استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بلوک سبک

چسب بلوک سبک
چسب بلوک سبک

چسب بلوک سبک جزء جدایی ناپذیر در دنیای مدرن صنعت ساختمان می باشد که به طور گسترده در انواع پروژه های ساختمانی و عمرانی از آن ها استفاده می شود. این چسب مدل های مختلفی دارد که در ساختار تقریبا مشابه اند.

انواع چسب بلوک سبک از یک ماده ی اتصال دهنده چند منظوره بر پایه ی پلیمر تشکیل شده است که به طور خاص برای ایجاد اتصال قوی، ارزان، با دوام و پر سرعت در روند دیوارچینی تولید شده است.

این محصول نسبت به ملات معمولی کیفیت بالاتری دارد و استفاده از آن بسیار آسان است و در معماری و ساخت و ساز مدرن جایگزین ملات شده است.

قیمت چسب بلوک سبک
دیوار چینی با چسب بلوک سبک

قیمت چسب بلوک سبک

قیمت چسب بلوک سبک به عوامل مختلفی از جمله ترکیب مواد تشکیل دهنده ی محصول و وزن خریداری شده بستگی دارد. این محصول در بسته بندی هایی با حجم های مختلف در بازار عرضه می شود که بر این اساس بازه ی قیمتی چسب بلوک سبک نیز متفاوت است. همچنین برند تولید کننده بر قیمت محصول موثر است. از طرف دیگر مدل و این که محصول برای چه مدلی از بلوک کاربرد دارد، تعیین کننده قیمت محصول می باشد.

اما به طور کلی می توان گفت که استفاده از این محصول نسبت به انواع روش های قدیمی مانند به کار بردن ملات سنتی بتن مقرون به صرفه تر است. دلیل آن نیز به استحکام طولانی مدت این ماده و ضخامت کم این محصول برمی گردد که باعث می شود در نهایت قیمت چسب بلوک سبک برای استفاده در پروژه های صنعتی بسیار مقرون بصرفه باشد.

انواع چسب بلوک سبک

چسب بلوک سبک از ماسه کوارتز، سیمان پرتلند، پلیمر پودری و آهک هیدراته تشکیل شده است و از نوع چسب های صنعتی می باشد. این محصول برای اتصالات بلوک سیمانی، بلوک سبک AAC (هبلکس)،CLC ، ALC و انواع دیگر بلوک ها کاربرد دارد و در بسته بندی های ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰ و ۴۰ کیلوگرمی در بازار موجود است.

این محصول سبک به طور گسترده برای سیمان کاری و صاف کردن بلوک های سبک سیمانی در ساخت و ساز ساختمان ها و دیوارچینی ها استفاده می شود.

قیمت چسب بلوک سبک
استفاده از چسب بلوک سبک برای دیوار چینی

مزیت چسب بلوک سبک نسبت به ملات سیمانی

مزایای چسب بلوک سبک نسبت به ملات های سیمانی بسیار است. از جمله این که مقاومت چسبندگی بالایی تنها با یک لایه پوشش نازک به وجود می آورد. ترکیبات تشکیل دهنده چسب بلوک از قبل مخلوط شده است و تنها نیاز به اضافه کردن آب دارد، اتصال آن نیز آسان است. از آن جایی که چسب بلوک سبک ضخامت کمی دارد (۳ تا ۵ میلی متر)، قیمت چسب بلوک بسیار کمتر از ملات سیمانی است. بدین ترتیب از لحاظ اتصال و استفاده در پروژه های عمرانی بسیار مقرون به صرفه بوده و دیوار چینی با استفاده از چسب بلوک سبک ارزان تر از دیوارچینی با ملات سیمانی تمام می شود.

علاوه بر این، سرعت گیرش این ماده زیاد بوده و در زمان کمی مقاومت کششی بالایی به دست می آید. همچنین به این دلیل که ضخامتی این ماده پایین است، ترک مفاصل و ترک های موجود بین سیمان و بلوک های سبک و سیمانی را از بین می برد. در واقع چسب بلوک سبک به نوعی ضد ترک دیوار بلوکی می باشد. این محصول یک عایق حرارتی با کیفیت نیز می باشد و چون ساختار آن بر پایه ی پلیمر است، برای ساختمان های سبز نیز مناسب است.

چسب بلوک سبک
چسب بلوک سبک به کار رفته در دیوار چینی

مزایا و کاربرد های چسب بلوک سبک

  1. چسب بلوک سبک نسبت به ملات سیمانی عایق حرارتی بهتری است. این محصول و دیگر انواع آن با خصوصیات عایق حرارتی ساخته شده اند که در مورد ملات سیمانی چنین نیست. عایق حرارتی بودن جزء مزیت های اصلی چسب های بلوک می باشد.
  2. با استفاده از این ماده، ضایعات کمتری تولید می شود. از بین رفتن و ساییدگی آن بسیار ناچیز است.
  3. استفاده از این ماده باعث تمیزی کار در فرآیند اختلاط و حمل و نقل می شود.
  4. زمان عمل آوری دیوار با محصول کم است.
  5. با استفاده از این محصول دیوارچینی بسیار سریع انجام می شود. این ماده، ماده ای مخلوط است و برای استفاده کافی است که به آن آب اضافه شود. در مورد ملات ماسه سیمان، ماده اولیه باید به درستی مخلوط شده تا به صورت خمیر درآید که این کار زمان بر است.
  6. با استفاده از یان محصول سبک مقدار ملات مورد نیاز به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا ضخامت محصول بین ۳ تا ۵ میلی متر می باشد که برای اتصالات و اجرای دیوار با بلوک سبک سیمانی کافی است.

نحوه ی استفاده از چسب بلوک سبک

مراحل استفاده از چسب را می توان به طور کل شامل سه مرحله زیر دانست.

  1. آماده سازی سطح
  2. مخلوط کردن و تهیه ی ملات
  3. اعمال چسب

 در ادامه هر کدام از مراحل شرح داده شده است.

چسب بلوک سبک
چسب هبلکس

آماده سازی سطح

قبل از هر کاری باید سطحی که قرار است چسب بر روی آن اجرا گردد، آماده سازی شود. برای این کار باید سطح از هر گونه ذرات خارجی، گرد و غبار، روغن و چربی و خاک پاک گردد. قبل از اعمال چسب باید نقص های سطوح مانند ترک ها، سوراخ ها یا حفره ها اصلاح شوند.

تهیه ملات چسب بلوک سبک

در این مرحله نوبت به مخلوط کردن اجزای چسب و تهیه ملات آن برای اعمال بر روی سطح می رسد. چسب باید به درستی و کامل با آب مخلوط گردد. نسبت آب به چسب بر روی بسته بندی چسب بلوک سبک ذکر شده است، اما به طور معمول این نسبت ۲۵ الی ۳۰ درصد مقدار چسب می باشد. همچنین توصیه می شود از آب آشامیدنی یا آب تمیزی که فاقد املاح باشد استفاده شود تا ترکیب مد نظر به درستی حاصل شود.

سپس سطل مورد استفاده برای مخلوط کردن چسب را تمیز کرده، به آن آب اضافه می نمایند و مقدار لازم از چسب را به آن اضافه می کنند. همچنین می توان برای انجام سریع تر این کار و صرفه جویی در وقت از همزن استفاده کرد تا همزمان که کار با سرعت بیشتری انجام می شود، چسب به خوبی با آب همگن شود و حالت یکدست به خود بگیرد. پس از انجام این مراحل چسب آماده ی استفاده بر روی سطوح می باشد.

قیمت چسب بلوک سبک
دیوارچینی با چسب بلوک سبک و ماله ی مخصوص

اعمال چسب بلوک سبک روی سطوح

در این مرحله بایستی که با استفاده از ماله مناسب، یک لایه نازک از مخلوط چسب بلوک سبک را بر روی سطح مد نظر اعمال نمود. معمولا در کنار بسته های محصول، ماله ی مناسب جهت استفاده قرار داده شده است. پس از قرار دادن بلوک اول، چسب با ضخامت یکسان را در دو طرف جسم اعمال نموده و سطح را بررسی می کنند. ملات اضافی خارج شده از بلوک ها باید بلافاصله تمیز شود. این روش کار برای کل بلوک ها انجام می شود.

قیمت چسب بلوک سبک
استفاده از چسب بلوک سبک برای اتصال مصالح ساختمانی

کاربرد های چسب بلوک سبک

بلوک های سبک به همراه چسب مخصوص آن از پرکاربرد ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز و ساختمان است. نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که بلوک سبک شامل انواع مختلفی مانند AAC (هبلکس)، ALC و CLC می باشد. اما وقتی تنها از بلوک سبک صحبت می شود و مدل آن بیان نمی شود، منظور هبلکس است.

بلوک سبک AAC یا هبلکس پرکاربرد ترین بلوک سبک در صنایع ساخت و ساز و ساختمان است. از جمله کاربردهای چسب بلوک سبک شامل موارد زیر می باشد:

  • از این ماده سبک برای نصب بلوک های سبک به خصوص هبلکس استفاده می شود.
  • جهت پر کردن فاصله بین بلوک های سبک از جمله هبلکس در دیوارچینی قابل استفاده است.
  • برای پر کردن پریدگی و نقصان های موجود در دیوار های بلوک سبک و هبلکس استفاده می شود.
  • به منظور ترمیم خط و خش، آسیب ها و ضربه های وارد شده به بلوک ها می توان از آن استفاده کرد.
  • به علت ساختار ملات این محصول، واکنش پذیری فولاد در تماس با آن به شدت کاهش می یابد و همین موضوع باعث بالا رفتن مقاومت آن در مقابل خوردگی و زنگ زدگی می شود.
  • ملات محصول به علت وزن کمی که دارد، بار ساختمان را اضافه نمی کند. در واقع جایگزین شدن چسب به جای ملات های سنگین سنتی، باعث کاهش بار ساختمان می شود.
  • ملات چسب قابل اشتعال نیست. بنابراین ایمنی سازه هایی که با این نوع ملات ساخته می شوند، در مقابل مواد اشتعال زا به شدت بالاست.
چسب بلوک سبک
بلوک چینی با استفاده از چسب بلوک سبک

برای مطالعه بیشتر:

چسب بتن ساروج قیمت

مشخصات چسب هیلتی

چسب بتن اپوکسی

چسب بتن پودری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)