طراحی نمای مدرن

طراحی نمای مدرن

تعداد ارائه دهنده ها

۲ ارائه دهنده
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

طراحی نمای مدرن

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱-۵۴۴۰۶۰۱۲
استودیو معماری آشینه

استودیو معماری آشینه

۵

location

تهران

phone

******۰۲۱۸۶

ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

طراحی نمای مدرن

نمای ساختمان به یکی از مهم ترین قسمت های هر ساختمان تبدیل شده است. نما به ساختمان اعتبار و ارزش می بخشد. طراحی نمای مدرن می تواند این اعتبار و ارزش را به ساختمان بدهد. نمای مدرن از نماهای بسیار زیبا و جذاب و منحصر به فرد است. منظور از نمای ساختمان، آن قسمت از ساختمان است که رو به بیرون ساختمان است و در معرض دید افراد قرار می گیرد. از چند وجه ساختمان، معمولا آن قسمت از ساختمان را به عنوان نما در نظر می گیرند که بیشتر جنبه عمومی دارد و رو به کوچه یا خیابان است. بنابراین نمای ساختمان عضوی از مجموعه شهری است.

 

طراحی نمای مدرن
طراحی نمای مدرن

 

انتخاب نمای مدرن برای ساختمان

نمای یک ساختمان جزو آخرین مواردی است که در طراحی به آن پرداخته می شود. با این حال می توان ادعا کرد که اولین تاثیر بصری یک ساختمان توسط نما اعمال می شود. شما تقریبا همه ساختمان هایی را که به آن ها رفت و آمد دارید، به کمک نمایشان می شناسید. نمای بعضی ها را دوست دارید و برخی دیگر را نمی پسندید. این موضوع در بسیاری از اوقات به سلیقه شخصی ناظر بر می گردد. اما به هر حال یک نمای زیبا فاکتورهای نسبتا ثابتی دارد و طراحی نمای مدرن از انتخاب های مناسب است. بناهای موجود در شهر در مجاورت ساختمان های دیگر هستند و نمای ساختمان باید با محیط اطراف خود در هماهنگی باشد. علاوه بر زیبایی ظاهری و هماهنگی، نماسازی ساختمان موارد دیگری را نیز شامل می شود. نمای ساختمان به عنوان رابط، نقش ارتباط دهنده فضای داخلی ساختمان با محیط بیرون را دارد. برای مثال با طراحی نمای مدرن می توان تابش نور به داخل را کنترل کرد یا با ایجاد چشم اندازی زیبا، دید بصری مناسبی خلق کرد. نمای مدرن سبکی پر طرفدار است. طراحی نمای مدرن در عین سادگی بسیار دشوار است و به صبر و مهارت خاص نیاز دارد. هر چند هر اقلیم طراحی خاص خود را دارد ولی نمای مدرن را در تمام مناطق می توان استفاده کرد.

 

انتخاب نمای مدرن برای ساختمان
انتخاب نمای مدرن برای ساختمان

 

خصوصیات نمای مدرن

جالب است بدانید نگاه مدرن به معنای سادگی در فرم و طراحی است، در عین حال که تمرکز آن بر کارایی و مینیمالیزم است، از تزیینات اضافه حذر میکند. طراحی نمای مدرن مبتنی بر انتزاع است، که توسط خطوط واضح، اشکال اولیه و فرم ها ایجاد می شود. بنابراین اشکال ساده، هندسی و عناصر خطی ضمن استفاده از متریال های امروزی مانند استیل و شیشه از ویژگی های نمای مدرن هستند. در طراحی نمای مدرن کلیه نماها به طرف ساده بودن میل پیداکرده است و به شدت مورد استقبال افراد است. فضاهای ساده و هماهنگ، پنجره های غالبا یکپارچه و استفاده از مصالح محدود، خصوصیات بارز طراحی نمای مدرن ساختمان هستند. در نمای مدرن ساختمان بهتر است تا جایی که امکان دارد، پنجره ها بزرگ طراحی شوند. پنجره های بزرگ و کشیده از جمله خصوصیات بارز نمای ساختمان های مدرن هستند.

 

خصوصیات نمای مدرن
خصوصیات نمای مدرن

 

طراحی نمای مدرن توسط معماران سبک مدرن انجام می شود و تابع قوانین و مقررات معماری مدرن است. نمای مدرن، سادگی در طراحی و اجرای فرم نما با استفاده از خلاقیت و ایده های جدید است. در نمای مدرن برخلاف نماهای کلاسیک به جای استفاده از یک متریال، معمولاً از چند متریال به صورت ترکیبی استفاده می شود. در نمای مدرن، پیچیدگی و تزئینات و جزئیات بیش از حد نماهای کلاسیک حذف می شود. به صورت کلی نماهای مدرن در عین سادگی بسیار جذاب و زیبا هستند. سبک مدرن، سبکی است که معمولا از جدیدترین متریال در نمای ساختمان با استفاده از قواعد و قوانین خاصی استفاده می کند. در طراحی نمای مدرن از زوایا و خطوط عمودی و افقی خاص استفاده می شود. نمای مدرن یکی از محبوب ترین نماهای ساختمانی برای ساختمان های مسکونی به شمار می رود. در طراحی نمای مدرن یک ساختمان باید اصول مختلفی را برای رسیدن به نتیجه مطلوب رعایت کرد.

 

خصوصیات نمای مدرن
سبک مدرن در طراحی نما

 

مصالح در طراحی نمای مدرن

غالبا در طراحی نمای مدرن ساختمان از چند نوع متفاوت از مصالح استفاده می شود. البته این موضوع به این معنا نیست که بیش از حد تنوع متریال دارد، این گونه از طراحی نما دنبال کننده قواعد معماری مدرن است که دربرگیرنده کنار گذاشتن تزیین های ساختمان و سادگی عناصر استفاده شده در نمای مدرن ساختمان می باشد. در طراحی نمای مدرن ساختمان غالبا از زوایای ۹۰ درجه استفاده می شود. در طراحی نمای مدرن از مصالح و متریال های گوناگونی استفاده می کنند. نمای مدرن می تواند از متریال های مختلف به صورت تک یا ترکیبی از آنها تشکیل شود. در نمای مدرن سعی می شود با استفاده از خطوط افقی و قائم و ایجاد شکل های منظم نمایی زیبا و جذاب ایجاد شود.

 

مصالح در طراحی نمای مدرن
مصالح در طراحی نمای مدرن

 

تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک

در طراحی نمای مدرن برخلاف طراحی نمای کلاسیک از نور فضا متریال های ترکیبی استفاده می شود که بسیار پرکاربرد است. علیرغم طراحی نمای کلاسیک ، در طراحی نمای مدرن از سنگ بیشتر اوقات به صورت ترکیبی با دیگر مصالح معماری استفاده می شود. استفاده از مصالح و متریال استاندارد مانند آجر، سنگ و غیره، نورپردازی مناسب و قابلیت اجرای طرح نیز بخشی از قوانین مربوط به طراحی نمای ساختمان است. طراحی نمای استاندارد یک ساختمان علاوه بر زیباسازی ساختمان به بالا رفتن عمر مفید آن نیز کمک می کند. از این رو امروزه به بحث طراحی ساختمان از جمله طراحی نمای آن اهمیت زیادی داده شده و از طراحی نمای مدرن بهره گرفته می شود.

 

تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک
تفاوت طراحی نمای مدرن و کلاسیک

 

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی

طراحی نمای مدرن ساختمان مهم است زیرا فرصتی برای تاکید بر طراحی مدرن آن است. در حالی که بیشتر مردم به نمای بیرونی خانه صرفاً به عنوان یک موضوع زیبایی شناختی نگاه می کنند، اما نماها نیز نقش بسزایی در پایداری خانه دارند. طراحی نمای هر ساختمان، لباس و پوسته بیرونی آن است و موجب ایجاد اولین تصور ناظران در مورد خانه خواهد بود. طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی با طراحی خلاقانه و جسورانه ی خود، اولین سرنخ را در مورد چیزی که پس از ورود به ساختمان در انتظار افراد است، به انسان ارائه می دهد. در نمای ساختمان مسکونی، استفاده از ریتم های عمودی و افقی و زاویه دار، همچنین مصالح نوین و تکنولوژی های جدید بر جذابیت و پویایی این سبک می افزاید. با وجود بسیاری از مواردی که می تواند در طراحی یک بنا برجسته باشد، همیشه می توانید منتظر غافلگیری های غیر منتظره در نمای مدرن باشید. همانطور که ذکر شد، علاوه بر بحث زیبایی شناسی، نمای ساختمان نیز نقش مهمی در بهره وری انرژی و همچنین پیوند طراحی بیرونی ساختمان با طراحی داخلی دارد. با نوآوری های جدید در مواد، ایده ها و طراحی نمای مدرن می توان بسیاری از فرصت ها را برای ساختمان ها ایجاد کرد. در انتخاب سبکی خاص برای نمای بیرونی ساختمان، مهم این است که چندین مولفه را در نظر بگیرید: آب و هوا و محیط طبیعی، خاص بودن مکان خانه، ظاهر ساختمان های مجاور و تمایل شما برای ادغام با محیط.

 

طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی
طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی

 

طراحی نمای مدرن ویلا

طراحی نمای مدرن ویلا می تواند با یک حجم ساده تعریف شود. در معماری مدرن، عموم نماها به سمت سادگی پیش رفته و طرفداران بسیاری نیز دارند. احجام ساده و یکپارچه، پنجره های عموما یکپارچه و استفاده از متریال های محدود، خصوصیات بارز معماری مدرن هستند. می توان از ترکیب دو یا چند حجم نیز در طراحی نما استفاده کرد. این ایده خصوصا در رابطه با ساختمان هایی کاربرد دارد که دارای شکست و اختلاف در چند سطح می باشند. اختلاف رنگ و جنس در طراحی احجام می تواند کنتراست مناسبی در نما به وجود بیاورد.

 

طراحی نمای مدرن ویلا
طراحی نمای مدرن ویلا

 

طراحی نمای مدرن آجری

از گذشته تاکنون آجر پر استفاده ترین متریال معماری و اجرای ساختمان در ایران بوده است. با توجه به قدمت استفاده از متریال آجر در ساختمان های ایران، اکنون کاربرد آجر در طراحی نمای مدرن کمی غریب به نظر می رسد. باید توجه داشت در طراحی نمای مدرن و پست مدرن یکی از متداول ترین گونه ها، تلفیق هنر معماری سنتی و مدرن است. آجر از دیرباز در طرح ها و نماهای ایرانی و اسلیمی نقش عمده ای داشته است باید حتما توجه داشت که استفاده از آجر در طراحی نمای مدرن ساختمان حتما باید به صورت طراحی خلاقانه و ایجاد طرح های نو و یکتا باشد. استفاده از آجر در طراحی نمای مدرن در ایران همواره با دو چالش بزرگ همراه است، یکی کیفیت و عمر آجر و دیگری شکل و رنگ آجر. برای رفع این دغدغه استفاده از انواع آجر های نسوز نما که از عمر بالا و همچنین طرح ها و رنگ بندی های متنوع هستند توصیه می شود.

 

طراحی نمای مدرن آجری
طراحی نمای مدرن آجری

 

مزایای طراحی نمای مدرن

از مزایای طراحی نمای مدرن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دامنه انتخاب بیشتر در متریال بر خلاف نماهای کلاسیک
  • هزینه کمتر
  • کیفیت بهتر
  • امنیت بالاتر
  • سازگاری با محیط زیست و قابلیت بازیافت شدن

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما