استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب مخصوص سرامیک

چسب مخصوص سرامیک
چسب مخصوص سرامیک

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان سازی و پتروشیمی، استفاده از چسب مخصوص سرامیک به جای ملات سنتی سیمان در سطوح مختلف بسیار به صرفه تر و رایج تر است. از چسب مخصوص سرامیک کف و دیوار در نصب کاشی و سرامیک کف و دیوار در ساختمان های نوساز و در حال بازسازی استفاده می شود. همچنین برای نصب سنگ و آجر نمای ساختمان نیز می توان از چسب سرامیک استفاده کرد. از این رو در این مقاله به توضیحی مختصر در خصوص انواع چسب مخصوص سرامیک و کاشی، مزایا، نحوه و موارد استفاده از چسب های ساختمانی مخصوص سرامیک و کاشی و شیوه نگهداری از آن ها پرداخته شده است.

چسب مخصوص سرامیک
چسب مخصوص سرامیک

قیمت چسب مخصوص سرامیک

قیمت چسب مخصوص سرامیک کف و دیوار و چسب مخصوص سرامیک پرسلان بر حسب هر کیلوگرم محاسبه میشود. بسته به نوع پودری و خمیری و با توجه به شرکت سازنده و مورد استفاده چسب، قیمت آن متفاوت خواهد بود. انواع چسب سرامیک در بسته بندی های پاکتی یا سطلی در وزن ۱ تا ۲۵ کیلوگرمی و عموما در رنگ های خاکستری و سفید عرضه میشوند. قیمت چسب بر اساس نوع بسته بندی و وزن و رنگ متفاوت است.

خرید چسب مخصوص سرامیک

برای خرید چسب سرامیک، مشورت با نصاب و تولید کنندگان چسب های ساختمانی حائز اهمیت است. تولید کنندگان با توجه به فضای اجرای کار، چسب متناسب را پیشنهاد میدهند. در هنگام خرید چسب مخصوص سرامیک به نشان استاندارد چسب دقت شود. چسب ها باید دارای نشان استاندارد باشند و از فروشندگان و سایت های معتبر خریداری شوند.

انواع چسب مخصوص سرامیک

چسب مخصوص سرامیک به صورت کلی در دو نوع پودری و خمیری در بازار موجود است. انتخاب نوع آن به شرایط محیط همچون میزان رطوبت و دما و همین طور میزان مواد اسیدی و نفتی وابسته می باشد. علاوه بر این، محل نصب سرامیک (کف یا دیوار) و همین طور جنس زیر کار (گچی، کاهگلی، بتنی، سرامیک قدیمی، چوبی و …) در انتخاب چسب مخصوص سرامیک تاثیرگذار است.

چسب مخصوص سرامیک پودری

چسب مخصوص سرامیک پودری ترکیبی از سیمان پرتلند ، پلیمر اپوکسی و سایر مواد شیمیایی است. برای استفاده باید آن را در محل نصب با آب مخلوط کرد تا به چسبندگی مورد نظر برسد. این مخلوط باید در زمانی کمتر از یک ساعت (با توجه به مشخصات فنی چسب) مورد استفاده قرار گیرد. چسب پودری پس از ترکیب با آب، عایق بسیار خوبی در برابر رطوبت و حرارت می باشد. از این رو برای محیط های مرطوب ساختمانی مانند سرویس، حمام و آشپزخانه و یا محیط های در معرض حرارت مانند ساختمان های صنعتی گزینه مناسبی است.

چسب پودری
چسب مخصوص سرامیک پودری

چسب مخصوص سرامیک خمیری

این چسب بر پایه رزین اکریلیکی و مواد معدنی و غلظت دهنده ها ساخته میشود. چسب خمیری در محل نصب نیازی به آماده سازی ندارد و به همین دلیل کار با آن آسان است. چسب سرامیک خمیری در برابر مواد اسیدی، نفتی و حرارت مقاومت خوبی دارد.

از چسب مخصوص سرامیک پودری و خمیری میتوان در کف و دیوارهای بتنی و گچی و برای نصب سرامیک جدید روی سرامیک و کاشی قدیمی استفاده نمود. باید توجه کرد که قبل از نصب، سطوح از گرد و غبار و چربی کاملا پاک شوند و حتما سطح کار هموار باشد. همچنین روی سطح گچی، کاهگلی و ناهموار بایستی قبل از نصب با اندود سیمان پوشانده و تراز شود.

چسب خمیری
چسب مخصوص سرامیک خمیری

چسب مخصوص سرامیک پرسلان

سرامیک پرسلان در مقایسه با سرامیک معمولی دارای بافت متراکم تر است و خلل و فرج کمتر و سختی بیشتری دارد. این نوع سرامیک به دلیل مواد تشکیل دهنده و بافت فشرده، در مقابل رطوبت بسیار مقاوم است و از این رو در محیط های مرطوب ساختمانی پرکاربرد است. به دلیل جذب آب پایین، برای نصب سرامیک پرسلان نمیتوان از چسب سرامیک معمولی استفاده کرد. بنابراین بایستی از چسب مخصوص سرامیک پرسلان استفاده نمود و از نصاب ماهر کمک گرفت. چسب سرامیک پرسلان در دو نوع خمیری و پودری در بازار موجود است.

قیمت چسب مخصوص سرامیک پرسلان

با توجه به تفاوت سرامیک معمولی با سرامیک پرسلان، چسب مورد نیاز نیز متفاوت خواهد بود. سرامیک پرسلان با جذب آب پایین به چسبی نیاز دارد که روی سطوح خشک چسبندگی خوبی ایجاد نماید. از این رو در تولید چسب مخصوص سرامیک پرسلان از ترکیبات با درصد متفاوتی استفاده میشود. همچنین از این چسب برای سرامیک های با ابعاد بزرگتر هم استفاده میشود. مجموع این عوامل باعث می شود که قیمت چسب مخصوص سرامیک پرسلان بیشتر از سرامیک معمولی باشد. قیمت چسب مخصوص پرسلانی در برندهای مختلف با توجه به کیفیت متفاوت است.

مزایای چسب سرامیک نسبت به ملات سنتی

۱- اگر چه قیمت هر کیلوگرم چسب مخصوص سرامیک از قیمت ملات سنتی سیمان و ماسه بیشتر است اما با توجه به ترکیبات شیمیایی و معدنی به کار رفته در ترکیب آن، در طولانی مدت دوام بالاتری دارد. همچنین به دلیل استحکام و چسبندگی زیاد، در مقابل فشار و ضربه مقاوم است و سرامیک دچار شکستگی نمیشود. بنابراین در مجموع، هزینه خرید چسب مخصوص سرامیک و نگهداری پس از نصب، برای کارفرمایان به صرفه خواهد بود.

۲- کار با چسب سرامیک پودری و خمیری در محل نصب بسیار تمیزتر است و پس از پایان کار به دلیل تراز بودن سرامیک ها، جلوه زیباتری به فضا میدهد.

چسب مخصوص سرامیک
اجرای سرامیک با چسب مخصوص

۳-  سرعت اجرای کار با چسب مخصوص سرامیک بالاتر از ملات سنتی سیمان است. پس از باز کردن بسته های چسب خمیری و یا تهیه مخلوط چسب پودری ، در کمتر از یک ساعت سرامیک و کاشی باید نصب شوند تا چسبندگی و گیرایی چسب از بین نرود. پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت می توان بندکشی را انجام داد و در مجموع پس از سه روز می توان در محل رفت و آمد کرد.

۴-  چسب های سرامیک و کاشی سبک هستند و به دلیل سبکی بهترین گزینه برای نصب به خصوص در نما هستند.

۵- این چسب ها منعطف هستند و در برابر لرزش و ضربه و فشار دارای دوام هستند.

۶- پس از استفاده از این چسب ها ، بین یک الی دو ساعت امکان جابه جایی سرامیک و کاشی وجود دارد.

چسب مخصوص سرامیک کف
چسب مخصوص سرامیک کف

۷- ضخامت چسب مخصوص برای نصب سرامیک باید کمتر از ۱۰ میلیمتر باشد.

۸- پس از نصب، زیر سطح سرامیک و کاشی، خلل و فرج، حباب، آلودگی و رطوبت وجود ندارد و بنابراین سرامیک و کاشی در طولانی مدت دچار شکستگی، ترک، قارچ و باکتری نخواهند شد.

۹- با استفاده از چسب مخصوص سرامیک ، نصب سرامیک در دیوار از بالا به پایین امکان پذیر است.

۱۰- فقط با استفاده از چسب سرامیک میتوان در بازسازی ها سرامیک جدید را روی سرامیک قدیمی نصب کرد. تنها کافی است روی سرامیک های قدیمی با تیشه شیار ایجاد کرد و از چسب زیر سرامیک و کاشی استفاده نمود. این کار هزینه بازسازی ساختمان را کاهش میدهد.

نحوه استفاده از چسب سرامیک

برای استفاده از چسب مخصوص سرامیک باید به نکات زیر توجه شود:

سطح زیر کار باید عاری از گرد و غبار، چربی و رطوبت باشد. در مورد سطوحی که ناهمواری دارند باید با شمشه و شاقول و با استفاده از اندود سیمان یا چسب بتن سطح را تراز نموده و سپس از چسب سرامیک استفاده نمود. برای کشیدن چسب روی سطح از ماله دندانه دار استفاده میشود. بهتر است از شانه مستقیم به جای دایره ای برای جلوگیری از ایجاد حباب استفاده شود.

استفاده از چسب مخصوص سرامیک کف و دیوار

توجه به دمای محیط حین استفاده از چسب بسیار حائز اهمیت است. از چسب سرامیک در دمای کمتر از ۵ درجه سانتی گراد و یا دماهای خیلی بالا نباید استفاده شود. بهتر است ابتدا دمای محیط را به حدود ۲۰ تا ۳۰ درجه رساند و سپس توسط نصاب حرفه ای سرامیک را نصب نمود. نصاب بایستی پس از نصب حتما چسب را تست نموده و از عدم حباب زیر سرامیک و تراز بودن سطح اطمینان حاصل نماید.

چسب مخصوص سرامیک
اجرای سرامیک کف جدید روی کف قدیمی

نکته ۱: برای آماده سازی چسب مخصوص پودری ، سه پیمانه پودر را با یک پیمانه آب مخلوط می نمایند تا مخلوط یکدست حاصل گردد.

نکته ۲: معمولا میزان مصرف چسب سرامیک خمیری نسبت به چسب پودری بیشتر است. در مجموع میزان مصرف چسب برای هر مترمربع، بین ۱.۵ تا ۵ کیلوگرم متغیر است.

نحوه نگهداری از چسب مخصوص سرامیک

۱- چسب مخصوص سرامیک خمیری بلافاصله پس از باز شدن بسته بایستی مورد استفاده قرار بگیرد تا قدرت چسبندگی خود را از دست ندهد. بنابراین در هنگام خرید چسب سرامیک خمیری به انقضای محصول و زمان کارپذیری دقت شود.

۲- چسب در دمای مناسب بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

۳- در محیط خشک و دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

۴- باید چسب را دور از مواد اسیدی و نفتی نگهداری کرد.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت چسب هبلکس

چسب پودری سرامیک

نصب آجر نما با چسب

چسب سرامیک کف

کاشی کاری مدرن

چسب درزگیر سرامیک

اجرای گرمایش از کف روی سرامیک

گرمایش از کف چگونه اجرا می شود

خرید چسب کاشی و سرامیک

قیمت چسب استخری

چسب کاشی هنکل

چسب کاشی ارژن

چسب هبلکس کویر

چسب هبلکس اکسون

قیمت چسب بلوک هبلکس تبریز

قیمت چسب هبلکس اصفهان

قیمت ساندویچ پانل ۴ سانتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.26 ( 15 نظر)

۴ نظر

  1. سلام خسته نباشید. از چسب مخصوص سرامیک پرسلان برای سرامیک معمولی هم میشه استفاده کرد؟ اگر بخوایم در سرویس بهداشتی استفاده کنیم امکانش هست؟

  2. بسیار عالی و کاربردی بود متشکرم

  3. عالی و‌بسیار کاربردی*****

  4. از کجا میشه چسب مخصوص سرامیک رو تهیه کرد؟