استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار

سیمان سفیدکاری
سیمان سفیدکاری

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار به این دلیل که سیمان از مهم ترین و پرکاربردترین مصالح در صنعت ساخت و ساز است بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به همین دلیل آشنایی با طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار ، اهمیت بسیاری دارد. به طور طبیعی رنگ سیمان به دلیل وجود سولفات های آهن و منیزیم در آن تیره است. از دلایل دیگر رنگ تیره سیمان دوده حاصل از سوخت می باشد. در نتیجه برای طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار و نما، باید موارد ذکر شده حذف گردد. بدین منظور از خاک رسی که میزان سولفات آهن و منیزیم آن از ۰/۸ درصد کمتر باشد استفاده می گردد. علاوه بر این از سوخت هایی همچون گاز استفاده می شود تا دوده تولید نگردد. میزان سیمان سفید و پودر سنگ برای نما معمولا به نسبت مساوی در نظر گرفته می شود و به همان میزان که سیمان سفید میریزید به همان میزان نیز پودر سنگ باید اضافه کنید و نسبت های آب است که متغییر است. البته گاهی دستورهای اختلاط خاصی برای موارد خاص وجود دارد.

در طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار باید توجه داشت که نرمی سیمان سفید بسیار بالاست. سیمان سفید خود دارای انواع گوناگونی می باشد که در ساخت تمامی آن ها از آهک استفاده می گردد. جهت اموزش سیمان سفید کاری دیوار ادامه مطلب را مطالعه کنید.

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار
سیمان سفیدکاری

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار و کاربرد آن

از سیمان سفیدکاری معمولا در مکان هایی که ایجاد یک نمای سفید مد نظر باشد، مانند دیوار سیمان سفید ، استفاده می شود. از این سیمان در اجرای رویه سطوحی همچون نمای ساختمان و دیوار و همچنین بندکشی درزهای کاشی و سرامیک استفاده می گردد. طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار به این صورت است که برای افزایش استحکام آن از پودر سنگ استفاده می شود. علاوه بر این پودر سنگ موجب جلوگیری از ترک خوردن سطح سیمان سفیدکاری شده و نیز ایجاد خاصیت ضد آبی در آن می گردد. میزان سیمان سفید و پودر سنگ برای نما و دیوار سیمان سفید ، در استحکام آن بسیار موثر است. در واقع ترکیب پودر سنگ و سیمان سفید از رایج ترین ملات های مورد استفاده نماسازی ساختمان ، بندکشی ، چسباندن موزائیک و … می باشد.

در صورت استفاده از پودر سنگ در سیمان سفیدکاری ، باید توجه داشت که ملات مورد نظر به مقدار مورد نیاز تهیه گردد. زیرا سرعت گیرش این ملات بالا بوده و به سرعت خشک می شوند. در طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار نما ، میزان سیمان سفید و پودر سنگ با توجه به نوع اجرای مورد نظر متفاوت است، اما به منظور بندکشی از نسبت یکسان این دو ماده برای تهیه ملات استفاده می نمایند. برای بندکشی کاشی و سرامیک دیوار، ملات تهیه شده باید سفت تر و برای بندکشی سرامیک و موزائیک کف، ملات باید شل تر باشد. از سیمان سفید برای تولید سیمان رنگی با رنگ های روشن استفاده می شود.

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار با مخلوط گچ و سیمان

در برخی موارد، از ترکیب گچ و سیمان سفید استفاده می گردد. این امر موجب افزایش مقاومت گچ در برابر رطوبت می شود. از این رو استفاده از این ملات در مناطق مرطوب کاربرد بیشتری دارد. در این حالت بر خلاف ترکیب سیمان سفید و پودر سنگ نسبت ترکیب یکسان نمی باشد، بلکه غالبا از ۱۰ درصد سیمان سفید و ۹۰ درصد گچ برای تهیه ملات گچ و سیمان سفید استفاده می نمایند.

شایان ذکر است که در طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار ، برای جلوگیری از کدر شدن رنگ سیمان سفید باید تمامی وسایل مورد استفاده تمیز بوده و رنگ پس ندهند. در ادامه به اموزش سیمان سفید کاری دیوار و همچنین طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار و نما پرداخته شده است.

طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار
طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار

نمای سیمان سفیدکاری

همان طور که پیشتر نیز ذکر گردید غالبا از ترکیب میزان سیمان سفید با پودر سنگ برای پوشش نما استفاده می گردد. بدین منظور پس از اختلاط صحیح مصالح و رعایت تمامی نکات الزامی ، ملات تهیه شده را با ماله پلاستیکی به ضخامت ۵ تا ۱۰ میلی متر بر روی سطح می کشند. پس از آن سطح مورد نظر را با شمشه کاملا یکنواخت می نمایند. در ادامه به آموزش نرمه کشی سیمان سفید پرداخته شده است.

آموزش نرمه کشی سیمان سفید

یکی از آموزش های مهم برای اجرای نما و دیوار سیمان سفیدکاری ، آموزش نرمه کشی سیمان سفید است. پیش از خشک شدن و پس از اینکه اندکی از آب ملات اجرا شده کشیده شد، به منظور صیقلی شدن سطح، بار دیگر به کمک تخته ماله سطح کار را صاف می کنند. بدین منظور از تخته ماله های نرم یا اسفنجی استفاده می گردد. برای جلوگیری از ترک خوردن سطح ، همزمان با صیقلی کردن سطح با تخته ماله ، بر روی سطح آب پاشیده می شود. آخرین مرحله از اجرای نمای سیمان سفیدکاری شده عمل آوری است که بدین منظور سطح سیمان سفیدکاری شده را دست کم به مدت سه روز و روزی ۲ الی ۳ بار آب می دهند. این امر ضمن جلوگیری از ترک خوردن سطح موجب رسیدن سیمان سفید به مقاومت مورد نظر نیز می گردد.

سیمان سفیدکاری
بندکشی با سیمان سفید

قیمت سیمان سفیدکاری

به طور کلی قیمت سیمان سفید بیشتر از سیمان معمولی می باشد (تا حدود دو برابر). در واقع سیمان سفید یکی از گران ترین انواع سیمان محسوب می گردد. دلیل این افزایش قیمت استفاده از موادی همچون اکسید آلومینیوم ، گچ ، فلدسپات ، شیشه و … به جای اکسید آهن به عنوان گدازآور می باشد. از دیگر دلایل بیشتر بودن قیمت سیمان سفیدکاری نسبت به سایر انواع سیمان لزوم استفاده از آسیاب های سرامیکی در تولید آن می باشد. از این رو استفاده از آن برای تهیه بتن و ملات ریزی چندان مقرون به صرفه نیست.

علاوه بر سیمان سفیدکاری ، عمران مدرن ارائه دهنده انواع خانه های پیش ساخته دائمی نیز می باشد. به منظور استعلام لیست قیمت خانه پیش ساخته می توانید با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت سیمان سفید

وزن میلگرد ۱۲ آجدار

قیمت میلگرد ۱۰

بلوک سبک هبلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: اولین نفر باشید!

۲ نظر

  1. مقدار آب مورد نیاز رو توی طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار اضافه کنید لطفا

  2. طرز تهیه سیمان سفید برای دیوار و سقف متفاوته؟