استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
مقایسه چسب کاشی پودری و خمیری

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری موارد بسیاری را شامل می شود. درست است که هر دوی این چسب ها از انواع چسب کاشی هستند و برای چسباندن کاشی و سرامیک در مکان های متفاوت به کار می روند اما این دو چسب از نظر ترکیبات سازنده تا روش استفاده و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند. این تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری باعث شده است که هرکدام از آن ها برای کاربری خاصی مناسب باشد. به همین دلیل در این مقاله به بررسی کامل تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری می پردازیم.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از لحاظ قیمت

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر قیمت زیاد نیست و قیمت هر دوی آن ها در مقایسه با دیگر چسب های ساختمانی، در رده متوسط قرار دارد. در مقایسه عوامل مختلف تاثیرگذار در قیمت، جایگاه این دو چسب در حال تغییر است.

یکی از عوامل تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر قیمت، میزان مورد استفاده از آنها برای کاشی کاری است. به طور میانگین برای کاشی کاری هر متر مربع با چسب کاشی خمیری، به ۵ تا ۷ کیلوگرم از چسب نیاز داریم، درحالی که این رقم برای چسب کاشی پودری به ۳ تا ۵ کیلوگرم کاهش می یابد. البته این اعداد به نسبت ضخامت لایه مورد استفاده از چسب، ممکن است تغییر کند.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
کاشی کاری سطوح افقی با چسب

سهولت استفاده از چسب کاشی خمیری، عامل دیگری است که در تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر قیمت تاثیرگذار است. برای استفاده از چسب کاشی خمیری، به تجهیزاتی مانند میکسر نیاز است و همچنین آماده سازی آن زمان بیشتری می برد. این موارد باعث می شوند که کاشی کاری با چسب کاشی خمیری اندکی کمتر از چسب کاشی پودری طول بکشد. این موضوع، در هزینه مورد نیاز برای نیروی انسانی تاثیرگذار است.

با این حال با بررسی عوامل مختلف تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر قیمت، به نظر می رسد چسب کاشی پودری از نظر قیمتی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
کاشی کاری سطوح عمودی با چسب

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر مواد سازنده

با اینکه به نظر می رسد تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری فقط از لحاظ ظاهر آن ها است، اما ساختار و مواد تشکیل دهنده این دو چسب با هم متفاوت است. چسب کاشی پودری بر پایه سیمان است و با پلیمر و مواد معدنی مختلف تقویت می شود. این مواد باعث تقویت قدرت چسبندگی و مقاومت این چسب در برابر آب و رطوبت می شوند. اما مواد پایه چسب کاشی خمیری از جنس رزین اکریلیک است و افزودنی های آن نیز پلیمر های مصنوعی و مواد میکرونیزه معدنی هستند.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
استفاده از چسب کاشی برای چسباندن کاشی و سرامیک

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از لحاظ کاربرد

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر کاربرد نیز قابل توجه است. به دلیل مواد تشکیل دهنده متفاوت، این دو چسب در ویژگی و کاربرد نیز با هم تفاوت دارند. مهم ترین تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از لحاظ کاربرد، خاصیت آب بند بودن چسب کاشی پودری است. استفاده از چسب کاشی خمیری در مکان هایی که در معرض رطوبت هستند توصیه نمی شود.

دیگر تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری ، قدرت چسبندگی آن ها است. با اینکه هر دو چسب از قدرت چسبندگی قابل قبولی برخوردار هستند، اما چسب کاشی پودری از این نظر از نوع خمیری آن پیشی گرفته است. به این دلیل استفاده از چسب کاشی خمیری در کف زمین که در معرض عبور و مرور زیادی است توصیه نمی شود. بهتر است از چسب کاشی خمیری برای چسباندن کاشی ها روی دیوار های به دور از رطوبت بهره برد.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
نصب کاشی ها با استفاده از چسب

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر روش استفاده

مورد بعدی قابل مقایسه، تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری از نظر روش استفاده است. چسب کاشی خمیری برای استفاده به هیچ مرحله آماده سازی نیاز ندارد. این چسب به صورت آماده مصرف در بسته بندی های با حجم های متفاوت به فروش می رسد. چسب کاشی پودری همانطور که از اسم آن هم مشخص است، به صورت پودر به فروش می رسد. برای استفاده از این چسب نیاز است که آن را با مقدار مشخصی از آب مخلوط کرد و با میکسر های برقی و دستی مخلوط نمود تا برای استفاده آماده شوند.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری در بسته بندی، در مدت زمان قابل استفاده هر چسب نیز تاثیر گذار است. چسب های کاشی خمیری بعد از باز شدن بسته بندی و قرار گرفتن در معرض هوای آزاد، باید تا ۲۴ ساعت مصرف شوند، اما چسب کاشی پودری چون به صورت پودر است، تا دو سال تاریخ انقضا دارد. نوع پودری چسب کاشی نیز بعد از مخلوط شدن با آب، ۳ روز برای استفاده زمان خواهد داشت. دقت شود این اعداد تقریبی است و برای برند ها و مدل های مختلف چسب کاشی تغییر می کند. بهتر است مدت زمان استفاده هر چسب را از مشخصات درج شده روی کار مطالعه کرد.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
آماده سازی چسب پودری برای استفاده

چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری

در پاسخ به این سوال که چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری ، باید تمام تفاوت های بالا را مورد مطالعه قرار داد. همان طور که پیشتر بیان شد، چسب کاشی پودری مزیت های زیادی نسبت به چسب کاشی خمیری دارد. از خاصیت ارتجاعی بیشتر و قدرت چسبندگی بالاتری برخوردار است. همچنین از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه تر است. علاوه بر اینها توانایی استفاده در محیط های مرطوب، سطوح افقی و عمودی را نیز دارا است. اما چسب کاشی خمیری نیز مزیت هایی دارد که در نوع خود قابل توجه است. کار کردن با چسب خمیری راحت تر از نوع پودری چسب کاشی است و افراد بدون تخصص نیز توانایی کار با آن را دارند. همچنین استفاده از آن برای مکان های مناسب می تواند از لحاظ نیروی انسانی مقرون به صرفه تر نیز باشد.

اما تصمیم گیری در مورد اینکه چسب کاشی خمیری بهتر است یا پودری ، به هدف کاربر بستگی دارد و باید با توجه به ویژگی های گفته شده، بهترین چسب را برای مقصود خود انتخاب کند.

تفاوت چسب کاشی پودری و خمیری
کاشی کاری با چسب

کاشی کاری با چسب بهتر است یا سیمان

برای پاسخ به این سوال که کاشی کاری با چسب بهتره یا سیمان باید نگاهی به مزایای استفاده از چسب به جای سیمان انداخت. در گذشته برای کاشی کاری از دوغاب سیمانی به جای چسب استفاده می شد. استفاده از چسب به جای ملات سیمانی، نه تنها باعث چسبندگی بهتر کاشی و سطح می شود، بلکه از وزن سازه نیز کم می کند. این ویژگی به خصوص در مناطق زلزله خیز اهمیت بالایی دارد. انعطاف پذیری بالاتر چسب نسبت به ملات سیمانی، باعث جلوگیری از شکسته شدن ناگهانی کاشی ها نیز می شود.

همچنین استفاده از چسب به جای ملات سیمانی، ساده تر و مقرون به صرفه تر است. زیرا بهره وری از ملات سیمانی به نیروی متخصص نیاز دارد و آماده سازی آن نیز زمان بر است.

تمام ویژگی های بیان شده و موارد دیگر در پاسخ به این سوال که کاشی کاری با چسب بهتره یا سیمان ، تاثیرگذار هستند.

برای مطالعه بیشتر:

چسب سنگ مرمر

چسب کاشت میلگرد هیلتی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

چسب کورین

چسب کاشی پودری

بهترین نوع چسب کاشی

نمایندگی چسب بتن

چسب سنگ اسلب

قیمت چسب هبلکس

چسب ضد آب برای کاشی

چسب کاشت میلگرد

قیمت چسب بلوک

چسب سرامیک اپوکسی

چسب خمیری سرامیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)