سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

بازه قیمت

از ۴۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰۰۰۰ تومان

توضیحات قیمت

قیمت سیستم کنترل هوشمند نشت گاز بر اساس نوع گاز مورد شناسایی و متراژ محل متغیر است. به طوری که بعضی از سیستم ها به صورت تخصصی برای شناسایی گاز شهری کاربرد دارند. این در حالی است که در انواع دیگر شناسایی گاز متان و منواکسید کربن به صورت همزمان و مجزا صورت می گیرد.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

سالا‌نه جمعیت قابل توجهی بر اثر نشت گاز جان خود را از دست می ‌دهند. این در حالی است که با سرد شدن هوا، همواره کارشناسان و متخصصان نسبت به این مسئله هشدار می‌ دهند. اما استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، سهل ‌انگاری ساکنین، بسته‌ شدن لوله ‌های بخاری و شومینه به‌ دلیل نداشتن کلا‌هک و ... همچنان موجب وقوع چنین حوادثی می شود. یکی از اقدامات مهم در تامین امنیت خانه و یا محیط کار استفاده از سیستم هشدار دهنده و قطع نشت گاز می باشد. به طوری که در این سیستم جریان گاز ورودی نه تنها به واسطه نشت گاز شهری بلکه به علت حوادثی مانند زلزله ، حریق ، نشت گاز منو اکسید کربن و … نیز قطع می گردد. 

قیمت سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

با توجه به اهیمت کارکرد صحیح سیستم کنترل هوشمند نشت گاز در حفاظت از جان انسان ها، لازم است بدون توجه به قیمت محصولات، مناسب ترین تجهیزات تهیه شده و نصب و راه اندازی گردد. همچنین به جهت عملکرد صحیح سیستم در مواقع حادثه ، لازم است در نگهداری دستگاه ها نیز توجه و دقت زیادی به خرج داد.

اجزای سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

سیستم کنترل هوشمند نشت گاز ساختمان شامل سنسور هوشمند ،‌ شیر قطع کن گاز و سیستم کنترل مرکزی می باشد.

 

سنسور هوشمند نشت گاز
سنسور هوشمند نشت گاز

 

سنسور هوشمند نشت گاز

سنسور های هوشمند سیستم کنترل نشت گاز ، شامل ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺴﺎس به ﮔﺎز ﺷﮭﺮی ، ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺴﺎس به ﻣﻮﻧﻮ اﮐﺴﯿﺪ و دی اﮐﺴﯿﺪ ﮐﺮﺑﻦ ، ﺳﻨﺴﻮر ﺣﺴﺎس به دود و ﺣﺮارت ، سنسور حساس به زلزله و ... می باشد که این سنسور ها با جانمایی مناسب در بخش های مختف ساختمان نصب می شوند. همچنین سنسور حساس به لرزه بر روی ستون ساختمان نصب می گردد. این سنسور های هوشمند با تجهیزات صوتی و یا بصری مانند آلارم ، چراغ و یا ترکیبی از آن و با ارتباط با پنل مرکزی و یا تلفن همراه ، ساکنین را از وقوع حادثه باخبر می نمایند.

 

شیر قطع کن گاز 

شیر قطع کن گاز در مسیر ورودی جریان گاز به واحد نصب می شود و با فرمان خودکاری که از پنل مرکزی در صورت تشخیص سنسور های هوشمند ارسال می گردد، مسیر گاز را قطع می نماید. همچنین جریان گاز بعد از رفع نشتی و تهویه محيط به صورت ریست دستی یا اتوماتیک باز می شود. به عبارتی شیر قطع کن گاز دارای یک موتور که در مواقع لزوم می تواند بازوی اصلی شیر گاز را قطع و وصل نماید و یک زبانه به جهت کنترل دستی ، می باشد.

شیر قطع کن گاز یا به واسطه انرژی الکتریکی و یا صورت مکانیکی عمل قطع را انجام می دهد. شیر قطع کن مکانیکی دارای قطعاتی فولادی و فلزی می باشد که بعد از مدتی به علت همجواری با جریان گاز و سولفاته یا اکسید شدن خاصیت جابجایی آن ها با مشکل مواجه شود. لذا ممکن است در زلزله های واقعی به سبب گیر کردن قطعات، به خوبی جریان گاز را قطع ننمایند. همچنین شیر برقی گاز به سبب کارکرد مناسب در شرایط قطع برق دارای منبع تغذیه ثانویه می باشد.

 

شیر قطع کن گاز
شیر قطع کن گاز

ﺳﯿﺴﺘﻢ ﮐﻨﺘﺮل ﻣﺮﮐﺰی

سیستم کنترل مرکزی نشت گاز به محض دریافت هشدار از سنسور ها، فرمان قطع شیر را به شیر قطع کن گاز ارسال می کند. همچنین وضعیت عملکرد شیر قطع کن گاز بر روی پنل مرکزی قابل نمایش است.

به عبارتی سیستم کنترل مرکزی مجهز به یک تابلو برق مرکزی می باشد که دارای آلارم و کلید ریست ناحیه ای بوده که بدون کابل کشی در هر مکان قابل نصب می باشد. همچنین هر سنسور هوشمند مجهز به یک ارسال کننده (GSM) نیز می باشد. بنابراین امکان مدیریت و اعلان نشت گاز ، بر روی شبکه تلفن همراه نیز فراهم می گردد که به راحتی موقعیت مکان بروز نشت گاز توسط مدیر تاسیسات و اپراتور قابل شناسایی خواهد بود و مدیریت مجموعه حتی در صورت عدم حضور نیز از وضعیت سنسور ها و نشتی گاز مطلع می گردد.

 

کنترل نشت گاز از طریق تلفن همراه
کنترل نشت گاز از طریق تلفن همراه

نکات اجرایی سیستم کنترل هوشمند نشت گاز

  • در سیستم کنترل هوشمند نشت گاز ، سیگنال صوتی تولید شده در فضاهای مخصوص استراحت و خواب عموما لازم است حداقل سطح صدایی با قدرت ۱۵ دسیبل بالاتر از میانگین سطح صوت محیط و یا ۵ دسیبل بالاتر از بیشینه سطح صوت محیط برای حداقل ۶۰ ثانیه تولید نماید.
  • همچنین اگر موقعیت اتاق ‌خواب ‌ها به گونه ‌ای باشد که صدای هشدار سنسور ها به خوبی شنیده نشود، لازم است که در اتاق ‌خواب نیز یک سنسور جهت جلوگیری از مسمومیت با گاز نصب شود.
  • در صورت اتصال آژیر به هشدار دهنده نشت گاز ، لازم است که آژیر و سنسور مربوط به یک کارخانه سازنده باشند یا این که تاییدیه آزمایشگاه معتبر مبنی بر سازگاری بین دو برند متفاوت وجود داشته باشد.
  • در سیستم کنترل هوشمند نشت گاز با یک ‌بار فعال شدن سنسور ها برای غلظت منو اکسید کربن بالای ppm 50 لازم است حالت هشدار تا زمان قطع دستی به حالت فعال باقی بماند.
  • سنسور های نصب شده در محیط‌ هایی که افراد دارای ضعف شنوایی حضور دارند، لازم است مجهز به اخطار های دیداری در مکان ‌های قابل‌ رویت باشند.
  • در دستگاه‌ های تغذیه شونده با برق شهری ، منبع تغذیه ثانویه لازم است ظرفیت تامین انرژی لازم برای کارکرد دستگاه ، به مدت حداقل ۲۴ ساعت در شرایط بدون هشدار را داشته باشد.
  • در دستگاه‌ هایی که منبع تغذیه ثانویه آن‌ ها باتری می باشد، در صورتی که باتری خارج شده یا اتصالات آن قطع شود، لازم است یک سیگنال هشدار به صدا در آید.
  • تمام ابزارها و وسایلی که به منظور تنظیم سیستم کنترل هوشمند نشت گاز استفاده می‌ شود، لازم است به صورتی اجرا شود که افراد غیر مجاز توانایی دست کاری آن را نداشته باشند.
  • سیستم هشدار دهنده نشت گاز مورد استفاده در کاربردهای خانگی ، لازم است حداقل هر ۳ سال یک بار توسط تکنسین واجد شرایط تست شود.

 

مزایا

  • قابلیت تشخیص سریع نشت گاز و قطع آن
  • نمایش میزان نشت گاز بر روی پنل مرکزی
  • قابلیت نصب آسان در منازل ، ادارات و کارخانجات و عدم نیاز به تغییر شبکه لوله کشی گاز
  • قابلیت تنظیم میزان حساسیت دستگاه

 

کنترل هوشمند موتورخانه

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

طراحی خانه هوشمند

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما