استعلام قیمت
۰۲۱-۶۲۹۹۹۶۷۵
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

رنگ ضد حریق اتاق سرور

رنگ ضد حریق اتاق سرور
رنگ ضد حریق اتاق سرور

رنگ ضد حریق اتاق سرور به منظور کاهش تبعات آتش سوزی مورد استفاده قرار می گیرد. امنیت و حفاظت اتاق سرور یا دیتاسنتر از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از خطرات احتمالی دیتاسنترها، احتمال آتش سوزی می باشد. به عبارت دیگر از آنجایی که داده های حیاتی و مهم در اتاق سرور ذخیره و نگهداری می شود، ضد حریق سازی آن بسیار حائز است. برای محافظت از آن می توان از رنگ ضد حریق اتاق سرور استفاده کرد. این محصولات در انواع مختلفی تولید و عرضه می گردند که با توجه به ویژگی های هر کدام می توان اقدام به خرید نمود.

رنگ ضد حریق اتاق سرور
رنگ ضد حریق

قیمت رنگ ضد حریق اتاق سرور

قیمت رنگ ضد حریق اتاق سرور به نوع آن وابسته است. اینکه رنگ در کدام تیپ حرارتی قرار بگیرد، بر روی قیمت آن موثر است. میزان مقاومت آن در برابر آتش، چه از نظر زمانی و چه از نظر دما، تعیین کننده قیمت رنگ ضد حریق اتاق سرور می باشد. کیفیت و برند محصول نیز تعیین کننده قیمت آن است. هرچه کیفیت محصول بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

خرید رنگهای ضد حریق اتاق سرور

همان طور که اشاره شد، محافظت از دیتاسنتر امری ضروری است. خرید رنگهای ضد حریق هم به صورت حضوری و هم اینترنتی امکان پذیر است. خرید آنلاین رنگ ضد حریق اتاق سرور دارای مزیت هایی همچون صرفه جویی در زمان می باشد. همچنین خرید اینترنتی محصول این امکان را فراهم می نماید که بتوان به راحتی ویژگی های انواع مختلف آن و قیمت رنک ضد حریق اتاق سرور را با یکدیگر مقایسه نمود. این موضوع به خریدی بهتر و با قیمت مناسب تر کمک شایانی می نماید.

رنگ ضد حریق اتاق سرور
عملکرد ضد حریق

انواع رنگ ضد حریق اتاق سرور

این رنگ ها به دو نوع بازدارنده و مهار کننده دسته بندی می شوند. رنگ بازدارنده از گسترش آتش جلوگیری می نماید و رنگ مهار کننده با ایجاد یک لایه ضخیم در حین آتش سوزی، عایقی قوی ایجاد می کند. در واقع برخی از انواع رنگ ضد حریق اتاق سرور در هنگام آتش سوزی گازهایی را متصاعد می کنند که از انتشار و گسترش شعله جلوگیری می نماید. برخی دیگر با ایجاد یک لایه زغال محافظ، از سطح در برابر شعله محافظت می کنند.

رنگهای ضد حریق بر پایه آب می توانند تا سه ساعت از دیتاسنتر محافظت نمایند. از دیگر انواع رنگ ضد حریق اتاق سرور می توان به رنگ های بر پایه اپوکسی اشاره کرد. این نوع قیمت بالاتری داشته و زمان مقاومت آن نیز در برابر آتش سوزی بیشتر است.

به طور کلی رنگ های ضد حریق بر اساس امتیاز پخش شعله در پنج کلاس دسته بندی می گردد. رنگ ضد حریق اتاق سرور کلاس A دارای امتیاز پخش شعله بین ۰ تا ۲۵ می باشند. این کلاس از رنگ در برابر آتش سوزی شدید مقاوم هستند. امتیاز پخش شعله رنگ های کلاس B بین ۲۶ تا ۷۵ است و در برابر آتش متوسط مقاوم می باشند. دسته سوم یا رنگ های ضد حریق دیتاسنتر کلاس C دارای امتیاز پخش شعله بین ۷۶ تا ۲۰۰ هستند و در برابر آتش سوزی خفیف مقاومت دارند. امتیاز پخش شعله رنگ کلاس D بین ۲۰۱ تا ۵۰۰ می باشد. رنگهای کلاس E در برابر آتش موثر در نظر گرفته نمی شوند.

رنگ ضد حریق اتاق سرور
رنگ فایرپروف

رنگ ضد حریق دیتاسنتر

انواع رنگ ضد حریق بر اساس ترکیبات آن به چهار دسته رنگ ضد حریق پایه آبی، پایه حلال، پایه اپوکسی و پایه هیبریدی دسته بندی می شوند. رنگ های ضد حریق با پایه آبی بوی کمتری داشته و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. رنگهای ضد حریق پایه حلال زودتر خشک می شوند و مقاومت بالاتری در برابر تغییرات دمایی دارند. رنگ ضد حریق اتاق سرور با پایه اپوکسی از مقاومت بالایی برخوردار هستند. به منظور رسیدن به ضخامت لازم، نیاز به اجرای چند لایه رنگ می باشد. انواع پایه هیبریدی نسبت به سایر رنگ ها جدیدتر هستند و زمان مقاومت آن در برابر آتش بیشتر است.

مزایای رنگ ضد حریق اتاق سرور

رنگ ضد حریق اتاق سرور بر روی انواع سطوح بتنی، فلزی، چوبی و … قابل اجرا است. از آنجایی که این رنگ ها از گسترش آتش جلوگیری می نمایند، زمان کافی برای نجات و خروج افراد از اتاق و اطفا حریق فراهم می گردد. ماندگاری آن بالا بوده و از چسبندگی و انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. با توجه به نوع رنگ، زمان گسترش شعله را به طور متوسط از حدود ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه به تاخیر می اندازد. برای اجرای رنگ باید توجه داشت که سطح کار کاملا تمیز و عاری از گرد و غبار و آلودگی باشد.

برای مطالعه بیشتر:

پوشش ضد حریق اسکلت فلزی

پوشش ضد حریق پایه سیمانی

انواع مانیتور آتش نشانی

سیستم اطفا حریق ساختمان

اطفا حریق اتاق سرور

انواع سیستم اعلام حریق

اینترفیس اعلام حریق چیست

سیستم اعلام و اطفا حریق هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چه امتیازی می‌دهید؟

امتیاز کاربران: 4.41 ( 6 نظر)