استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب کاشی ضد آب

چسب کاشی ضد آب
استفاده از چسب ضد آب برای کاشی کاری استخر

چسب کاشی ضد آب یا چسب آب بندی کاشی ، یک نوع عایق رطوبتی است که برای کاشی کاری محیط های مرطوب استفاده می شود. انواع چسب ضد آب کاشی بر پایه سیمان است و با مواد لاتکس، رزین ها و پلیمر های آب گریز تقویت شده است تا خاصیت ضد آب بودن پیدا کند. این چسب دارای چسبندگی بسیار بالا و شاخص جذب رطوبت صفر و یا نزدیک به صفر است.

چسب ضد آب برای کاشی در مکان هایی که همیشه در معرض رطوبت هستند استفاده می شود. استفاده در سرویس های بهداشتی، حمام، کارواش ها، استخر ها و یا نمای ساختمان هایی که در مناطق مرطوب واقع شده اند، از جمله کاربردهای آن است.

چسب ضد آب کاشی
کاشی کاری سرویس بهداشتی با چسب ضد آب

چسب آب بندی کاشی

چسب آب بندی کاشی در واقع همان نوع پودری چسب کاشی است که با مواد ضد آب کننده تقویت شده است تا در برابر آب و رطوبت مقاوم باشد. مواد آکریلیک و لاتکس چسب کاشی را در برابر رطوبت مقاوم می کند. چسب های کاشی خمیری بر پایه مواد آلی هستند و در برابر رطوبت مقاومت چندانی ندارند. ولی چسب پودری کاشی بر پایه مواد معدنی مانند رزین های پلیمری و لاتکس تقویت شده است. این مواد به این چسب خاصیت ضد آب بودن اضافه می کنند.

در واقع برای ایجاد خاصیت ضد آب بودن، مواد آبگریز کننده به آن اضافه می کنند تا بعد از نصب و استفاده در مقابل آب و رطوبت مقاومت نشان دهد. چسب کاشی ضد آب باید در هر شرایط آب و هوایی مقاوم باشد تا بتوان از آن در استخر های روباز نیز بهره برد. این چسب قابلیت استفاده با انواع مصالح ساختمانی در سطوح افقی و عمودی را دارد.

چسب آب بندی کاشی
کاشی کاری سطح عمودی با چسب ضد آب

قیمت چسب کاشی ضد آب

چسب کاشی ضد آب به علت مواد معدنی افزوده شده قیمت بالاتری نسبت به بقیه چسب های کاشی دارد. قیمت چسب کاشی ضد آب به عوامل متفاوتی وابسته است. یکی از عوامل موثر بر قیمت چسب کاشی ضد آب برند محصول است. در انتخاب برند باید دقت کافی را به کار برد. اگر برند مناسبی برای چسب کاشی کاری انتخاب نشود، ممکن است چسب توسط عوامل محیطی از بین برود و نتیجه نامطلوبی داشته باشد. در صورت انتخاب درست چسب ضد آب کاشی ، در هزینه طولانی مدت صرفه جویی می شود.

این چسب به صورت پودری و در کیسه های ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرمی در دو رنگ سفید و طوسی تولید و عرضه می شود. رنگ محصول و همچنین وزن آن نیز از عوامل موثر بر قیمت چسب کاشی ضد آب است. معمولا قیمت رنگ سفید از طوسی بالاتر است.

قیمت چسب کاشی ضد آب
استفاده از چسب کاشی ضد آب برای سطوح عمودی

خرید چسب کاشی ضد آب

یکی از راه های خرید چسب کاشی ضد آب ، مراجعه به فروشگاه های اینترنتی فعال در این حوزه است. در این فروشگاه ها علاوه بر دسترسی به روز به قیمت چسب کاشی ضد آب ، امکان خرید راحت و صرفه جویی در وقت و هزینه برای خریداران فراهم شده است. همچنین چسب ضد آب برای کاشی را می توان از فروشگاه های لوازم و مصالح ساختمانی نیز تهیه کرد.

در هنگام خرید چسب کاشی ضد آب باید نکاتی را در نظر گرفت. یکی از مواردی که باید مدنظر قرار دارد، تاریخ تولید و مصرف چسب است. چسب ها محصولاتی هستند که بعد از گذشت تاریخ مصرفشان، چسبندگی سابق را ندارند و افت کیفیت پیدا می کنند و نتیجه مطلوبی را به ارمغان نخواهند آورد. مورد دیگر نشان استاندارد و گواهینامه ISO چسب ضد آب کاشی است. چسب هایی که نشان استاندارد را کسب نکرده باشند، کیفیت و چسبندگی مطلوبی را نخواهند داشت.

چسب ضد آب برای کاشی
کاشی کاری سرویس بهداشتی

ویژگی های چسب ضد آب کاشی

چسب ضد آب برای کاشی به دلیل کاربرد خاصی که دارد و مکان هایی که استفاده می شود باید ویژگی های منحصربه فردی داشته باشد. طول عمر طولانی چسب کاشی ضد آب از ویژگی های مهم این چسب است. از آنجایی که چسب ضد آب برای کاشی ممکن است همواره در تماس با آب و یا تحت فشار آب باشد، خاصیت چسبندگی خود را سریع تر از حالت عادی از دست می دهد و هزینه تعمیر و نگه داری کاشی را افزایش می دهد. پس این چسب باید طول عمر بسیار بالاتری نسبت به نوع عادی چسب کاشی داشته باشد.

از دیگر ویژگی هایی که چسب ضد آب کاشی باید دارا باشد، خاصیت آنتی باکتریال است. محیط های مرطوب مکان هایی مستعد برای به وجود آمدن و رشد کپک ها هستند. به همین دلیل نیاز است که این نوع از چسب کاشی آنتی باکتریال باشد تا درز کاشی ها محل جمع شدن باکتری ها و کپک ها نباشد. همچنین مکان هایی مانند استخر ها تحت فشار بسیار زیادی هستند پس چسب کاشی ضد آب باید در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم باشد تا بتوان از آن ها در مکان هایی مانند استخر نیز بهره برد.

خرید چسب کاشی ضد آب
کاشی کاری با چسب ضد اب کاشی

کاربرد چسب کاشی ضد آب

چسب ضد آب کاشی برای کاشی کاری انواع استخر ها، حوضچه ها، حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، کارواش ها و تمامی مکان هایی که در معرض رطوبت هستند کاربرد دارد. همچنین برای نصب هرگونه کاشی، سرامیک، گرانیت در داخل و خارج ساختمان استفاده می شوند. چسب ضد آب برای کاشی قابلیت استفاده برای نصب کاشی روی دیوار، کف، نما، بام و سنگ فرش ها را دارد. همچنین این چسب علاوه بر کاشی و سرامیک برای چسباندن سنگ مرمر، کوارتز سنگ های آهکی و دیگر سنگ ها نیز کاربرد دارد.

برای استفاده از این چسب باید دقت کرد که سطح محیط در ابتدا خشک باشد تا کاشی کاری به آسانی و با بازدهی بیشتر انجام شود. این چسب پس از خشک شدن خاصیت ضد آب بودن پیدا می کند.

برای مطالعه بیشتر:

انواع چسب سنگ

چسب سنگ مرمر

چسب خمیری سرامیک

قیمت چسب اپوکسی سرامیک

چسب کاشی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب سنگ کورین

چسب کاشی پودری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

قیمت چسب خمیری کاشی

بهترین چسب اسلب

چسب بلوک

خاصیت چسب بلوک

قیمت بهترین چسب کاشی

چسب کاشت میلگرد

چسب کاشت هیلتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.85 ( 2 نظر)

یک نظر

  1. خیلی عالی است