی برخوردار است و قابلیت استفاده بر روی انواع سطوح مانند سیمان، بتن، سنگ، کاشی، دیوار های پیش ساخته و موزاییک های قدیمی را در صورتی که خشک باشند دارد. از دیگر ویژگی های این چسب خاصیت ارتجاعی آن است که کمک می کند بعد از نصب نیز تا چند دقیقه امکان جابه جایی و فیکس کردن کاشی ها وجود داشته باشد. این چسب در برابر سرما و گرما نیز مقاوم است اما استفاده از آن در مکان هایی که دمای آن ها زیر پنج درجه سانتی گراد است توصیه نمی شود. چسب خمیری کاشی به علت خاصیت الاستیکی که دارد، در برابر تنش هایی مانند زلزله مقاومت نشان می دهد. همچنین خاصیت انعطاف پذیری آن کمک می کند که حتی با گذشت سال های متمادی، ترک یا شکستگی روی سطح کار ایجاد نشود.

برای مطالعه بیشتر:

چسب سنگ نما

قیمت چسب اپوکسی سرامیک

چسب خمیری سرامیک

قیمت چسب سنگ مرمر

چسب کاشی

چسب بلوک

بهترین چسب کاشی

قیمت چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت هیلتی

مزایای چسب بلوک

چسب کورین

چسب کاشی پودری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

چسب اسلب

چسب کاشی ضد آب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)