هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی آپارتمان به عنوان یکی از راهکارهای کاربردی امروزه بسیار مورد توجه خریداران و سازندگان قرار گرفته است. در یک آپارتمان هوشمند تجهیزات مختلف با برندها و قابلیت های متنوع قابل استفاده هستند. به طوری که می توان تمام یا بخشی از آپارتمان را هوشمند سازی کرد. آشنایی با هر یک از این تجهیزات و همچنین کاربرد دقیق آن ها بسیار در انتخاب صحیح آن ها تأثیرگذار است که در ادامه مطلب به آن پرداخته می شود.

هزینه هوشمند سازی آپارتمان 

هوشمند سازی آپارتمان با استفاده از تجهیزات مختلف انجام می گیرد. انتخاب و به کارگیری هر یک از این تجهیزات در آپارتمان هوشمند به نیاز کاربر و همچنین کاربرد آن وابسته است. با توجه به قیمت بالای تجهیزات هوشمند سازی ، لازم است تا انتخاب و نصب این وسایل توسط افراد مجرب و متخصص صورت گیرد. 

 

هوشمند سازی آپارتمان
هوشمند سازی انواع آپارتمان

 

امکانات آپارتمان هوشمند

یک آپارتمان هوشمند از اجزای مختلفی از قبیل تاسیسات سرمایش و گرمایش هوشمند ، سیستم صوتی هوشمند ، سیستم روشنایی هوشمند، کنترل تردد و وسایل برقی هوشمند تشکیل شده است. انتخاب و خریداری هر یک از این موارد وابسته به قابلیت های مورد نیاز کارفرما در فضای مربوط است. به همین دلیل در ادامه قابلیت های هر یک از این سیستم ها به صورت مجزا بررسی شده است.

سیستم گرمایش و سرمایش هوشمند

کنترل دمای محیط یکی از مهم ترین دغدغه های ساکنین است که با استفاده از وسایل مختلفی قابل پیاده سازی است. سیستم های سرمایش و گرمایش مورد استفاده در انواع آپارتمان عبارتند از فن کویل ها ، کولرهای گازی و آبی ، موتورخانه ها، رادیاتور و پکیج. کنترل هر یک از این وسایل با استفاده از تجهیزات مخصوص هوشمند سازی در آپارتمان انجام می شود. بهترین انتخاب برای سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند آپارتمان فن کویل است. چرا که قابلیت تولید هوای سرد و گرم را به صورت همزمان دارد. علاوه بر آن با کنترلرهای تابلویی فن کویل، تنظیم دما با استفاده از سنسورهای مختلف موجود در فضای ساختمان ممکن است. 

 

آپارتمان هوشمند
سیستم سرمایش و گرمایش آپارتمان هوشمند

 

کنترل هوشمند موتورخانه یکی دیگر از راهکارهای هوشمند سازی آپارتمان می باشد. به ویژه در ساختمان های قدیمی که عملکرد ثابت و غیر قابل تغییر موتورخانه موجب سلب آسایش ساکنین می شود. علاوه بر آن استفاده از سامانه های هوشمند مصرف موتورخانه نیز از نشت گاز و پرداخت جریمه به شرکت گاز جلوگیری می کند. در این بین سایر تأسیسات نیز در هوشمند سازی آپارتمان کاربرد دارند که با استفاده از نصب کلیدهای هوشمند کولر و رادیاتور قابل استفاده هستند.

سیستم صوتی آپارتمان هوشمند

سیستم صوتی هوشمند یکی از تجهیزاتی است که امروزه در آپارتمان های هوشمند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که با استفاده از این سیستم کنترل موسیقی در هر بخش از ساختمان با استفاده از پنل های موسیقی و گوشی های همراه امکان پذیر است. کیفیت صدا به تعداد باندهای مورد استفاده در هوشمند سازی ساختمان وابسته بوده که این خود بر اساس متراژ و کاربرد ساختمان تعیین می شود. تنوع محصولات و همچنین قابلیت های مورد نیاز کاربران موجب شده تا هوشمند سازی سیستم صوتی آپارتمان های مختلف بسیار متفاوت باشد.

 

اپارتمان هوشمند
سیستم صوتی هوشمند آپارتمان

 

هوشمند سازی کنترل تردد آپارتمان

در یک آپارتمان هوشمند استفاده از قفل های دیجیتال بسیار برای کنترل تردد ساختمان مفید است. با استفاده از انواع قفل های دیجیتال نگرانی ناشی از امنیت آپارتمان ، جا گذاشتن کلیدهای مکانیکی و همچنین تردد مهمان به ساختمان در زمان عدم حضور حداقل می شود. به طوری که با تعریف اثر انگشت، چهره و یا رمز، اجازه تردد افراد مختلف به ساختمان صادر می شود.

هوشمند سازی وسایل برقی آپارتمان

کنترل هوشمند وسایل ساختمان با استفاده از انواع پریزهای هوشمند و یا ماژول های تابلویی صورت می گیرد. به عنوان مثال با هوشمند سازی آپارتمان وسایل مختلف از قبیل پرده ها، تجهیزات آشپزخانه و غیره وجود قابل کنترل هستند. 

 

هوشمند سازي آپارتمان
کنترل هوشمند وسایل برقی آپارتمان

 

هوشمند سازی روشنایی آپارتمان

سیستم روشنایی جزء جدایی ناپذیر هوشمند سازی آپارتمان بوده که با نصب کلیدهای هوشمند لمسی همراه است. چرا که در حال حاضر در میان خریداران بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. با هوشمند سازی سیستم روشنایی آپارتمان امکان کنترل شدت و رنگ نور از هر کجای ساختمان با استفاده از پنل ها و یا گوشی های همراه فراهم می شود. با نصب ماژول های دیمر نیز امکان کنترل نور با استفاده از هماهنگی چراغ ها و پرده های هوشمند وجود دارد؛ به طوری که نور فضا متناسب با شرایط جوی تنظیم می شود.

قیمت آپارتمان هوشمند
هوشمند سازی سیستم روشنایی آپارتمان