استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی
پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی به منظور افزایش مقاومت سازه در برابر حرارت و آتش سوزی اجرا می گردد. این پوشش که با عنوان فایرپروف اسکلت فلزی نیز شناخته می شود، فرصت فرار ساکنان از ساختمان را فراهم می نماید. همچنین زمان لازم برای ارائه خدمات آتش نشانی افزیش می یابد. اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی هم برای ساختمان های در حال احداث و هم ساختمان های قدیمی قابل انجام است.

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی
پوشش ضد حریق

قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی به نوع آن وابسته است. این پوشش ها دارای سه نوع می باشند که قیمت هر یک از آنها با هم متفاوت است. قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی به ازای هر متر مربع سطح پاشش تعیین می گردد. در بین انواع پوشش ضد حریق سازه های فلزی ، غالبا قیمت پوشش های پایه سیمانی بیشتر از رنگ های متورم شونده می باشد. از این میان، قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی مصالح بنایی ، کمتر از سایر انواع است.

در محاسبه قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی عواملی همچون زمان مورد انتظار برای مقاومت سازه در برابر آتش، کاربری ساختمان، میزان پیشرفت ساخت و ساز، نوع سقف سازه، متراژ زیربنا و محل پروژه موثر هستند. در ادامه به توضیح مختصری از هر یک از عوامل تاثیرگذار بر قیمت پوشش ضد حریق سازه فلزی پرداخته شده است.

پوشش ضد حریق سازه فلزی
پوشش ضد حریق سازه فلزی

تاثیر زمان مقاومت بر قیمت

برای هر سازه ای با کاربری مختلف، زمان مورد انتظار مقاومت سازه در برابر آتش سوزی متفاوت می باشد. ساختمان های با درجه اهمیت بالاتر باید مدت زمان بیشتری در برابر حریق مقاومت نمایند. با افزایش زمان مورد انتظار مقاومت سازه، قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی نیز افزایش می یابد.

تاثیر کاربری پروژه بر قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

ساختمان ها بر اساس کاربری سازه به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. از انواع کاربری های سازه می توان به ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، سوله، پتروشیمی و پالایشگاه اشاره نمود. قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی ساختمان های با کاربری مسکونی و اداری و تجاری تقریبا با هم برابر است. قیمت پوشش ضد حریق سازه های فلزی سوله بیشتر از ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری می باشد. از این بین، قیمت فایرپروف اسکلت فلزی پتروشیمی و پالایشگاه بیشتر از سایر کاربری ها است.

رنگ ضد حریق اسکلت فلزی
اجرای رنگ ضد حریق اسکلت فلزی با قلمو

اثر مرحله ساخت و ساز و میزان پیشرفت پروژه

ساختمان ها از نظر اینکه سازه در چه مرحله ای است، قابل دسته بندی می باشند. ممکن است اسکلت فلزی و سقف سازه نصب شده باشد، دیوارچینی آن انجام شده باشد و یا حتی تاسیسات و نازک کاری آن نیز اجرا شده باشد. قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی برای هر یک از این مراحل متفاوت است. اگر تنها اسکلت و سقف سازه نصب شده باشد، قیمت کمتر خواهد بود. چنانچه تاسیسات و نازک کاری سازه انجام شده باشد، قیمت پوشش ضد حریق سازه فلزی بیشتر از زمانی است که سازه در مرحله دیوارچینی است.

تاثیر نوع سقف بر قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

سقف های سازه شامل عرشه فولادی، تیرچه کرومیت، تیرچه پاشنه بتنی، دال تخت و انواع دال های مرکب می باشد. قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی با سقف های عرشه فولادی، کرومیت و دال تقریبا در یک بازه بوده و قیمت فایرپروف اسکلت فلزی با سقف های تیرچه پاشنه بتنی و دال های مرکب تقریبا با هم برابر است.

اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی
اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

اثر متراژ زیربنا بر قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

از دیگر عوامل موثر بر قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی ، متراژ زیربنا می باشد. بسیاری از ارائه دهندگان این خدمت برای متراژهای بالاتر به ازای هر متر مربع فایرپروف اسکلت فلزی ، قیمت کمتری در نظر می گیرند.

انواع پوشش ضد حریق سازه های فلزی

انواع پوشش ضد حریق اسکلت فلزی شامل رنگ ضد حریق اسکلت فلزی ، عایق های با پایه معدنی و پوشش های پایه گچی می باشد. با توجه به قیمت، کاربری سازه و زمان مورد انتظار برای مقاومت در برابر آتش سوزی، هر یک از انواع پوشش ضد حریق سازه های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به معرفی انواع پوشش ضد حریق اسکلت فلزی پرداخته شده است.

رنگ ضد حریق اسکلت فلزی

رنگ ضد حریق اسکلت فلزی متورم شونده بوده و غالبا از نوع آلی می باشد. این رنگ ها در زمان اجرا ظاهری همانند رنگ های معمولی دارند، اما با وقوع آتش سوزی و در مجاورت حرارت، متورم می شوند و از سطح زیرین خود محافظت می نمایند. لایه ایجاد شده پس از آتش سوزی متخلخل بوده و ضخامتی چند برابر ضخامت اولیه پیدا می کند. از مهم ترین ویژگی های رنگ ضد حریق اسکلت فلزی ، ضخامت بسیار کم آن در زمان اجرا می باشد. البته ضخامت آن با توجه به نوع، شکل و کاربری سازه متغیر است.

رنگ ضد حریق اسکلت فلزی
رنگ ضد حریق اسکلت فلزی

مزایای رنگ ضد حریق اسکلت فلزی

از مزایای رنگ ضد حریق اسکلت فلزی امکان اجرای آن با ابزارهای مختلف و قابلیت اجرا بر روی کلیه سطوح با هر زاویه و شکستگی، می باشد. ضخامت اجرایی رنگ ضد حریق اسکلت فلزی بسیار کم بوده و فضایی را اشغال نمی کند. سرعت و سهولت اجرای آن بالا است. رنگ ضد حریق اسکلت فلزی نسبت به سایر عایق ها وزن کمتری داشته و بار مرده چندانی به سازه وارد نمی کند. ترمیم آن نیز بسیار آسان است. به طوری که در صورت آسیب بخشی از سطح پوشش به راحتی قابل ترمیم می باشد.

عایق ضد حریق اسکلت فلزی پایه معدنی

این عایق ضد حریق اسکلت فلزی به صورت پاششی اجرا می شود. این پوشش حاوی مواد معدنی نسوز و منبسط شونده می باشد. از ترکیبات این نوع پوشش ضد حریق سازه فلزی می توان به دولومیت، پرلیت، سیمان و مواد کفزا اشاره کرد. مواد ضد حریق اسکلت فلزی با پایه معدنی هم برای محیط های داخلی و هم برای محیط های خارجی قابل اجرا است. پس از اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی با پایه سیمانی ، حجم آن تا حدودی افزایش می یابد.

قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی
پوشش ضد حریق پایه سیمانی

مواد ضد حریق اسکلت فلزی پایه گچی

این پوشش ضد حریق بر پایه گچ نسوز بوده و نسبت به عایق پایه سیمانی سبک تر است. در نتیجه بار مرده سازه را به میزان کمتری تغییر می دهد. از عایق ضد حریق اسکلت فلزی پایه گچی در فضاهای سرپوشیده استفاده می شود. به عبارتی نمی توان از آن برای ضد حریق ساختن اجزایی که در معرض رطوبت دائمی و هوازدگی قرار دارند، استفاده کرد. این ملات همچون فایرپروف اسکلت فلزی پایه معدنی ، به صورت پاششی قابل اجرا می باشد. همچنین می توان با ماله هم آن را اجرا کرد. قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی پایه گچی نسبت به پایه سیمانی ارزان تر است.

فایرپروف اسکلت فلزی
فایرپروف اسکلت فلزی پایه گچی

اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

اولین گام از مراحل اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی ، پاکسازی سطح است. سطحی که قرار است فایرپروف اسکلت فلزی بر روی آن اجرا گردد باید کاملا خشک و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. گاهی ممکن است برای اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی نیاز به پرایمر و مش بندی باشد. باید توجه داشت که ضد حریق پایه معدنی پس از اجرا تا حدی افزایش حجم می دهد.

برای اجرای رنگ ضد حریق اسکلت فلزی ، اگر سطح از قبل رنگ کاری شده باشد، باید آن را پاک کرد و در صورت وجود درز، آن را با بتونه پوشاند. در مواقع بارندگی و یخبندان باید اجرای رنگ ضد حریق اسکلت فلزی را متوقف کرد. از تماس آن با پوست و چشم نیز باید جددا جلوگیری نمود. از مهم ترین موضوعات در اجرای انواع پوشش ضد حریق سازه های فلزی ، ضخامت آن می باشد که با توجه به عوامل مختلفی همچون کاربری سازه، محل اجرا و … تعیین می گردد.

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی
عملکرد رنگ ضد حریق اسکلت فلزی در برابر حرارت

مزایای عایق ضد حریق اسکلت فلزی

از مهم ترین مزایای این عایق ها افزایش ایمنی سازه است. استفاده از عایق ضد حریق اسکلت فلزی از جان و مال ساکنین در برابر آتش سوزی محافظت می نماید. این موضوع با فراهم نمودن زمان بیشتر برای گریز و نجات میسر می گردد. با کمک مواد ضد حریق اسکلت فلزی ، فروپاشی سازه به تعویق می افتد. بسیاری از این عایق ها بر روی انواع سطوح داخلی و خارجی قابل اجرا می باشند. اجرای پوشش ضد حریق اسکلت فلزی به راحتی امکان پذیر بوده و سرعت اجرای آن بالا است.

برای مطالعه بیشتر:

رنگ ضد حریق اتاق سرور

پوشش ضد حریق پایه سیمانی

انواع مانیتور آتش نشانی

سیستم اطفا حریق ساختمان

اطفا حریق اتاق سرور

اینترفیس اعلام حریق چیست

سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.53 ( 5 نظر)