استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ابعاد نرده سنگی

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی

ابعاد نرده سنگی در مدل ها و شکل های مختلف آن، متفاوت است. نرده ها از سقوط افراد جلوگیری کرده و در مکان هایی مانند پله ها، بالکن، تراس و هر سطحی که بیش از یک متر ارتفاع داشته و توسط دیوار محصور نباشد، نصب می شود. بسته به محل در نظر گرفته شده برای نصب نرده، از ابعاد نرده سنگی متفاوتی استفاده می شود. ضروری است که در هنگام انتخاب نرده سنگی، به استاندارد ها و ضوابط توسط شهرداری و مقررات ملی ساختمان در ارتباط با ابعاد نرده سنگی ، توجه شود.

در حالت کلی، طبق مقررات ملی ساختمان و سازمان آتش نشانی، ارتفاع نرده ها (نرده های داخلی) نباید بیشتر از ۹۰ سانتی متر باشد. علاوه بر ارتفاع نرده های داخلی، بر روی نرده ها قابی با ارتفاع ۱۵ الی ۲۰ سانتی متر نیز نصب می شود. در این صورت، ارتفاع قاب (ریل) نیز به ابعاد نرده سنگی افزوده می شود. در نتیجه اگر ارتفاع و ابعاد نرده سنگی کم تر از حد استاندارد باشد، با نصب قاب، به ارتفاع استاندارد خواهد رسید. همچنین نصب نرده های سنگی به همراه قرنیز در زیر قاب (ریل) سنگی، به افزایش ایمنی نرده کمک می کند. عرض نرده ها نیز در ابعاد مختلف ۱۱ سانتی متر تا ۱۵ سانتی متر در بازار موجود است. اما عرض استاندارد نرده های سنگی، ۱۲ سانتی متر می باشد.

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی

قیمت و ابعاد نرده سنگی

ابعاد نرده سنگی در قیمت آن تاثیر گذار است. با توجه به کاربرد و محل نصب نرده، به ابعاد نرده سنگی متفاوتی نیاز است. به عنوان مثال برای حاشیه ی مکان های مرتفع مانند بالکن و یا پله های طبقات بالا و پشت بام، به ابعاد نرده سنگی بزرگ تری نیاز است. اما ابعاد نرده سنگی حاشیه باغچه و حیاط را می توان کوچک تر در نظر گرفت. ابعاد نرده سنگی با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. یعنی هر چه ابعاد نرده سنگی بزرگ تر باشد، قیمت نرده نیز افزایش می یابد.

ابعاد نرده سنگی
تاثیر ابعاد نرده سنگی بر قیمت

ابعاد نرده سنگی پله و سطح شیب دار

پله یکی از اصلی ترین اجزای هر ساختمانی می باشد. زیرا راه پله ها، راه ارتباطی میان طبقات و فضا های مختلف غیر هم سطح هستند. پله ها هم در فضای خارجی و هم در فضای داخلی ساختمان ها ساخته می شوند. وجود نرده در کنار راه پله، برای حفظ امنیت و جلوگیری از سقوط افراد، الزامی است. به دلیل نقش مهمی که نرده ها در حفظ ایمنی گروه های مختلف سنی در هنگام عبور از پله دارند، باید ارتفاع و ابعاد نرده سنگی بر طبق استاندارد ها در نظر گرفته شود. ابعاد استاندارد نرده سنگی توسط سازمان شهرداری و مقررات ملی ساختمان ابلاغ شده و کارفرما ملزم به رعایت آن است.

ارتفاع نرده سنگی بسته به طبقه و ارتفاع پله می تواند متغیر باشد. به عنوان مثال برای طبقات پایین و با ارتفاع کم، می توان ابعاد نرده سنگی پله را ۶۰ سانتی متر الی ۸۰ سانتی متر در نظر گرفت. دقت شود که ابعاد ذکر شده، مربوط به ابعاد نرده داخلی بوده و جدا از ارتفاع قاب (ریل) می باشد. در حالت کلی، بهترین و استاندارد ترین ابعاد نرده سنگی برای پله و سطح شیبدار، نرده های به طول ۷۰ سانتی متر می باشد.

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی پله و سطح شیب دار

ابعاد نرده سنگی بالکن و تراس

بالکن و تراس، هر دو از فضا های خارجی ساختمان می باشند. تفاوت تراس و بالکن در این است که بالکن فضایی مسقف بوده، ولی تراس ها سقف ندارند. طراحی بالکن و تراس تاثیر بسیار زیادی در نمای ساختمان دارد. به همین دلیل بسیاری افراد استفاده از نرده های سنگی برای حاشیه بالکن و تراس را به دلیل ظاهر زیبایی که دارند، ترجیح می دهند. ابعاد نرده سنگی های بالکن و تراس نیز به ارتفاع بالکن و ارتفاع تراس تا سطح بستگی دارد. اگر بالکن و یا تراس در طبقات بالا قرار داشته باشند و ارتفاع آن ها زیاد باشد، باید از نرده هایی با طول ۷۰ سانتی متر الی ۹۰ سانتی متر استفاده کرد. استاندارد ارتفاع تمام شده نرده سنگی (مجموع ابعاد نرده سنگی و قاب روی آن) در مکان های مرتفع مانند بالکن و پشت بام، ۱۱۰ سانتی متر می باشد.

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی

اگر تراس در ارتفاع کمی قرار داشته باشد، می توان ابعاد نرده سنگی را در اندازه های ۶۰ الی ۷۰ سانتی متر نیز انتخاب کرد. همچنین در بعضی ساختمان ها، حاشیه دیواره ی بالکن و تراس ها خود مرتفع هستند. در این موارد، می توان ابعاد نرده سنگی را کوچک تر، به عنوان مثال ۵۰ سانتی متر، در نظر گرفت.

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی بالکن و تراس

ابعاد نرده سنگی حیاط و باغچه

بسیاری از طراحان فضای سبز برای زیبایی بیشتر دکوراسیون حیاط، از نرده های سنگی در اطراف باغچه و فضای سبز استفاده می کنند. ابعاد نرده سنگی برای حیاط و باغچه را می توان از ۴۰ سانتی متر الی ۷۰ سانتی متر نیز در نظر گرفت. اگر فضای حیاط کوچک است، پیشنهاد می شود که ابعاد نرده سنگی را، چه ارتفاع آن و چه سطح مقطع آن، کوچک تر در نظر گرفت. همچنین ممکن است حیاط دارای فضا های غیر هم سطح باشد و برای حفظ امنیت افراد، در حاشیه آن نرده سنگی نصب کنند. در این موارد، ابعاد استاندارد نرده سنگی ۷۰ سانتی متر می باشد.

ابعاد نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی حیاط و باغچه

برای مطالعه بیشتر:

نرده صراحی سنگی

فاصله نرده سنگی

نرده سنگی نمای ساختمان

معایب نرده سنگی

نرده سنگی پله دوبلکس

وان تک نفره

ابعاد استاندارد وان دونفره

وان ساده

جکوزی تک نفره

جکوزی ۲ نفره

جکوزی چهار نفره

وان جکوزی پرشین قیمت

خرید وان جکوزی

وان جکوزی باداب

جکوزی یعنی چه

وانحموم

وان برای حمام کوچک

وان فایبرگلاس

جکوزی برای فضای باز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.48 ( 6 نظر)