استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دکور مطب دندانپزشکی

دکور مطب دندانپزشکی
دکور مطب دندانپزشکی

طراحی فضاهای درمانی، نیازمند حساسیت و دقت بالایی می باشد. چرا که این فضاها، در ارتباط تنگاتنگ با سلامت جسم و روان انسان ها هستند. دو اصل مهم در طراحی داخلی مطب دندانپزشکی، ایجاد فضایی بهداشتی و کارا است که بتواند حس مطلوب و خوبی به مراجعین و پرسنل منتقل کند. لذا توجه به دیزاین مطب دندانپزشکی و استانداردها و ضوابط طراحی آن، الزامی است. مسائل مرتبط با دکور مطب دندانپزشکی ، بیش تر از آنکه با عملکرد فضا مرتبط باشند، در ایجاد جذابیت بصری آن نقش دارند. البته توجه داشته باشید که تمامی مراحل طراحی یک فضا، با یکدیگر مرتبط هستند. لذا دکور مطب دندانپزشکی نمی تواند بدون در نظر گرفتن مسائل عملکردی و استانداردهای مطب دندانپزشکی طراحی شود.

دکور مطب دندانپزشکی
نمونه طراحی دکور مطب دندانپزشکی

در این مطلب قصد داریم به برخی از مهم ترین نکات در خصوص طراحی دکور دندانپزشکی بپردازیم. مسائل مربوط به انتخاب رنگ، متریال، مبلمان مطب دندانپزشکی و به طور کلی دیزاین مطب دندانپزشکی ، از جمله مواردی هستند که در این مطلب بررسی خواهند شد. برای مشاوره و طراحی دکور مطب دندانپزشکی ، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید.

دکور مطب دندانپزشکی

هزینه طراحی دکور مطب دندانپزشکی

هزینه ی طراحی دکور مطب دندانپزشکی ، تحت تاثیر فاکتورهای متعددی می باشد. برای مثال، متراژ فضا و کیفیت متریال های به کار رفته در دکور دندانپزشکی ، از جمله مواردی هستند که می توانند در تعیین هزینه طراحی و دیزاین مطب دندانپزشکی نقش داشته باشند. همچنین سبک طراحی اعم از کلاسیک و مدرن نیز بر هزینه ی طراحی دکور مطب دندانپزشکی اثرگذار است. سبک مدرن، به دلیل کم بودن میزان تزئیات مطب دندانپزشکی ، هزینه ی پایین تری خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که بخش زیادی از روند طراحی و نحوه ی انتخاب عناصر و اجزا، وابسته به خواسته و سلیقه ی کارفرما است. از این رو، ضروری است که پیش از شروع پروژه ی طراحی، هزینه ی حدودی دیزاین مطب دندانپزشکی تعیین گردد تا اجرای آن به مشکل برخورد نکند. برای مشاوره و طراحی دکور مطب دندانپزشکی ، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

اصول و نکات دکور مطب دندانپزشکی

منظور از دیزاین مطب دندانپزشکی ، صرفا به کارگیری تزیینات مطب دندانپزشکی به جهت زیباسازی فضا نیست. بلکه یکی از اصول مهم در دکور مطب دندانپزشکی ، توجه به بعد عملکردی تزیینات مطب دندانپزشکی ، در کنار زیبایی و جذابیت بصری آن ها می باشد. به عنوان مثال، طراحی دیوار سبز، یکی از راه های دکور و دیزاین مطب دندانپزشکی است. اما انتخاب نوع گیاهان به کار رفته در آن، به میزان نورگیری فضا بستگی دارد. در صورتی که فضایی پر نور در اختیار طراح باشد، می تواند از دیوار سبز طراحی شده با گیاهان طبیعی، برای دکور مطب دندانپزشکی استفاده کند. در غیر این صورت، دیوار سبز مصنوعی، جایگزین آن خواهد شد.

دکور مطب دندانپزشکی
استفاده از گیاهان طبیعی و مصنوعی در دکور دندانپزشکی

نکته ی دیگری که باید در طراحی دکور مطب دندانپزشکی لحاظ شود، رعایت تعادل در استفاده از تزیینات مطب دندانپزشکی است. به عنوان مثال، استفاده ی بیش از اندازه ی جزئیات و تزیینات مطب دندانپزشکی همچون تابلو، مجسمه، مبلمان و …، سبب شلوغی فضا و در نتیجه اضطراب افراد می شود. میزان استفاده از تزیینات و دکور دندانپزشکی ، باید متناسب با فضا و سبک طراحی تعیین گردد. به عنوان مثال، طراحی دکور دندانپزشکی در یک مطب با سبک مدرن، بهتر است حداقلی و با کمترین میزان جزئیات انجام شود.

دکور مطب دندانپزشکی
نمونه دکور مطب دندانپزشکی مدرن

علاوه بر مواردی که به آن اشاره شد، توجه داشته باشید که دکور مطب دندانپزشکی جزئی جدا از طراحی داخلی دندانپزشکی نیست. در نتیجه، رنگ و متریال دکور دندانپزشکی نیز باید با سایر اجزا هماهنگ باشد. همچنین، لازم به ذکر است که منظور از دیزاین مطب دندانپزشکی ، صرفا تزیینات مطب دندانپزشکی نمی باشد. بلکه انتخاب مبلمان نیز در دکور دندانپزشکی اهمیت دارد.

دکور مطب دندانپزشکی

ایده های تزیینات مطب دندانپزشکی

دکور مطب دندانپزشکی ، شامل طیف وسیعی از تزیینات مطب دندانپزشکی ، رنگ، متریال و … می باشد. در این بخش به تعدادی ایده جهت دیزاین مطب دندانپزشکی می پردازیم که می تواند کیفیت فضای داخلی را بهبود بخشد و سبب جذابیت آن شود. تاکید می کنیم که در به کارگیری تزیینات مطب دندانپزشکی ، جانب اعتدال را نگه دارید.

تابلو

یکی از متداول ترین انواع دکور دندانپزشکی که در بسیاری از مطب ها استفاده می شود، تابلو است. ابعاد تابلو باید متناسب با دیوار پشت آن و فضای خالی اطرافش انتخاب شود. همچنین طرح هایی را برای تابلو انتخاب کنید که با کلیت دکور مطب دندانپزشکی همخوانی داشته باشند. به عنوان مثال،  در دیزاین مطب دندانپزشکی مدرن، از طرح های انتزاعی و هنری استفاده می شود. این در حالی که است که تابلوهای موجود در دکور دندانپزشکی کلاسیک، می تواند تصاویری از طبیعت را نیز شامل شود. البته لازم به ذکر است که قانونی در رابطه با تابلوها و تزیینات مطب دندانپزشکی وجود ندارد.

دکور مطب دندانپزشکی
استفاده از تابلو برای دکور مطب دندانپزشکی

متریال

همان طور که پیش تر ذکر شد، دکور مطب دندانپزشکی باید شامل متریال هایی همانند سایر المان ها و عناصر موجود در فضا باشد. این بدان معنا نیست که متریال یکسانی برای تمام عناصر فضا استفاده شود، بلکه هماهنگی و تناسب میان آن ها اهمیت دارد. برای مثال، میز پذیرش، بخشی از دکور و دیزاین مطب دندانپزشکی محسوب می شود. در نتیجه، مصالح به کار رفته در آن، باید با سایر بخش ها همچون کف، دیوار و … هماهنگی داشته باشد.

دکور مطب دندانپزشکی
ایجاد تناسب و هماهنگی میان رنگ و متریال تمامی عناصر فضا

رنگ

رنگ های موجود در دکور مطب دندانپزشکی ، از دیگر مواردی هستند که باید متناسب با طراحی داخلی مطب انتخاب شوند. این هماهنگی و هارمونی ممکن است به واسطه ی استفاده از رنگ های مکمل، متضاد و یا از یک طیف رنگی با درجه روشنی و تیرگی متفاوت ایجاد شود.

دکور مطب دندانپزشکی
نمونه ترکیب رنگی مناسب برای سالن انتظار مطب

گیاهان

اضافه کردن سبزینگی به فضای داخلی، کمک بزرگی به جذابیت دکور مطب دندانپزشکی می کند. گیاهان به کار رفته در دکور دندانپزشکی می توانند مصنوعی و یا طبیعی باشند و یا حتی به صورت دیوار سبز طراحی شوند. نکته مهم در خصوص استفاده از گیاهان در دکور مطب دندانپزشکی ، انتخاب گلدان و گیاه در سایزها و شکل های متناسب با فضا داخلی است. به طور کلی، توصیه می شود به جای استفاده از چندین گلدان کوچک در کنار یکدیگر، از یک گلدان بزرگ در دکور دندانپزشکی استفاده کنید.

دیزاین مطب دندانپزشکی
کاربرد گیاهان در دیزاین مطب دندانپزشکی

نورپردازی

یکی از راه های دیزاین مطب دندانپزشکی که علاوه بر جذابیت بصری، به بهبود عملکرد افراد نیز کمک می کند، نورپردازی داخلی می باشد. نورپردازی های نوین و متفاوت همچون نورپردازی خطی، راهکاری جذاب و ترند برای دکور مطب دندانپزشکی است. می توانید برای مشاوره و استعلام قیمت، با همکاران ما در شرکت عمران مدرن تماس بگیرید. همچنین در نورپردازی داخلی فضا، به انتخاب چراغ ها از لحاظ ابعاد و فرم آن ها نیز توجه داشته باشید. برای مثال، استفاده از لوسترهای بزرگ، برای دکور دندانپزشکی کوچک با سقف های کوتاه، مناسب نمی نیست.

دیزاین مطب دندانپزشکی
نمونه نورپردازی اجرا شده توسط عمران مدرن

انواع مبلمان مطب دندانپزشکی

بخش مهمی از دیزاین مطب دندانپزشکی ، مربوط به مبلمان آن می باشد. در این بخش به تعدادی از انواع مبلمان مطب دندانپزشکی می پردازیم و ویژگی ها و تاثیر آن را بر دکور مطب دندانپزشکی بررسی خواهیم کرد. همچنین لازم به ذکر است که مبلمان مطب دندانپزشکی ، صرفا شامل مبلمان مربوط به سالن انتظار و ویژه ی مراجعه کنندگان نمی باشد. بلکه انتخاب صندلی های مناسب برای پرسنل نیز، اهمیت بسزایی در دکور دندانپزشکی دارد.

دکور دندانپزشکی
دیزاین مطب دندانپزشکی به سبک کلاسیک

اصلی ترین نکته در خصوص انتخاب مبلمان مطب دندانپزشکی ، هماهنگی آن با متراژ و سبک طراحی و دکور دندانپزشکی می باشد. بهتر است تمامی مبلمان مطب دندانپزشکی ، در سایز متوسط انتخاب شود تا ضمن تامین راحتی و آسایش افراد، فضایی زیادی را نیز اشغال نکند. همچنین همان طور که ذکر شد، میان سبک طراحی و دکور مطب دندانپزشکی با مدل مبلمان مطب دندانپزشکی ، هماهنگی و تناسب برقرار می باشد. یعنی در طراحی داخلی به سبک مدرن، استفاده از مبلمان مطب دندانپزشکی با سایز بزرگ و جزئیات بسیار، مناسب نیست. مبلمان می توانند بخشی از تزیینات مطب دندانپزشکی باشند، در نتیجه جذابیت فرم آن ها، حائز اهمیت است.

دکور دندانپزشکی
ایجاد هارمونی در فضا با استفاده از رنگ

دومین مسئله حائز اهمیت در انتخاب مبلمان مطب دندانپزشکی ، توجه به ارگونومی بدن افراد می باشد. به  عنوان مثال، در صورت طراحی مبلمان ویژه کودکان، جثه ی آن ها باید در طراحی مبلمان لحاظ گردد. تخت معاینه در یونیت های درمان نیز، از همین اصول پیروی می کند. لذا پیشنهاد می شود، تجهیزات و مبلمان مطب دندانپزشکی ، متناسب با کاربر اصلی فضا انتخاب شوند.

تزیینات مطب دندانپزشکی
دکور دندانپزشکی ویژه کودکان

یکی از انواع متداول مبلمان مطب دندانپزشکی ، مبلمان نیمکتی است. با استفاده از این نوع مبلمان، حداکثر استفاده از فضا به عمل می آید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که صندلی هایی که جای دست دارند، محبوب تر هستند.

برای مطالعه بیشتر:

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

ایده برای مطب دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)