استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب اپوکسی سرامیک

چسب اپوکسی سرامیک
استفاده از چسب سرامیک اپوکسی روی سطوح افقی

چسب اپوکسی سرامیک یکی از انواع چسب کاشی و سرامیک و یکی از پر مصرف ترین چسب های ساختمانی و صنعتی است. این چسب بر پایه رزین های اپوکسی است و از واکنش بین پلیمر های موجود در ساختار رزین ها، یک شبکه سه بعدی پلیمر ایجاد می شود که خواص شیمیایی و فیزیکی فوق العاده ای به این چسب می دهد. برتری چسب اپوکسی سرامیک نسبت به دیگر چسب های این حوزه، قدرت چسبندگی آن است.

چسب سرامیک اپوکسی به صورت دوجزئی، شامل یک قسمت رزین و عامل پخت یا هاردنر تولید و عرضه می شود. با انجام واکنش شیمیایی بین دوجزء، چسبی قوی با قدرت اتصال فوق العاده به وجود می آید.

قیمت چسب اپوکسی سرامیک

عوامل مختلفی روی قیمت چسب اپوکسی سرامیک تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل می توان به برند محصول، شکل و حجم بسته بندی، ویژگی ها و کاربرد های هر محصول اشاره کرد.

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت چسب اپوکسی سرامیک ، حجم و نوع بسته بندی است. بسته بندی چسب های سرامیک اپوکسی می تواند به شکل تیوپ، سطلی و بشکه ای باشد. هرچه حجم بسته بندی بالاتر رود، قیمت چسب اپوکسی سرامیک به ازای هر کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

از دیگر عوامل ذکر شده می توان به برند محصول اشاره کرد. اسم برند و میزان معروفیت آن روی قیمت چسب اپوکسی سرامیک تاثیر گذار هستند. تفاوت در قیمت برند های مختلف می تواند به دلیل فرمولاسیون متفاوت یا استفاده از مواد مرغوب یا بی کیفیت باشد. در صورت استفاده از مواد مرغوب و داشتن ویژگی های منحصر به فرد، قیمت چسب اپوکسی سرامیک نیز افزایش می یابد.

چسب سرامیک اپوکسی
چسب اپوکسی

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت اجناس از جمله قیمت چسب اپوکسی سرامیک ، روند عرضه و تقاضا است. در شرایط کمبود تولید یا افزایش تقاضا، قیمت چسب اپوکسی سرامیک ممکن است با افزایش روبه رو شود.

در مقایسه بین انواع چسب های کاشی و سرامیک، قیمت چسب اپوکسی سرامیک به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و قدرت چسبندگی فوق العاده آن از سایر انواع به جز چسب سرامیک ضد اسید بالاتر است و با قیمت آن برابری می کند. اما در مقایسه بین چسب های ساختمانی، قیمت چسب اپوکسی سرامیک متوسط محسوب می شود.

قیمت چسب اپوکسی سرامیک
استفاده از چسب اپوکسی برای اتصال سرامیک ها

ویژگی های چسب سرامیک اپوکسی

چسب اپوکسی سرامیک ویژگی هایی دارد که آن را از سایر چسب های کاشی و سرامیک متمایز کرده است. این چسب بعد از خشک شدن سخت و صلب می شود و اتصالی دائمی بین سرامیک و سطح ایجاد خواهد کرد. چسب اپوکسی سرامیک قادر به پرکردن شکاف هایی است که توسط چسب های دیگر پر نمی شود. همچنین این چسب انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان از آن برای کاشی کاری روی انواع سطوح بهره برد.

چسب سرامیک اپوکسی در رنگ های مختلف تولید می شود و از فناوری پیشرفته ای برخوردار است و می تواند در شرایط محیطی سخت مانند فشار و دمای بالا و همچنین در برابر مواد شیمیایی مقاومت کند و عملکرد خود را حفظ کند. استفاده از این چسب، مقاومت کاشی و سرامیک را در برابر ضربه نیز افزایش می دهد.

چسب اپوکسی سرامیک
ابزار مناسب برای چسب سرامیک اپوکسی

کاربرد چسب اپوکسی سرامیک

چسب اپوکسی سرامیک برای نصب سرامیک در کف و دیوار و همچنین برای بندکشی سرامیک در سطوح افقی و عمودی، کاربرد دارد. از دیگر کاربرد های این چسب می توان به هموار کردن سطوح و گرفتن لقی کاشی و سرامیک اشاره کرد.

استفاده از چسب سرامیک اپوکسی برای مکان هایی که در معرض مواد شیمیایی و فشار های فیزیکی هستند توصیه می شود. کارخانجات، کارگاه ها، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و آشپزخانه های صنعتی مکان هایی هستند که استفاده از این چسب برای کاشی کاری آن ها توصیه می شود.

چسب سرامیک اپوکسی
پخش کردن چسب اپوکسی

نحوه استفاده از چسب اپوکسی سرامیک

چسب سرامیک اپوکسی قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد و در صورت استفاده اشتباه به سختی پاک خواهد شد. همچنین این چسب زمان زیادی را برای خشک شدن لازم دارد. این دلایل باعث می شوند استفاده درست از این چسب اهمیت پیدا کند.

چسب اپوکسی سرامیک به صورت دوجزئی تولید می شود و قبل از استفاده باید دو جزء آن را با هم مخلوط کرد. مخلوط کردن رزین و هاردنر باید به سرعت انجام شود. نسبت استفاده از این دو جزء معمولا یک به یک است ولی ممکن است برای بعضی برند ها متفاوت باشد. برای دانستن نسبت ها بهتر است به دستور العمل درج شده روی محصول مراجعه کرد. به علت قدرت چسبندگی بالای چسب اپوکسی سرامیک ، بهتر است هنگام استفاده از این چسب از دستکش استفاده شود.

بعد از مخلوط کردن و آماده کردن چسب اپوکسی، نوبت به اعمال آن روی سطوح می رسد. سطحی که روی آن چسب ریخته خواهد شد باید عاری از هرگونه گرد و غبار و چربی باشد. همچنین به دلیل قدرت چسبندگی بالای این محصول، فقط به لایه نازکی از چسب نیاز است. برای استفاده از این چسب، بهتر است از کاردک یک بار مصرف یا مخصوص این کار استفاده کرد، زیرا این چسب به سختی از سطح آن جدا خواهد شد.

مدت زمان خشک شدن چسب اپوکسی سرامیک نسبت به سایر چسب ها طولانی تر است و ممکن است تا چند روز طول بکشد. اما پس از خشک شدن به چسبی بسیار قوی تبدیل می شود که به آسانی جدا نخواهد شد. در مدت زمان خشک شدن چسب، نباید فشاری به آن وارد کرد.

قیمت چسب اپوکسی سرامیک
پر کردن درز کاشی ها با چسب اپوکسی

نکات استفاده از چسب سرامیک اپوکسی

چسب اپوکسی سرامیک چسبی بسیار قوی است که به سختی از سطح جدا می شود. اگر این چسب ناخواسته روی سطوح دیگری بریزد، برای جدا کردن آن باید از آب و صابون یا حلال های مناسب چسب مثل استون و تینر استفاده کرد.

سطوحی مانند ماسه یا سنگ آهک که بنیان سستی دارند، برای استفاده از چسب اپوکسی سرامیک و اتصال کاشی ها و سرامیک ها مناسب نمی باشند. سطح زیرین این چسب باید پایدار و قابل اتکا باشد.

حتی در صورت داشتن تجربه در استفاده از چسب سرامیک اپوکسی ، مطالعه دستورالعمل درج شده روی محصول توصیه می شود تا اشتباهات در حین استفاده از آن به حداقل برسد. رعایت نکردن نکات احتیاطی در زمان استفاده از این چسب، ممکن است نتایج نامطلوبی را به همراه داشته باشد. یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان گیرش چسب سرامیک اپوکسی ، دمای محیط است. برای استفاده از این چسب، حداقل دما باید بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد باشد. با افزایش دما، مدت زمان گیرش و پخت اولیه چسب و همچنین خشک شدن و مدت زمان رسیدن به حداکثر خواص کاهش می یابد.

برای مطالعه بیشتر:

بهترین چسب بتن

چسب بلوک چیست

چسب کاشت میلگرد هیلتی

تفاوت چسب سنگ با چسب کاشی

فروشگاه چسب بتن

چسب کاشی پودری

بهترین نوع چسب کاشی

چسب کاشی خمیری

قیمت چسب هبلکس

چسب ضد آب برای کاشی

نحوه کاشت میلگرد با چسب هیلتی

قیمت چسب بلوک

چسب خمیری سرامیک

چسب کاشت میلگرد ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)