نصب کاشی و سرامیک

نصب کاشی و سرامیک

تعداد ارائه دهنده ها

۳۱ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

نصب کاشی و سرامیک

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
ایمن ساز تهران

ایمن ساز تهران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۴۴

گروه بازسازی ساختمان پارسه

گروه بازسازی ساختمان پارسه

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۲۲

خدمات ساختمانی مقیمی

خدمات ساختمانی مقیمی

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۶۵

گروه ساختمانی سیمرغ

گروه ساختمانی سیمرغ

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

پردیس سازه

پردیس سازه

۲

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۵

گروه خدمات ساختمانی سون

گروه خدمات ساختمانی سون

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۹۴

خدمات ساختمانی تهران دیبا

خدمات ساختمانی تهران دیبا

۳

location

تهران

phone

******۰۹۱۰۹

پرگاس نامدار

پرگاس نامدار

۳

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

دفتر ساختمانی مدرن

دفتر ساختمانی مدرن

۴

location

تهران

phone

******۰۹۹۰۴

استادکاران

استادکاران

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۳۳

کاشیران

کاشیران

۴

location

تهران

phone

******۲۲۳۲۲

گروه فنی کاشیکاری استادکاران

گروه فنی کاشیکاری استادکاران

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۷

گروه معماری پارس

گروه معماری پارس

۴

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۸

نوین برتر

نوین برتر

۴

location

تهران

phone

******۰۹۱۲۳

ابتدا
۱
۲
۳
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب کاشی و سرامیک

کاشی ، سرامیک در بخش‌های مختلف یک ساختمان از جمله دیوارها، کف ساختمان و در برخی موارد در پشت بام‌ ها نصب می‌ شوند. روند کلی نصب کاشی و سرامیک به ظاهر یکی است، اما هر کدام مواد و روش مخصوص به خود را دارد. در ادامه، مواردی که در نصب هر کدام آن ها لازم است توجه شود، معرفی شده است.

 

انواع چسب سرامیک و کاشی

چسب سرامیک و کاشی در دو نوع پودری و خمیری در بازار وجود دارد. چسب های پودری، از انواع ملات خشک است که بر پایه سیمان طراحی و تولید می شود. با توجه به پلیمرهایی که در ساخت آن به کار رفته، پس از مخلوط شدن با آب و خشک شدن، در برابر آب کاملا نفوذناپذیر می شوند. چسب های خمیری برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوارهای بتنی یا گچی استفاده می شود. این چسب ها در برابر مواد نفتی، اسید و آب مقاوم هستند. 

 

مراحل نصب کاشی و سرامیک

مراحل نصب کاشی و سرامیک به صورت کلی طبق مراحل زیر است: 

 

مرحله اول: زیرسازی

قبل از نصبکاشی و سرامیک ، باید از تراز بودن زیر کار اطمینان حاصل کرد. سطوح با مصالح گچ و خاک یا هر نوع ملات غیر از ملات ماسه و سیمان، برای نصب کاشی و سرامیک مناسب نیستند. در تهیه ملات نباید از سیمان سفید استفاده شود و در صورت استفاده از آن، باید از پودر کوارتز به جای ماسه استفاده گردد.

 

مرحله دوم: اجرای طرح 

بعد از خشک شدن ملات زیرسازی، نصب کاشی و سرامیک با توجه به طرح روی سطح انجام می شود و در صورت لزوم، علامت گذاری می شوند تا هنگام نصب مشخص بشود مربوط به کدام قسمت است.

 

 

نصاب کاشی و سرامیک


اجرای طرح کاشی و سرامیک
 

 

گاهی نیاز به برش مقداری از کاشی و سرامیک است. رایج ترین روش، استفاده از اره مرطوب الماس برای بدین منظور می باشد. در هنگام استفاده از اره مرطوب، از عینک ایمنی و دستکش باید استفاده شود و گوش را نیز برای حفاظت می پوشانند.

 

مرحله سوم: اجرا و نصب کاشی و سرامیک

دو روش برای نصب کاشی و سرامیک وجود دارد، روش نصب با ملات و روش نصب با چسب.

 

نصب کاشی و سرامیک با ملات

در این روش، ملات خمیری ماسه و سیمان را در پشت کاشی و سرامیکبه کار می برند. برای نصب کاشی و سرامیک با ملات، ابتدا باید سطح زیر کار با اندود ماسه و سیمان هموار نموده و پس از خشک شدن اندود، به نصب آن اقدام کرد.

 

نصب کاشی و سرامیک با چسب

از دیگر روش هایی که می توان با استفاده از آن نسبت به نصب کاشی و سرامیک اقدام کرد، نصب کاشی و سرامیک با چسب است. چسبی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، انواع مختلفی دارد. برای مثال چسب کاشی پودری و خمیری نمونه ای از آن ها می باشد. روش نصب کاشی و سرامیک با چسب ، بیشتر در سطوحی که قبلاً کاشی کاری شده و نیاز به مرمت و بازسازی دارند، استفاده می شود.

 

نصب سرامیک دیوار


نصب کاشی آشپزخانه
 

 

ابتدا سطح باید شاقول و تراز باشد و دیوار گچی، کاهگلی و خاکی باید با ملات سیمان اندود شده باشد. سپس سطح با چسب مخصوص و به وسیله ماله اندود می شود و کاشی و سرامیک به سطح چسبانده می شود. چسب آماده شده در مدت کمتر از یک ساعت، باید مصرف شود، در غیر این صورت خشک شده و خراب می شود. مقدار مصرف چسب، بستگی به صاف یا ناصاف بودن زیرسازی دارد. ولی در حالت عادی، ۳ کیلوگرم برای یک متر مربع کافی است. ماله مورد نیاز چسب پودری و خمیری، شانه ‌ای شیاردار است. شیار این ماله ها، اجازه می دهد تا هوا از زیر کاشی و سرامیک خارج شود، سپس کاشی یا سرامیک در محل قرار می گیرد و به آرامی آنها را تکان می دهند تا هر گونه هوا از زیر آن خارج شود. بهتر است از ابزار جدا کننده فضای بین کاشی و سرامیک هنگام نصب استفاده شود. این جدا کننده ها باعث می شوند که همه قطعات به صورت مرتب در کنار هم قرار گیرند و در نتیجه کار نظم و یک دستی لازم را داشته باشد.

 

نصب سرامیک


نحوه کار با چسب کاشی و سرامیک

 

مرحله چهارم: بندکشی

بندکشی سرامیک کف

پس از نصب سرامیک کف، پس از ۲۴ صبر می توان شروع به ریختن دوغاب کرد. میزان دوغابی که برای پر کردن بندها استفاده می شود، به اندازه مصالح بستگی دارد. دوغاب باید بیشتر از فضای خالی باشد، و در انتها مقدار اضافی آن پاک شود. دوغاب از سیمان و پودر سنگ تولید می شود و به صورت مایع است که پس از ریختن بر روی سطح با استفاده از تی، بندها را پر کرده و پس از خشک شدن ماده دوغاب درون بندها، سطح را تمیز می کنند. این بندها در انبساط و انقباض، ترک خوردگی را به حداقل می رساند. پس از بندکشی، بهتر است به مدت ۱۲ ساعت، بر روی سطح سرامیک کاری و یا کاشی کاری شده رفت و آمد نشود.

 

هزینه نصب سرامیک


بندکشی کاشی و سرامیک
 

بندکشی کاشی و سرامیک دیوار 

برای پر کردن بند کاشی و سرامیک دیوار، می توان از دست استفاده کرد. رعایت نکات نصب و بندکشی، می تواند عمر کاشی و سرامیک را بالا ببرد. در غیر این صورت، پس از چند سال این مصالح ساختمانی در جای خود لق می زنند و مجدداً باید نسبت به نصب آنها اقدام کرد.

 

مراحل نصب کاشی روی کاشی 

در نصب کاشی و سرامیک ، گاهی اوقات حذف کاشی و سرامیک قدیمی بسیار دشوار است و نصب کاشی روی کاشی قدیمی، راه حل ساده تر و ارزان تری است. علاوه بر سرعت بالای اجرا، باعث صرفه جویی در هزینه های تمام شده می شود.

از معایب نصب کاشی روی کاشی، می توان به بیشتر شدن ارتفاع کف تمام شده که در برخی موارد باعث مسدود شدن درب ها می شود، اشاره کرد. قبل از نصب کاشی روی کاشی لازم است، اندازه گیری دقیق انجام شود و با برش دادن و کوتاه کردن درب ها، مشکلات را برطرف کرد.

 

هزینه نصب کاشی


نصب کاشی روی کاشی قدیمی

 

مرحله اول: زیرسازی

برای زیرسازی، ابتدا باید سطح کاشی و سرامیک های قدیمی تمیز شوند و سپس سطح آن ها سنباده شود تا زبر شوند. بعد از آن لازم است یک پوشش بسیار نازک از ملات برای پر کردن خطوط فعلی بین کاشی یا سرامیک، استفاده کرد. این کار باعث می شود پیوستن کاشی های جدید به قدیمی بهتر شود. این پوشش به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد تا خشک شود.

 

مرحله دوم: اجرا و نصب کاشی و سرامیک

برای نصب کاشی روی کاشی ، ابتدا یک لایه نازک از چسب مناسب با ماله روی سطح کشیده می شود. چسب با لبه های دندانه ای ماله بر روی سطح کشیده می شود زیرا این شیارها در روند خشک کردن و چسبندگی کمک می کند. و لازم است قبل از خشک شدن کامل چسب، هرکاشی در جای خودش دقیق تنظیم بشود. پس از نصب کاشی و سرامیک درزها با دوغاب پوشانده می شوند.

 

هزینه نصب کاشی و سرامیک

در تعیین هزینه نصب کاشی و سرامیک ابعاد و اضلاع فضا، قناس بودن گوشه ها و نیاز به برشکاری قطعات تاثیر دارد. علاوه بر موارد ذکر شده دستمزد استادکار با توجه به مهارت آن تعیین می شود.

 

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

ذکریا کرباسی

سلام میشه بدون اینکه کاشی های قبلی رو برداریم کاشی های جدید رو نصب کنیم ، رنگ کاشی های قدیمی و میخواییم عوض کنیم ولی اگر بکنیمشون خیلی کثیف کاری میشه؟

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما