استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

طراحی نشیمن و پذیرایی

طراحی نشیمن و پذیرایی
طراحی نشیمن و پذیرایی

در هر خانه ای چیدمان و دکوراسیون و طراحی نشیمن و پذیرایی اهمیت ویژه ای در بین سایر قسمت های خانه دارد. چون قرار است بیشتر گپ و گفت  ها و دورهمی ها و مهمانی ها در این قسمت قرار گیرد. معمولا وسایل گرمایشی و سرمایشی هم در این قسمت از خانه قرار دارد و بیشتر وقت تمام افراد خانواده در قسمت پذیرایی و نشیمن می گذرد. همین قضیه اهمیت این را نشان می دهد که طراحی دکوراسیون داخلی نشیمن و پذیرایی می تواند تا چه حد حائز اهمیت باشد.

طراحی نشیمن و پذیرایی
طراحی نشیمن و پذیرایی

 در صورتی که شما سبک مدرن را برای طراحی نشیمن و پذیرایی خود انتخاب کرده باشید و از مبل های راحتی برای دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کرده باشید، می توانید یک محیط خیلی مناسبی برای استراحت و رهایی از تنش های روزمره خود داشته باشید. اگر سبک کلاسیک یا سلطنتی را انتخاب کرده اید، خانه ی شما همیشه آماده ی برگزاری هر نوع مهمانی خواهد بود.

طراحی نشیمن و پذیرایی
طراحی مدرن نشیمن و پذیرایی

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

اولین اصل طراحی نشیمن و پذیرایی که نقش یک نشیمن دنج را همراه با پذیرایی از مهمان ها به عهده دارد، این است که بدانید چه سبکی را مدنظر دارید. تلفیق سبک های مدرن و سنتی برای طراحی داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن های کوچک چندان توصیه نمی شود. چرا که فضا به اندازه کافی برای این کار نیست.

طراحی ساختمان دوبلکس
طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن
طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

دومین اصل در طراحی نشیمن و پذیرایی دوری از شلوغ کردن فضا و عدم استفاده از دکوراتیو های زیاد است. در نظر داشته باشید نشیمن فضایی است که قرار است در درجه اول آسایش ساکنان خانه را تامین کند و همچنین موجبات آرامش مهمانان را فراهم آورد. سپس به انتخاب رنگ فکر کنید. تم رنگی مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهید و با درنظر گرفتن مباحث رنگ شناسی و هارمونی رنگ ها، رنگ های مکمل و هم خانواده رنگی که انتخاب کردید را پیدا کنید. حالا می توانید از طیف رنگی که در اختیار دارید برای خرید و تهیه وسایل مانند مبل و فرش و تابلو ها و همچنین رنگ دیوارها ایده بگیرید. به خاطر داشته باشید که از رنگ های مشابه  بیش از حد استفاده کنید، اینکار فضای اصلی خانه  شما را خسته و کسل کننده می کند. در این بخش استفاده از کنتراست رنگ های خنثی با رنگ های مورد علاقه شما ایده جذابی است.

نورپردازی اتاق نشیمن
طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن
طراحی داخلی سالن نشیمن

دکوراسیون اتاق پذیرایی

مدل چیدمان مناسب مبل ها را با توجه به فرم و مرکز طراحی نشیمن و پذیرایی پیدا کنید. بهتر است اینکار را قبل از خرید مبلمان انجام دهید. چون اینکار به شما کمک می کند تا با توجه به بهترین چیدمان مبلمان خود را انتخاب کنید. هنگام پیدا کردن مدل چیدمان مناسب فضای خود به نورگیرها نیز توجه کنید. از آنجا که نشیمن ها و پذیرایی های کوچک همزمان محل قرارگیری تلویزیون هم هستند و نقش تی وی  روم را هم بازی می کنند باید به محل قرار گیری میز تلویزیون و ملحقاتش نیز دقت کرد. برای مثال تلویزیون نباید روبروی نورگیر باشد و مبل ها بهتر است روبروی تلویزیون قرار بگیرند. همچنین نورگیرها را با پرده های ضخیم خفه نکنید. اجازه دهید نور طبیعی وارد فضا شود و انرژی های مثبت خود را به اعضای خانه منتقل نماید.

دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون اتاق پذیرایی

مبلمان در طراحی نشیمن و پذیرایی بهتر است از نوع راحتی باشد. شاید در اصول طراحی دکور ایرانی از مبلمان راحتی در پذیرایی ها استفاده نمی شود، اما فراموش نکنیم این پذیرایی، نشیمن و فضای استراحت اعضای خانه نیز هست. می توان از مبل های نیمه راحتی با پایه های کوتاه چوبی یا فلزی هم استفاده کرد. راه دیگر استفاده از ترکیبی از دو نوع مبلمان است که با هم در تناسب باشند. برای مثال از یک کاناپه بدون پایه یا با پایه های چوبی کوتاه استفاده کنید و دو مبل تک نفره با پایه های بلندتر. اما زمان انتخاب، هماهنگی و همخوانی آن ها را فراموش نکنید.

طراحی ساختمان دوبلکس
دکوراسیون اتاق نشیمن
دکوراسیون اتاق نشیمن

طراحی نورپردازی نشیمن و پذیرایی

همانطور که گفته شد علاوه بر اینکه خرید وسایل مناسب برای یک دکوراسیون زیبا اهمیت خیلی زیادی دارد داشتن نور مناسب و نورپردازی های اصولی در طراحی نشیمن و پذیرایی می تواند این زیبایی را بیشتر به چشم مخاطبان آن بیاورد. اگر فضای خانه شما نورپردازی خوبی دارد، از پنجره هایی که اندازه های مختلفی دارند و از سقف های مختلف استفاده کنید، تا نور پردازی های طبیعی هم داشته باشی.د این نور پردازی ها در دکوراسیون داخلی شما تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت.

طراحی نورپردازی نشیمن و پذیرایی
طراحی نورپردازی نشیمن و پذیرایی

یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی نشیمن و پذیرایی نورپردازی است. چرا که نور مناسب اتاق پذیرایی علاوه بر زیبایی فضا موجب دلنشین شدن فضای خانه می شود. استفاده از پنجره هایی با اندازه های مختلف یا نورپردازی سقف ها نمونه هایی از نورپردازی دکوراسیون داخلی می باشند.

طراحی نورپردازی نشیمن و پذیرایی
نورپردازی سالن پذیرایی

دیزاین دیوار پذیرایی

در طراحی نشیمن و پذیرایی تزیین دیوار پذیرایی باید با رعایت اصول و نظم اجرا شود. به عنوان مثال ابتدا فضای بر روی دیوار را در نظر بگیرید. برای تزیین دیوار باید فضای کافی در اختیار داشته باشید. اگر دیوار اتاق پذیرایی شما کوچک است، از طرح های ساده استفاده کنید. در چنین دیواری نباید از طرح های پر نقش و نگار یا شلوغ استفاده کنید. طراحی تزیینات دیوار باید با تناسبی از رنگ ها با رنگ دیوار اتاق پذیرایی انجام شود. به گونه ای که از یک رنگ خاص به طور مداوم استفاده نشود. مخصوصاً اگر این رنگ جزء رنگ های تیره باشد. برای طراحی دیوار اتاق نشیمن بنا به سلیقه شخصی می توانید از استیکرهای مختلف استفاده کنید. این استیکرها، چشم انداز منزل شما را متفاوت و زیبا می سازد.

دیزاین دیوار پذیرایی
دیزاین دیوار پذیرایی

 طراحی نشیمن و پذیرایی توجه داشته باشید که اغلب در اتاق های نشیمن، تلویزیون نقطه کانونی است و تمام مبلمان به دور آن چیده می شود. در این حالت طراحان داخلی پیشنهاد می کنند که برای تاکید بیشتر به این نقطه و ایجاد جذابیت، دیوار پشت آن را به صورت متفاوت دیزاین کنید. با توجه به ویژگی های سبک مدرن، بهتر است که دیوار پشت تلویزیون را سنگ کنید و یا آن را با رنگ متفاوت نقاشی کنید.

دیزاین دیوار پذیرایی
طراحی دیوار اتاق تلویزیون

تزیینات اتاق پذیرایی

در طراحی نشیمن و پذیرایی برای این که استفاده از بافت فلزی را در دکوراسیون نشیمن مدرن از قلم نیاندازید، بهتر است برخی از دکوریجات را از فلزات براق مانند استنلس استیل و کروم تهیه کنید. پرده و فرش در نشیمن مدرن کاربرد زیادی ندارند. اما اگر می خواهید از فرش استفاده کنید، بهتر است اندازه کوچکی را خریداری کنید که تنها پایه های جلو مبل و میز را پوشش دهد تا جلوه زیبای بافت چوبی یا سرامیکی کف را از بین نبرد. یکی از ایده های فوق العاده و جذاب در طراحی نشیمن و پذیرایی برای تزیین دیوار، نورپردازی زیباست. بسیاری از نورپردازی ها به روش تاکیدی بر روی دیوار انجام می شوند. با اعمال این نورپردازی، بسیاری از تزیینات دیوار نیز جلوه می یابند.

برای مطالعه بیشتر:

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک فنگ شویی

طراحی دکوراسیون داخلی به سبک نئوکلاسیک

نحوه اجرای گرمایش از کف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.6 ( 3 نظر)