استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

کاشی کاری مدرن

کاشی کاری مدرن
کاشی کاری مدرن

کاشی کاری مدرن جلوه امروزی هنر کاشی کاری است که همواره جز زیباترین المان های تزیینی در معماری بوده است.

ایرانیان در زمره پیشگامان کاشی کاری بوده اند. تیم عمران مدرن نیز با تعدادی از کاشی کارانی ماهر در حال همکاری است تا بتواند رضایت مشتریان این عرصه را جلب نماید.

کاشی مدرن آشپزخانه
کاشی کاری مدرن

نقش کاشی کاری در زندگی مدرن

امروزه کاشی کاری مدرن از رایج ترین خدمات نازک کاری و دکوراسیون ساختمان ها محسوب می شود. اگر نگاهی به اطراف خود بیاندازید، شاهد ردپای کاشی کاری مدرن در نقاط مختلفی از  محل اقامت خود خواهید بود. از حوض های قدیمی حیاط ها تا استخر های امروزی، از کاشی کاری سر در خانه های قدیمی تا کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی و انواع دیواره های امروزی و … .

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

 

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

کاشی کاری استخر

انواع کاشی کاری استخر نقش عایق و تزیین استخر را دارد. برای پوشش استخر از کاشی هایی در ابعاد کوچک با لعاب آبی رنگ استفاده می شود. نکته ای که کاشی کاری استخر را از دیگر ابعاد کاشی کاری مدرن متمایز میکند، پوشیده شدن کاشی ها با آب می باشد. این امر در انتخاب چسب و ملات کاشی باید مد نظر قرار بگیرد.

حضور و عدم حضور فشار هیدرولیکی آب موضوعی است که در صورت تامین نشدن چسبندگی و کیفیت بالای کاشی، مسئله ساز می گردد. لازم به ذکر است، علاوه بر تمام مراحل نصب کاشی در سطوح معمولی سطح تمام شده کاشی استخر باید با چسب های آب بندی، درزگیری شود.

کاشی کاری مدرن استخر

 

کاشی کاری استخر

کاشی کاری دکوراتیو

امروزه کاشی کاری مدرن توجه متخصصین دکوراسیون را نیز به خود جلب کرده است.

از کاشیکاری در حاشیه قاب ها و آینه ها جهت تزیین استفاده می شود. همچنین می توان تمام و یا بخشی از دیوار ها را با طرح های کلاسیک و یا مدرن از کاشی پوشاند.

از دیگر کاربردهای کاشی کاری مدرن پوشاندن سطح اشیا مانند گلدان و یا کمدها است.

کاشی کاری دیواره ها

مرسوم ترین وظیفه کاشی کاری مدرن پوشاندن سطح دیوارها می باشد. کاشی کاری مدرن آشپزخانه و کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی اصلی ترین بخش ها را تشکیل می دهند.

سطوح این نواحی اغلب پتانسیل کثیف شدن دارند و نیاز به شست و شوی مداوم این سطوح افراد رو تشویق به استفاده از کاشی کاری مدرن نموده است.

امروزه از طرح های مختلفی برای چیدمان در کاشی کاری مدرن استفاده می شود. نوآوری هایی نیز در این زمینه وجود دارد مانند ترکیب متریال های مختلف با کاشی که طرفداران زیادی نیز دارند. با توجه به تنوع طرح های کاشی کاری مدرن ، کاشی کاری سطوح بین کابینتی نیز دارای اقبال بالایی از جانب مشتریان است.

کاشی کاری دیوارها

 

کاشی کاری دیوارها

روش کاشی کاری مدرن

روش کار کاشی کاری مدرن در اصول با روش کار کاشی کاری سنتی مشترک است. با پیشرفت علم در دنیای امروز، مواد و مصالح مقاوم تر و متنوع تری در اجرای کاشی کاری مدرن استفاده می شود.

مانند دیگر صنعت های قدیمی این صنعت نیز به مرور توسط دستگاه های تازه ساخت اتوماتیزه شده است و شاهد عرضه ابزار کاشی کاری مدرن جدید به بازار هستیم.

البته هنوز اجرای دستی کاشی کاری مدرن مرسوم می باشد.

کاشی کاری مدرن

 

طرح های کاشی کاری مدرن

دستگاه کاشی کاری

با استفاده از دستگاه های کاشی کاری مدرن خطاهای انسانی تا حد قابل قبولی از اجرای کاشی حدف می شود. به این ترتیب که دوغاب ریزی بدون استفاده از خشکه ریزی و با اطمینان از نبود کوچک ترین جابجایی و نتیجه ای کاملا تراز انجام می شود. علاوه بر این، دارای قابلیت اجرای همزمان دیوار چینی و نصب کاشی و یا سنگ می باشد که یکپارچگی خوبی به دیوار می دهد.

مراحل نصب کاشی یا دستگاه به این ترتیب است که:

  • رج اول با دست نصب شده و نگهدارنده های دستگاه روی این رج قرار می گیرند.
  • کاشی و یا سنگ در پشت نگهدارنده ها قرار گرفته و ما ساکشن کاپ های دستگاه کاشی کاری مدرن به صورت تراز ثابت می شوند
  • کاشی و یا سنگ مورد نظر اغلب به صورت رج های دو و یا سه تایی نصب و دوغاب ریزی می شود.
  • به همین ترتیب تکرار می شود تا ارتفاع دیوار پوشانده شود.

کاشی کاری دستی

اجرای دستی کاشی کاری مدرن بصورت کلاسیک و در مراحل زیر صورت می پذیرد.

  • در ابتدا نقشه نازک کاری و متره سطح کاشی کاری باید بررسی شود.
  • مصالح مورد نیاز باید تهیه گردد.
  • اجرای رج ابتدایی کاشی که مبنای کل کاشی کاری می باشد و تراز بودن آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • اجرای رج های دیگر و کنترل تراز بودن آن ها لازم است در دستور کار قرار گیرد.
  • بند کشی یا همان پر کردن درز بین کاشی ها با دوغاب نیز گام نهایی می باشد.
مدل کاشی کاری آشپزخانه

 

کاشی کاری آشپزخانه

تفاوت کاشی کاری مدرن و سنتی

مشترکات کاشی کاری مدرن و سنتی بسیار است لیکن تفاوت هایی نیز وجود دارد. اصلی ترین تفاوت ظاهر نهایی کاشی کاری مدرن و کاشی کاری سنتی می باشد. کاشی کاری های سنتی از اصول و قواعد ثابتی پیروی می کنند و جایی برای خلاقیت در اجرای آن نیست.

طرح ها نیز در کاشی کاری مدرن متفاوت از طرح های سنتی می باشد. رنگ ها و طرح های جسورانه تری در کاشی کاری های مدرن به چشم می خورد. رنگ هایی که شاید در گذشته به دلیل عدم شناخت ترکیبات از آن ها استفاده نشده است. لازم به ذکر است که تغییر ذائقه و سلیقه افراد با گذست زمان، نیز در تغییر طرح های کاشی کاری مدرن موثر بوده است.

محل اجرای کاشی کاری مدرن نیز متفاوت از محل های کاشی کاری شده در گذشته می باشد. با توجه به سختی کار کاشی کاری در گذشته، از این هنر صرفا در محل های حایز اهمیت دار مانند اماکن مذهبی و یا سردر امارات و… استفاده می شده است. لیکن امروزه در نقاط مختلف کوچکترین منازل مسکونی هم شاهد اجرای کاشی کاری مدرن هستیم.

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

 

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

کاشی کاری مدرن آشپزخانه

ایده کاشی کاری تزیینی دیوار بین آشپزخانه یکی از متفاوت ترین ایده هایی است که باعث تغییر ظاهر دکوراسیون آشپزخانه ی شما می شود. این تغییرات مقرون به صرفه را می توانید خودتان انجام دهید و یا از متخصصین این حوزه کمک بگیرید و با کاشی کاری مدرن آشپزخانه ی خود ظاهر منحصر به فردی به فضای آشپزخانه ی خود ببخشید.

نگاه خود را به کاشی و کاشی کاری مدرن محدود به طرح ها و قطعات زاویه دار نکنید با کمک ابزار خاص می توانید کاشی های خود را به اشکال متنوع برش دهید و یک کاشی کاری خاص و کمتر دیده شده برای دیوار آشپزخانه ی خود ایجاد نمایید و از داشتنش لذت ببرید.

کاشی کاری مدرن آشپزخانه

 

کاشی کاری مدرن آشپزخانه

کاشی‌های مترویی

کاشی کاری مترویی یکی از انطباق پذیرترین طرح‌هاست. این طرح کاشی کاری همزمان هم کلاسیک است و هم مدرن.

 کاشی کاری مترویی یا مترو کاشی در رنگ‌ها، الگو‌ها و جنس‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند تا با هر متریال دیگری به راحتی سازگار شوند و به کار روند.

 شما حتی می‌توانید از ترکیب چند رنگ در کاشی کاریتان استفاده کنید. اما هرچه که هست، این سبک از کاشی کاری به این زودی‌ها از دور خارج نخواهد شد.

ابزار کاشی کاری مدرن

  • اره مرطوب یا سنگ بر کاشی بر
  • موتور میکسر دوغاب و سیمان
  • موتور میکسر دوغاب و سیمان
  • ماله نوک تیز یا ماله مخصوص کاشی
  • تخته ماله
  • انبر کاشی
  • خط گچ یا سطح لیزری
  • تراز حبابی (مخصوص دیوار)
  • فاصله دهنده کاشی
کاشیکازی مدرن

 

فاصله دهنده بین کاشی

کاشیکاری مدرن

کاشی کاری مدرن تحت تاثیر فاکتورهای طراحی و معماری نوین است. با وجود آنکه کاشی کاری مدرن با کاشی کاری سنتی فاصله دارد، اما، پیروی قوانین هنر و اجرا می‌باشد.

کاشی کاری های تزیینی و خلاقانه یکی از زیباترین اشکال کاشی کاری می باشد که نمونه های آن را در معابد و کاخ های قدیمی می توان به وفور یافت. امروزه نیز کاشی کاری های مختلف را می توان در بسیاری از دکوراسیون های داخلی و یا حتی در زیباسازی های شهری دید.

فاکتورهای موثر در کاشی کاری مدرن

کاشی کاری به مثابه هنر ترسیم و نقاشی است. بنابراین، رنگ، فضا، طرح بندی و سبک از جمله فاکتور موثر در هنر کاشی کاری مدرن و سنتی به شمار می‌روند.

چندان مهم نیست، کاشی کاری در طراحی داخلی یا خارجی اجرا شود، ایده‌های اجرایی پایان ناپذیرند.

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

 

کاشی کاری مدرن سرویس بهداشتی

کاشی کاری سنتی

یکی از هنرهای سنتی و قدیمی کاشی کاری، کاشی معرق می باشد که علاوه بر زیبایی خاصش زحمت بسیاری هم دارد، اما زیبایی و ترکیب رنگ های نهایی آن جلوه ی منحصر به فردی را به دکوراسیون داخلی شما می بخشد.

 همان طور که در این تصویر می بینید تکه های شکسته ی سفال های لعابی رنگارنگ به گونه ای هنرمندانه در کنار هم چیده شده اند و ملات روی آن را پوشانده اند و یک دیوار کاشی کاری شده منحصر به فرد برای فضا به وجود آمده است.

کاشی کاری سنتی

 

کاشی کاری سنتی

برای مطالعه بیشتر:

جکوزی در حمام

قیمت انواع وان حمام

وان معمولی

خرید جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.86 ( 8 نظر)