استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

در دنیای امروز، با رشد روز افزون تعداد مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی، رقابت میان این مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است. به طوری که دیگر، کیفیت خدمات ارائه شده توسط این مطب ها، برای جلب رضایت مشتری و برندینگ، کافی نیست. از عواملی که می تواند به شاخص شدن یک مطب در بین رقبا کمک کند، می توان به دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که هدف اصلی در دکوراسیون مطب دندانپزشکی ، ایجاد محیطی آٰرام و زیبا است که به بهبود عملکرد و راندمان پرسنل کمک کند و سبب راحتی مخاطب شود.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
نمونه طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی مدرن

موارد متعددی در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی لحاظ می شوند که از میان آن ها می توان به نورپردازی داخلی، انتخاب رنگ و متریال، چیدمان، انتخاب سبک طراحی و … اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم به برخی از مهم ترین نکات در خصوص دکوراسیون مطب دندانپزشکی بپردازیم. همچنین توجه داشته باشید که طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، امری مهم و پیچیده است که توصیه می شود توسط تیمی با تجربه و کار آزموده انجام شود. شما می توانید برای مشاوره و طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

هزینه دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

فاکتورهای متعددی در تعیین هزینه دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی نقش دارند و برای برآورد دقیق قیمت، نیاز به اطلاع دقیق از جزئیات می باشد. اما به طور کلی، برخی از اصلی ترین عوامل موثر بر هزینه دکوراسیون مطب دندانپزشکی ، شامل متراژ، سبک طراحی، کیفیت متریال ها، میزان تزئینات و جزئیات فضا و … می باشند. بدیهی است که با افزایش متراژ، هزینه طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی نیز زیاد خواهد شد. همچنین نوع سبک طراحی اعم از کلاسیک، مدرن و نئوکلاسیک، می تواند تا حد زیادی بر هزینه دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی تاثیر بگذارد. از آنجا که یکی از فاکتورهای موثر بر روند طراحی، بودجه ی کارفرما می باشد، لذا تعیین هزینه ی حدودی هر مرحله از پروژه، پیش از شروع طراحی، الزامی است. برای مشاوره و طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، با همکاران ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی داخلی مراکز درمانی و بهداشتی، باید متناسب با هدف اصلی آن فضا صورت گیرد. به عنوان مثال در مطب های روانشاسی، استفاده از رنگ هایی همچون قرمز که اعصاب را تحریک می کنند و یا رنگ مشکی که القا کننده ی حس غم و اندوه است، توصیه نمی شود. در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، هدف اصلی، ایجاد فضایی آرام و بهداشتی است که آسایش و راحتی مراجعین و پرسنل را در پی داشته باشد. لذا در تمامی مراحل طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، باید این اصل را هدف قرار داد.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
استفاده از رنگ آبی برای کاهش اضطراب بیمار

از دیگر نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، ایجاد هماهنگی میان تمامی اجزا و عناصر فضا است. به عنوان مثال در صورتی که هدف طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن باشد، تمامی مبلمان و عناصر موجود در مطب نیز باید مینیمال و مدرن انتخاب شوند. این موضوع در خصوص انتخاب پالت رنگی نیز صدق می کند. در برخی مواقع، ترکیب رنگی به کار رفته در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی ، برگرفته از لوگو و نماد آن کلینیک می باشد. لذا رعایت تناسب میان این دو جزء نیز ضروری است.

نقش رنگ و متریال در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

یکی از اصلی ترین و اولین مواردی که از طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی درک خواهد شد، رنگ آمیزی فضا است. لذا ضروری است که در انتخاب پالت رنگی جهت دکوراسیون مطب دندانپزشکی ، دقت لازم به عمل آید. به طور کلی، برای انتخاب رنگ مناسب جهت دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی ، سه اصل زیر باید رعایت شود.

  • ترکیب رنگی باید در راستای ایجاد محیطی آرام و به دور از تنش و اضطراب انتخاب شود.
  • رنگ های مناسب جهت دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، باید حس تمیزی و پاکیزگی را به مخاطب القا کنند.
  • سبک انتخابی برای دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی ، تاثیر مستقیم بر انتخاب پالت رنگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن را دارید، انتخاب رنگ های روشن همچون سفید و آبی، مناسب است. در سمت مقابل، طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی به سبک کلاسیک، استفاده از رنگ هایی همچون قهوه ای، طلایی، نقره ای و بژ را می طلبد.
  • استفاده از رنگ های تند که اعصاب را تحریک کنند و سبب بی قراری افراد شوند، در دکوراسیون مطب دندانپزشکی توصیه نمی شود.
دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
نمونه دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن

در کنار انتخاب پالت رنگی، متریال های به کار رفته در دکوراسیون مطب دندانپزشکی نیز، تاثیر بسزایی بر کیفیت فضایی دارند. در انتخاب متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، علاوه بر مسائل زیبایی شناختی، توجه به بعد عملکردی و کیفیت آن ها نیز اهمیت دارد. به طور خلاصه، از متریال هایی در دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی استفاده کنید که قابلیت شستشو و تمیز کردن را داشته باشند. لذا متریال انتخابی باید دارای مقاومت مناسبی در برابر رطوبت باشد. از این رو بهتر است در یونیت های درمانی که رعایت بهداشت کف، اهمیت بالاتری دارد، از متریال هایی همچون موکت استفاده نشود. همان طور که پیش تر ذکر شد، نوع متریال ها نیز باید متناسب با سبک طراحی انتخاب شوند.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
ترکیب موکت و کفپوش چوبی در کفسازی فضاها

راهکارهای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی باید در راستای ایجاد زیبایی بصری و همچنین بهبود عملکرد افراد انجام شود. اصلی ترین مسئله ای که در خصوص بهبود راندمان و ایجاد فضایی مطلوب برای حضور افراد، باید در نظر گرفته شود، توجه به مسائل بهداشتی و استفاده ی حداکثری از فضا است. در این بخش قصد داریم به تعدادی از راهکارهای مفید و جذاب جهت دکوراسیون مطب دندانپزشکی اشاره کنیم. همچنین برای این فضا می توان انواع سقف کاذب را اجرا نمود.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی

نقش سبزینگی در محیط

گیاهان از جمله عناصری هستند که می توانند نقش موثری در بهبود کیفیت فضا و همچنین زیباسازی آن داشته باشند. از این رو پیشنهاد می کنیم، حتما سبزینگی را وارد فضای داخلی و دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی کنید. گیاهان طبیعی به دلیل دارا بودن مزایایی همچون تولید اکسیژن و ایجاد حس سرزندگی و شادابی، اولویت بالاتری نسبت به گیاهان مصنوعی دارند. اما اگر به دلیل نداشتن وقت کافی و یا عدم وجود نور کافی در فضای داخلی مطب، امکان نگهداری از گیاهان طبیعی را ندارید، می توانید از گیاهان مصنوعی نیز استفاده کنید. یکی از ایده های جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، طراحی دیوار سبز است. این راهکار به شما کمک می کند تا فضای بیشتری برای دکوراسیون مطب دندانپزشکی داشته باشید و به جای اشغال کردن فضای کف، از دیوارها نیز بهره بگیرید. برای استعلام قیمت و طراحی دیوار سبز، با ما در عمران مدرن تماس بگیرید.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
طراحی دیوار سبز برای مطب دندانپزشکی

اهمیت نورپردازی

تامین روشنایی از دو جهت در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی اهمیت بالایی دارد. ابتدا آنکه سبب افزایش دقت و بهره وری افراد می شود و دوم اینکه میتواند کیفیت فضا را بهبود بخشد. روشنایی فضا از دو طریق نور طبیعی روز و نورپردازی مصنوعی، تامین می شود. سعی کنید تا حد امکان از نور طبیعی روز برای ایجاد حس سرزندگی و نشاط در محیط استفاده کنید. اما به دلیل محدود بودن ساعات بهره مندی از نور طبیعی، ناچار به استفاده از روشنایی مصنوعی نیز در دکوراسیون مطب دندانپزشکی خواهیم بود. یکی از گزینه های جذاب برای نورپردازی داخلی ، استفاده از نورهای خطی است. این نوع نورپردازی، جلوه ای خاص و منحصر به فرد به دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی شما می بخشد. همچنین اگر قصد طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن را دارید، نورپردازی خطی یکی از بهترین انتخاب ها می باشد. برای مشاوره و سفارش نورپردازی، با عمران مدرن تماس بگیرید.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
نمونه نورپردازی خطی اجرا شده توسط شرکت عمران مدرن

انتخاب و چیدمان مبلمان

 توجه به راحتی و آسایش بیماران و همراهان آن ها، یکی از اصول مهم در طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی است. از این رو، ضروری است فضایی تحت عنوان سالن انتظار، در تمامی مطب های دندانپزشکی ایجاد شود. از الزامات این فضا، می توان به تعبیه ی فضای کافی برای نشستن افراد اشاره کرد. مبلمان سالن انتظار، باید هماهنگ با سایر اجزای دکوراسیون مطب دندانپزشکی انتخاب شوند. به عنوان مثال، در طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن ، از مبلمان ساده و مینیمال، برای ایجاد هماهنگی میان تمامی اجزا استفاده می شود. علاوه بر رعایت هماهنگی میان فرم مبلمان با سبک طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی ، در انتخاب رنگ و متریال ها نیز باید به همین صورت عمل کرد.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
دکوراسیون لوکس سالن انتظار مطب

توجه داشته باشید که چیدمان مبلمان نیز مسئله ای مهم در دکوراسیون مطب دندانپزشکی به حساب می آید. مبلمان باید به نحوی جانمایی شوند که بیشترین استفاده از فضا به عمل آید. همچنین نحوه ی چیدمان صندلی ها نباید به گونه ای باشد که مانع عبور افراد شود. در صورتی که قصد طراحی دکوراسیون کلینیک دندانپزشکی با متراژ بالا را دارید و باید صندلی های زیادی را جانمایی کنید، توصیه می شود صندلی ها به صورت ردیفی و رو به بخش پذیرش چیده شوند. این نحوه ی چیدمان مبلمان، باعث ارتباط بهتر بین مسئول پذیرش و مراجعه کنندگان می شود.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
نمونه مبلمان مینیمال و ساده برای مطب دندانپزشکی

وسایل سرگرمی و تزئینات

در کنار وسایل و تجهیزات اصلی در دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، در نظر گرفتن بخشی ویژه سرگرمی و بازی کودکان نیز می تواند به برندینگ و بهبود کیفیت فضای مطب کمک کند. اگر قصد طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی ویژه کودکان را دارید، وجود چنین فضایی الزامی است. زیرا در آن صورت، مخاطب اصلی طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، کودکان می باشند. همچنین، وجود امکاناتی مانند تلویزیون، مجلات و وسایل پذیرایی، از مواردی هستند که می توانند نقش مفیدی در ایجاد آسایش مراجعین و خلق محیطی مطلوب داشته باشند.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
در نظر گرفتن فضای ویژه کودکان در سالن انتظار مطب

شماره گذاری فضاها

یکی از راه هایی که می تواند به سازماندهی فضاها مخصوصا یونیت های درمان کمک کند، شماره گذاری هر یونیت می باشد. با این راهکار، مراجعین و بیماران، راحت تر می توانند یونیت مورد نظر را پیدا کنند. این ایده برای دکواسیون کلینیک دندانپزشکی ، بسیار مفید و کارآمد می باشد.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
شماره گذاری فضاهای مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی ، می تواند به سبک های مختلفی طراحی شود. اما دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن ، یکی از محبوب ترین انواع طراحی در بین پزشکان و طراحان می باشد. از ویژگی های اصلی طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن ، می توان به تزئینات و جزئیات حداقلی آن اشاره کرد. به طور معمول، تمامی عناصر و جزئیات موجود در دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن ، مینیمال و ساده انتخاب می شوند. همچنین رنگ های موجود در این نوع طراحی، روشن، ملایم و خنثی هستند. متداول ترین رنگ های طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن ، شامل آبی، سفید، طوسی و سبز می باشد.

دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی
نمونه اتاقک شیشه ای در مطب دندانپزشکی

علاوه بر موارد ذکر شده، استفاده از سطوح صیقلی و شفاف نیز، از راهکارهای طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن است. در این نوع طراحی تلاش می شود تا فضاها باز تر و روشن تر طراحی شود. از این رو جداسازی یونیت های درمان با استفاده از پارتیشن و اتاقک های شیشه ای، به منظور ایجاد فضایی یکدست، از ایده های دکوراسیون مطب دندانپزشکی مدرن می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی کابینت مطب دندانپزشکی

دکوراسیون مطب دندانپزشکی کوچک

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

طراحی مطب دندانپزشکی کودکان

دکوراسیون مطب دندانپزشکی لاکچری

بهترین رنگ برای مطب دندانپزشکی

دکور مطب دندانپزشکی

ایده برای مطب دندانپزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)