هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی هتل از جدیدترین اقدامات در جهت بهبود خدمات رسانی به افراد در بالاترین سطح با استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود می باشد. هتل ها مکان های اصلی برای خدمت رسانی به مسافران در شهرهای مختلف هستند. در هتل هوشمند مسافران از حداکثر رفاه ممکن برای رزرو، دریافت و تحویل اتاق برخوردار هستند. استفاده از سیستم های یکپارچه باعث هماهنگی پرسنل و در نتیجه خدمات، متناسب با نیاز افراد می شود. 

هتل هوشمند
هتل هوشمند

هزینه هوشمند سازی هتل

هتل ها از مراکز بسیار مهم در گردشگری هستند که کیفیت خدمت رسانی آن ها به عوامل مختلفی از جمله مقدار مجهز بودن آن ها به انواع تکنولوژی ها و تجهیزات هوشمند است. هوشمند سازی هتل از بهترین راه حل ها برای بهبود و تسریع خدمت رسانی است. با این حال هزینه هوشمند سازی هتل کاملا بر اساس نوع و تعداد تجهیزات مورد استفاده، متناسب با اندازه و سطح امکانات رفاهی هتل، مشخص می شود.

امکانات هتل هوشمند

هوشمند سازی هتل بر اساس سطح و کیفیت هتل با استفاده از تجهیزات مختلف با قابلیت های متنوع صورت می گیرد. در ادامه انواع امکاناتی که یک هتل هوشمند به واسطه تجهیزات نصب شده دارا می باشد مورد بررسی قرار می گیرد.

 

هوشمند سازی هتل و روشنایی 

سیستم روشنایی در هتل هوشمند با استفاده از کلیدهای لمسی و هوشمند مدیریت می شود. قابلیت تعریف سناریوهای مختلف، متناسب با خلق خوی مهمانان، نور محیط و  شرایط جوی با استفاده از انواع سیستم های هوشمند مانند تلفن همراه، ریموت کنترل و غیره، از ویژگی های بارز این سیستم است.

هوشمند سازی هتل و پذیرش

وجود سیستم های یکپارچه، فرایند رزرو، پذیرش و اسکان مهمان ها را در هتل هوشمند تسریع می بخشند. در این سیستم ها اطلاعات ورود و خروج افراد در مدت زمان اسکان ثبت شده است. بنابراین بررسی شرایط اسکان میهمانان به راحتی صورت می گیرد. اطلاعات مربوط به مراکز گردشگری و چگونگی مراجعه به آن ها بر روي مانیتورهای لمسی در فضای لابی و یا اتاق ها هتل هوشمند متناسب با زبان موردنظر مهمان ها ارائه می شود. در واقع می توان گفت که با هوشمند سازی هتل افراد نگرانی زیادی برای برقراری ارتباط ندارند. چرا که امکان ثبت انواع درخواست ها و مشکلات احتمالی در زبان های مختلف وجود دارد.

 

هوشمند سازی هتل
کلید های هوشمند در اتاق هتل

 

با استفاده از انواع کلیدهای هوشمند مخصوص نصب شده در اتاق ها درخواست های مختلف مهمان برای پذیرش هتل ارسال می شود. در این حالت پاسخگویی به این درخواست در کم ترین زمان امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر موارد مذکور، اتاق ها در هوشمند سازی هتل دارای قابلیت فعال سازی حالت های مختلف مانند حالت اضطراری، مزاحم نشوید و غیره می باشند. با فعال شدن حالت اضطراری چراغ های جلوی درب اتاق، شروع به هشدار دادن کرده و پرسنل به واسطه سیستم یکپارچه از بروز مشکل با خبر می شوند. با فعال شدن حالت مزاحم نشوید، چراغ مخصوص زنگ درب فعال شده و امکان رفت و آمد پرسنل به درون اتاق غیرفعال می شود.

هوشمند سازی هتل و سطوح دسترسی

در سیستم یکپارچه هتل هوشمند سه نوع سطح دسترسی توسط کارت های پذیرش برای باز شدن درب اتاق‌ ها در هتل هوشمند صادر می‌شود:  

  1. کارت هر میهمان برای ورود و خروج به اتاق
  2. کارت مستخدمین برای رسیدگی به درخواست میهمان (نظافت و یا خشکشویی)
  3. کارت اورژانسی برای باز کردن درب اتاق در شرایط اضطراری مختلف

لازم به ذکر است که سوابق باز شدن هر اتاق توسط هر یک از کارت های مذکور در هوشمند سازی هتل ثبت می شود که برای بررسی ترددهای صورت گرفته قابل بازیابی هستند.  

 

کارت rfid
استفاده از انواع قفل کارتی در هوشمند سازی هتل

 

هوشمند سازی هتل و مصرف

با استفاده از انواع سیستم های کنترلی هوشمند سازی هتل ، امکان مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی وجود دارد. در واقع این سیستم اتلاف انرژی و در نتیجه هزینه های ناشی از آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

 

مزایای هوشمند سازی هتل

به طور کلی هر یک از قابلیت های مختلف قابل دستیابی با هوشمند سازی هتل مزایای زیادی نسبت به سیستم های سنتی پیشین دارد که عبارتند از:

  • کنترل شدت و میزان روشنایی در هر یک از فضاهای مختلف توسط افراد و پرسنل.
  • صرفه جویی در زمان پرسنل
  • کاهش هزینه ها و افزایش درآمد
  • ارائه خدمات منحصر به فرد برای هریک از میهمانان به صورت مجزا.

 

هوشمند سازی هتل
سیستم های هوشمند در اتاق هتل