استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

فاصله نرده سنگی

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی

فاصله نرده سنگی از نکات بسیار مهمی است که در هنگام نصب نرده سنگی باید بسیار به آن دقت شود. نرده های سنگی با توجه به جنس سنگ آن، کاربرد های مختلفی در داخل و خارج ساختمان دارد. از نرده سنگی به عنوان حفاظ پله ها، بالکن، تراس و روف گاردن استفاده می شود. نرده سنگی مقاومت بسیار خوبی دارد. اما با این حال، لازم است برای حفظ امنیت ساکنان و رهگذران، به نکات ایمنی و استاندارد فاصله نرده سنگی توجه شود.

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی

تعیین محل نصب و فاصله نرده سنگی

فاصله نرده سنگی مناسب، بستگی به محل نصب و قطر نرده دارد. ابتدا محل نصب نرده را باید تعیین کرد. آیا قرار است نرده در راه پله‌ و اطراف حیاط نصب شود و یا در حاشیه بالکن و روف گاردن؟ با تعیین کردن محل نصب نرده سنگی، راحت تر و دقیق تر می توان فاصله و ابعاد مناسب آن را مشخص کرد. در گام بعدی، باید محل نصب نرده های سنگی را به طور دقیق اندازه گیری کرد. با اندازه گیری دقیق محل نصب، می توان تعداد نرده لازم را با توجه به ابعاد فضا و فاصله نرده سنگی ، مشخص کرد.

نرده سنگی ها با قیمت ها و جنس های متنوع در بازار موجود هستند. در نتیجه خریداران می توانند با توجه به بودجه خود، قیمت مناسب ترین نرده سنگی را انتخاب کرده و آن را در تعداد لازم خریداری کنند. خرید نرده های گران قیمتی که هزینه تمام شده تعداد لازم آن، بیشتر از بودجه خریدار می شود، توصیه نمی شود. چرا که نرده ها سازه های مهم و حیاتی بوده و استاندارد فاصله نرده سنگی با تعداد آن باید هماهنگ باشد. خرید تعداد کمتر از حد لازم نرده ها و قرار دادن آن ها با فاصله بسیار از همدیگر، می تواند جان انسان ها را به مخاطره انداخته و حوادث جبران ناپذیری رخ دهد.

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی

فاصله استاندارد نرده سنگی و ضوابط آن

بر طبق ضوابط و پایان کار اعلام شده توسط شهرداری ها، فاصله میان دو نرده باید به گونه ای باشد که یک توپ با قطر ۱۱ سانتی متر نتواند از آن عبور کند. این فاصله نرده سنگی برای آن لحاظ می شود که کودکان و سایر ساکنان نتوانند از میان نرده ها عبور کنند و جانشان به خطر بیفتد. این نکته، درباره فاصله نرده سنگی های نصب شده در مکان های مرتفع مانند بالکن ها و پشت بام ها حائز اهمیت است. در حالت کلی می توان گفت که فاصله نرده سنگی وابسته به عرض و یا سطح مقطع نرده می باشد. به عنوان مثال اگر سطح مقطع نرده ۱۲×۱۲ سانتی متر باشد، فاصله نرده سنگی ها از یکدیگر نیز ۱۲ سانتی متر در نظر گرفته می شود.

یکی دیگر از نکات قابل توجه برای انتخاب نرده مناسب مکان های مرتفع، خرید نرده سنگی صراحی گرد می باشد. زیرا این مدل نرده ها به دلیل طراحی خود و قطر زیادی که دارند، فاصله نرده سنگی ها از یکدیگر کمتر بوده و امکان عبور از میان آن ها دشوار تر است. در نتیجه نرده سنگی به شکل صراحی گرد، امنیت بالا تری دارد. دلیل انتخاب برش گرد نرده صراحی نیز این می باشد که نرده های مربع و گوشه دار، در ناحیه لبه های خود در برابر ضربه حساس بوده و امکان شکستگی بیشتری دارند.

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی روف گاردن

فاصله نرده سنگی بر اساس کاربرد آن

همان طور که قبلا گفتیم، از نرده های سنگی در فضای داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده می شود. نرده سنگی در حاشیه تراس، بالکن، پشت بام و همچنین به عنوان حفاظ راه پله ها نصب می شود.این نرده ها علاوه بر کاربردی که در حفظ امنیت ساکنان و عابران دارد، به نما و دکوراسیون ساختمان و ویلا ها نیز چهره کلاسیک و زیبایی می دهد. بسته به آن که نرده سنگی در چه مکانی به کار رفته و نصب شود، ضروری است تا مواردی را در تعیین فاصله نرده سنگی از یکدیگر، جهت بالا بردن امنیت آن، رعایت کرد.

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی در بالکن

فاصله نرده سنگی پله ها

یکی از مهم ترین قسمت های ساختمان، پله ها هستند. راه پله علاوه بر ایجاد دسترسی افراد به طبقات مختلف، نقش بسیاری نیز در دکوراسیون و نمای داخلی و خارجی ساختمان ها دارند. رعایت استاندارد ها و حفظ امنیت افراد در هنگام عبور از پله ها بسیار اهمیت دارد. طبق استاندارد های فاصله نرده سنگی در راه پله، بایستی بر روی هر پله، یک عدد نرده نصب شود. همچنین در پاگرد نیز به میزان قطر نرده، فاصله نرده ها از یکدیگر مشخص شود. معمولا در هر یک متر، به ۴ عدد نرده سنگی نیاز است.

فاصله نرده سنگی
فاصله نرده سنگی پله ها

فاصله نرده سنگی در بالکن

یکی دیگر از قسمت های ساختمان، بالکن ها می باشند. بالکن ها در فضای بیرون ساختمان ها قرار داشته و نرده ها در مجاورت با شرایط آب و هوایی بیرون قرار گرفته اند. به همین دلیل بهتر است تا جنس نرده ها را از سنگ های مقاومی مانند تراورتن انتخاب کرد. در نصب نرده های بالکن باید دقت کرد که فاصله نرده سنگی به گونه ای باشد که امکان عبور کودکان از میان آن وجود نداشته باشد. به همین دلیل استاندارد فاصله نرده سنگی بالکن از یکدیگر ۱۲ سانتی متر می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

ابعاد نرده سنگی

نرده سنگی ارزان

نرده سنگی نمای ساختمان

معایب نرده سنگی

نرده سنگی پله دوبلکس

وان یک نفره

وان دو نفره

ابعاد وان حمامی ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می دهید؟

امتیاز کاربران: 4.55 ( 4 نظر)