استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی پله دوبلکس ، یکی از کاربرد های انواع نرده های سنگی در نمای داخل و خارج ساختمان ها و ویلا ها می باشد. از نرده سنگی پله دوبلکس هم به عنوان محافظ و هم به عنوان یک المان زیبا و خیره کننده در دکوراسیون می توان استفاده کرد. به دلیل طرح ها و رگه های زیبایی که سنگ های طبیعی دارند، بسیاری از معماران از نرده های سنگی در طراحی پله دوبلکس کلاسیک و لوکس، از آن استفاده می کنند. در معماری های کلاسیک و رومی، از نرده سنگی در پله های دوبلکس و بین طبقات، به وفور استفاده می شده است. نرده سنگی پله دوبلکس دارای مدل، رنگ، ابعاد و متریال های مختلف است. بسته به ویژگی های نرده، قیمت نرده سنگی پله دوبلکس متفاوت خواهد بود.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

قیمت نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی پله دوبلکس با قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسد. قیمت نرده سنگی دوبلکس به موارد متعددی بستگی دارد. یکی از موارد موثر بر قیمت نرده سنگی پله دوبلکس ، طبیعی و یا مصنوعی بودن سنگ آن است. سنگ های طبیعی پس از استخراج از معدن، فراوری شده، برش خورده و در ابعاد و شکل های مختلف روانه بازار می شود. در حالی که سنگ های مصنوعی حاصل ترکیب موادی مانند سیمان و پودر سنگ با افزودنی های پلیمری هستند. در نتیجه قیمت سنگ طبیعی در نرده سنگی پله دوبلکس ، نسبت به سنگ های مصنوعی، گران تر است. از دیگر عواملی که قیمت نرده سنگی پله دوبلکس را تحت تاثیر قرار می دهند، می توان به مدل، ابعاد، رنگ و جنس سنگ به کار رفته در نرده سنگی پله دوبلکس است. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل خواهیم پرداخت.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

ابعاد و تعداد نرده سنگی پله دوبلکس

تعداد نرده سنگی پله دوبلکس ، به طول پله و ارتفاع طبقات بستگی دارد. به این معنا که هر چه طول پله و یا فاصله بین دو طبقه بیشتر باشد، به تعداد نرده بیشتری نیاز خواهد بود. هر چه تعداد نرده های مورد نیاز بیشتر شود، قیمت تمام شده نرده سنگی پله دوبلکس افزایش می یابد. به طور استاندارد، بر روی هر پله، یک نرده نصب می شود.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

نرده های سنگی پله دوبلکس در ابعاد مختلف تولید شده و در بازار موجود هستند. قیمت نرده سنگی پله دوبلکس با ابعاد آن ارتباط مستقیم دارد و هر چه ابعاد نرده ها بزرگ تر باشد، قیمت نرده سنگی پله دوبلکس نیز بالا تر خواهد بود. نرده های پله دوبلکس نقش بسیار مهمی در محافظت و جلوگیری از سقوط افراد دارد. به همین دلیل طبق دستورالعمل های مقررات ملی ساختمان، باید نصب نرده سنگی پله دوبلکس با ابعاد استاندارد و ایمن را رعایت کرد. طبق این دستورات، ارتفاع استاندارد نرده ها ۶۰ سانتی متر الی ۷۰ سانتی متر بوده و قطر استاندارد نرده ها نیز ۱۲ سانتی متر است. همچنین برای جلوگیری از عبور کودکان و سایر اشیا از میان نرده ها، نباید فاصله هیچ دو قسمتی از دو نرده سنگی پله دوبلکس از یکدیگر، بیشتر از ۱۱ سانتی متر باشد.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

جنس نرده سنگی پله های دوبلکس

از نرده سنگی پله دوبلکس می توان هم در داخل و هم در نمای خارجی ساختمان ها و ویلا ها استفاده کرد. قبل از انتخاب جنس سنگ نرده و خرید آن، باید محل نصب نرده سنگی پله دوبلکس را مشخص کرد. زیرا برخی از سنگ ها، مانند سنگ مرمر و سنگ مرمریت، دوام و استحکام کمتری در فضای باز دارند. در ادامه به معرفی مختصری از سنگ های مناسب نرده سنگی پله دوبلکس می پردازیم.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی مرمر پله دوبلکس

یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین متریال های موجود برای نرده سنگی پله دوبلکس ، سنگ مرمر می باشد. در آثار تاریخی و کاخ های قدیمی می توان استفاده از نرده های سنگی مرمر برای پله های دوبلکس داخلی را مشاهده نمود. سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک تشکیل شده و کانی های آن، پایدار ترین حالت کربنات کلسیم می باشند. به دلیل درشت بودن و شفافیت بلور های سنگ مرمر، قابلیت عبور نور دارد. نرده سنگی پله دوبلکس مرمر، درخشش و شفافیت بسیار زیادی دارد. با آن که سنگ مرمر از زیبا ترین و گران قیمت ترین سنگ ها به شمار می رود، اما بهتر است که از آن در پله های داخل ساختمان استفاده شود. زیرا سنگ مرمر در برابر تابش نور خورشید و تغییرات آب و هوایی، استحکام و مقاومتش تضعیف می شود.     

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس مرمر

نرده سنگی پله دوبلکس مرمریت

استفاده از سنگ مرمریت در نرده سنگی پله دوبلکس ، به دلیل ظاهر زیبا و لوکس خود، طرفداران زیادی دارد. سنگ مرمر از خانواده سنگ های آهکی بوده و مانند سنگ مرمر، قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ ها دارد. سنگ مرمریت، مانند سایر سنگ های آهکی، در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مانند رطوبت و باران های اسیدی، مقاومت پایینی دارد. همچنین احتمال یخ زدگی و شکستن لایه های بیرونی آن نیز وجود دارد. به همین دلیل بهتر است که از سنگ مرمریت در نرده سنگی پله دوبلکس داخل ساختمان و ویلا ها استفاده شود. قیمت سنگ مرمریت به موارد مختلفی مانند کیفیت، ضخامت و رگه های آن بستگی دارد. به همین دلیل نمی توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی پله دوبلکس تراورتن

یکی از مقاوم ترین سنگ های مناسب نرده سنگی پله دوبلکس برای فضای خارجی و داخلی ساختمان ها، سنگ تراورتن می باشد. سنگ تراورتن به دلیل مقاومت بالایی که در برابر تغییرات آب و هوایی، تابش نور خورشید و رطوبت دارد، در نما و فضا های خارجی ساختمان ها نیز استفاده می شود. نرده سنگی پله دوبلکس تراورتن در رنگ های مختلف سفید، کرم، عسلی و قهوه ای در بازار موجود است. هر چه رنگ این سنگ روشن تر باشد، قیمت نرده بالا تر خواهد بود.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

انواع نرده سنگی پله دوبلکس

نرده سنگی پله دوبلکس تنوع بسیار زیادی در رنگ، طرح و مدل داشته و با توجه به نوع سنگ و مدل آن، در انواع سبک های معماری کاربرد دارند. الگوی طرح ها و رگه های سنگ های طبیعی منحصر به فرد بوده و نمی توان آن را از قبل تعیین کرد. نرده سنگی پله دوبلکس با توجه به نوع برش سنگ، دارای دو شکل گرد و مربع است.

نرده سنگی پله دوبلکس
نرده سنگی پله دوبلکس

برای مطالعه بیشتر:

نرده سنگی ارزان

معایب نرده سنگی

ابعاد نرده سنگی

پله برقی گرد

نرده سنگی نما

فاصله نرده سنگی

قیمت نرده صراحی پلیمری

قیمت نرده سنگی دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.61 ( 3 نظر)