استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

معایب نرده سنگی

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

پرسش درباره معایب نرده سنگی ، یکی از سوالات رایج است. انواع نرده سنگی در تزئینات نمای ساختمان، پله ها، بالکن ها و حیاط ها به کار می روند. از جمله ویژگی های خوبی که برای نرده های سنگی ذکر می شود، قابلیت شست و شوی آسان، عدم نیاز به رنگ آمیزی و مقاومت بالای این متریال نسبت به نرده های چوبی است. اما علاوه بر این مزایا، نرده های سنگی معایبی نیز دارند. با آشنایی و شناخت معایب نرده سنگی ، علاوه بر دانستن مزایای آن، بهتر می توان درباره خرید این نوع نرده ها تصمیم گیری کرد. در ادامه به بررسی برخی از معایب نرده سنگی خواهیم پرداخت.

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

قیمت بالا از معایب نرده سنگی

از جمله معایب نرده سنگی ، قیمت بالاتر آن نسبت به سایر متریال ها مانند نرده های فرفورژه و استیل می باشد. قیمت نرده های سنگی بسته به جنس سنگ آن، مدل صراحی و ابعاد نرده ها متفاوت خواهند بود. سنگ های طبیعی نسبت به سنگ های مصنوعی و سنگ های مهندسی قیمت بالا تری دارند. به عنوان مثال سنگ های طبیعی مرمر و مرمریت با وجود ظاهر بسیار زیبا و مقاومت ضعیف در فضای باز، از گران قیمت ترین سنگ های بازار محسوب می شوند. اما نرده های سنگی تراورتن و گرانیتی که از سنگ طبیعی می باشند، مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییرات اقلیمی، رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید دارند و به دلیل تعداد بالای معادن استخراج سنگ تراورتن در ایران، قیمت مناسبی دارد.

با وجود آن که قیمت بالای سنگ به عنوان یکی از معایب نرده سنگی شمرده می شود، اما در صورت کفایت بودجه مالی، کیفیت و طول عمر نرده سنگی از سایر متریال ها بیشتر است. این نکته را می توان در آثار سنگی به جای مانده باستانی و کاخ های تاریخی از جنس مرمر مشاهده کرد.

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

معایب نرده سنگی و کیفیت سنگ

یکی از مهم ترین نکات در هنگام انتخاب و خرید نرده سنگی، توجه به کیفیت سنگ به کار رفته در نرده سنگی است. تنوع بالایی از نرده های سنگی مختلف، با کیفیت های متفاوت در بازار موجود است. یکی از معایب نرده سنگی ، امکان وجود نمونه های بی کیفیت نرده سنگی می باشد. کیفیت پایین سنگ، به معنی طول عمر کمتر نرده سنگی است. برخی افراد به دنبال خرید نرده سنگی با قیمت پایین می باشند. اما گاهی این ارزان بودن ممکن است به معنای کیفیت پایین سنگ باشد.

اگر کیفیت سنگ خوب نباشد، ممکن است در جابجایی و یا در هنگام نصب، با ضربه ای کوچک دچار آسیب شده و یا بشکنند. همچنین هر چه کیفیت سنگ کمتر باشد، مقاومت آن ها در برابر رطوبت و شرایط آب و هوایی مختلف نیز کمتر بوده و از طول عمر آن ها کاسته می شود. به همین دلیل توصیه می شود که از مراجع و شرکت های معتبر اقدام به تهیه نرده سنگی کنید.

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

وزن بالا از معایب نرده سنگی

با آن که وزن بالای نرده های سنگی، موجب استحکام بیشتر آن ها است، اما با این حال از معایب نرده سنگی نیز محسوب می شود. به طور تقریبی وزن هر نرده سنگی ۱۲ الی ۱۶ کیلو گرم می باشد. این وزن بالا، جابجایی و حمل و نقل نرده های سنگی را نسبت به نرده های استیل، دشوار تر می کند. سنگ های مصنوعی که مواد اصلی تشکیل دهنده آن ها پودر سنگ، سیمان و مواد افزودنی پلیمری می باشد، نسبت به سنگ های طبیعی وزن کمتری داشته و سبُک تر هستند.

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

جرم پذیری از معایب نرده های سنگی

یکی دیگر از معایب نرده سنگی طبیعی، به خصوص سنگ های متخلخل مانند سنگ تراورتن و سنگ های آهکی، لک شدن و جرم پذیری می باشد. تخلخل های موجود در سطح سنگ تراورتن باعث نفوذ آلودگی، غبار، مواد رنگی و رطوبت به داخل سنگ شده و تمیز کردن آن بسیار دشوار است. به همین دلیل اگر نرده های سنگی به مدت طولانی در مجاورت رطوبت و آب قرار بگیرند، دچار تغییر رنگ شده و استحکام آن ها کاهش می یابد. همچنین در مکان هایی که غلظت آلودگی و غبار موجود در هوا بالا است، ظاهر نرده های سنگی به تدریج کدر می شود. بهتر است سطح این گونه سنگ های متخلخل را طی فراوری های خاصی، با مواد رزینی مخصوص پوشش داد تا ضریب نفوذ آب و آلودگی در آن ها کاهش یابد.

معایب نرده سنگی
معایب نرده سنگی

تغییر رنگ در برابر نور خورشید از معایب نرده سنگی

از موارد دیگری که می توان جزی از معایب نرده سنگی عنوان کرد، تغییر رنگ نرده سنگی در برابر تابش آفتاب، در طولانی مدت است. انواع نرده سنگی با کیفیت، در برابر تابش مستقیم نور خورشید مقاوم هستند. برخی سنگ های طبیعی مانند تراورتن و گرانیت، نسبت به مرمر و مرمریت مقاومتشان بالا تر است. به همین دلیل توصیه می شود که از نرده سنگ مرمر و سنگ مرمریت در فضای داخلی ساختمان ها استفاده شود. با این حال سنگ های مقاومی مانند تراورتن و گرانیت نیز ممکن است پس از مدت طولانی در معرض نور خورشید بودن، دچار تغییر رنگ شوند. هر چه کیفیت سنگ بالا تر باشد، احتمال تغییر رنگ آن ها کم تر است.

برای مطالعه بیشتر:

نرده سنگی پله دوبلکس

قیمت نرده سنگی دیجی کالا

ابعاد نرده سنگی

نرده سنگی نمای ساختمان

قیمت نرده صراحی پلیمری

فاصله نرده سنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی میدهید؟

امتیاز کاربران: 4.57 ( 7 نظر)