استعلام قیمت
ثبت درخواست
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

دیوار پوش طرح آجر نما

کاغذ دیواری طرح آجر
طرح آجر

آجر یکی از قدیمی ترین مصالحی است که از دیرباز در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گرفته است. طرح آجر نما به دلیل مزایایی همچون مقاومت در برابر آتش سوزی، قیمت مناسب، مقاومت در برابر ضربه و … همچنان یکی از روش ها برای اجرای نمای ساختمان می باشد که زیبایی چشم نوازی به آن می بخشد. در واقع طرح آجر نما موجب تلفیق دو سبک مدرن و سنتی می گردد.

علاوه بر استفاده از آجر به عنوان نما ، طرح آجر نما به شیوه های مختلفی همچون سرامیک طرح آجر ، نصب پوستر دیواری ، کاغذ دیواری و … مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته خواهد شد.

نمای طرح آجر
کاغذ دیواری طرح آجر

سرامیک طرح آجر

در سال های اخیر استفاده از سرامیک در نمای ساختمان که در واقع نوعی کاشی با لعاب سرامیک می باشد، رواج یافته است. این سرامیک ها در طرح های گوناگونی تولید می شوند که یکی از زیباترین آنها، سرامیک طرح آجر می باشد. این نوع سرامیک در نمای بیرونی و دیوار های داخلی ساختمان ، حیاط ، پارکینگ و حتی به عنوان کف پوش مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از سرامیک طرح آجر نما به فضای خارجی و داخلی ساختمان جلوه خاصی می بخشد. شایان ذکر است که برای نمای بیرونی نوع پرسلان آن مناسب تر می باشد.

سرامیک طرح آجر نما

سرامیک طرح آجر نما

مزایا و معایب سرامیک در نما

از مزایای سرامیک طرح آجر می توان به مقاومت آن در برابر بارندگی ، نور خورشید ، فشار ، ضربه و همچنین پایداری آن در برابر مواد شیمیایی اشاره نمود. این سرامیک ها جذب رطوبت پایینی داشته و در رنگ بندی های متنوعی تولید می شوند. سرامیک طرح آجر نما نسبت به آجر وزن کمتری داشته و از این رو موجب کاهش وزن سازه می گردد. برش لیزری سرامیک طرح آجرنما سبب می گردد که ابعاد سرامیک دارای اختلاف بسیار کمی نسبت به هم باشند. این امر موجب افزایش زیبایی نمای ساختمان می گردد.

از جمله معایب مصالح سرامیکی عایق نبودن آنها در برابر سرما، گرما و همچنین صدا می باشد. از این رو با تغییرات دمایی دچار ترک خوردگی شده و جلوه بدی در ساختمان ایجاد می نمایند. علاوه بر این بندهای آنها نیز مشخص می باشد که این امر نیز غالبا از زیبایی آن می کاهد. همچنین بند کشی نادرست سرامیک سبب نفوذ آب به پشت آن شده و موجب جداشدن سرامیک از زمینه می گردد.

سرامیک طرح آجر نما

سرامیک طرح آجر نما فضای بیرونی

انواع و ابعاد سرامیک طرح آجر نما

سرامیک طرح آجر در طرح های مختلفی همچون آجر قزاقی ، آجر قرمز ، طرح آجر برجسته و … تولید می شود. استفاده از طرح آجر برجسته بیشتر در پارکینگ و راه پله متداول است. سرامیک طرح آجر نما از لحاظ رنگ نیز دارای طیف وسیعی از قهوه ای تیره تا سفید می باشد.

سرامیک طرح آجر

سرامیک طرح آجر نما فضای داخلی

این نوع سرامیک در ابعاد مختلفی همچون ۳۰×۶۰ سانتی متر تولید می شوند. شاید بتوان گفت معمول ترین و محبوب ترین سایز این نوع سرامیک ۳۰×۹۰ سانتی متر می باشد. البته باید توجه داشت که استفاده از این ابعاد برای نماهای بالای ۲ متر چندان توصیه نمی شود.

قیمت سرامیک طرح آجر نما

قیمت سرامیک طرح آجر نما به لعاب رویی، زیبایی طرح، رنگ، برند تولید کننده و کیفیت آن وابسته می باشد. اما به طور کلی قیمت طرح آجر از قیمت نمای آجری ساختمان کمتر می باشد.

دیوارپوش فومی طرح آجر

این دیوارپوش های طرح آجر نما به صورت ورقه ای و سه بعدی تولید شده که در هنگام نصب کنار هم قرار می گیرند و یک نمای آجری زیبا را به وجود می آورند. دیوارپوش فومی طرح آجر یکی از جدیدترین متریال هایی است که به صورت پشت چسب دار مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو نصب آنها بسیار آسان می باشد. همچنین می توان آنها را برش زده و در طرح های مختلفی کنار هم چید. غالبا این دیوارپوش ها قابل شستشو، عایق صدا و حرارت بوده و وزن کمی نیز دارند. قیمت دیوارپوش طرح آجر نما با توجه به نوسانات بازار، رنگ ، برند و … متفاوت می باشد.

دیوارپوش فومی پشت چسب دار
دیوارپوش فومی طرح آجر

نصب آسان دیوارپوش فومی طرح آجر

کاغذ دیواری طرح آجر

کاغذ دیواری طرح آجری ارزان تر از آجرهای واقعی بوده و از این رو مقرون به صرفه تر می باشند. همچنین برخی از آنها قابل شستشو نیز می باشند. علاوه بر این، نصب آنها بسیار آسان بوده و از سرعت بالایی برخوردار است. جنس کاغذهای دیواری طرح آجر نما از پی وی سی ، نانوون و … می باشد که نوع نانوون آن سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. کاغذهای دیواری طرح آجر به صورت برجسته و سه بعدی نیز تولید می شوند و از این رو حس یک دیوار آجرچینی واقعی را به بیننده القا می نمایند.

کاغذ دیواری طرح آجر

کاغذ دیواری طرح آجر

کاغذ دیواری طرح آجر در طرح ها و رنگ های مختلفی همچون کاغذ دیواری طرح آجر سفید ، خشتی ، تیره ، کاغذ دیواری طرح آجر برجسته ، فانتزی و … تولید می شود. به طور کلی قیمت کاغذ دیواری طرح آجر وابسته به جنس کاغذ دیواری ، ابعاد ، برند آن و … می باشد.

قیمت سرامیک طرح آجر نما

کاغذ دیواری طرح آجر نما در دکوراسیون داخلی

پوستر دیواری طرح آجر

این نوع پوستر یکی از جدیدترین محصولات وارد شده به بازار است که دارای مزایایی همچون هزینه کمتر و نیز نصب آسان تر نسبت به آجر می باشد. از پوستر دیواری طرح آجر می توان در فضاهای مختلفی همچون پذیرایی ، دیوار پشت تلویزیون ، سقف ، کافی شاپ و … استفاده نمود. شاید بتوان گفت یکی از تفاوت های کاغذ دیواری با پوستر دیواری طرح آجر در نحوه استفاده از آن می باشد. به طوری که بهتر است در مکان هایی همچون ورودی ها، ستون ها و … از کاغذ دیواری استفاده نمود. در سطوح صاف و بزرگ می توان از پوستر دیواری طرح آجر استفاده کرد.

پوستر دیواری طرح آجر

پوستر دیواری سه بعدی طرح آجر

در هنگام خرید پوسترهای طرح آجر باید به مواردی همچون ابعاد ، کیفیت چاپ ، قابلیت نصب ، گارانتی و … توجه نمود. هر یک از موارد ذکر شده بر روی قیمت پوستر دیواری طرح آجر موثر می باشد.

برای مطالعه بیشتر:

پوستر دیواری

کاغذ دیواری و پارچه دیواری

آجر قزاقی نما

آجر ماشینی

آجر رستیک

آجر گری

آجر قرمز

اجر سفید

آجر سه سانتی

آجر شیشه ای

آجر سفال

قیمت آجر

آجر نسوز نما

انواع آجر چینی

آجر در دکوراسیون داخلی

آجر دکوراتیو

نمای آجری مدرن

اجر نما

ابعاد آجر

قیمت جکوزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.63 ( 6 نظر)

۸ نظر

  1. استفادە ازکاغذ دیواری طرح اجر واقعا هم بصرفه هست هم قشنگ . من استفاده کردم و راضی هستم

  2. سلام ، دیوار پوش های طرح آجر نما هم در نمای داخلی هم خارجی استفاده میشن؟

  3. برای‌ اجرای دیوارپوش های طرح دار از چه چسبی استفاده میشود؟

  4. سلام پوستر دیواری طرح آجر نما در ابعاد محدودیت داره یا مثل کاغذدیواری طرح آجرنما میشه برای هر مساحتی از اون استفاده کرد؟