استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

خاموت زن اتوماتیک

خاموت زن اتوماتیک
خم کردن همزمان چند میلگرد با خاموت زن اتومات

خاموت زن اتوماتیک که از آن به عنوان خاموت زن هیدرولیک یا برقی نیز نام می برند، از انواع مدل های این دستگاه پرکاربرد در صنعت ساختمان می باشد. این دستگاه از پمپ هیدرولیک به عنوان نیروی پیشران خود بهره می برد و از این جهت دارای توانایی بالایی در انجام عملیات خم میلگرد می باشد. علت استفاده از پمپ هیدرولیک به قدرت بالا، مصرف مناسب و بهینه انرژی و امنیت بالای این پمپ ها باز می گردد.

دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک
خاموت زن اتومات-گیربکسی

دستگاه خاموت زن اتوماتیک

دستگاه خاموت زن اتوماتیک توان ۲ اسب بخار و توانایی خمکاری میلگرد های ۴ تا ۳۲ میلیمتر را دارد. این دستگاه زاویه خم قابل تنظیم از ۱۰ تا ۱۸۰ درجه و دسته تعویض برای تغییر سریع زاویه را دارد. بر اساس نوع برق مصرفی، این دستگاه در دو نوع تک فاز و سه فاز در بازار موجود می باشد.

همچنین سرعت اجرای خمکاری در این دستگاه ۳ ثانیه می باشد که بالاترین سرعت در بین انواع دستگاه خاموت زن می باشد. به طور معمول وزن دستگاه خاموت زن اتومات ۱۰۰ کیلوگرم است که البته با توجه به مدل های مختلف خاموت زن اتومات ، این مقدار می تواند تغییر کند.

قیمت دستگاه خاموت زن اتوماتیک

قیمت دستگاه خاموت زن اتوماتیک به عواملی چون توان پمپ هیدرولیک، برق مصرفی دستگاه و حداکثر نمره ی میلگرد قابل خم بستگی دارد. خاموت زن های اتومات انواع مختلفی دارد که هر کدام توانایی خم میلگرد تا اندازه ی مشخصی را دارا می باشند. دسته بندی خاموت زن های مختلف بر اساس حداکثر اندازه ی میلگرد قابل خم به صورت زیر است :

  • دستگاه خاموت زن اتومات با حداکثر توانایی خم میلگرد ۱۶
  • خاموت زن تمام اتومات با حداکثر توانایی خم میلگرد ۱۸
  • دستگاه خاموت زن اتومات با حداکثر توانایی خم میلگرد ۲۰
  • خاموت زن تمام اتومات با حداکثر توانایی خم میلگرد ۲۵
  • دستگاه خاموت زن اتومات با حداکثر توانایی خم میلگرد ۳۲

علاوه بر نوع و مدل دستگاه، از دیگر عواملی که بر قیمت دستگاه خاموت زن اتوماتیک تاثیر گذار است ، می توان کیفیت قطعات به کار رفته در دستگاه، محل کارگاهی که از آن دستگاه خریداری می شود و هزینه ی حمل و نقل را نام برد. نوسانات بازار و قیمت جهانی فراورده های معدنی و فلزی نیز بر قیمت دستگاه خاموت زن اتومات موثر می باشد.

خاموت زن اتوماتیک
خاموت زن گیربکسی اتوماتیک

دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک

استفاده از دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک در پروژه های عمرانی نسبت به انواع دیگر خاموت زن مزیت هایی دارد. در این بخش به بعضی نکات و مزیت های مهم دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک اشاره می شود.

  • راندمان و بهره وری بالا
  • افزایش سرعت تولید خاموت نسبت به سایر نمونه های دستگاه خاموت زن
  • دقت بالا در SORTING و هم انداره شدن خاموت های تولید شده
  • ساختار مقاوم و توانایی تحمل فشار های بالا
  • استفاده از آلیاژ مقاوم فولادی در طراحی و ساخت قطعات دستگاه
  • عملکرد روان هنگام انجام عملیات خم میلگرد
  • استفاده از رنگ بدنه پودری و مقاوم در برابر شرایط کارگاهی
خاموت زن تمام اتوماتیک
اجزای دستگاه خاموت زن اتومات

قیمت دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک

برای صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری بایستی به سراغ مدلی از دستگاه خاموت زن تمام اتومات برویم که بهینه باشد. قیمت دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک تابعی از عوامل مختلف می باشد. از این رو باید دستگاهی را انتخاب نمود که از نظر قیمت بهینه باشد.

در ساخت و ساز هایی که درون منطقه شهری انجام می شود به طور معمول از خاموت نمره ۱۶ استفاده می شود. انتخاب دستگاه خاموت زن اتومات متناسب با نیاز باعث کاهش هزینه های پروژه و افزایش بهره وری می شود. از این رو باید توجه داشت که هنگام بررسی قیمت دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک به سراغ مناسب ترین گزینه ی موجود در بازار که نیاز های پروژه را رفع می کند برویم.

دستگاه خاموت زن اتوماتیک
دستگاه خاموت زن cnc تمام اتومات

اجزا خاموت زن اتوماتیک

الکتروموتور: از الکترو موتور برای تامین نیروی پیشران خاموت زن اتومات استفاده می شود. الکترو موتور دستگاه خاموت زن تمام اتومات در توان های مختلف و توسط برند های گوناگون تولید می شود که باعث تفاوت قیمت تمام شده ی دستگاه می باشد.

پمپ هیدرولیکی: نیروی لازم برای انجام عملیات خاموت زنی در دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک ، از طریق الکتروموتور به پمپ هیدرولیک انتقال می یابد.

شفت چرخ دنده: در خاموت زن اتومات از شفت چرخ دنده برای انتقال قدرت به چنگال های مرکزی استفاده می شود.

صفحه کار: صفحه کار خاموت زن اتومات ، محل قرار گرفتن شابلون ها و تنظیم ابعاد خاموت می باشد.

پدال: از پدال برای انتقال انرژی الکتریکی به الکترو موتور استفاده می شود. نحوه ی عملکرد پدال در دستگاه خاموت زن اتومات بدین صورت است که با فشردن پدال، انرژی مکانیکی لازم از طریق الکترو موتور به پمپ هیدرولیک انتقال یافته و سپس نیرو به چنگال های مرکزی انتقال می یابد. دستگاه خاموت زن اتوماتیک دارای دو پدال است که یکی از پدال ها برای خم ۹۰ درجه و دیگری برای خم ۱۳۵ درجه مورد استفاده قرار می گیرد. زاویه خمکاری با اهرم کناری دستگاه قابل تنظیم می باشد.

غلتک، قفسه، گیج توقف، سرشمع، بوش های سرشمع و پمپ روغن از سایر اجزای این دستگاه می باشد.

خاموت زن اتوماتیک
خاموت زن برقی-گیربکسی

عملکرد خاموت زن اتوماتیک

عملکرد خاموت زن اتومات بدین صورت است که در ابتدا با فشردن پدال، الکترو موتور خاموت زن گشتاور مورد نیاز جهت خمکاری آرماتور را تولید می کند. سپس پمپ هیدرولیکی قدرت لازم جهت خم میلگرد را به چنگال های مرکزی منتقل می کند. با حرکت کردن چنگال ها به صورت ۱۸۰ درجه، عملیات خمکاری میلگرد در خاموت زن اتومات آغاز می گردد.

کاربرد خاموت زن اتوماتیک

هنگام خرید خاموت زن اتوماتیک نیاز است حوزه های کاربردی این دستگاه را بدانیم. از این رو در این بخش به بعضی از صنایعی که در آن به این دستگاه نیاز است اشاره شده است.

  • فعالیت های عمرانی و ساخت و ساز بزرگ (سد سازی، تونل سازی و برج سازی)
  • پروژه های درون شهری
  • کارگاه های تولید تیرچه و کرومیت
  • کارگاه های تولید خاموت
  • پروژه های با اهمیت بالای سرعت پیشبرد پروژه
دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک
دستگاه خاموت زن cnc

معایب دستگاه خاموت زن اتوماتیک

در بخش قبل به بعضی نکات مثبت در خرید خاموت زن اتوماتیک اشاره شد. در این بخش سعی می کنیم به برخی معایب و مشکلات این دستگاه اشاره کنیم تا در هنگام خرید دستگاه بتوانید با دید همه جانبه و اطمینان خاطر اقدام به خرید کنید.

شاید بتوان گفت که وزن بالای این دستگاه و حمل و جابه جایی سخت، بزرگترین عیب خاموت زن اتوماتیک می باشد. عموم خاموت زن های اتومات دارای وزن ۱۰۰ کیلوگرم و یا بیشتر هستند که همین امر جابه جایی دستگاه را سخت می کند. باید توجه داشت که الکترو موتور، پمپ و سایر قطعات دستگاه باید به صورت دوره ای بررسی شود تا از هزینه های اضافی نگهداری جلوگیری به عمل آید. هزینه های بالای نگهداری نسبت به نمونه های دیگر خاموت زن را می توان از معایب دستگاه خاموت زن اتومات نام برد.

دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک
دستگاه خاموت زن برقی cnc

نکات استفاده از دستگاه خاموت زن اتوماتیک

سعی کنید میله های فولادی با حداکثر قطر را به صورت مداوم با دستگاه خاموت زن اتومات خمکاری نکنید، زیرا این کار عملکرد دستگاه را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین سعی کنید از دستگاه در محیط های سرپوشیده و با گرد و خاک زیاد استفاده نکنید. قبل از هر بار استفاده از دستگاه خاموت زن اتومات میزان سطح روغن هیدرولیک را چک کنید. به مرور زمان بعضی از قطعات این دستگاه کیفیت و کارایی خود را از دست داده و نیاز است که با قطعات جدید جایگزین شود.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت بالابر ساختمانی تک فاز دیجی کالا

دستگاه خاموت زن

دستگاه خم و برش میلگرد انتظاری

خاموت زن دستی

مشخصات چسب هیلتی

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب اپوکسی بتن

قیمت چسب بلوک سبک

۱۲ ایده برای نورپردازی اتاق نوجوان + اصول روانشناسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 2 نظر)

یک نظر

  1. سلام قیمت خاموت زن اتوماتیک cnc رو میخوام