استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بتن پودری

چسب بتن پودری
کاشی کاری با چسب بتن پودری

چسب بتن پودری به صورت ملات خشک است که بر پایه ی سیمان و مواد شیمیایی ساخته شده است و کاربرد آن عموما برای آب بندی بتن می باشد. در واقع مهم ترین خصوصیت این محصول ، مقاومت بالا در برابر نفوذ آب می باشد.

همین ویژگی باعث شده است که از این چسب برای چسباندن کاشی و سرامیک در فضاهای دارای رطوبت (مانند حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه) استفاده شود. این محصول از انواع چسب های ساختمانی می باشد که در پروژه های کوچک یا بزرگ ساختمانی به کار می رود.

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب بتن پودری تابع عوامل مختلفی است. اما می توان دو پارامتر را به عنوان مهم ترین عوامل تاثیر گذار مستقیم در تعیین قیمت چسب بتن پودری در نظر گرفت. بسته بندی های محصول شامل بسته هایی با حجم های مختلف است. پس یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت چسب بتن ، حجم بسته است.

عامل دیگر مهم و تاثیرگذار در تعیین قیمت چسب بتن پودری ، ترکیب مواد تشکیل دهنده ی آن است. قیمت چسب با توجه به ماده زمینه ای و رزین به کار رفته در مجصول و ویژه یا معمولی بودن آن تغییر می کند.

قیمت چسب بتن پودری
پودر چسب بتن

نحوه ی استفاده از چسب بتن پودری

همان طور که از نام آن پیداست، ماهیت چسب بتن پودری به صورت پودر است. برای استفاده از محصول در ابتدا باید آن را به صورت ملات در آورد. بدین منظور باید پودر را با نسبتی مشخص با آب مخلوط کرد. دستورالعمل و نسبت ترکیب آن با آب بر روی بسته بندی ذکر شده است. بعد از درست کردن ملات چسب، باید تا ۱۵ دقیقه صبر کرد تا ملات قوام یابد. ابتدا یک پیمانه آب را در داخل ظرفی ریخته و سپس ۳ پیمانه از پودر چسب را در حال هم زدن به آن اضافه نمایید. پس از ۱۵ دقیقه ملات آماده است.

برای کشیدن ملات چسب بتن پودری روی سطح، باید از ماله ی شیاردار مناسب استفاده شود. نکته ی مهمی که باید آن را در نظر گرفت این است که در هر مرحله باید به اندازه ای از چسب استفاده شود و با آن ملات تولید کرد که ظرف مدت ۱ ساعت از محصول استفاده گردد. پس از این مدت زمان، ملات چسب شروع به خشک شدن کرده و خاصیت خود را از دست می دهد. پس از مالیدن چسب بر روی سطح حداکثر تا ۲۰ دقیقه باقی می ماند و سپس حالت چسبندگی آن شروع به از دست رفتن می کند. مهم است بدانید که پس از خشک شدن چسب با اضافه کردن آب سعی در رقیق کردن ملات نکنید زیرا با اضافه شدن آب و رقیق شدن ملات خاصیت چسبندگی به آن باز نمی گردد.

چسب بتن پودری
اجرای عملیات کاشی کاری با چسب بتن و شانه مخصوص

میزان مصرف چسب بتن پودری

مقدار چسب مورد نیاز برای هر متر مربع ، بستگی به ضخامت لایه ای دارد که محصول بر روی آن کشیده می شود. به طور کلی می توان گفت معمولا میانگین چسب بتن پودری مورد نیاز برای هر متر مربع ۳ کیلوگرم می باشد.

مزایای چسب بتن پودری

استفاده از چسب بتن پودری مزایایی دارد. استحکام این محصول بسیار بالاست و خاصیت چسبندگی بالایی به کاشی و سرامیک هایی می دهد. استفاده از چسب بتن آسان است و نیاز به فراگیری مهارت جدیدی برای استفاده از آن نیست. از جمله مزایای دیگر چسب دارا بودن مقاومت خمشی و کششی بالا است.

در جدول زیر مزایای استفاده از این محصول ارائه شده است.

نام محصولچسب بتن پودری
استحکامبسیار بالا
میزان سختی در اجرااجرای آسان و سریع
مقاومتمقاومت خمشی و کششی بالا
وزنسبک
خاصیت آب بندیخصوصیت آب بندی دارد و عایق رطوبتی است

انواع چسب بتن پودری

چسب سرامیک و کاشی در دو نوع پودری و خمیری در بازار وجود دارد. چسب های پودری از انواع ملات خشک است که تولید آن ها بر پایه ی سیمان است. به خاطر پلیمر های بسیاری که در ساختار آن به کار رفته، پس از مخلوط شدن با آب و خشک شدن، در برابر آب کاملا نفوذناپذیر می شود.

چسب بتن پودری
کاشی کاری فضاهای مرطوب با چسب بتن

چسب های خمیری برای چسباندن کاشی و سرامیک بر روی دیوار های بتنی یا گچی کاربرد دارد. این چسب ها در برابر مواد نفتی، اسید و آب مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. مهم ترین عیب چسب های خمیری این است که در ابتدا و قبل از مصرف باید سطح تراز باشد و دیوار گچی، کاهگلی و خاکی باید از قبل با ملات سیمان اندود شده باشد.

تاریخچه استفاده از چسب بتن پودری

در گذشته برای نصب کاشی، سرامیک و سنگ فقط از ملات سیمان استفاده می شد که این امر مستلزم به کار گرفتن روش های دشوارتر و صرف هزینه و زمان بیشتر توسط عوامل اجرایی بود و در صورت استفاده از حاشیه ها و طرح های خاص، عوامل اجرایی در هنگام کار با مشکل مواجه می شدند.

همانطور که بیان شد انواع چسب بتن پودری بر پایه ی مواد معدنی و شیمیایی تولید می گردند و با استفاده از آن ها می توان کاشی، سرامیک و سنگ را بر روی سطوح صاف، آجری، کاشی، موزائیکی، سیمانی و سنگی نصب نمود.

به دلیل نوع ترکیبات و فرآوری های صورت گرفته در زمان تولید، توصیه می شود که از به کارگیری و استفاده از انواع چسب بتن بر روی سطوح گچی خودداری شود. امروزه جهت استحکام بهتر و افزایش خواص شیمیایی و مکانیکی چسب از موادی به نام پرایمر یا همان چسب بتن استفاده می گردد.

چسب بتن پودری
پودر چسب بتن

کاربرد چسب بتن پودری

چسب بتن پودری به دلیل ویژگی های آن کاربرد فراوانی دارد. این چسب ها در هنگام نصب سرعت بسیار زیادی در گیرایی دارند و از این رو از اتلاف وقت در هنگام اجرای پروژه جلوگیری می کنند و کار کردن با آن ها برای نصابان و عوامل اجرایی بسیار ساده است. همچنین طول عمر این محصول بالاست و می توان پس از اجرای پروژه از استحکام کاشی و سرامیک هایی که در آن ها چسب استفاده شده اطمینان حاصل کرد.

از چسب بتن پودری در مناطق زلزله خیز می توان استفاده کرد، زیرا این محصول در این مناطق مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. چسب بتن باعث ضد ارتعاش شدن سطح نصب نسبت به ملات های دیگر می شود. این چسب ها وزن بسیار سبکی دارند و از این رو برای سبک سازی کف و بدنه دیوار ها در هنگام نصب مناسب هستند. همچنین این محصول به نوعی عایق رطوبتی است. از این رو می توان از آن در مناطقی که داری آب و هوای مرطوب هستند نیز استفاده کرد.

چسب بتن پودری
کاشی کاری با شانه ی مخصوص چسب بتن

نکات مهم استفاده از چسب بتن پودری

  • پودر چسب را در هوای معتدل و غیر یخبندان تا ۵ ماه می توان نگهداری کرد.
  • این محصول به دلیل وجود مواد شیمیایی تا ۵+ درجه ی سانتی گراد قابل مصرف است و اگر درجه حرارت کم باشد، باید از اجرای کاشی کاری صرف نظر کرد و یا محیط را گرم نگه داشت. پس از خشک شدن، پودر کاشی و سرامیک دارای مقاومت در برابر دما از ۳۰- تا ۱۲۰+ درجه سانتی گراد می باشد.
  • برای مصرف چسب پودری ، باید یک پیمانه آب و ۳ پیمانه پودر را هم زد و پس از ۱۵ دقیقه، خمیری یکدست به دست می آید. زمان انتظار پیشنهادی تا بروز خواص مختلف شیمیایی موجود در چسب ضروری است.

ماله ی مورد نیاز چسب پودری و خمیری، شانه ای مخصوص بوده و در کنار محصول ارائه می گردد. این محصول در کیسه های ۲۰ و ۲۵ کیلوگرمی در بازار موجود است.

برای مطالعه بیشتر:

قیمت چسب بتن ساروج

قیچی میلگردبر

دستگاه برش میلگرد برقی

قیمت قیچی برقی انتظاری

دستگاه خم کن میلگرد

قیمت دستگاه خاموت زن cnc

دستگاه خاموت زن دستی

قیمت دستگاه خم و برش میلگرد

مشخصات چسب هیلتی

چسب بتن اپوکسی

چسب بلوک سبک

قیمت دستگاه خاموت زن تمام اتوماتیک

چسب سنگ پودری

چسب سنگ تیوپی

قیمت چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ آنتیک

چسب کاشی پرسلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)