نصب سنسور نشت آب

نصب سنسور نشت آب

تعداد ارائه دهنده ها

۱ ارائه دهنده

توضیحات قیمت

قیمت سنسور نشت آب به تعداد حسگرهای موجود برای شناسایی نشتی بستگی دارد. خرید سنسور نشت آب برای جلوگیری از بروز مشکلاتی از قبیل نم زدن دیوار ها و سقف ها جلوگیری می کند. با نصب سنسور نشت آب هزینه ناشی از مرمت دیوارها و سقف حداقل می شود.
intro
comment
bookmark
share

شهر

شهر را مشخص کنید

خدمات مرتبط در عمران مدرن

نصب سنسور نشت آب

فروشندهمحلشماره تماس
عمران مدرن

عمران مدرن

۵

location

تهران

phone۰۲۱۶۵۰۲۳۱۵۷
ابتدا
۱
انتها

معرفی کالا

نظرات کاربران

نصب سنسور نشت آب 

مبلغ غیر عادی قبض آب و به طبع آن میزان مصرف غیر معمول آب ، نشان دهنده وجود نشتی آب در خانه است. علاوه بر این، اگر دیوار ها و یا سقف خانه (به جز دیوار و سقف حمام و دستشویی) برآمده و پوسته پوسته شده باشند و یا تغییر رنگ دهند، لازم است یافتن منبع نشتی آب و تعمیر آن در دستور کار قرار گیرد. اما از آن جایی که زمان در به حداقل رساندن خرابی های ناشی از نشتی آب اهمیت بسیار بالایی دارد، یک روش دقیق و کارآمد برای تشخیص وجود نشتی آب ، استفاده از سنسور نشت آب در ساختمان می باشد. سنسور های نشت آب در برند های مختلف امکانات متفاوتی را ارائه می دهند. با این حال با نصب سنسور نشت آب ، ساکنین از وجود نشتی یا ترکیدگی در لوله های آب در اسرع وقت مطلع می گردند. همچنین این سنسور ها قابلیت اتصال به WiFi یا سیستم GSM را دارا می باشند و با اتصال به پنل مرکزی و تلفن هوشمند ، ساکنین را از وقوع نشتی آب حتی در صورت عدم حضور در ساختمان نیز مطلع می سازند. از طرفی در برخی از برند های نشت یاب آب خانگی امکان قطع هوشمند آب در صورت وقوع نشتی نیز وجود دارد.

قیمت سنسور نشت آب

زمانی که آب از لوله ها نشت می کند و دیوار ها یا سقف نم پس می دهند، پیدا کردن منشا نشتی می تواند وقت گیر و دشوار باشد. علاوه بر این، مرمت دیوار ها و سقف خانه ، هزینه زیادی را در پی خواهد داشت. اما با استفاده از سنسور نشت آب به محض بروز نشتی ساکنین مطلع شده و اقدامات لازم برای قطعی آب انجام می گیرد. بنابراین اهمیت و کاربرد سنسور نشت آب در ساختمان بسیار قابل توجه بوده و قیمت سنسور نشت آب نیز به نسبت کاربرد آن و مخاطرات ناشی از عدم استفاده از آن ، مقرون به صرفه است. 

سنسور نشت آب
سنسور نشت آب


 

 

دلایل نشتی لوله آب ساختمان 

از دلایل نشتی لوله آب ساختمان می توان به نحوه لوله کشی ، جنس لوله کشی و فشار آب در سیستم لوله کشی ساختمان اشاره نمود. 

در گذشته در سیستم لوله کشی آب ساختمان از لوله های فلزی با روکش گالوانیزه استفاده می گردید. روکش گالوانیزه باعث جلوگیری از واکنش های شیمیایی شده و از پوسیدگی زود هنگام و ترکیدگی لوله های آب ساختمان جلوگیری می نمود. اما امروزه لوله پلاستیکی یا لوله سبز که از جنس پلاستیک پروپیلن می باشد، به علت حمل و نصب آسان و ارزان بودن قیمت آن، جایگزین لوله های فلزی شده و در سیستم لوله کشی آب ساختمان ، مصرف زیادی دارد. نشتی لوله پلاستیکی بیش تر از قسمت اتصالات اتفاق می افتد. چراکه در صورتی که جنس لوله مرغوب نباشد، در هنگام کار با اتو لوله کشی ، اتصال به خوبی صورت نمی گیرد. البته نشست ساختمان هم باعث ایجاد کشش در لوله ها و در نتیجه ترک و نشتی آن ها می شود.

 

نشتی لوله آب ساختمان
نشتی لوله آب ساختمان

کاربرد سنسور تشخیص نشتی آب

نصب سنسور نشت آب به معنی کاهش چشمگیر مصرف آب و جلوگیری از خسارات احتمالی است. همچنین سنسور حسگر آب علاوه بر تشخیص نشتی ، می تواند ساکنین را از پر شدن وان حمام و استخر نیز با خبر سازد.

مراحل نصب سنسور نشت آب 

سنسور نشت آب حداقل دارای دو پراب می باشد که برای نصب سیستم لازم است در اطراف لوله قرار گیرد. چراکه سنسور نشت آب عمدتا بر اساس قوانین آکوستیک عمل می کند. به طوری که با توجه به طول موج مشخص ناشی فشار لوله آسیب دیده که فرکانس متفاوتی ایجاد می کند، منبع نشتی را تشخیص می دهد. از آن جایی که سنسور نشت آب مجهز به یک مبدل حساس به صدا های سیستم لوله کشی آب است، اگر صدایی در سنسور ثبت شود آن صدا تقویت شده و سپس با فرکانس بالاتری به پنل مرکزی و یا سیستم های امنیتی به صورت یک هشدار منتقل می گردد. در برخی برند ها همراه با سنسور نشت آب ، اپلیکیشن مربوط به آن نیز ارائه می شود تا به کمک آن، سیستم لوله کشی آب خانه را حتی از از فواصل دور نیز کنترل نمود. همچنین سنسور نشت آب را می توان در آشپزخانه ، حمام ، توالت ، زیر زمین های آب گیر و کلیه مکان هایی است که احتمال آب گرفتگی در آن وجود دارد، نصب نمود. اما برای این که بتوان از طریق این سیستم و از راه دور در صورت نشتی ، آب بخش مربوطه و یا کل ساختمان را قطع نمود، لازم است در حین نصب از شیر قطع کن های مکانیکی یا برقی نیز استفاده گردد.

 

کنترل نشتی آب با نشت یاب آب خانگی


کنترل نشتی آب با نشت یاب آب خانگی

 

البته جهت تشخیص نشتی آب گاها در صورت اطمینان از وقوع نشتی و یا بررسی احتمال وقوع نشتی از دستگاه نشت یاب آب استفاده می شود. به طوری که اپراتور دستگاه ، بخش های مختلف خانه را کنترل می کند تا در صورت نشتی ، منبع آن مشخص گردد. دستگاه نشت یاب اب در انواع آکوستیک ، مادون قرمز ، تصویری و ... ارائه می شود. البته بدیهی است که در این روش بر خلاف استفاده از سنسور نشت آب قابلیت عکس العمل آنی وجود نداشته و ممکن است بعد از وقوع خسارت ، منبع نشت ، تشخیص داده شود.

 

استفاده از دستگاه نشت یاب آب
استفاده از دستگاه نشت یاب آب

کنترل هوشمند موتورخانه

سیستم صوتی هوشمند خانگی

کنترل از راه دور وسایل برقی

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم آبیاری هوشمند

هوشمند سازی گلخانه

هوشمند سازی پارکینگ

هوشمند سازی بیمارستان

هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی بیسیم

هوشمند سازی آپارتمان

هوشمند سازی ویلا

طراحی خانه هوشمند

امتیاز این مطلب:

امتیاز ۴.۰ از ۵ - از مجموع ۳ رای

نظرات کاربران

نادر زردی

سلام سنسور نشت آب رو روی چه لوله هایی از آب نصب می کنند؟!

نام
نام خانوادگی
دیدگاه شما