استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

آجر سه سانتی

آجر سه سانتی
نما آجر سه سانت

در ساخت و ساز از آجر با اهداف متفاوتی همچون نماسازی استفاده می شود. بدین منظور از انواع مختلف این متریال استفاده می گردد که یکی از آنها آجر سه سانتی است که گاهی به آن پلاک نیز گفته می شود. این نوع آجر که از قدیمی ترین انواع آجر نما محسوب می شود به دلیل کم ضخامت بودن زیبایی خاصی به نمای ساختمان می بخشد.

نام آجر سه سانتی نما برگرفته از نمونه های اولیه آن که در عرض سه و با ابعاد ۴×۲۰ ساخته می شدند، می باشد. امروزه این آجرها در عرض های دیگری همچون ۳/۵ و ۴ سانتی متر نیز تولید می شوند، اما معمولا همچنان نام سه سانت بر روی آن ها نهاده می شود.

قیمت آجر سه سانتی
نمای آجر سه سانتی ساختمان

قیمت آجر سه سانتی

قیمت آجر سه سانت نما وابسته به نوع، کیفیت ، برند سازنده و … می باشد. در برآورد هزینه ها باید متراژ کار را نیز مدنظر قرار داد. به طور کلی می توان گفت که قیمت آجر نما سه سانتی ارزان تر از سایر انواع آن در ساخت و ساز می باشد و از این نظر طرفداران خاص خود را دارد.

نما سه سانتی

نمای آجری ساختمان

انواع آجر سه سانتی نما

آجر نما سه سانتی با رنگ های قرمز، زرد، سفید، لیمویی، پوست پیازی و … و در طرح های دندانه موشی ، لب گرد و لب قاشقی نیز به بازار و صنعت ساختمان عرضه شده است. می توان گفت که از میان رنگ های ذکر شده، رنگ زرد آن پر استفاده ترین نوع این آجر می باشد. جدیدترین آجر نما با طراحی شیشه ای رنگی به فرم لوزی یا مربعی بوده که بر زیبایی و فرم معماری در اجرا نیز افزوده می شود. از فرم های دیگر این آجر می توان به پلاک ساده پخ ، لوله ای ، دو سر پخ ، دندانه ای طنابی ، گلبرگ ، یک بر پخ ، ال پخ و الماسی اشاره نمود.

آجر نما سه سانتی

نمای آجری قرمز سه سانتی

تولید آجر نما سه سانتی

آجر سه سانتی نما اولین بار با عرض ۳ تولید شد، به همین جهت نام آجر سه سانتی روی آن ها نهاده شد. اما امروزه این نوع آجر در انواع ابعاد و اندازه ها تولید شده و از تنوع بالایی برخوردار است. آجر نما سه سانتی ضخامت کمی دارد و استفاده از آن نمای ساختمان را بسیار جذاب و زیبا می کند. در گذشته استفاده ازاین نوع متریال در نما رواج بیشتری داشته است؛ امروزه نیز برای طراحی و ساخت نماهای سنتی به سراغ آجر نما سه سانتی می روند.

آجر سه سانتی

نمای ساختمان با آجر

طراحی نما با آجر نما سه سانتی

در میان همه رنگ های آجر سه سانتی ، رنگ زرد بیشترین محبوبیت را داشته و استفاده از آن برای طراحی نما از طرفداران بیشتری برخوردار است. در طراحی نما به کمک آجر نما سه سانتی می توان از ترکیب این متریال با متریال های دیگر مانند چوب، فلز، شیشه یا سنگ نیز بهره برد.

آجر نما سه سانتی

نماآجری

مزایای آجر نما سه سانتی

آجر سه سانتی مقاومت خوبی در برابر گرما و سرما داشته و از مقاومت بالایی برخوردارند. همچنین مقاومت آنها در برابر رطوبت بالا بوده و به راحتی شوره نمی زنند. این آجر نما به سختی تغییر رنگ داده و در برابر تابش نور خورشید مقاوم است.

آجر سه سانتی

آجر سه سانتی

برای مطالعه بیشتر:

آجر ماشینی

آجر سنتی

آجر گری

آجر دکوراتیو

آجر قرمز

اجر سفید

آجر سه سانتی

آجر سبک هبلکس

آجر شیشه ای

آجر سفال

پوستر دیواری طرح آجر

قیمت آجر

قیمت اجر فشاری ۱۴۰۰

آجر نسوز نما

انواع آجر چینی

آجر در دکوراسیون داخلی

نمای آجری مدرن

انواع آجر نما

ابعاد آجر

قیمت هر پالت هبلکس

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد بلوک هبلکس به لینک زیر مراجعه کنید:

بلوک بتن سبک اتوکلاو شدهبتن هوادار اتوکلاو شدهبلوک سبک اتوکلاو شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 5 ( 1 نظر)

۱۵ نظر

  1. اجرهای سه سانتی هم توی کوره تولید میشن یا قالب دارن؟

  2. آجر سه سانتی منظور ضخامت ان است؟

    • سلام.
      نام آجر سه سانتی نما برگرفته از نمونه های اولیه آن که در عرض سه سانت و با ابعاد ۴×۲۰ ساخته می شدند، می باشد.

  3. اگر امکانش باشه میخواستم گفت‌وگویی با طراحان بینظیر عمران مدرن جهت استفاده از چند رنگ از آجر های سه سانتی برای نمای یک بنای تقریبا سنتی داشته باشم با تشکر

  4. طرح های دیگه اجر سه سانتی وجود داره یا فقط در همین طرح و رنگه

    • سلام.
      آجر سه سانت نما با رنگ های قرمز، زرد، سفید، لیمویی، پوست پیازی و … و در طرح های دندانه موشی ، لب گرد و لب قاشقی نیز به بازار و صنعت ساختمان عرضه شده است.

  5. سلام ، آجر سه سانتی دندانه دار برای دیوار حیاط به صورت قلعه وار اگه کار بشه خیلی مناسبه ! همه مدل های آجر سه سانتی رنگ بندی دارند؟!!

  6. کاربرد این آجر فقط برای نمای بیرونی هست

  7. سلام لطفا برای آجر سه سانتی برای هر کدوم از رنگ ها و انواعش قیمت رو جداگانه قرار بدین.

  8. رنگ آجر میتونه دلخواه باشه یا رنگ ها محدودن

  9. شرایط تولید اجر سه سانتی رو کامل بزارین تو سایت لطفا