استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

پوشش ضد حریق پایه سیمانی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی
پوشش ضد حریق پایه سیمانی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی از پرکاربردترین فایرپروف های مورد استفاده به ویژه در ساختمان های فلزی است. اگرچه این سازه ها بسیار مقاوم می باشند اما مقاومت حرارتی آنها تا دمای مخصوصی است و در دماهای بالاتر استحکام آن با مشکل روبرو شده و یا اینکه کاملا فرو می ریزد. بنابراین مقاوم سازی آن در برابر آتش سوزی می تواند از سازه محافظت نماید. از دلایل کاربرد زیاد این فایرپروف می توان به کمتر بودن قیمت پوشش ضد حریق اسکلت فلزی نسبت به رنگ اشاره کرد. این پوشش ها به رنگ خاکستری یا سفید هستند و ورمیکولیت اصلی ترین ماده تشکیل دهنده آن است.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی
پوشش ضد حریق پایه سیمانی

قیمت پوشش ضد حریق پایه سیمانی

قیمت پوشش ضد حریق پایه سیمانی به عواملی همچون متراژ کار، نوع سقف و ضخامت اجرایی وابسته است. مدت زمان مورد انتظار برای مقاومت سازه دیگر عامل تعیین کننده قیمت پوشش ضد حریق پایه سیمانی می باشد. این پارامتر خود به عوامل دیگری وابسته است. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر زمان مورد انتظار پایداری در برابر آتش، کاربری سازه و درجه اهمیت آن می باشد. تعداد طبقات، ارتفاع و متراژ هم تعیین کننده این زمان است. هر چه زمان مورد انتظار مقاومت سازه در برابر آتش بیشتر باشد، هزینه ها نیز افزایش می یابد.

مشخصات هندسی و ضخامت مورد نیاز برای پوشش آن بر روی قیمت پوشش ضد حریق پایه سیمانی تاثیرگذار است. ضخامت با توجه به نوع المان، نسبت سطح مقطع به محیط، زمان لازم برای پایداری و همین طور تعداد وجوه المان که در تماس با آتش هستند، تعیین می گردد. هر چه ضخامت اجرایی بیشتر شود، قیمت نیز افزایش می یابد. مشخصات مکانیکی محصول شامل مواردی همچون چگالی، ضریب انتقال حرارت و مقاومت فشاری هم تعیین کننده قیمت آن است.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی
پوشش ضد حریق ستون فلزی

خرید پوشش ضد حریق پایه سیمانی

پوشش های پایه سیمانی به دو صورت حضوری و اینترنتی عرضه شده و قابل خریداری می باشند. خریداران می توانند با توجه به شرایط خود یکی از این دو روش را انتخاب نموده و اقدام به خرید نمایند. خرید پوشش ضد حریق پایه سیمانی به صورت اینترنتی دارای مزایایی می باشد. از جمله اینکه از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می نماید. ضمن اینکه به راحتی می توان انواع محصولات مختلف را مشاهده نموده و قیمت و ویژگی های آنها را با هم مقایسه نمود. از آنجایی که استفاده از این پوشش ها به مقاومت و پایداری سازه وابسته است، خرید از فروشگاه های معتبر پوشش ضد حریق پایه سیمانی حائز اهمیت می باشد تا هم از کیفیت محصول و هم از تطابق محصول خریداری شده و تحویل گرفته شده مطمئن بود.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی
پوشش ضد حریق سقف

نحوه اجرا

برای اجرای پوشش ضد حریق پایه سیمانی لازم است که سطح کار عاری از هر گونه گرد و غبار، چربی و آلودگی باشد. به منظور زدودن گرد و غبار می توان از دستگاه واترجت استفاده کرد. روغن و چربی را هم می توان با کمک تینر پاک نمود. خوردگی و زنگ زدگی سطح نیز باید برطرف شود. به منظور اجرا به زیرسازی نیاز است که با رابیتس، میلگرد و الکترود انجام می شود. برای تهیه ضد حریق هر بسته را با مقدار مشخصی آب مخلوط نموده و مخلوط می کنند تا ملاتی همگن و یکنواخت ایجاد گردد. این پوشش ها به صورت شاتکریت اجرا می شوند. به منظور اجرای چند لایه از آن، لازم است لایه اول رطوبت اولیه خود را از دست دهد و پس از آن لایه دوم اجرا گردد.

پوشش ضد حریق پایه سیمانی
پوشش ضد حریق تیر فلزی

مزایای پوشش ضد حریق پایه سیمانی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی مقاومت سازه را در برابر آتش سوزی افزایش می دهد. این فایرپروف زمان بیشتری را برای تخلیه ساکنین و نجات جان آنها فراهم می نماید. همچنین فرصت کافی برای اطفای حریق را فراهم می سازد. یکی از اهداف مقاوم سازی ساختمان در برابر آتش، قابل بهره برداری بودن سازه پس از حریق است. پوشش ضد حریق پایه سیمانی می تواند این امکان را فراهم نماید. مقرون بصرفه بودن قیمت پوشش ضد حریق پایه سیمانی و سهولت اجرا از دیگر مزایای آن می باشد. مصالح مورد نیاز برای اجرای آن به راحتی در دسترس است. این ضد حریق ها نسبت به انواع فایرپروف های پایه گچی، دوام و مقاومت مکانیکی بیشتری دارند و در برابر رطوبت هم مقاوم تر هستند. همچنین پوشش ضد حریق پایه سیمانی بر روی انواع سطوح فلزی، بتنی و چوبی و در محیط های داخلی و خارجی قابل اجرا است.

برای مطالعه بیشتر:

رنگ ضد حریق اتاق سرور

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

انواع مانیتور آتش نشانی

سیستم اطفا حریق ساختمان

اطفا حریق اتاق سرور

اینترفیس اعلام حریق چیست

سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.63 ( 3 نظر)