استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

چسب بتن ساروج

چسب بتن ساروج
چسب بتون ساروج

چسب بتن ساروج از مشهورترین و پرکاربردترین برند های چسب بتون موجود در بازار می باشد که در پروژه های عمرانی و ساختمانی استفاده می شود. محصولات چسب ساروج بتن بر پایه ی رزین های امولسیونی اصلاح شده می باشد. چسب بتون ساروج به عنوان یک افزودنی بتن برای ساخت ملات های چسبنده به منظور آب بندی بتن و ملات های سیمانی و به عنوان یک ماده ی چسبنده واسطه برای تعمیر سطوح سیمانی و بتنی استفاده می شود.

قیمت چسب بتن ساروج

قیمت چسب بتن ساروج همانند دیگر محصولات رزینی دارای بازه ی گسترده ای است. عوامل گوناگونی در تعیین قیمت چسب بتن ساروج موثر است. همه این عوامل سبب می شوند که چسب بتن ساروج قیمت متفاوتی داشته و یکسان نباشد. در این بخش به معرفی برخی از این عوامل پرداخته خواهد شد.

اولین عامل تفاوت قیمت بین انواع چسب بتن، شرکت تولید کننده ی آن است. قیمت چسب بتن ساروج با توجه به کیفیت آن بسیار مناسب است. یکی از عوامل تعیین کننده قیمت چسب بتن ساروج حجم بسته بندی ظروفی است که محصول در آن ها به فروش می رسد.

چسب بتون ساروج در بسته بندی های ۱ کیلویی، ۳ کیلویی، ۸ کیلویی و ۲۰ کیلویی به فروش می رسد. طبیعی است که هر چقدر وزن محصول بالاتر باشد، چسب بتن ساروج قیمت بیشتری خواهد داشت. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که حجم وزنی ذکر شده بر روی ظروف چسب به صورت اسمی می باشد و دقیق نیست. همچنین در انواع چسب بتن، نوع رزین به کار رفته در آن در تعیین قیمت نهایی محصول موثر خواهد بود. در انواع مختلف چسب بتون ساروج از رزین های امولسیونی استفاده شده است که یک رزین پرکاربرد در انواع چسب های صنعتی و ساختمانی می باشد.

چسب بتن ساروج
ظروف بسته بندی ۱و ۳ کیلویی چسب ساروج

قیمت چسب بتن ۱۰ کیلویی ساروج

چسب ساروج بتن در بازار در بسته بندی های مختلفی ارائه می شود. این موضوع کار را برای مصرف کننده راحت می کند تا بتواند چسب بتون ساروج را بر اساس میزان مصرف خود تهیه کند که از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا در بازه زمانی یکساله چسب باید مصرف شود. در غیر این صورت ویژگی های فیزیکی و شیمیایی و چسبندگی خود را از دست می دهد.

انواع مدل های چسب بتون ساروج در بسته بندی های ۱ کیلویی (۱ لیتری)، ۳ کیلویی (۴ لیتری)، ۸ کیلویی (۱۰ لیتری) و ۲۰ کیلویی در بازار عرضه می شوند. عموما منظور از چسب بتن ۱۰ کیلویی ساروج ، بسته های ۸ کیلویی آن است که حجم آن ۱۰ لیتر است. حجم کمتر بسته های ۸ کیلویی آن نسبت به مدل های ۲۰ کیلویی سبب قیمت مناسب و عدم از بین رفتن چسب در طول زمان در اثر مصرف نشدن می شود. از این رو مدل های ۸ کیلویی یا ۱۰ لیتری چسب بتون ساروج در بازار بسیار پر طرفدار است. قیمت چسب بتن ۱۰ کیلویی ساروج در حدود ۶۲۰۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت چسب بتن ساروج
چسب بتون ساروج

کاربرد های چسب بتن ساروج

کاربردهای چسب بتن ساروج بسیار گسترده است. از چسب ساروج بتن می توان برای آب بندی دیوار سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، استخر ها، کف پارکینگ ها و کارخانه ها استفاده کرد. چسب بتون ساروج استانداردهای به روز دنیا در این صنعت را دارا است و جزو با کیفیت ترین چسب های بتون در بازار ایران محسوب می گردد که می توان از آن برای تعمیر و بازسازی بتن های پر تخلخل در فونداسیون ها، پایه پل ها و بتن های قدیمی استفاده کرد.

همچنین برای تهیه ملات های چسبنده با ماسه و سیمان و خاک سنگ که جهت نصب سرامیک و سنگ، ملات بندکشی و ملات هایی که برای صافکاری های سطوح بتنی ساخته می شود، می توان از چسب بتن ساروج استفاده کرد.

مزایای چسب بتون ساروج

چسب بتون ساروج جزو با کیفیت ترین چسب ها در زمینه ی چسب های صنعتی و ساختمانی می باشد. استفاده از این محصول در پروژه های عمرانی و کارگاهی مزایایی دارد که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. کاهش ترک های بتن های قدیمی و کهنه
  2. کاهش ترک ناشی از عدم جمع شدگی بتن
  3. افزایش مقاومت چسبندگی ملات به بتن قدیم بدون استفاده از توری های فلزی
  4. افزایش مقاومت کششی و خمشی و مقاومت سایشی
  5. مناسب جهت آب بندی منابع آب آشامیدنی و استخر
  6. انعطاف پذیری مناسب
  7. افزایش مقاومت در برابر سیکل های یخ بندان (یخ زدگی و ذوب یخ بر روی سطوح)
  8. افزایش مقاومت در برابر نمک های یخ زدا
قیمت چسب بتن 10 کیلویی ساروج
ظرف پلاستیکی چسب ساروج

موارد استفاده از چسب ساروج بتن

همان طور که گفته شد موارد استفاده از چسب ساروج بتن در صنعت بسیار است. در این بخش به اختصار به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • استفاده به عنوان پرایمر: پرایمر یا آستری پوششی مقدماتی است که قبل از اعمال رنگ و یا سایر ترکیبات و مصالح بر روی سطح اعمال می شود تا باعث چسبندگی بهتر بر روی سطح، دوام بالا و محافظت بهتر از سطح در مقابل تخریب شود. پرایمر رابط بین پوشش و سطح است که باعث چسبندگی بهتر این دو به یکدیگر می شود.
  • استفاده به عنوان ملات آستر تعمیراتی و اندودکشی سراسری: بدین منظور چسب را با آب مخلوط کرده و سپس فرصت می دهیم که خشک شود. این ملات به عنوان اندود آستری بر روی سطوح بتنی و آجری به صورت سنتی قابل اجرا است. ملات آستری تعمیراتی برای تعمیر موضعی و اجرای اندود سراسری قابل استفاده می باشد.
  • استفاده به عنوان ملات نرمه کشی موضعی و سراسری: از جمله کاربرد های چسب ساروج بتن این است که می توان از آن به عنوان ملات نرمه کشی موضعی و سراسری استفاده کرد. از این طریق می توان بخش هایی از سنگ یا بتن که به طور مستقیم با آب و رطوبت در تماس هستند را محافظت کرد و مقاومت آن ها را افزایش داد.

میزان مصرف چسب بتن ساروج

برخی از فعالیت های کارگاهی و ساختمانی دارای عرف و استاندارد هایی در مقدار مصرف مواد اولیه هستند. برخی از فعالیت هایی که با چسب بتون ساروج انجام می شود نیز دارای مقدار تقریبی مصرف مواد اولیه هستند که در این جا به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

  • میزان مصرف چسب بتون ساروج برای ملات سیمان کاری در هر متر مربع به ضخامت ۱ سانتی متر، در حدود ۸۰۰ گرم است.
  • میزان مصرف چسب ساروج بتن جهت ملات نرمه کشی هر متر مربع به ضخامت ۳ میلیمتر، ۳۰۰ گرم است.
چسب ساروج بتن
کاربرد چسب بتن

تهیه ملات با چسب بتون ساروج

چسب بتون ساروج مانند اکثر چسب های دیگر ساختمانی حالت خشک و یا پودری دارد و نیاز است که پیش از استفاده با آب یا سایر افزودنی ها مانند ماسه و سیمان مخلوط شود تا تشکیل یک ملات سیمانی دهد و بتوان از آن در پروژه های عمرانی و کارگاهی استفاده کرد. در ادامه به برخی از ترکیباتی که به وسیله ی چسب بتن ساروج قابل تهیه می باشند اشاره شده است.

تهیه ی ملات نصب سنگ: از محلول ۳۰ درصد چسب بتن با آب در ماسه و سیمان، ملات چسبنده جهت نصب سنگ بر روی کف تهیه می گردد. میزان مصرف چسب بتون ساروج در هر متر مربع به ضخامت ۲ میلیمتر، ۱ کیلوگرم می باشد.

تهیه بتونه سنگ: از محلول ۳۰ تا ۵۰ درصد چسب بتن با آب و پودر سنگ نرم و سیمان سفید، بتونه سنگ تهیه می شود که از آن جهت پر کردن تخلخل های سنگ تراورتن استفاده می گردد. میزان مصرف بسته به تخلخل سنگ، بین بازه ی ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم در هر متر مربع متغیر است.

شرایط نگهداری از چسب بتن ساروج

برای نگهداری درست و اصولی از چسب بتن ساروج و حفظ ویژگی های فیزیکی و شیمیایی محصول توصیه می شود که آن را در محیط بهینه نگهداری کنید تا خواص چسبندگی آن حفظ شود. توصیه می شود برای استفاده بهینه از چسب بتون ساروج نکات زیر را در نگهداری از محصول رعایت کنید.

  • در فضای سربسته و دور از اشعه مستقیم خورشید نگهداری شود.
  • چسب بتون ساروج باید در دمای ۳۵+ تا ۵+ درجه سانتی گراد نگهداری شود.
  • شرایط نگهداری باید به نحوی باشد که از یخ زدگی چسب ساروج بتن جلوگیری شود.
  • زمان انبارداری چسب بتون ساروج به مدت ۱ سال می باشد.
قیمت چسب بتن ساروج
ظرف ۸ کیلویی چسب ساروج

نکات ایمنی استفاده از چسب بتن ساروج

هنگام استفاده از چسب بتن ساروج باید به نکات ایمنی دقت کنید تا از بروز حوادث غیر مترقبه جلوگیری شود. هر چند که مقدار اسیدی بودن چسب بتون ساروج خیلی زیاد نیست اما توصیه می شود هنگام کار با آن موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

  • حلال این چسب آب است. از این رو نیازی نیست که نگران اشتعال آن در محیط های کارگاهی باشید ولی در صورت تماس با پوست و بدن، به سرعت محل تماس را شست و شو دهید.
  • اگر محل تماس چسب با بدن شامل چشم ها و صورت می شود توصیه می شد که به سرعت به طور کامل آن را با آب زیاد شست و شو دهید.
  • در صورت بروز مشکلات بیشتر و احساس سوزش و درد در محل تماس و یا ایجاد حساسیت، توصیه می شود که سریعا به پزشک مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر:

چسب هیلتی چیست

چسب بتن اپوکسی

قیمت چسب بتن پودری

قیمت چسب بلوک سبک

چسب بلوک سیمانی

چسب سنگ پودری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)