استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نصب آجر نما با چسب

نصب آجر نما با چسب
نصب آجر نما با چسب

نصب آجر نما با چسب یکی از جدیدترین روش های اجرای نمای اجری در ساختمان است. نمای ساختمان از مهمترین عوامل در زیبایی، وزن ساختمان، میزان مصرف انرژی و مقاومت در برابر عوامل جوی و محیطی است. آجر نما با توجه به تنوع بالا در شکل، رنگ، کیفیت، قیمت و زیبایی، یکی از محبوب ترین مصالح برای نما می باشد. انتخاب آجر برای نما، چسب مناسب و روش نصب اجر نما با چسب بسیار مهم است. برای نصب آجر از چسب یا ملات سیمان و دوغاب و یا از روش خشک استفاده می شود. در این مقاله منحصرا به نصب اجر نما با چسب پرداخته شده است.

نصب آجر نما با چسب
نصب آجر نما با چسب

قیمت نصب آجر نما با چسب

قیمت نصب آجر نما با چسب به فاکتورهای گوناگونی از جمله مساحت و ارتفاع نصب، نوع آجر (نسوز، آنتیک، دکوراتیو، رسی، آهکی و سایر آجرها) ، قیمت چسب مصرفی و دستمزد نصاب بستگی دارد. هر چه مساحت کار و ارتفاع نصب بیشتر باشد، متعاقبا قیمت نصب اجر با چسب نیز افزایش می یابد. هزینه نصب آجر نما بر حسب مترمربع محاسبه میشود. این هزینه در شهرهای گوناگون با توجه به شرایط آب و هوایی نیز متفاوت است. بهتر است قیمت نصب آجر نما با چسب و ملات با توجه به شرایط مقایسه شود. در برآورد نهایی قیمت نصب آجر نما توجه به هزینه های نگهداری در طول زمان نیز حائز اهمیت است. هزینه نگهداری نمای آجری کار شده با چسب به دلیل استحکام و چسبندگی بالای چسب آجر ، نسبت به نمای کار شده با ملات کمتر خواهد بود.

روش نصب آجر نما با چسب

برای نصب آجر نما با چسب ، سطح زیر کار باید تمیز، هموار و تراز باشد. برای نصب آجرنما بر روی سطوح غیر بتنی و به منظور گیرایی بیشتر چسب ، پیش از اقدام به نصب باید محل اجرا با اندود سیمانی پوشانده شود. بهتر است برای سطوح ناهموار از چسب استفاده نشود.

آماده سازی چسب پودری

آماده سازی چسب پودری

روش نصب آجرنما با چسب پودری

جهت نصب آجرنما با چسب پودری ، ابتدا پودر چسب را کم کم به آب اضافه کرده و با همزن برقی یا مکانیکی هم زده تا مخلوطی همگن به دست آید. نسبت اختلاط آب و پودر بر روی بسته بندی چسب پودری آجر درج شده است. با توجه به زمان کارپذیری چسب، بخشی از سطح به وسیله ماله دندانه دار با چسب پوشانده و آجر با کمی فشار روی آن قرار می گیرد. میزان فشار باید به قدری باشد که درز بین آجرها به طور کامل با چسب پر نشود تا فضا برای بندکشی مناسب وجود داشته باشد. پس از یک روز بندکشی انجام میشود. بندکشی باید بسیار خوب انجام شود تا از نفوذ آب به زیر آجر جلوگیری گردد. پوشش کامل سطح اجر با چسب و بندکشی دقیق از نفوذ آب و یخ زدگی در فصول سرد جلوگیری میکند.

روش نصب آجرنما با چسب خمیری

از چسب خمیری غالبا برای نصب آجر در نماهای داخلی استفاده میشود. این چسب نیازی به آماده سازی ندارد و پس از باز کردن بسته بندی قابل استفاده است. روش نصب آجر نما با چسب خمیری ، مشابه نصب با چسب پودری پس از آماده سازی، می باشد. جهت نصب آجرنما با چسب خمیری برای دیوارهای کوچک در فضاهای داخلی، افراد با حوصله و دقیق به شرط رعایت نکات فنی می توانند خودشان اقدام به نصب نمایند.

بندکشی آجر نما با چسب

بندکشی آجر نما با چسب

در هنگام نصب آجر نما با چسب رعایت نکات زیر حائز اهمیت است:

۱-  بهتر است نصب آجر نما در فصول گرم سال انجام شود تا از یخ زدگی و شکستن آجرها جلوگیری شود. چنانچه نصب در فصول سرد انجام میشود حتما از نایلون برای گرم نگه داشتن قسمت های اجرا شده استفاده شود.

۲- نصب آجر نما با چسب ساختمانی نسبت به ملات نیاز به مهارت و رعایت نکات فنی در حین اجرا دارد. نصاب باید توانایی خواندن نقشه نما را داشته باشد و با حوصله و دقیق باشد.

۳- ضخامت چسب پشت آجر نباید بیشتر از یک سانتی متر باشد. این کار از شره کردن چسب جلوگیری میکند و باعث چسبندگی بیشتر میشود.

چسب آجر

چسب آجر نما

۴- چسب باید تمام سطح آجر را بپوشاند تا فاقد حفره بوده و محلی برای نفوذ آب نداشته باشد.

۵- درز بین آجرها نباید بیشتر از ۱۲ میلیمتر باشد. این اندازه با توجه به ابعاد آجر و طراحی نما متغیر است. بسیار مهم است که درزها به خوبی با پودر بندکشی پر شود تا از نفوذ آب جلوگیری گردد. بندکشی میتواند نهایتا دو روز پس از نصب اجر نما با چسب انجام شود.

۶- پس از نصب آجر نما با چسب میتوان نما را با مواد نانو شستشو داد تا مقاومت بهتری در برابر گرما، نور و رطوبت داشته باشند.

چسب مناسب برای نصب آجر نما

آجر نما، آجری بسیار مقاوم در برابر گرما، رطوبت، باد و طوفان، نور و تغییر رنگ است و در انواع گوناگون در بازار موجود است. برای نصب انواع اجرنما میتوان از چسب به جای ملات سیمان استفاده نمود. انتخاب نوع چسب بستگی به نوع آجر، طراحی نما، سطح زیر کار و دمای منطقه دارد و باید با دقت انجام شود. بهتر است برای نصب آجر نما با چسب ساختمانی ، با پیمانکار، نصاب و شرکت های تولید کننده چسب مشورت شود. دو نوع چسب پودری و خمیری برای نصب اجرنما وجود دارد. در حالت کلی برای نصب آجر در نمای ساختمان، استفاده از چسب پودری تک جزئی یا دو جزئی با پایه سیمانی بهتر از چسب خمیری است.

ابزار نصب

ابزار نصب آجر نما با چسب

مزایای نصب اجر نما با چسب

برای نصب اجر نما از چسب یا ملات سیمان و یا روش خشک میتوان استفاده کرد. در این بخش به معرفی برخی از مزایای نصب آجر نما با چسب به جای استفاده از ملات سنتی سیمان پرداخته شده است. استفاده از چسب برای اجرای آجر نما به جای ملات سیمان تمیزتر است. نصب اجر با چسب در مقایسه با ملات سیمان ضایعات ساختمانی کمتری تولید میکند. زمان نصب اجر نما با چسب با توجه به گیرایی چسب نسبت به ملات سیمان بسیار کمتر است و در نتیجه زمان اجرای نما سریعتر بوده و بندکشی نیز زودتر اتفاق میفتد.

از دیگر مزایای استفاده از چسب در اجرای نمای آجری و بندکشی میتوان به عدم جذب رطوبت اشاره کرد. این ویژگی در زمستان از شکستن و ترک خوردن آجر نما جلوگیری میکند. همچنین چسب به عنوان ماده ای الاستیک عمل میکند و در مقابل نیروهای کششی و ارتعاشات وارده بین نما و دیوار پشتیبان ، مقاوم است. نصب آجر نما با چسب ساختمانی ، وزن کمتری ایجاد میکند و بار وارده به دیوار پشتیبان را کاهش میدهد. این ویژگی به دلیل اهمیت تاثیر وزن نما در مقاومت ساختمان در برابر بارهای وارده، حائز اهمیت است.

برای مطالعه بیشتر:

چسب آجر کاری

چسب سنگ

چسب پرسلان

چسب بتن

اجرای نمای ساختمان در کرج

اجرای نمای ساختمان در مشهد

قرارداد پیمانکاری اجرای نمای ساختمان

انواع آجر چینی

آجر نمای داخلی

قیمت بلوک هبلکس ۱۴۰۱

جکوزی

خرید وان حمام

آجر دکوراتیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.72 ( 8 نظر)

یک نظر

  1. سلام خسته نباشید. قیمت نصب آجر نما با چسب و ملات چقدر با هم فرق دارن؟