استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بلوک چیست

چسب بلوک چیست
استفاده از ماله شیاردار برای چسب بلوک

چسب بلوک چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ خواص چسب بلوک چیست و چه مزایایی نسبت به مصالح مشابه دارد؟ برای پاسخ به این پرسش و سایر پرسش ها در مورد این چسب، تا انتهای متن با ما همراه باشید تا به بررسی کامل چسب بلوک و خواص و کاربرد های آن بپردازیم.

بلوک های سیمانی یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساختمان هستند و روزانه حجم بالایی از آن ها خریداری و مصرف می شود. اتصال این بلوک ها به یکدیگر نیازمند ملات یا چسب بلوک می باشد که امروزه به دلیل مزیت های فراوان چسب، استفاده از آن افزایش یافته و جایگزین ملات شده است. در پاسخ به این سوال که مواد تشکیل دهنده چسب بلوک چیست ، باید عنوان کرد که این چسب از ترکیب مواد پلیمری و ماسه و سیمان تشکیل شده است. این متریال وقتی که با آب مخلوط می شود، در طی یک واکنش شیمیایی مواد پلیمری آن فعال شده و باعث اتصال قوی بین ماسه و سیمان می شود و چسبی قوی به وجود می آورد.

خواص چسب بلوک چیست

در پاسخ به این سوال که خواص چسب بلوک چیست ، به موارد زیادی می توان اشاره کرد. خواص چسب بلوک از مواد سازنده آن ناشی می شود. همانطور که پیشتر اشاره شد، مواد پلیمری حاضر در ساختار این چسب، سبب به وجود آمدن پیوند بسیار قوی می شود. چسبندگی بالا و قوی از مهم ترین خواص چسب بلوک است. انعطاف پذیری نیز جزء خاصیت چسب بلوک است که از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سبب می شود در طی سال های متمادی، بلوک های سیمانی دچار شکستگی و ترک نشود. این خاصیت چسب بلوک نیز به علت اتصال دهنده های پلیمری در ساختار آن است.

مقاومت در برابر حرارت نیز از دیگر خواص چسب بلوک محسوب می گردد. این چسب ها می توانند تا دما های بالا در برابر گرما مقاوم باشند. این خاصیت چسب بلوک سبب شده است که در برابر آتش سوزی و یا حوادث مشابه پایداری خوبی داشته باشند. جلوگیری از انتقال حرارت باعث جلوگیری از هزینه های مالکین در فصل های سرد و گرم سال نیز می شود. کاهش انتقال حرارت کمک می کند که محیط داخلی خانه چندان تحت تاثیر محیط بیرون قرار نگیرد و هوای داخل خانه معتدل تر باشد.

مقاومت در برابر رطوبت نیز از خواص چسب بلوک است. این ویژگی به خصوص در مناطق شرجی و مرطوب اهمیت پیدا می کند. فقط باید توجه داشت که این خاصیت چسب بلوک به معنای مقاومت کامل در برابر نفوذ آب نیست بلکه این چسب ها در برابر انتقال رطوبت، مقاوم تر هستند. برای آب بندی بلوک ها باید از روش های دیگری در کنار استفاده از چسب کمک گرفت.

خواص چسب بلوک چیست
چسب بلوک سفید رنگ

مزایای چسب بلوک چیست

باتوجه به گسترش استفاده از این محصول این پرسش پیش می آید که مزایای چسب بلوک چیست و چه چیزی باعث برتری آن نسبت به ملات سیمانی شده است. بلوک های سیمانی ابتدا با ملات به یکدیگر چسبانده می شدند اما بعد از وارد شدن این چسب به بازار، مزایا چسب بلوک باعث شد که نسبت به ملات سیمانی ترجیح داده شود.

یکی از مزایای چسب بلوک نسبت به ملات سیمانی که بسیار پراهمیت است، کاهش بار مرده ساختمان است. چسب بلوک از وزن کمتری نسبت به ملات سیمانی برخوردار است. این خاصیت چسب بلوک سبب می شود بنا هایی که در آن ها برای دیوار چینی از چسب بلوک استفاده می شود، وزن کمتری داشته باشند و در برابر زلزله یا حوادث طبیعی دیگر مقاوم تر عمل کنند. از دیگر مزایای چسب بلوک ، مقاومت در برابر ضربه است که از اتصال مناسب بلوک ها توسط چسب نشات می گیرد. مزایا چسب بلوک در این امر آنقدر قابل توجه است که در آیین نامه ساختمان، به طور واضح به استفاده از چسب به جای ملات توصیه شده است.

مزایای چسب بلوک
چسب بلوک خاکستری

قدرت چسبندگی زیاد از دیگر مزایای چسب بلوک است. متخصصان اعلام کرده اند که قدرت چسبندگی چسب بلوک، ۴ برابر ملات سیمانی است.

استفاده راحت و ساده این چسب نسبت به ملات سیمانی نیز از جمله مزایا چسب بلوک است که باید به آن اشاره کرد. استفاده از آن به قدری راحت است که افراد بی تجربه نیز توانایی کار با آن را دارند. این خاصیت چسب بلوک به کاهش هزینه نیروی انسانی نیز کمک می کند.

کاربرد چسب بلوک
بلوک چینی با چسب بلوک

معایب چسب بلوک چیست

معایب چسب بلوک چیست و چه چیزی ما را از انتخاب آن منع می کند؟ اگرچه این محصول مزایای زیادی دارد، اما معایب چسب بلوک نیز از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد و با بررسی هر دو مورد تصمیم به استفاده از آن گرفت.

یکی از مواردی که می توان جزء معایب چسب بلوک در نظر گرفت این است که با وجود آماده سازی راحت و بدون نیاز به تخصص، استفاده از آن در هنگام دیوارچینی نیازمند دقت و حساسیت می باشد. زیرا این چسب ها قبل از خشک شدن مقاومت زیادی ندارند.

از دیگر مواردی که می توان به آن اشاره کرد، مقاومت پایین این چسب در دماهای پایین و سرما می باشد. البته ملات سیمانی نیز از این ضعف برخوردار بوده و این ویژگی با گذر زمان می تواند به فرمولاسیون چسب بلوک اضافه شود.

با وجود معایب چسب بلوک ، به علت مزایای بسیار زیاد این چسب استفاده از آن به معماران و مهندسان توصیه می شود.

معایب چسب بلوک
دیوار چینی با چسب بلوک

کاربرد چسب بلوک چیست

در این بخش به این موضوع پرداخته خواهد شد که کاربرد چسب بلوک چیست و در چه مکان ها و شرایطی می توان از آن استفاده کرد. همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، مهم ترین کاربرد چسب بلوک برای دیوار چینی و اتصال بلوک های سیمانی است. اما کاربرد چسب بلوک فقط به این مورد ختم نمی شود و برای موارد دیگری نیز قابلیت استفاده دارد.

برای مثال می توان به کاربرد چسب بلوک در چسباندن کاشی و سرامیک و حتی قطعات پیش ساخته اشاره کرد. از دیگر کاربرد های چسب بلوک برطرف کردن شکستگی یا آسیب های بتنی است. همچنین می توان از آن برای زیرسازی زمین و راه های آب بهره برد. به طور کلی می توان گفت از آنجایی که چسب بلوک به ملات سیمانی برتری دارد، می توان از آن برای اکثر مواردی که در قدیم از ملات سیمانی برای اجرا استفاده می شد، بهره برد. اما با این وجود بهتر است برای هر کاری از چسب های تخصصی آن حوزه استفاده کرد.

برای مطالعه بیشتر:

چسب بتن هیراد شیمی

چسب بلوک شفاف

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

فروشگاه چسب بتن

چسب بلوک سرزمین

بهترین چسب بتن

چسب مخصوص سنگ مرمر

چسب اپوکسی سرامیک

قیمت انواع چسب کاشی

چسب خمیری سرامیک

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

قیمت چسب کورین

چسب بتن ساروج

قیمت چسب اسلب

کاشت میلگرد با چسب هیلتی

چسب کاشت میلگرد ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)