استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نمای ساختمان با نرده سنگی

نرده سنگی نما
نرده سنگی نما

نرده سنگی نما یکی از عناصر بسیار تاثیر گذار و مهم در معماری نمای ساختمان است. از نرده سنگی نما در مکان های مختلفی مانند نرده بالکن، پله ها و همچنین پشت بام و روف گاردن استفاده می شود. نرده های به کار رفته در نمای ساختمان ها از جنس های مختلفی مانند فرفورژه، استیل و بتن باشند. اما نمای ساختمان با نرده سنگی به دلیل ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فرد سنگ ها، از محبوبیت بیشتری در میان سازندگان و معماران برخوردار است. همچنین، مقاومت بالا و سازگاری مناسب نمای ساختمان با نرده سنگی در شرایط آب و هوایی مختلف، آن را به بهترین گزینه تبدیل کرده است. نرده سنگی نمای ساختمان دارای متریال های مختلفی از سنگ بوده و در انواع ابعاد و مدل ها متناسب با سبک معماری ساختمان و ویلا ها تولید شده و به فروش می رسد.

نرده سنگی نما
نرده سنگی نما

قیمت نرده سنگی نما

نرده سنگی نمای ساختمان دارای قیمت های مختلفی است. عوامل بسیاری بر قیمت نرده سنگی نما تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می توان به ابعاد، مدل، رنگ و جنس نرده سنگی نما اشاره کرد. همچنین بدیهی است که هر چه متراژ فضایی که برای نصب نرده در نظر گرفته شده بیشتر باشد، قیمت تمام شده نمای نرده سنگی نیز بالاتر می رود.

نمای ساختمان با نرده سنگی
نمای ساختمان با نرده سنگی

ابعاد نرده سنگی نمای ساختمان

نرده سنگی نما در ابعاد و اندازه های گوناگون، برای کاربردهای مختلف، تولید می شود. قیمت نرده سنگی نما با ابعاد آن ارتباط مستقیم دارد. یعنی هرچه ابعاد نمای نرده سنگی بزرگ تر باشد، قیمت آن نیز گران تر خواهد بود. به دلیل مسائل مرتبط با ایمنی ساکنان و همچنین رهگذرانی که از کنار ساختمان عبور می کنند، لازم است تا نکاتی را کارفرمایان برای انتخاب و ساخت نمای ساختمان با نرده سنگی در نظر بگیرند. این نکات و ضوابط ایمنی در ارتباط با ابعاد و فاصله استاندارد نرده سنگی نمای ساختمان ، توسط شهرداری، سازمان آتش نشانی و همچنین مقررات ملی ساختمان ابلاغ می شوند.

نرده سنگی نمای ساختمان
ابعاد نرده سنگی نمای ساختمان

بر طبق استاندارد های تعیین شده توسط مقررات ملی ساختمان، ارتفاع نرده سنگی نما در بالکن ها نباید بیشتر از ۹۰ سانتی متر باشد. ارتفاع ایمن و استاندارد نمای نرده سنگی ساختمان ۷۰ سانتی متر می باشد. اما در شرایطی که ارتفاع دیواره و لبه بالکن بلند باشد، می توان از نرده های ۵۰ سانتی متری یا ۴۰ سانتی متری نیز استفاده کرد. همچنین اگر در طراحی نمای ساختمان، قسمت هایی جهت تزئین نما برای نصب نرده در نظر گرفته شده و جایگاهی برای حضور افراد در آن قسمت ها وجود ندارد، می توان از نرده سنگی ۴۰ سانتی متری استفاده کرد. فاصله میان نرده سنگی نمای ساختمان باید کوچک تر از ۱۱ سانتی متر باشد.

نمای نرده سنگی
ابعاد نرده سنگی نمای ساختمان

نرده سنگی نما و جنس آن

جنس نرده سنگی نما به دلیل آن که به طور دائم در معرض تابش نور خورشید، باران و تغییرات دمایی و آب و هوایی قرار دارد، بسیار مهم است. به دلایل ذکر شده، جنس نرده سنگی نمای ساختمان باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد. مناسب ترین گزینه ها برای نمای نرده سنگی ، سنگ تراورتن و سنگ گرانیت می باشند. سنگ های حساس و گران قیمتی مانند سنگ مرمر و سنگ مرمریت، به دلیل مقاومت پایینی که در برابر تغییرات آب و هوایی و تابش مستقیم نور خورشید دارند، برای استفاده در نمای ساختمان مناسب نمی باشند. در ادامه به بررسی مختصری از سنگ تراورتن و سنگ گرانیت خواهیم پرداخت.

نرده سنگی نمای ساختمان
نمای نرده سنگی ویلا

نمای ساختمان با نرده سنگی گرانیت

سنگ گرانیت از دسته سنگ های آذرین بوده و قابلیت صیقل پذیری بالایی دارد. به دلیل مقاومت بالای سنگ گرانیت در برابر حرارت، رطوبت و خوردگی و همچنین طول عمر بالای آن، برای نرده سنگی نمای ساختمان انتخاب مناسبی است. نمای نرده سنگی گرانیتی در رنگ های مختلف سیاه، خاکستری و قهوه ای در بازار موجود است.

نرده سنگی نما
تصویر نرده سنگی نما گرانیت

نمای ساختمان با نرده سنگی تراورتن

بهترین و رایج ترین جنس نرده سنگی نما ، نمای ساختمان با نرده سنگی تراورتن می باشد. سنگ تراورتن دارای تخلخل های فراوانی است. این تخلخل ها، مقاومت نرده سنگی را در برابر نفوذ آب، رطوبت و سایر مواد، پایین می آورد. به همین دلیل لازم است تا طی فراوری هایی خاص، سطح آن با رزین پوشانده شود. ای کار، به نظافت آسان تر و همچنین تمیز تر ماندن نمای نرده سنگی نمای ساختمان کمک می کند.

نرده سنگی نما تراورتن در برابر شرایط جوی مختلف، تابش نور خورشید، حریق و رطوبت مقاوما بسیار بالایی دارد. از این رو، سنگ تراورتن بیشترین سهم در سنگ به کار رفته در نرده سنگی نما را به خود اختصاص داده است. نرده سنگی نمای ساختمان تراورتن در رنگ های مختلف کرم، سفید و قهوه ای در بازار موجود است. هر چه رنگ سنگ تراورتن روشن تر باشد و تخلخل های آن کمتر باشد، قیمت نرده سنگی نما تراورتن بیشتر خواهد بود.

نرده سنگی نما
نرده سنگی نما تراورتن

انواع نرده سنگی نما

نرده سنگی نمای ساختمان در مدل ها و شکل های مختلفی تولید می شود. به طور کلی، نرده سنگی نمای ساختمان ، با توجه به نحوه برش و تولید سنگ به کار رفته در ساخت آن، به دو مدل نرده سنگی نما گرد و نرده سنگی نما مربع تقسیم می شود. نرده سنگی نمای ساختمان گرد نسبت به مدل مربع آن مقاومت بیشتری دارد. زیرا لبه ها و گوشه های نرده سنگی نما مربع، آن را در برابر ضربه، سایش و شرایط مختلف، ضعیف می کند. نرده سنگی گرد سطحی صیقلی و گرد داشته و نرده سنگی مربع، سطحی صاف با گوشه ها و لبه های زاویه دار دارد.

برای مطالعه بیشتر:

ابعاد نرده سنگی

فاصله نرده سنگی

نرده سنگی پله دوبلکس

معایب نرده سنگی

قیمت نرده صراحی پلیمری

قیمت نرده سنگی دیجی کالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی میدهید؟

امتیاز کاربران: 4.56 ( 5 نظر)