استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی ساختمان دوبلکس

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی ساختمان دوبلکس

طراحی ساختمان دوبلکس خانه‌هایی با دو ورودی مجزا هستند. آنها ممکن است آپارتمانی با اتاق خواب هایی در طبقه بالا یا خانه دوبلکس ویلایی باشند. به دلیل طراحی غیر معمول و وجود فضایی بزرگ، خلاقیت بسیار زیادی برای طراحی داخلی ساختمان دوبلکس وجود دارد. فضای داخلی اصلی ترین پایه در طراحی دکوراسیون خانه است. رنگ، چیدمان و وسایل مورد استفاده در دکوراسیون منزل باید مطابق با سلیقه شما انتخاب شود.

خانه دوبلکس، یک خانه محسوب می شود و تصور این که چنین خانه ای شامل دو محل مجزا است، اشتباه می باشد. به عبارت دیگر، اگر دو طبقه یک خانه به وسیله پله داخلی با هم در ارتباط باشند، خانه مورد نظر دوبلکس است. در طراحی ساختمان دوبلکس ، دو طبقه روی هم یک واحد مسکونی را ایجاد می کنند. در این خانه ها برای چیدمان وسایل و مبلمان و اجرای هر نوع دکوراسیون داخلی، بهترین امکانات در دسترس است.

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی داخلی خانه دوبلکس

انواع خانه دوبلکس

خانه های دوبلکس، ۳ نوع دارند. این ۳ نوع به شرح زیر هستند:

طراحی ساختمان دوبلکس

طراحی ساختمان دوبلکس استاندارد

این مدل خانه دوبلکس، معمولا در طبقه آخر ساختمان های بلند ساخته می شود. مساحت این خانه نسبت به دیگر خانه های دوبلکس، کم تر می باشد و فضای آن نیز کوچک تر است.

طراحی ساختمان دوبلکس
خانه دوبلکس مدرن

طراحی ساختمان دوبلکس زیر شیروانی

خانه های دوبلکسی که طبقه دومشان به صورت زیر شیروانی اجرا می شود، خانه دوبلکس زیر شیروانی نام دارند. طبقه دوم این خانه ها سقف شیب دار دارد و گاهی دارای بالکن نیز هست.

طراحی ساختمان دوبلکس
خانه دوبلکس شیروانی

طراحی ساختمان دوبلکس معمولی

این خانه های دوبلکس به طور معمول در پایین ترین طبقه ساختمان اجرا می شوند. چنین خانه هایی عموما دارای پاسیون، حیاط خلوت یا حیاط هستند.

انواع سبک ها در طراحی ساختمان دوبلکس

طراحی ساختمان دوبلکس بر حسب سلیقه است و تا حد زیادی به بودجه افراد بستگی دارد. به طبع انتخاب مساحت ملک بستگی هزینه شما خواهد داشت. و باید توجه کنیم سبک کلاسیک در مقایسه با سبک مدرن هزینه متفاوتی دارد. سبک مدرن طرفدار سادگی و کاربردی بودن فضا است و تنها بر استفاده از وسایل ضروری تاکید دارد اما در طراحی به سبک کلاسیک به منظور ایجاد فضایی گرم و صمیمی از المان های کلاسیک و عناصر دکوراتیو زیادی بهره می برد و جزئیات بیشتری دارد.

طراحی ساختمان دوبلکس
سبک مدرن خانه های دوبلکس ویلایی

باید گفت هم اکنون خانه های دوبلکس به سبک مدرن بیشتر کاربرد دارد و هزینه آن نیز نسبت به سبک کلاسیک خیلی کمتر است. ولی در هر صورت این دو سبک (کلاسیک و مدرن) از جمله سبک هایی هستند که هم در دکوراسیون داخلی و هم در طراحی نمای ساختمان دوبلکس استفاده می شوند.

طراحی ساختمان دوبلکس

معماری مدرن می تواند زیبایی خانه های دوبلکس را چند برابر کنند و بر ارزش مادی این خانه ها بیافزایند. برای طراحی ساختمان دوبلکس هزینه های زیادی صرف می شود از این رو باید طراحی داخلی خانه دوبلکس زیبا و چشم نواز باشد. راه پله خانه های دوبلکس می تواند بر زیبایی و جذابیت نمای داخلی ساختمان تاثیرگذار باشد از این رو معماران و طراحان داخلی روی طراحی راه پله ها این خانه ها حساسیت و دقت لازم را به خرج می دهند, در خانه دوبلکس برای زیبایی بیشتر نمای داخلی ساختمان از راه پله های شیشه ای و چوبی و فلزی استفاده می شود و راه پله ها را می توان یکی از مهمترین عوامل بر روی زیبایی و جذابیت طراحی داخلی خانه های دوبلکس دانست.

طراحی ساختمان دوبلکس
ساختمان دوبلکس

مراحل طراحی ساختمان دوبلکس

اکثر طراحان به منزله طراحی ساختمان دوبلکس مراحل ذیل را پشت سر خواهند گذاشت:

  • گام اول: یک نقشه بردار حرفه‌ای استخدام کنید. مشاوره با نقشه بردار حرفه‌ای به شما کمک می‌کند خواسته‌هایتان را تحقق پذیر کنید. طرح اولیه خانه دوبلکس باید در فرمت CAD ارائه شود.
  • گام دوم: ضروریات طراحی خانه دوبلکس شامل یک اتاق خواب مستر، سرویس بهداشتی فرنگی، اتاق خواب کودک، سرویس بهداشتی ایرانی، آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن را فهرست کنید.
  • گام سوم: با فرض اینکه مطالعه موردی و تحقیقات آنلاین را به طور کافی انجام داده‌اید و به نحوه ارتباط فضاهای جداگانه اشراف دارید، “نمودار حبابی” ترسیم نمائید. سپس فضاهای مختلف خانه دوبلکس را در نمودار حبابی به هم متصل کنید.
  • گام چهارم: حال با در نظر داشتن الزامات طراحی خانه دوبلکس طرح مفهومی تک خطی رسم کنید. نمودار حبابی فرم اولیه این طرح خواهد بود.
  • گام پنجم: هم اکنون، نقشه بردار باید طی بررسی‌های متعدد طرح مفهومی دو خطی را ترسیم کند. سپس مطابق با بازخورد مشتری و در صورت لزوم، آن را تغییر بدهد.

موارد فوق، جزئی از نقشه برداری و طراحی خانه دوبلکس به شمار می‌روند. لازم به ذکر است، تک تک مراحل فوق باید به دست نقشه بردار مجرب بررسی گردد تا به خانه دوبلکس رویایی خود دست یابید.

برای مطالعه بیشتر:

ضوابط طراحی شهرک مسکونی

ضوابط طراحی برج مسکونی

خرید جکوزی خانگی

جکوزی ویلا

جکوزی آماده بزرگ

وان بزرگ

نرده سنگی پله دوبلکس

طراحی ویلا فلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.57 ( 6 نظر)